Miellyttävät sanat, termit ja sanonnat

  • 86 568
  • 354

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Uffaffaa, puhuttaessa hintahtavan seksuaalivähemmistön edustajasta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kekkeruusi on vaan sellainen sana joka aina kuulostaa mukavalta korvaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Viron kielessä yleisesti huonoa tai laadutonta tavaraa kuvailtaessa käytettävä vene värk-termi on varsin hauska ja oivaltava. Vene viittaa siis tietysti venäläisiin ja värk itse kapistukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
- Iltapala
- Kermainen
- Keidas
- Muhennos
- Lastu
- Veijari
- Purppura
- Kaakeli
- Toukka
- Nimppari
- Kirnu

Siinä muutamia äkkiseltään mieleen tulleita.

edit. en tiedä ymmärsinkö ketjun idean oikein, mutta mukavalta nuo kuulostaa omassa suussa.
 

Samurai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS (+sympatiat muille turkulaisseuroille)
Monilla eri termeillä olen kuullut jääkiekkokatsomossa tuomaria nimiteltävän, mutta eilen eräässä 2 div. matsissa erään vanhemman herrasmiehen useaan kertaan epävarmasta ja linjattomasta tuomarista käyttämä sana "pärevekkuli" oli kyllä uusi tuttavuus terminä. Varsin vekkuli sana oli tuo.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Syömään!

heh, tästä tuli mieleen kun olin yläkoulussa puutyötunneilla, meillä oli ns. kolmoistunti ja tuntien välissä oli ruokatunti, opettaja sanoi aina ennen ruokailuun lähtöä että "käsipyykille !", näin jälkeenpäinkin hymyilyttää koko termi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Saabin toiminta jatkuu.

Tuo tulee ensimmäisenä mieleen, koska kyseinen merkki on sen verran lähellä omaa sydäntä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suomessa kun pystyy yhdistämällä, taivuttamalla ja johtamalla muodostamaan periaatteessa miljardeja sanoja, niin kyllä sieltä helmiä löytyy.

- ritilä, ritilällinen, ritilällisiä, ritilättä, ritilättäkin, ritilällisillä
- hetteikköineenköhän
- pii, piiksi, piiksikö, piiksiköhän, piiksikinköhän
- tuikku, tuikuin, tuikuinkin, uikuinkin, uikuitta, uikkuineen
- mennä, mennen, menemättä, menettelee, menetellen,
- ihme, ihmein, ihmetellä, ihmettelemättä, ihminen, inehmo, miehin, naisin, tytöin, pojin, mummoin, papoin, vaarein, varpusin, varpusitta, varpusittakin
- käki, käin, käittä, käiksi, käkeen...
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Vastaavanlainen väännös on suksia tarkoittava termi hikilaudat.

Minun mielisanani on näin yhtä-äkkiä ajateltuna järjestelmällisentelentelemättömyydellänsäkään. Wiki wiki.

Suolatomaattimassamittaamotalous on myös kliffa sana, mitä helkkaria se sitten tarkoittaakin.


Nassikka ja etenkin natiainen ovat oikein mukavan kuuloisia sanoja.

Entäs napero ? :)

Nyt kun mietin tarkemmin muita mukavia ilmaisuja ovat hevonen ja rattaat, okrapokra, jumprahuitti, hilloviikot, hehtaarikanuuna.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pekka Puupään paljon viljelemä "Pihtene vieköön" on yksi meikäläisen suosikeista. Joku KalPa-fani tai joku muukin voisi helpata että onko se Savon murretta vai jostain sieltä suunnalta? Ja onko Kuopion murretta olemassakaan vai onko se juuri Savon murretta?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
15 vuotta minua vanhempi isoveljeni käytti minusta aikanaan hellittelynimeä mateennahka. Silloin se suututti, vaikka en varmaan edes tiennyt mikä mateennahka oli. Nykyään tuo naurattaa.
 
Viimeksi muokattu:

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
15 vuotta minua vanhempi isoveljeni käytti minusta aikanaan hellittelynimeä manteennahka. Silloin se suututti, vaikka en varmaan edes tiennyt mikä mateennahka oli. Nykyään tuo naurattaa.

Oliko se nyt manteennahka vai mateennahka?

Itseäni miellyttää aina töissä, kun sattuu kuulemaan työkaverin lauseen: äläkä poja hosuko, sellasella lappilaisen kimittävällä huutoäänellä =)
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Köröttely.

Pieni poika kun olin pappa sanoi aina mökille lähdettäessä, että :"Eiköhän lähdetä köröttelemään".

Papan Laatokassa ei ollut takapenkillä vöitä (siihen aikaan ei tainnut olla vanhemmissa autoissa pakolliset), sai istua polvillaan kasvot taaksepäin ja ilveillä takana ajaville. Isin kyydissä ei saanut! Huisin hienoa, jopa eri kivaa, etten sanoisi!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pylly on mukava sana. Perse myös. Niiden sanominen saa aina iloiselle mielelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pylly on mukava sana. Perse myös. Niiden sanominen saa aina iloiselle mielelle.

Kuten myös niiden näkeminen, puhumattakaan siitä jos pääsee vielä hypistelemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös