Mielikuva muista joukkueista

  • 107 042
  • 552

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
karel de groot:

eikös tuo kirjoittamasi toimi aika lailla toisinkin päin? Suuri osa ylenkatsovista, ylimielisistä Bluesin halveksijoista ja vähättelijöistä kuuluu suureen ja monenkirjavaan IFK-leiriin. Tämä siis sekä keskustelupalstoilla, että "tuolla ulkona". Ja tässäkin on aina varottava vaarallista ylesitystä, molempiin leireihin mahtuu monenlaista taaplaajaa.
En ole törmännyt mihinkään IFK:n enemmän tai vähemmän viralliseen keskustelupalstaan, mutta siltikään en usko, että noiden lainausmerkkeihin kirjoittamiesi kommenttien tapaisia juttuja lauottaisiin vain toiseen suuntaan.

JHag kirjoitti aiemmin näin: "Mielestäni antifanius on perinteettömän, uuden, paikkaansa etsivän (valitse itse) joukkueen erinomainen tunnusmerkki. Tai sitten vaihtoehtoisesti kovin tuoreen faniuden merkki. Kyllä se siitä, kun tulee...eh...perinteitä! "

Tuotahan perinteet eivät poissulje edes IFK-kannattajien leirissä. Päinvastoin, perinteillä on niin kovin helppo ratsastaa. Huvittavinta tämä on silloin, kun joku IFK-faniksi julistautunut vantaalaismärkäkorvateini alkaa vaahtoamaan perinteistä ja omasta ylemmyysasemastaan liigajoukkueiden fanien kastijärjestelmässä Blues-faneihin verrattuna. Edelleen, kaikenlaisia mahtuu kaikkialle. Toisaalta, suvussa sukupolvien ajan kulkeneen IFK-faniuden edustaja ei välttämättä katso asiakseen tuoda itseään esille antifaniuden keinoin, mikä arvostettavaa onkin.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti Shayne

Tuotahan perinteet eivät poissulje edes IFK-kannattajien leirissä. Päinvastoin, perinteillä on niin kovin helppo ratsastaa. Huvittavinta tämä on silloin, kun joku IFK-faniksi julistautunut vantaalaismärkäkorvateini alkaa vaahtoamaan perinteistä ja omasta ylemmyysasemastaan liigajoukkueiden fanien kastijärjestelmässä Blues-faneihin verrattuna. Edelleen, kaikenlaisia mahtuu kaikkialle. Toisaalta, suvussa sukupolvien ajan kulkeneen IFK-faniuden edustaja ei välttämättä katso asiakseen tuoda itseään esille antifaniuden keinoin, mikä arvostettavaa onkin.

Olen täysin samaa mieltä siitä, että joka ikiseen faniporukkaan mahtuu dorkia, jotka uskovat omaan paremmuuteensa ja asettavat itsensä (ja viiteryhmänsä) muiden fanien yläpuolelle. Ja totta on myös se, että jokaisen joukkueen fanit tekevät puhtaisiin stereotypioihin perustuvia yleistyksiä.

Siitä olen jossain määrin eri mieltä, että IFK:n fanit halveksuisivat yleisesti ja erityisen paljon Bluesia ja sen ystäviä. ).Blues on varmasti suurimmalle osalle joukkue muiden joukossa."Muiden joukossa" tarkoittaa myös sitä, etten ainakaan itse syty erityisemmin Bluesin kohtaamisesta. Sama jos Nordiksella olisi käymässä Lukko tai SaiPa. Ei mitään erityisiä tunteita, kuten esim. peleissä Jokereita, TPS:ää ja Tampereen joukkueita vastaan.

Tässä on ehkä se ratkaiseva juttu. Bluesin faneille IFK-peli taitaa olla "se" ottelu, ainakin keskustelupalstojen kirjoituksista päätellen. Jos Blues voittaa IFK:n, Blues-fanit ovat äärimmäisen tyytyväisiä. Jos tulee dunkkuun, IFK dissaus alkaa. Jos taas IFK voittaa Bluesin, ei voittoon liity mitään sen erikoisempaa IFK-fanien näkökulmasta kuin vaikkapa Pelicansia vastaan.

Itse en ymmärrä minkään jengin erityistä halveksuntaa enkä toisaalta myöskään minkään jengin erityistä dissaamista. Koska ihminen toimii välillä tunteidensa puuskassa, myönnän kirjoittaneeni joskus hyvin halventavia kirjoituksia Jokereista, vaikken väheksykään joukkuetta tai sen faneja (kuten en myöskään minkään muunkaan joukkueen tapauksessa).
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti Juhaht
Ainiin, mitä tulee mielikuviin Bluesista: onhan se tottakai HMV sellaiselle, joka ei seuraa fanita, joka ei ole liiganousua ja sitä seuranneiden vuosien taaperrusta ja paikan hakemista läheltä seurannut. Mutta, mitä helvetin väliä sillä on? Meikäläistä ei nappaa niin paskan vertaa, vaikka jokaikinen JA-kirjoittaja rankkaisi Bluesin mauttomimmaksi jääkiekkoseuran irvikuvaksi, mitä maa päällään kantaa. Miksi se hetkauttaisi? Päähänpotkittuna on hyvä olla, jotta osaa sitten arvostaa sieltä ojasta nousemista.

Siis Bluesia voi todella "fanittaa" (hieno sana, suomea ?). Blues on ehkä siksi HMV, että ainakin minulla on sellainen mielikuva että Bluesilla ei ole ns. tosifaneja juurikaan. Kuten tuolla joku jo mainitsi katsojat/fanit tuntuvat olevan enemmän näitä: "Kato, Espoossa on liigajoukkue. Mennäänkö tsiigaan ?". Asia ei varmasti ihan näin ole mutta jostain olen tällaisen päähänpinttymän saanut, ehkä siitä että Espoossa Tapparakin saa enemmän kannustusta Blues-fanikatsomolta kuin kotijoukkue. Vastaava tilanne vaivaa välillä myös Ilves nimistä ryhmittymää, vaikkakin siellä fanitetaan Janne Ojasta.

Btw. Oli hienoa että kerroit meille kuinka et ole kiinnostunut mitä muut Bluesista ajattelevat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti karel de groot
Siitä olen jossain määrin eri mieltä, että IFK:n fanit halveksuisivat yleisesti ja erityisen paljon Bluesia ja sen ystäviä. ).Blues on varmasti suurimmalle osalle joukkue muiden joukossa.

Tämä on aivan totta. HIFK-fanien ykkösinhokki on ollut aina vaan Jokerit - ja tulee pysymäänkin. Ja sama päinvastoin. Siihen viha/rakkaus -liittoon ei pysty mikään jengi tunkemaan väliin.

Shayne: Ihan en syty tuohon vertailuun, jonka mukaan HIFKin osiossa inhotaan Bluesia yhtä paljon kuin päinvastoin. Ei lähellekään. Olen itsekin naureskellut Bluesin oman fanipalstan kirjoituksille, joissa on juuri tätä "arasitä, jeretätä jäpäjäpä" -mantraa poikkeuksellisen paljon. Parastahan näistä jutuista tekee se, että kun on pienikin mahdollisuus ehkä saada jere tai vastaava Bluesiin, kääntyy rotsi, että vihuna käy: Mä kuulin, että nyt se on satavarmasti meidän mies!! No, Bluesin fanipalsta ei haittaa elämääni mitenkään, sehän on vain Bluesin fanipalsta. Mutta kun antifanius on niin helppoa, halpaa ja vinoutunutta sitä ajatellen, että omakin jengi olisi positiivisten aatosten kohteena. Meillä HIFKissä ei ole Jokereita lukuunottamatta vastustajaan kohdistuvaa antifanikulttuuria, sen sijaan omaa sisäistä antifaniutta piisaa - ja sitä voi lueskella täältäkin. Tuskin missään muualla Suomen jääkiekkofaniscenessä kuin HIFKissä mollataan alimpaan lokaan omat junnut, oma joukkueenjohto ja omien esitykset yleensäkin. Englantilaisen angstisen jalkapallofaniuden kiteytymä on sikäläisten asiantuntijoiden mukaan West Ham, jonka fanit ovat olemassa vain siksi, että vihaavat kaikkia muita lontoolaisjoukkueita. Liverpoolin fanit ovat puolestaan ManU:n antifaneja ja päinvastoin. On siis monenlaista faniutta ja joidenkin tapa muodostaa oma faniutensa on jonkun muun joukkueen antifanius. Ja jostain syystä Bluesilta tulee liian monen muunkin kuin meikäläisen mielestä sellaista antifanisignaalia, että kaikki olisi vain luuloa tai sattumaa. Ja huom! En puhu suurimmasta osasta JA:n Blues-faneja, muutamasta aktiivista vain, joista osa on jo häipynyt / poistettu, koska asiana ei koskaan ole muu kuin huuhaaprovoilu.

HIFKillä ei ole varsinaista omaa fanipalstaa, mutta Jatkoajan HIFK-osion perusteella joukkue nimeltä Blues ei tule esiin HIFKin ketjuissa kuin yhdellä ainoalla tavalla; silloin kun Bluesista käy siellä joku aktiivi HIFK-antifani provoamassa jotain. Kuten eilen viimeksi. Silloin tulee paljon takaisin, eikä se silti merkitse, että Bluesia mollataan ylipäätään aina vaan siellä. Itse asiassa kaikki tuntemani HIFK-fanit, aivan kaikki, pitävät Bluesia ihan peruskiekkojenginä muiden joukossa ja hyvää Bluesissa on se, että vierasmatseihinkin pääsee helposti. Jokerivihaajia tunnen sen sijaan paljon ja monessa polvessa, samoin Jokerien HIFK-vihaajia. Blues-vihaajia en lainkaan. Ja puhun noin 50-100:sta tyypistä ikähaitarilla 12-80. Jonkunlainen otos sekin.

edit: Koska kirjoittelu täällä on luiskahtanut tuskatiloista keskustelun puolelle, jatkan kuitenkin
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti J.Grönvall
Btw. Oli hienoa että kerroit meille kuinka et ole kiinnostunut mitä muut Bluesista ajattelevat.


Olen iloinen, että tuotin mielihyvää. Tarkoitin kuitenkin mitä sanoin ja syy sen julistamiselle, tai pikemminkin kipinä siihen, syttyi tuosta ainaisesta (sinänsä ymmärrettävästä) tarpeesta kertoa muille kuinka Blues ei ole sitä tai tätä. Sillä oli syytös mikä tahansa - "Blues on rahajengi", "Bluesilla ei ole faneja", "Blues ei koskaan menesty", "Blues on bluus" - on meiltä aina joku kumoamassa noita väitteitä. Miksi?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Shayne
Suuri osa ylenkatsovista, ylimielisistä Bluesin halveksijoista ja vähättelijöistä kuuluu suureen ja monenkirjavaan IFK-leiriin.

Tähän täytyy kyllä todeta että juuri päinvastoin. IFK-leiristä suurimmalle osalle se kakkosjengi on nimenomaan Blues. Monelle tietty asuinpaikkansakin takia, mutta muutenkin. Itsekin olen monet matsit jo K-Espoon aikana Matinkylässä käynyt katsomassa, eikä suinkaan ainoastaan IFK:ta vastaan. Tottahan isoon joukkoon mahtuu, mutta olen aina ihmetellyt tuota Blues-leirissä vallitsevaa uskomusta heidän dissauksestaan kun totuus on aivan toinen.

Otetaanko tuo pikkuveli sanana sitten niin halveeraavana, että sen takia ne herneet hujahtaa sieraimiin välittömästi vai mikä siihen mahtaa olla syynä.

Mä ainakin puolustan mun pikkuveljeä kaikkia muita vastaan;)
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Tinde
Tottahan isoon joukkoon mahtuu, mutta olen aina ihmetellyt tuota Blues-leirissä vallitsevaa uskomusta heidän dissauksestaan kun totuus on aivan toinen.

Otetaanko tuo pikkuveli sanana sitten niin halveeraavana, että sen takia ne herneet hujahtaa sieraimiin välittömästi vai mikä siihen mahtaa olla syynä.

Homma toimii molempiin suuntiin samalla lailla, muutama kirjoittaja leimaa kaikki muut. Ja kuten edellä on ilmennyt, Blues on suurimmalle osalle IFK-faneja yksi jengi muiden joukossa, joten he tuskin vaivautuvat palstoille kirjoittamaan, että Blues on ihan ok. Joten muutama ifk-henkinen blues-dissaaja saa paljon aikaan ja vaikka tiedetään, että he eivät edusta enemmistöä, niin kuitenkin he painavat tietynlaisen jäljen blues-fanien muistiin. Ja tietysti huutoon on vastattava. Siitä se lähtee / on lähtenyt.

Hyvähenkinen vääntö on ihan asiaa, mutta en usko tuohon JHag:n IFK-antifani > blegfani määritykseen. Tuollaista en ole vielä tavannut. Vai oliko se heitto tuota hyvähenkistä vääntöä?

Eipä tuossa sen ihmeellisempää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
2. jengi

Viestin lähetti Tinde
Tähän täytyy kyllä todeta että juuri päinvastoin. IFK-leiristä suurimmalle osalle se kakkosjengi on nimenomaan Blues. Monelle tietty asuinpaikkansakin takia, mutta muutenkin. Itsekin olen monet matsit jo K-Espoon aikana Matinkylässä käynyt katsomassa, eikä suinkaan ainoastaan IFK:ta vastaan. Tottahan isoon joukkoon mahtuu, mutta olen aina ihmetellyt tuota Blues-leirissä vallitsevaa uskomusta heidän dissauksestaan kun totuus on aivan toinen.

Tämäkin pitää varmasti paikkaansa. IFK-faneilla löytyy todella paljon tunnesiteitä K-Espoo/Bluesiin. Itsekin olen käynyt joka SM-liigakaudella katsomassa n. 5-6 koti- ja muutaman vierasmatsin. Ja täytyy myöntää, että aina olen ollut iloinen Bluesin voitosta...

Bluesissa pelaavat IFK-taustaiset pelaajat ovat myös tärkeä tekijä. Hurmetta, Kaltoa ja Ahosta dissataan, mutta niin tehdään muillekin IFK:ssa pelaaville ja pelanneille ei-tähtiluokan pelaajille. Omia soimataan. Vastaavasti Caloun ja Krykov säilyttivät ainakin omasta näkökulmastani "oman pelaajan" leiman, vaikka lähtivätkin pois. Olin erittäin iloinen heidän menestyksestään, varsinkin Bluesissa. Bluesiin lähtö ei IFK-fanin silmissä ole omien pettämistä, koska juuri Blues on monelle "kakkossuosikki". Samaa ei voi sanoa siirrosta Jokereihin. Juudas on Juudas...

Uskon, että tosi asiassa Blues on varsin pidetty naapuri Nordiksella.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti JHag
THIFKillä ei ole varsinaista omaa fanipalstaa,

Aikani kuluksi lueskelin ja totta tosiaan.. IFK:lla ei edelleenkään ole omaa palstaa! Johtuukohan tämä keskimääräistä korkeammasta fanien keski-iästä? Meinaan kun esim meillä (Ilves) palsta on vähän niikuin kunnia-asia, ja kirjoittajien keski-ikä (kirjoitusten perusteella) on kuitenkin n. 30v (tai vähän alle)...

Jos joku niin Jhag:lla voisi olla käsitys fanien keski-iästä. Siis aktiivifanien, niiden jotka katsomossakin näkyvät/kuuluvat (kuten meillä). Vai onko Pentti niin vanha ettei näe tarvetta? Ei sillä, saattaahan olla hyvä Pr temppukin sillä IFK on hyvin esillä täällä....
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti Tarinankertoja
Aikani kuluksi lueskelin ja totta tosiaan.. IFK:lla ei edelleenkään ole omaa palstaa!
Ei, eikä ole ikinä ollutkaan HIFK:n virallisilla sivuilla (en kyllä tiedä miksi). Tosin esim. B2Redsin sivustolla on keskustelupalsta, mutta siellä ei ole lähellekään yhtä paljon HIFK:n kannattajia kuin täällä. Mutta eipä tuo niin mielestäni haittaakaan, Jatkoaika riittää täysin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti Tarinankertoja
Jos joku niin Jhag:lla voisi olla käsitys fanien keski-iästä. Siis aktiivifanien, niiden jotka katsomossakin näkyvät/kuuluvat (kuten meillä). Vai onko Pentti niin vanha ettei näe tarvetta? Ei sillä, saattaahan olla hyvä Pr temppukin sillä IFK on hyvin esillä täällä....

Mun vankka käsitys on se, että HIFKin aktiivifanien ikähaitari on epätavallisen laaja; 10+ - 70. Tunnen tyyppejä, joilla on ollut sama kausaripaikka 60-luvulta. Toisaalta HIFKillä on hyvä junnutyö ja sitä kautta tulee näitä uusia teinisensaatioita, kuten -heh- Hirso ja vaaraa ukkoutumisesta ei ole. Ei myöskään Jokereilla. Mulla ei ole aavistustakaan Ipan fanien ikärakenteesta, mutta Tampereella lusittujen vierasmatsien perusteella luulisin, että siellä on hieman nuorempaa ryhmää kuin Tapparalla. Tai sitten meni ihan vituiks tää arvaus.

Shayne; en sanonut että HIFK-antifanius = Bleg-fanius ja sama päinvastoin. Yleistitkö tahallasi vai käsititkö väärin? Nimenomaan kehaisin valtaosaa JA:n Bleg-kirjoittajista, joista HIFKin antifanisiipi on kuitenkin äänekkäin ja näkyvin, vaan ei pääluvultaan suurin.

Tinde sen tuossa totesikin ja itse espoolaisena vahvistan: ei edelleenkään Blues-vihaa. Kakkosjengini, kun toivon menestystä jollekin HIFKin jälkeen. Todennettavissa useista aiemmista viesteistäni ja myös matsikommenteistani. Mutta HIFKiä vastaan asettuessaan Bleg on tietenkin tutiseva ja yhä yökasteleva pikkuveli, joka pelkää pimeää, pukeutuu salaa naistenvaatteisiin ja suunnittelee uraa luonnonsuojelun parissa :). Että mä rakastan yleistämistä ja liioittelua!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti JHag
Mun vankka käsitys on se, että HIFKin aktiivifanien ikähaitari on epätavallisen laaja; 10+ - 70. Tunnen tyyppejä, joilla on ollut sama kausaripaikka 60-luvulta.
Näinhän se menee ja kuuluisikin mennä. Eikös sitä sanota, että ennemmin sitä vaimoa vaihtaa kuin suosikkijoukkuetta. Iso käsi näille wanhoille parroille, jotka vielä käyvät otteluissa, vaikka aika kalliiksi se on käynytkin. Tuo, jos jokin, on jääkiekkokulttuuria.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti HN
Ei mennyt vituiksi, mutta ei ihan tarkalleen oikeinkaan. Tapparan fanikatsomon (tuttavallisemmin "Heiii!!!"-katsomo) porukka on keskimäärin huomattavasti vanhempaa kuin Ilveksen haistavittupissis-katsomon popula, sillä varttuneemmat Ilves-fanit karsastavat näitä haistavittupissiksiä eivätkä halua olla samassa katsomossa niiden kanssa.


Keski-iän kriisistä kärsiviä ja uutta nuoruuttaan etsiviä bongorumpaleita ei onneksi juuri yllämainitusta syystä ole päässyt pesiytymään Ilveksen katsomoihin - jossain vaiheessa joku Trio Erektus taisi yrittää heikoin tuloksin. Taisivat muuten rummut ilmestyä Tapparankin katsomoihin samoihin aikoihin kun pelaajien massahankinta Keski-Suomesta ja Savonmaalta alkoi?
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti Juhaht
Sillä oli syytös mikä tahansa - "Blues on rahajengi", "Bluesilla ei ole faneja", "Blues ei koskaan menesty", "Blues on bluus" - on meiltä aina joku kumoamassa noita väitteitä. Miksi?

Todistaakseen itselleen että näin ei ole ?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tapparalaiset ovat outoa sakkia

Itse olen ihmetellyt jo kauan, että mikä on nimeltään se mielenhäiriö, joka saa monasti muuten täysin terveen ihmisen kannattamaan vapaaehtoisesti Tampereen Tapparaa. Ja kun valittavana olisi sentään huomattavasti vetävämpi ja värikäs jääkiekkoseura samasta kaupungista ja vieläpä samasta sarjasta, Ilves, niin asia on minulle täysin käsittämätön.

Tapparaa ja sen kannattajia en ole oikein ikinä muutenkaan ymmärtänyt, vaikka olen useasti tämän mielisten jannujen ja jannuttarienkin kanssa aiheesta keskustellut. Ja kaiken lisäksi ne penteleet tuntuvat ihan aidosti ja vilpittömästi olevan ylpeitä kannattamastaan joukkueesta.

No, ihmismieli on ihmeellinen.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Re: Tapparalaiset ovat outoa sakkia

Viestin lähetti Rontti
Itse olen ihmetellyt jo kauan, että mikä on nimeltään se mielenhäiriö, joka saa monasti muuten täysin terveen ihmisen kannattamaan vapaaehtoisesti Tampereen Tapparaa. Ja kun valittavana olisi sentään huomattavasti vetävämpi ja värikäs jääkiekkoseura samasta kaupungista ja vieläpä samasta sarjasta, Ilves, niin asia on minulle täysin käsittämätön.

Tapparaa ja sen kannattajia en ole oikein ikinä muutenkaan ymmärtänyt, vaikka olen useasti tämän mielisten jannujen ja jannuttarienkin kanssa aiheesta keskustellut. Ja kaiken lisäksi ne penteleet tuntuvat ihan aidosti ja vilpittömästi olevan ylpeitä kannattamastaan joukkueesta.

No, ihmismieli on ihmeellinen.

Kieltämättä, ihmismieli on ihmeellinen. Samaan aikaan kun arvon nimimerkki Rontti pohtii tamperelaisen kiekkoskenen ihmeellisyyksiä, hän tulee paljastaneeksi tyypillisen suomalaisen ja varmasti myös omakohtaisen tunteensa liittyen ao. aiheeseen: Ilvestä on mukavampi sympatiseerata juuri esim. hämeenlinnalaisesta näkökulmasta koska Ipassa on paljon samaa kuin HPKssa : ei ärsytä juuri ketään (paitsi ehkä vähän espoolaisia, koska kyseessä on tyypillinen marginaalijoukkueiden välinen nahistelu), harvoin (Ilveksen kohdalla enää) saavuttaa mitään merkittävää ja useimmiten ei ole uhka juuri kenelläkään loppupeleissä silloin kun mestaruuksia ratkotaan.

Kommunikaatiovaikeuksiin Pyhän Sotakirveen ja Hakametsän Temppeliherrain Veljeskunnan kanssa on olemassa myöskin helppo ja ymmärrettävä selitys: kyseessä oli luultavasti ns. jääkiekkokeskustelu, jolloin mm. Rontti ynnä muut marginaalijoukkueista halvat huvinsa saava kansanosa saattavat jäädä turhautuneeseen ymmärtämättömyyden tilaan.

muaddib
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti Raymond Pearl
Taisivat muuten rummut ilmestyä Tapparankin katsomoihin samoihin aikoihin kun pelaajien massahankinta Keski-Suomesta ja Savonmaalta alkoi?

Kun Jyväskylästä alettiin roudata niitä pelaajia bussilasteittain, niin mukana tuli aina nippu faneja rumpujensa kanssa. Siinä selitys.

Viestin lähetti Rontti
Itse olen ihmetellyt jo kauan, että mikä on nimeltään se mielenhäiriö, joka saa monasti muuten täysin terveen ihmisen kannattamaan vapaaehtoisesti Tampereen Tapparaa.

Minua taas on pitkään askarruttanut se, että miksi joku ostaa Ferrarin, vaikka Toyota Corollassa on paljon pienemmät ylläpitokustannukset.

Edit. Toinen quote lisätty.
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti hammer lynx
Mielukuvakalluppi tehtiin viimeksi vuosi sitten. Ainakin minulla on joidenkin joukkueiden kuva muuttunut. Tässä nykyinen tilanne:

Ja Taas päivitykset...
*=uudet

Blues:
Ennen väritön joukkue. Calounin ja Jamon tulon myötä muuttunut mielenkiintoisemmaksi. Nykyään käyn katsomassa Ilves-Blues ottelut. Ikävästi alkanut pärjäämään.

*Edelleen muuttunut entistä mielenkiintoisemmaksi. Ei todellakaan enää väritön joukkue. Sähläilyt plussaa.

HIFK:
Ellen kannattaisi Ilvestä, kannattaisin Hifkiä. Loistavat perinteet ja fanikulttuuri. Pelit Hifkiä vastaan eivät koskaan ole tylsiä. Aina sattuu ja tapahtuu.

*kuten edellä

HPK:
Sitkeä sissi. Lintumäen Skouttaus. Taitavaa hyökkäävää kiekkoa.
Siinä se.

*kuten edellä

Jokerit:
Aikaisemmin ykkösinhokki. Nykyään viihdyttävää jääkiekkoa. Summasen viileys on yllättänyt. Tietyllä tavalla vähän profiiliton "jokamiehen" joukkue.

*Jortikan tulo lisäsi ärsytyskerrointa. "HelsinginTappara".

Jyp:
Ton, piiitkä väli, eikä sitten muuta. Aika mitäänsanomaton joukkue.

*Otetaan Ton tuosta pois. Muuten sama

Kärpät:
Arrogantit pohojosen fanit. Ärsyttävä joukkue. 0-9 tappiollahan ei ole MITÄÄN tekemistä mielikuvan kanssa. :mad:

*Mielikuva parantunut. Ihan OK:

Lukko:
Eipä juuri sytytä. Pienin liiga-kaupunki. Siitä sympatiapisteet.

*Talonpolttajan tulo veti pisteet pohjalukemiin.

Pelicans:
Eloranta on saanut "roninit" pelaamaan hienosti. Pelityyli on aika ärsyttävä. Joukkueen nimi on yhtä huono kuin pluus.

*Pelicans - Eloranta = Divari

Saipa:

Sputnikit kerää sympatiapisteitä. Machulda ja Immonen ainoat kiinostavat pelaajat.

*HMV-joukkue nykyään

Tappara:
Inhottavan hyvä paikallisvastustaja. Jostain kumman syystä oma tyttöystävä kannattaa Tamhokkeita. Ainiin, hänhän on Pohjanmaalta.

*Saarisen tulon jälkeen mielyttävämpi. Tuloksillahan ei ole tässä mitään vaikutusta. "Tampereen jokerit"

Tps: Tällä hetkellä kaikkein ärsyttävin joukkue, eikä vähiten kotikaupunkinsa takia. Eihän töpselit saa taas kannua, eihän.:(

*kuten edellä

Ässät:
Onko Porilaista hulluutta enää jäljellä? Sitä kaivattaisiin liigassa.
Muuten aika vaisu joukkue.

*semikiinnostava joukkue.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Faneja ja antifaneja

Viestin lähetti Lawless
Ei, eikä ole ikinä ollutkaan HIFK:n virallisilla sivuilla (en kyllä tiedä miksi). Tosin esim. B2Redsin sivustolla on keskustelupalsta, mutta siellä ei ole lähellekään yhtä paljon HIFK:n kannattajia kuin täällä. Mutta eipä tuo niin mielestäni haittaakaan, Jatkoaika riittää täysin.

Oli aikoinaan omilla sivuilla keskustelupalsta. Se kuitenkin suljettiin ja syyksi mainittiin, että on liian työlästä valvoa kanavaa. Mutta miksi muita kuin Jatkoaikaa tarvittaisiin?
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Niinpä

Jos yleensä porukka haluaa keskustella HIFKin sisäisesti niin kaikki on täällä. Ei kertakaikkiaan mun mielestä tarvi mitään omaa foorumia hifkin sivuille. Ja jos katotaan noita lukemia niin aika selvähän se on että Jatkaika.comin HIFK osa on ikäänkuin HIFKin "koti"-foorumi. Sillä vaikka ihmiset eivät olisi kirjautuneet tänne niin silti tunnen paljon ihmisiä jotka lukevat täältä oikeastaan päivittäin IFK:n kuulumisia..näin fani pohjalta.

useinhan täällä on ollut enemmän tietoa kuin esim. IFK:n omilla sivuilla joilla ei paljon sanottavaa tunnu olevan. Sääli sinänsä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rontille

Ymmärtääksesi Tapparaa sinun on suoritettava seuraavanlainen rituaali:

Poista ensinnäkin värit tv-vastaanotimestasi, ne ovat turhaa kikkailua muutenkin. Älä katso muita kanavia kuin tv kakkosta ja ykköseltä lisäksi ajankohtaisohjelmia. Osta kaupasta pelkästään perinneruokia, kuten silakka- ja maksalaatikkoa ja ehdottomasti ns. punaista maitoa, vaikka oikeasti se onkin valkoista, punaiseksi sitä sanotaan tölkin värityksen vuoksi. Punaisessa on kunnolla rasvaa. Kun olet viettänyt 2 viikkoa näin poistumatta tarpeettomasti kotoa, käy kirjastosta lainaamassa mustavalkoinen Tampere-aiheinen kuvakirja. Itse asiassa värillistä ei ole olemassakaan. Sieltä löytyy Pyynikki. Katso Pyynikin rappusia, katso Näsinneulaa, katso tehtaiden kolossaalisia varjoja. Ime itseesi näiden kuvien hien- ja työnhajuinen rehellinen maailmankuva. Anna periksi mielellesi ja sielullesi, se haluaa vihdoinkin jotain aitoa. Ei amerikkalaista hapatusta, ei neonvalojen psykedeelistä sykettä, ei hirvittävää informaatiovyörytystä kaikille aisteille vuorokauden ympäri. Ei enää, on tullut aika pistää sille stoppi. Maista työn maku. Opi se, että vain raataminen tuo onnen ja vaikka ei menestystä joskus tulisikaan, sinun ei tarvitse hävetä känsäisten käsiesi ja hiestä märän vartalosi kanssa. Se on suojasi, onnesi tae. Sinä olet totta, muut eivät. Sinä tiedät että aikasi tulee vielä, sillä kunnon työmiehiä tarvitaan aina, vaikka muunlaista maailmankuvaa koetetaankin tyrkyttää kaikkialla, myös Tampereella. Olet samaa maata kuin Tuntemattoman Lahtinen, ole ylpeä siitä. Kannat konekiväärin vaikka Petsamoon ja takaisin tai jopa Peitsamolle ja takaisin, koska se on sinun työsi, se on sinun väkevä panoksesi, jotta maailma olisi hieman parempi paikka.

Osta tämän prosessoinnin jälkeen Tappara-takki ja Tapparan kausikortti ja mene Hakametsään polkupyörällä säällä kuin säällä katsomaan Tapparan otteluita. Sinä tiedät että hekin tietävät. Työllä, rankalla ja kovalla työllä on oltava tekijänsä. Matti Vanhanen ja Antti Kalliomäki eivät voisi ikinä olla Tapparan miehiä, he ilakoivat liian helposti ja liian kevein perustein, he ovat päiväperhoja. Aarne Saarinen (RIP) oli henkinen tapparalainen.

Hanki kotiisi myös piirtoheitin ja siirry pannukahviin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Tappara on terästä

JHagin fiilistelyihin lisäten:


Junttirock/Popeda, itsesäälipop/Eppu Normaali, YYA-Suomi, Urho Kekkonen, Timo Susi/Jutila ja Tappara on kaikki samaa terästä.
 

timosusi

Jäsen
Re: Tappara on terästä

Viestin lähetti Panzerfaust
JHagin fiilistelyihin lisäten:


Junttirock/Popeda, itsesäälipop/Eppu Normaali, YYA-Suomi, Urho Kekkonen, Timo Susi/Jutila ja Tappara on kaikki samaa terästä.

Joo tottahan se on että Tapparan teräs on melko karkeaa ja hiilipitoista. Toista se on Jokereilla kun jo monta vuotta sitten oli kypärätkin kromattuja Hackmanneja... Suorastaan hävettää olla Tapparan kannattaja.

Selkeimmät mielikuvat mulle tulee Jokereista ja Bluesista. Huippuunsa virittettyjä viihdetuotteita. Sitä vain ihmettelen että mitä ne tekee urheilusarjassa.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Pikkuveli on jo täysikäinen..

Viestin lähetti Tinde

Otetaanko tuo pikkuveli sanana sitten niin halveeraavana, että sen takia ne herneet hujahtaa sieraimiin välittömästi vai mikä siihen mahtaa olla syynä.

Mä ainakin puolustan mun pikkuveljeä kaikkia muita vastaan;)

Ehkä se hieman häiritsee "pikkuveljeä" kun pidetään pikkuisena vaikka toinen pitää jo itseään jo aikuisena :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös