Mielikuva muista joukkueista

  • 107 740
  • 552

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti fakta
Eihän se näinkään ole, mutta ehkä asiaa on viety vähän liian pitkälle kun lokaa lentää ihan kirjaimellisestikin siinä määrin kuin Hämeenlinnassa on joskus tapana. Ihan hyvä fiilis siellä on muuten, mutta kysyn vain miksi aina pitää mennä niin äärimmäisyyksin? Miksi ei vain voi kannustaa ja pitää hauskaa? Vai onko hauskaa kun hautaa vastustajajoukkueen vaihtoaition sylkeen?

Tiesitkö muuten, että C-5 paidan saa kun todistaa pystyvänsä sylkemään puolesta välistä seisomakatsomoa vaihtoaitioon?

Huhhuijjaa, näitä sattuu joka hallissa.

Toisilla on varaa kaataa jopa hallin ravintelista ostamiansa virvokkeita vastustajan fanien niskaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti fakta
Nyt mää oon missanu jotain. Kerro lisää, kerro lisää...

Kuten tuli todettua, näitä sattuu joka hallissa. Joka wanhoja muistelee, sitä räitään cee vitosesta silmään.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tullut mieleen kaikkia joukkueita, mutta tässä muutama mielikuva:

HIFK
Viimeinen mestaruus loi mielikuvan rymistelevästä mutta myös taitavasta joukkueesta, ja se on säilynyt tähän päivään asti. Viime vuosien hankinnat eivät ole sopineet lainkaan joukkuen imagoon, esim. valmentajista Suhonen (niin epä-HIFKimäinen kuin vain voi olla) ja Aravirta. Rahassa ei säästellä, mutta silti tulos voi olla myös erittäin huono (ääriesimerkkinä Suhonen aika)

Pelicans
Tästä joukkueesta ei tule monelle ensimmäisenä perinteet mieleen, mutta Lahden jäähallin katossa taitaa roikkua viirin muodossa niistä vähistä perinteistä arvokkain: kaikkien aikojen ensimmäinen jääkiekon suomenmestaruus. Tosin Viipurin Reippaan nimissä, mutta kuitenkin. Jos nykyajasta puhutaan, Pelicans -nimen aikana on voitu puhua jääkiekkojoukkueesta oikeastaan vain Elorannan valmennuskauden aikana.

Ässät
Puhutaan porilaisesta hulluudesta, mutta kyllä se tuntuu puuttuvan sekä kentältä että katsomosta. Ehkä menestystä on yritetty liika "vanhoilla eväillä" (viime vuosilta esimerkkinä mm. Tamminen & Ketola)?

Ilves
Jos vanhoista eväistä puhutaan, niin kyllä Ilveksessäkin niiden käyttö osataan. Perinteitä löytyy, ja mainetta taitokiekkojoukkueena, mutta koska menestys, taitokiekko ja Ilves ovat viimeksi kohdanneet? Kun Ilveksessä viimeksi oli menestyvän joukkueen ainekset kasassa, se oli Jursinov jr:n ja Mälkiän aikana. Ja silloin ei välttämättä puhuttu ihan puhtaasta taitokiekosta...

TPS
Väritön, pelaajistoltaan turkulainen joukkue; kohtalaisen vähän vahvistuksia muualta suomesta verrattuna muihin joukkueisiin. Juniorimylly jauhaa paljon uusia pelaajia, jotka usein saavat peliakaa myös liigajoukkueeesta. Hyvä valmennus, joka useimmiten on ollutkin tepsin menestyksen takana. Viime vuosien notkahdus menee mielestäni Jalosen piikkiin, joka joko ei ollut hyvä valmentaja, tai ei vain sopinut joukkueeseen. Kuri ja "kusipäiset" valmentajat sopivat tepsiin kuin nenä päähän, ja tällaisten valkkujen johdossa on tullut myös tulosta (Jursinov, Jortikka, Koivu)

HPK
Hämeenlinnassa osataan kasata kyllä taitava joukkue, mutta pelkällä taidolla ei voiteta. Useana vuonna on ollut "mestarikandidaateista" se jolta puuttuu ns. voittamisen kulttuuri. Osaa pelata joukkueena taitavasti, mutta ei osaa voittaa "kovia pelejä". Hyvä puolustus, maalivahti, ja härski kahvaus pehmittää kerhon. Saa usein kotona paljon apua seisomakatsomossa mylviviltä porsailta. Kerhon voi tiivistää yhteen sanaan: Pronssiautomaatti.

Blues
Mitä tästä voi sanoa? Mieleen ei tule muuta kuin hyvä harjoitusvastus pleijareissa. Viime vuonna tosin kävi vahinko, mutta pitihän Bluesin joskus se historiansa ensimmäinen playoff-sarjan voittokin ottaa. Vai lasketaanko "säälipleijarisarjan" voitto playoff-voitoksi?

Kärpät
Junnon loikkaus Kalpasta Kärppiin, samalla kaudella kun divarissa ylivoimanen Kärpät oli ns. "varma nousija", ja Kalpa vastaavasti liigajoukkueista se "varma putoaja". Kalpassa Junno oli sitä ennen "hoidellut asioita" siihen malliin, että Kalpan pelaajiltakin riitti eräässä haastattelussa kehuja: "Jos Kalpa ja Kärpät kohtaa karsinnoissa, Junnon on viisainta kuunnella Kuopion pelit radiosta. Halliin ei taida olla asiaa".

Jokerit
Jos puhutaan menestyvästä Jokereista positiivisessa mielessä, mieleen tulee mm. nimet Aravirta, Saarikoski, Janecky, Säilynoja, Varis, Lind, Srömberg...
Tämän ajan jälkeen Jokerit onkin ollut ns. ostojoukkue, ja "parhaimpina" aikoina lyötiinkin vetoa siitä että vaihtaako Jokerit valmentajaa kauden aikana vain kerran, vai useammin! Joukkueen imago muuttunut hieman Summasen ja varsinkin Jortikan myötä, mutta silti ostojoukkueen maineessa (vaikka nuorisoa ja omia kasvattejakin joukkueesta löytyy)
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Viestin lähetti fakta
Nyt mää oon missanu jotain. Kerro lisää, kerro lisää...

Turussa ainakin kaadettiin olutta edelliskaudella näiden sikakatsomovierailijoiden päälle (taidettiin tähdätä sitä kaljua ja hieman isompaa kaveria, sellaista sanallista paskaa sieltä tuli jo ennen) kurvipubista, joka siis sijaitsee siinä aitioiden kohdalla toisessa päädyssä. Anniskeluoikeudet lähti sen sileän tien sitten...
 

fakta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Korjausta näköjään kaivataan

Viestin lähetti NK
Blues
Mitä tästä voi sanoa? Mieleen ei tule muuta kuin hyvä harjoitusvastus pleijareissa. Viime vuonna tosin kävi vahinko, mutta pitihän Bluesin joskus se historiansa ensimmäinen playoff-sarjan voittokin ottaa. Vai lasketaanko "säälipleijarisarjan" voitto playoff-voitoksi?

nyt, nyt, nyt, on pakko ottaa tilastot käyttöön:

1997-98
Neljännesfinaali (paras viidestä)
TPS - Blues 1- 3
19.3. TPS - Blues 5149 5- 1 (2-1,2-0,1-0)
21.3. Blues - TPS 2342 6- 0 (2-0,3-0,1-0)
22.3. TPS - Blues 5154 1- 4 (1-0,0-2,0-2)
24.3. Blues - TPS 2418 2- 1 (0-0,2-0,0-1)

eli edelleenkin on tullut vain se yksi play-offsarjan voitto, mutta sitäkin makeampi. Säälipleijareita ei lasketa.

Viestin lähetti The Analyser
Turussa ainakin kaadettiin olutta edelliskaudella näiden sikakatsomovierailijoiden päälle (taidettiin tähdätä sitä kaljua ja hieman isompaa kaveria, sellaista sanallista paskaa sieltä tuli jo ennen) kurvipubista, joka siis sijaitsee siinä aitioiden kohdalla toisessa päädyssä. Anniskeluoikeudet lähti sen sileän tien sitten..
Tekee vain niin mieli: sitä saa mitä tilaa ;-)
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Aika monelle mielikuva muuttuu Jos joukkue alkaa menestyä enempi vuosi vuodelta ja tulee rikkaammaksi ei enää saa sympatioita. Sympatioita saavat vain ne jotka vuodesta toiseen roikkuvat häntäpäässä tai juuri ja juuri joskus pääsevät playoffeihin jopa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti miso
Onhan asia näin, että pienikin katsomokulttuurin edistäminen on täysin naurettavaa. Fanius on juuri parhaimmillaan kun puoli tyhjästä katsomosta ei kuulu eikä näy yhtään mitään.

Niin, itsekin olen aina ihaillut sitä katsomokulttuurin edistämistä, jossa pääasiana on vastustajan pelaajien solvaaminen eikä omien kannustaminen. Sikakatsomo jatkakoot omalla linjallaan, ehkä sitä "arvostusta" vielä joskus tulee.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viestin lähetti Murmeli
Niin, itsekin olen aina ihaillut sitä katsomokulttuurin edistämistä, jossa pääasiana on vastustajan pelaajien solvaaminen eikä omien kannustaminen. Sikakatsomo jatkakoot omalla linjallaan, ehkä sitä "arvostusta" vielä joskus tulee.
No jaa, itse ainakin Rauman viimevuoden surullisenkuuluisissa playoffeissa satuin kummassakin pelissä istumaan sikakatsomon jätkien vieressä, ja täytyy kyllä tunnustaa, että hyvin kannustivat. Ääntä lähti varmaan enemmän kun täydestä äijänsuosta, ja vastustajankin solvaamiset tehtiin suhteellisen siististi.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Murmeli
Sikakatsomo jatkakoot omalla linjallaan, ehkä sitä "arvostusta" vielä joskus tulee.
Ihan vaan tähän väliin olisi mukava kuulla, kuinka monta kertaa olet sikakatsomossa jääkiekkopeliä ollut katsomassa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti JZZ
No jaa, itse ainakin Rauman viimevuoden surullisenkuuluisissa playoffeissa satuin kummassakin pelissä istumaan sikakatsomon jätkien vieressä, ja täytyy kyllä tunnustaa, että hyvin kannustivat. Ääntä lähti varmaan enemmän kun täydestä äijänsuosta, ja vastustajankin solvaamiset tehtiin suhteellisen siististi.

Ainakin raumalla tuo seisomakatsomo on juuri se paikka mikä hallin äänen volyymin määrää. Itse en ole viime vuosina siellä seisonut koska käyn harvoin raumalla ja silloinkin seurassa joka haluaa varmaan peleissä istua.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Rontti
Ihan vaan tähän väliin olisi mukava kuulla, kuinka monta kertaa olet sikakatsomossa jääkiekkopeliä ollut katsomassa?

Itse katsomossa en kertaakaan. Vieressä kerran - pari.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Murmeli
Itse katsomossa en kertaakaan. Vieressä kerran - pari.
Jos ne olivat HPK-SaiPa -pelejä, en ihmettele yhtään, miksei yleisössä sytytty kannustamaan.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Ölly avautuu...

Blues Nouseva, kasvukipuja vielä kokeva joukkue
HIFK Oma joukkue, no comments
HPK Loistava joukkue, aina vaikea vastustaja IFK:lle
Ilves Vähän kuin paikallisvastustaja, päätelkää siitä
Jokerit Ilman Jokereita tylsähkö liiga, paikallisvastustaja
JYP Onnistuneet ulkomaanavut, aina vaikea vastus
Kärpät Suomen kovin ryhmä tulevalla kaudella, ainakin paperilla
Lukko Hyvä meininki, varaa parempaan
Pelicans Tylsin joukkue liigassa, mutta suunta vain ylöspäin
SaiPa Kova yhteishenki paistaa liiaksikin läpi, liigajoukkue
Tappara Legenda, aina paikan päällä Tappara-IFK matseissa
TPS Turusta tulee Suomen kauneimmat naiset,ei siis pahalla
Ässät Vähän kuin jokavuotinen alisuorittaja, talous kuntoon!!
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Korsi kekoon...

1.TAPPARA

-2000-luvun menestynein seura liigassa
-Tampereen herruus vuosi vuodelta
-hienot perinteet eikä likaa niitä vetelemällä joka vuosi paitoja hallin kattoon vaikka nimiä kyllä riittäisi eikä sinne mahtuisikaan mestaruusviirien täyttäessä paikat

2.HIFK

-perinteikäs kovaa pelaava ja aina vastustajana kiinnostava Helsingin ykkösjoukkue

3.LUKKO

-Liigan pienimmältä paikkakunnalta, sympatiat Rautakorven ansiosta

4.PELICANS

-Sympatiat asuinpaikkani vuoksi paitsi kun Tappara on vastassa
-tulee yllättämään monet ensi kaudella hyvillä esityksillään

5.ILVES

-toiseksi paras kiekkojoukkue Tampereelta
-perinteikäs seura josta kertoo se, että suurin osa viireistä hallin katossa on voitettu ulkojäillä Kansakoulunkadulla

6.ÄSSÄT

-komein pelipaita

7.SAIPA

-surkea halli
-fanien aina niin ärsyttävä mie -ja sie-murre

8.JOKERIT

-iso raha, hieno halli, leuaton Hjallis

9.BLUES

-malliesimerkki kuinka ei edes isolla rahalla osata rakentaa menestyvää joukkuetta
-rantapallot(vene) tulleet tutuiksi vuosien kuluessa Tapparan käsittelyssä

10.JYP

-hyvää juniorityötä tekevä Tapparan farmiseura

11.TPS

-irrottakaa jo joku Turku mantereesta
-Mustat Kobrat vois jäädä

12.HPK

-ikuinen kolmonen
-neppailukiekkoa
-juntit fanit

13.KÄRPÄT

-hyvä juniorityö
-pohjoisen Jokeri-ilmiö rahalla menestystä
-hallitseva mestari
-tämän valtakunnan kusipäisimmät ja juntimmat fanit enkä edes ujostele yleistämistäni on tainnut lirahtaa vähän kusta joukkoon jokaisen tekohetkellä
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Eepi, Larouche
Joukkueet

Blues: Porukka, joka on varmasti Sm-liigan kalleimpia vuodesta toiseen, mutta ei pelaa hyvin joukkueena. Liikaa yksinyrittämistä.
HIFK: Joukkue jonka kokomiseen käytetään varmasti monta tuntia joka vuosi. Lähes varmasti aina pleijareissa.
HPK: Lukon kanssa Sm-liigan pieninpiä seuria jotka pärjäävät isoja seuroja vastaan. Seura löytää lähes joka vuosi ihan uskomattomia pelaajia jostain päin maailmaa. Ihan käsittämätöntä. Heikkous maalivahtipeli.
Ilves: NHL-lakon toteutuessa Ilveksellä on aika kova pakka kasas. Muuten Ilveksellä voi olla vaikeuksia päästä kuuden parhaan joukkoon.
Jokerit: Hjallis on taas laittanu rahaa likoon menestyksen eteen. Loistava valmentaja mutta peli voi kaatua Bluesin tapaan huonoon joukkuepeliin.
JYP: Ihan tuntematon porukka muutamaa nimeä lukuunottamatta. Pienin budjetti. Ilmeisesti kuitenkin hyvä joukkue.
Kärpät: Viime kauden mestari. Runko pysynyt suhtkoht samana. Heikkous on valmennus. Miten Kärppien tasoinen seura päätyi palkkaamaan Jalosen tasoisen valmentajan?!
Lukko: Heikkoa lenkkiä ei löydy!!!
Pelicans: Teki paljon hankintoja täksi kaudeksi. Kuinka moni hankinta lunastaa odotukset on kysymysmerkki. NHL-lakko olis myös Pelicansille lotto-voitto. Jos kausi menee ihan nappiin niin mahikset sijoille 8-11.
Saipa: Banham on ennenkin nähty mutta millainen on tämä toinen ulkomaalainen. Pelicansin kanssa tiukkaa taistelua.
Tappara: Varma joukkue kymmenen joukossa. Sm-liigan kysymysmerkki.
TPS: Taistelee kärkisijoista. Jos joku joukkue hyötyy NHL-lakosta niin TPS. Saku Koivu, Miikka Kiprusof, Sami Salo... Huh huh...
Ässät: Hippohiiriä koko jengi täynnä. Nielikäinen on oikea neiti. Tästä joukkueesta ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Kirveellä töitä
13.KÄRPÄT

-tämän valtakunnan kusipäisimmät ja juntimmat fanit enkä edes ujostele yleistämistäni on tainnut lirahtaa vähän kusta joukkoon jokaisen tekohetkellä

Tätä ihmettelen, kärppäfanit keskustelupalstoilla tuntuvat olevan uskomattoman puusilmäisiä että kusipäisiä tyyppejä. Itse kuitenkin henkilökohtaisesti tunnen parikin oululaista, henkeen ja vereen Kärppien kannattajaa, ja he ovat fiksuja tyyppejä. Hyviä ystäviäni. Kysymys kuuluukin:

Ovatko keskustelupalstoille kirjoittelevat juuri tätä rupusakkia? Vai onko se niin, että nimettömänä voi purkaa tunteitaan ja antipatioitaaan helpommin? Ja näin nolataan loput fiksut kannattajat.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti vstp
Tätä ihmettelen, kärppäfanit keskustelupalstoilla tuntuvat olevan uskomattoman puusilmäisiä että kusipäisiä tyyppejä.

Ketkä meistä ovat kusipäitä? On jo pitkään tiedossa ollut totuus, että ihminen havaitsee sitä mitä haluaa havaita, joten onko tässä käynyt niin, että jokaisen Kärppien kannattajan kirjoittamaan ikäväsävyiseen viestiin (joka voi olla vastine toisen osapuolen aloittamalle vittuilulle) kiinnitetään erityisesti huomiota joidenkin, kuten sinun, toimesta ja siten syntyy mielikuva, että jokainen Kärppien kannattaja, joka on joskus kirjoittanut jotain inhottavasti, on kusipää?

Totuushan on, että kaikkien joukkueiden kannattajien keskuudesta löytyy kusipäitä täällä Jatkoajassa.
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Juuri kuten yllä sanottiin.

Olen ollut taas vaihteeksi hiljaa, jo pidemmän aikaa ja pelkästään seuraillut kirjoittelua jatkoajassa.

Pakkokait tähän on jo tarttua. Mistä ihmeestä te revitte noita juttuja? Olen yrittänyt (puusilmäisenä Oululaisena), lukea kaikki kärppäfanien kirjoittamat jutut (jokaiselta alueelta), enkä vissiin ole "puusilmäisyydeltäni" huomannut mitään "vittuilua, päänaukomista, itsekeskeisyyttä jne" kovinkaan paljoa.

Mistä %#&"%"& te revitte näitä juttujanne tällä hetkellä? Pistäkää oikeasti joitain kunnon esimerkkejä tänne, että minäkin (puusilmäinen Oululainen edelleenkin), huomaan meidän vittumaisuutemme jne.

Sen jälkeen kun mestaruus sattui meille tänne pohjolaan tulemaan, jokin aika sitten, olen lukenut vain ja ainoastaan (no ehkä kärjistäen, mutta se minulle sallittakoon, edellisten perusteella siis) vittuilua siitä, kuinka kusipäisiä me Kärppäfanit olemmekkaan.

Voi helvetti vieköön! Samalla tavalla, voisin ruveta haukkumaan, niin Jyp, Tappara, Tps, Hifk jne. -faneja samanlaisesta käytöksestä.. Vaan ehei! En halua lähteä siihen. Niin me Oululaiset, vain ja ainoastaan me, ollaan vaan vittumaisia (sama mitä muut fanit aukovat naamaansa, milloin missäkin ketjussa - milloin milläkin alueella).. Me, vain ja ainoastaan me, ollaan kaikki synnytty virtsaa valmiina päässä jne. (Oululaiset siis!).

Ehkä ylläolevat "arviot" ja "arvioijat" voisivat itse mennä itseensä.. Tehän sitä vasta kusipäisiä sankareita vaikutatte loppujen lopuksi olevan. Minä en oikeasti kirjoittanut äsköistä, se vain lipsahti vahingossa, kuten kaikilla kusipäillä välillä tuppaa tekemään.

Seuraavaksi joku tulee avautumaan siitä, että minulla on kielioppi päin persettä, pilkut ovat missä sattuvat ja kuinka kusipäinen muutenkin nyt vain satun olemaan.

Tervetuloa vaan.. Paskaa niskaan ja oikein kunnolla.

Älkää helvetti yleistäkö noin rankalla kädellä. Jos me kaikki lähdetään samalle linjalle, kuten muutama ylläolevista nimimerkeistä, niin silläkö tämä palsta elää sitten jatkossa? Ihan yhtälailla (kuten jo yllä mainitsin) voisin ruveta morkkaamaan muiden joukkueiden faneja, joko ylimielisyydestä, vittumaisuudesta, kusipäisyydestä (tähän voit lisätä omia hienoja adjektiiveja kuvaamaan meitä Oululaisia) jne. Mutta en lähde siihen, ihan vain sen takia, että minkä helvetin takia minä niin edes tekisin? Ihan vain aiheuttaakseni mielipahaa jollekulle, toista joukkuetta kannattavalle fanille? Ihan vain purkaakseni omaa huonoa oloa?

Täällä on todella paljon, todella hyviä, ehkä jopa "ansioutuneita" kirjoittajia. Teidän juttujanne on todella mukava lukea! Pitäkää Te hyvät kirjoittajat sama tatsi tähän hommaan..

Nyt tämä vittumainen, kusipää Oululainen, poistuu taas takavasemmalle. Toivottavasti saan lukea jatkossakin erittäin hyviä tekstejä Teiltä, jotka oikeasti näette muutakin vaivaa kirjoituksienne eteen. Siis muutakin siinä mielessä, että osaatte käyttäytyä, kirjoittaa (paljon paremmin kuin minä) selvää tekstiä ja pysytte asiassa / asiallisina.

Prkl! Että on tullut taas huono mieli. Viimeisten viikkojen aikana siis. On ollut todella mukava lukea juttua siitä, kuinka paljon kusta, pissaa, virtsaa, ureaa jne. päähäni / päähämme (Oululaiset edelleenkin) onkaan taas kertynytkään.

Te vesipäät (niin, juuri te jotka heitätte varmaankin jotain kunnon vittumaista vastinetta tähänkin viestiin), menkää oikeasti itseenne, kasvakaa vielä vähän.. tai ottakaa jopa viestinne talteen ja lukekaa ne vaikkapa 5:n vuoden jälkeen. Saatte varmasti hyvät naurut :/

- Thun
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Viestin lähetti thUNDer
Juuri kuten yllä sanottiin.

Olen ollut taas vaihteeksi hiljaa, jo pidemmän aikaa ja pelkästään seuraillut kirjoittelua jatkoajassa.

Pakkokait tähän on jo tarttua. Mistä ihmeestä te revitte noita juttuja? Olen yrittänyt (puusilmäisenä Oululaisena), lukea kaikki kärppäfanien kirjoittamat jutut (jokaiselta alueelta), enkä vissiin ole "puusilmäisyydeltäni" huomannut mitään "vittuilua, päänaukomista, itsekeskeisyyttä jne" kovinkaan paljoa.

Mistä %#&"%"& te revitte näitä juttujanne tällä hetkellä? Pistäkää oikeasti joitain kunnon esimerkkejä tänne, että minäkin (puusilmäinen Oululainen edelleenkin), huomaan meidän vittumaisuutemme jne.

Sen jälkeen kun mestaruus sattui meille tänne pohjolaan tulemaan, jokin aika sitten, olen lukenut vain ja ainoastaan (no ehkä kärjistäen, mutta se minulle sallittakoon, edellisten perusteella siis) vittuilua siitä, kuinka kusipäisiä me Kärppäfanit olemmekkaan.

Voi helvetti vieköön! Samalla tavalla, voisin ruveta haukkumaan, niin Jyp, Tappara, Tps, Hifk jne. -faneja samanlaisesta käytöksestä.. Vaan ehei! En halua lähteä siihen. Niin me Oululaiset, vain ja ainoastaan me, ollaan vaan vittumaisia (sama mitä muut fanit aukovat naamaansa, milloin missäkin ketjussa - milloin milläkin alueella).. Me, vain ja ainoastaan me, ollaan kaikki synnytty virtsaa valmiina päässä jne. (Oululaiset siis!).

Ehkä ylläolevat "arviot" ja "arvioijat" voisivat itse mennä itseensä.. Tehän sitä vasta kusipäisiä sankareita vaikutatte loppujen lopuksi olevan. Minä en oikeasti kirjoittanut äsköistä, se vain lipsahti vahingossa, kuten kaikilla kusipäillä välillä tuppaa tekemään.

Seuraavaksi joku tulee avautumaan siitä, että minulla on kielioppi päin persettä, pilkut ovat missä sattuvat ja kuinka kusipäinen muutenkin nyt vain satun olemaan.

Tervetuloa vaan.. Paskaa niskaan ja oikein kunnolla.

Älkää helvetti yleistäkö noin rankalla kädellä. Jos me kaikki lähdetään samalle linjalle, kuten muutama ylläolevista nimimerkeistä, niin silläkö tämä palsta elää sitten jatkossa? Ihan yhtälailla (kuten jo yllä mainitsin) voisin ruveta morkkaamaan muiden joukkueiden faneja, joko ylimielisyydestä, vittumaisuudesta, kusipäisyydestä (tähän voit lisätä omia hienoja adjektiiveja kuvaamaan meitä Oululaisia) jne. Mutta en lähde siihen, ihan vain sen takia, että minkä helvetin takia minä niin edes tekisin? Ihan vain aiheuttaakseni mielipahaa jollekulle, toista joukkuetta kannattavalle fanille? Ihan vain purkaakseni omaa huonoa oloa?

Täällä on todella paljon, todella hyviä, ehkä jopa "ansioutuneita" kirjoittajia. Teidän juttujanne on todella mukava lukea! Pitäkää Te hyvät kirjoittajat sama tatsi tähän hommaan..

Nyt tämä vittumainen, kusipää Oululainen, poistuu taas takavasemmalle. Toivottavasti saan lukea jatkossakin erittäin hyviä tekstejä Teiltä, jotka oikeasti näette muutakin vaivaa kirjoituksienne eteen. Siis muutakin siinä mielessä, että osaatte käyttäytyä, kirjoittaa (paljon paremmin kuin minä) selvää tekstiä ja pysytte asiassa / asiallisina.

Prkl! Että on tullut taas huono mieli. Viimeisten viikkojen aikana siis. On ollut todella mukava lukea juttua siitä, kuinka paljon kusta, pissaa, virtsaa, ureaa jne. päähäni / päähämme (Oululaiset edelleenkin) onkaan taas kertynytkään.

Te vesipäät (niin, juuri te jotka heitätte varmaankin jotain kunnon vittumaista vastinetta tähänkin viestiin), menkää oikeasti itseenne, kasvakaa vielä vähän.. tai ottakaa jopa viestinne talteen ja lukekaa ne vaikkapa 5:n vuoden jälkeen. Saatte varmasti hyvät naurut :/

- Thun

Yksinkertainen totuus "kusipäisyydestänne", jota en kyllä ole millään tasolla huomannut, on se, että voittava joukkue saa kateudesta aina paskaa niskaansa. Tietäisittepä kuinka paljon täällä Turussa olemme saaneet kuulla kaikkea näin "kestomenestyjänä". Tervetuloa vaan samaan joukkoon nyt ja tulevaisuudessa! :)
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Lare
joten onko tässä käynyt niin, että jokaisen Kärppien kannattajan kirjoittamaan ikäväsävyiseen viestiin (joka voi olla vastine toisen osapuolen aloittamalle vittuilulle) kiinnitetään erityisesti huomiota joidenkin, kuten sinun, toimesta ja siten syntyy mielikuva, että jokainen Kärppien kannattaja, joka on joskus kirjoittanut jotain inhottavasti, on kusipää?

No hei, onhan kaikki JYP-kannattajatkin katkeria. Mistä lie moinenkin ajatus lähtenyt....

Asiaan.

Blues: Ensimmäisenä mieleentulee makkara. Siitä loistava aasinsilta, makkarasta tulee mieleen pitkä kesäloma. Joukkue jossa aikaisempina vuosina on materiaaliin nähden saavutettu varsin vähän, tosin viime kausihan oli jo ihan kohtalainen.

HIFK: Fanaattiset kannattajat. Pentti ja pelaajahankinnat. Sytyttävä joukkue, pyrkii pelaamaan taklausvoittoisesti, aina mukava vastustaja.

HPK: Pronssi. Kapina OY:ta vastaan. Hyvä pelaajascouttaus. Vaikea vieraspaikkakunta.

Ilves: Raimo. "Montako mestaruutta...?". Perinteet.

Jokerit: Ennen ärsyttävä, nykyisin ihan mukava vastus, yleensä vauhdikkaita pelejä. Laadukkaiden ulkomaalaispelaajien kaatopaikka.

JYP: Se "ai mikä?"-porukka. Katkeruus ja kateus. Niin, miten meinasikaan kahva unohtua? Suosikki jo pikkupojasta asti, hyvinä ja huonoina aikoina.

Kärpät: Juniorimylly. Pohjois-Suomalaisuus. Viime kauden mestari, samalla se porukka joka viimeksi liigaan nousi. Kuopiolainen jääkiekkojohtaja.

Lukko: Lehkosen aikaan värikäs ja sekavasti pelannut, Rautakorven aikaan organisoitu. Aikoinaan Rauma oli se paikka jossa JYP ei voittanut koskaan.

Pelicans: Sympaattinen, yrittää kaikkensa pysyäkseen pinnalla, toivottavasti onnistuu.

SaiPa: Toinen sympaattinen, paljon lokaa niskaan pelaajakauppojen takia. Liigan omituisin jäähalli. Kannattajat kovia väittelemään ottelutapahtumissa paikan päällä.

Tappara: Se iso ja paha pelaajarosvo joka on rauhoittunut. Ojanen ja Jutila. Myöskin perinteikäs.

TPS: 90-luvulla kivikova. Vähän tylsähkö, ei mitään varsinaisia väriläiskiä mutta luotto omaan tyyliin tuonut tulosta.

Ässät: Korpisalo. Ihan viihdyttäviä pelejä JYPiä vastaan. Mitä liiga olisi ilman Ässiä?
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsekin olen hiukan huvittuneena seurannut monen fanin yleistämistä, että Kärppien fanit ovat kauttaaltaan kusipäitä. Hiukan on alkanut tuntumaan, että nämä MTV3 chattisivun 893 itkijät ovat alkaneet purkamaan täälläkin tuntojaan, jotta saavat mielihyvää omalla toimillaan pahoittamalla fiksujenkin fanien mielialaa.

Jokaisessa faniryhmässä löytyy näitä äänekkäitä seuran kannattajia, jotka omalla käytöksellään saavat negatiivista ilmapiiriä aikaiseksi pienelläkin vaivalla. Yksi "paskanpuhuja" tekee hallaa enemmän kuin 100 fiksua fania erinlaisilla foorumeilla. Toivottavasti nämä kaikkia Kärppien faneja kusipäiksi haukkuvat saavat sitä mielihyvää osakseen, jota he tällä toimillaan hakevatkin. Kenen etuja se sitten hyödyttää, voi jokainen miettiä kohdallaan.

Kun useat Kärppäfanit esimerkiksi käyvät onnittelemassa jonkun joukkueen uutta vahvistusta Jatkoajan keskustelussa ja yhden Kärppäfanin mielestä kyseinen pelaaja on tusinatavaraa liigassa, niin joku ottaa siitä heti herneen nenäänsä. Kyseinen kirjoittaja alkaa taas yleistämään Kärppien kannattajia ylimielisinä kusipäinä, joille mestaruus on nostanut keltaisen nesteen korviin saakka. Ei tosiaankaan kannata ottaa liian tosissaan muutaman äänekkään Kärppäkirjoittajan kirjoituksia, sillä varmasti suurin osa Kärppien kannattajista osaa arvostaa muiden joukkueiden esityksiä kaukalossa ja sen ulkopuolella.

Toivottavasti tuo MTV3:n chatti loka ei tosiaankaan ala yleistymään täällä muuten niin fiksussa jatkoajassa. Jokaisessa faniryhmässä on näitä mätiä hedelmiä, jotka tekevät kannattamalleen seuralleen hallaa vahingossa tai tahallaan muiden seuran fanien riesaksi.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti fakta
Eihän se näinkään ole, mutta ehkä asiaa on viety vähän liian pitkälle kun lokaa lentää ihan kirjaimellisestikin siinä määrin kuin Hämeenlinnassa on joskus tapana. Ihan hyvä fiilis siellä on muuten, mutta kysyn vain miksi aina pitää mennä niin äärimmäisyyksin?

Tiedä mitä sitten on oikeasti tapahtunut. Jokatapauksessa rapatessa roiskuu. Olin muuten juuri kotikaupungissani vieraillessani katsomassa fudismatsia FC Hämeenlinna - FC Lahti. Lahden fanit loivat tunnelmaa, kannustivat ja lauloivat - tekivät siis jotain, mitä suomalaisissa jalkapallokatsomoissa ei ole tapana tehdä. Sortuivat pikku ylilyönteihinkin, mutta mitäpä pienistä.

Jos siis isoja ylilyöntejä ei tule, ei pikkuisista kannata välittää.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Viestin lähetti Ossi
Jos ne olivat HPK-SaiPa -pelejä, en ihmettele yhtään, miksei yleisössä sytytty kannustamaan.

Jep, SaiPa on ottanut heti luulot pois kotijoukkueelta ja sen kannattajilta :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös