Mestiksen televisiointi

  • 569 493
  • 2 252

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Telia tuli tänään ulos tällaisella palvelulla: Onko tässä vastaus kritiikkiin? Suomeen uusi suoratoistopalvelu

On siis mahdollista tilata vain Maikkarin urheilusisällöt koko Katsomo-pakettia halvemmalla hinnalla.

Tervetullut käänne, että jos haluaa katsoa urheilua niin maksaa urheilusta.
Hinta vieläkin kalliimpi, kuin irtisanomani 32,95€, ja se sisälsi kaiken Katsomon tarjonnan. Nyt pitäisi siis hankkia Telian liittymä että saisi tuohon reilu 35€ hintaan.

Sillä tavalla vituttaa, kun pakko se on jollain nähdä Jokereiden pelit.
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Kyllä vituttaa kun hinta nousee elisan kautta sen 17€. Juurikaan muuta kuin Mestistä tiiraile Katsomosta ja ei se toteutus ole kyllä hintansa arvoinen.

Toki voi miettiä siltä kantilta, että jos vetäisi askin norttia päivässä tai kahdessa, niin siihen löytyisi aina se kymppi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Näyttääkö Leijonat TV pelkästään harjoitusottelut vai myös koko kauden pelit?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mestis tulee MTV Katsomosta aivan samalla tavalla kuin viime kaudella.
Niin, mutta jos ei halua maksaa siitä viittäkymppiä. Sen takia tässä muita vaihtoehtoja kyselen.
 

Big Bear

Jäsen
Niin, mutta jos ei halua maksaa siitä viittäkymppiä. Sen takia tässä muita vaihtoehtoja kyselen.
Kallista lystiähän se on, mutta ei sarja muualta näy. Onhan niitä toki kaikenlaisia piraattistriimejä, mutta saattaa lykkiä viruksia koneeseen. Leijona TV näyttää kiekon puolelta käsittääkseni alasarjojen pelejä sekä junnumatseja.
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Taitaa jäädä taaskin vain kevään peleihin seuranta. Harmillisen kova hinnoittelu kun ei sitä seuraisi kun oman suosikin pelit.
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Jokainen Mestiksen takia kanavapaketit tilaava lienee suht arvokas asiakas MTV:lle. TV-oikeudet ei maksa paljoa ja tuotannotkin on tehty aivan minimi budjetilla. Katsojia on vähemmän joten pienempi määrä asiakkaita määrää onko yksittäinen ottelutapahtuma voitollinen vai hyväntekeväisyyttä.

Isoa tason nostoa tuotannossa tai kunnon siivua seuroille kaipaisi, että ostoa voisi perustella itselleen näin Mestiksen seuraajana.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen Mestiksen takia kanavapaketit tilaava lienee suht arvokas asiakas MTV:lle. TV-oikeudet ei maksa paljoa ja tuotannotkin on tehty aivan minimi budjetilla. Katsojia on vähemmän joten pienempi määrä asiakkaita määrää onko yksittäinen ottelutapahtuma voitollinen vai hyväntekeväisyyttä.

Isoa tason nostoa tuotannossa tai kunnon siivua seuroille kaipaisi, että ostoa voisi perustella itselleen näin Mestiksen seuraajana.
Tätä tässä on itselleen hokenut ja kysynyt, et kannattaako Mestisjoukkueen takia maksaa sikasuurta maksua.
Jos se raha jakautuisi edes hieman tasaisiemmin Liiga/ Mestis, niin ei niin kismittäisi.
Nyt Mestisjoukkueet saa murusia,
Periaatteessa ei jaksais tukea rahoillaan jotain suljetun liigan joukkueita.
Mielenkiintoista olis nähdä katsojaluvut Liiga-joukkueet vs Jokerit, varsinkin tulevalla kaudella, kun Filppula.
Villi veikkaus, et saattaa Jokerien matsien katsojamäärä ylittää monenkin Liigajoukkueen luvut.

Harkitsen tarkoin kannattaako eläkeläispapan maksella Liigajoukkueiden televisiointirahoja.
Varsinkin, kun tuotannon laatu Mestismatseissa ei vastaa maksun suuruutta.
Vähän sellainen oto-duunin fiilis monenkin matsin televisioinnista, 'tehdään nyt sit tämäkin, kun on luvattu'.
Ja muutaman selostajankin vaihtaisin. Mut se on kai enempi makuasia.

Kunpa voisi (miksei voisi) lunastaa vain Mestismatseja, vaikka kolmella kympillä.
En miettis hetkeäkään. Ja rahat tuoton mukaan omille sarjatasoilleen.
Nyt on näin Jokerifanina kyseessä vain iso rahastuksen maku.

Ja tiedän, Telian asiakkaana saisi kuukausimaksun halvemmalla,
mutta en ole ennenkään kiristyksiin sortunut.
 

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
Itselläni on tällähetkellä tuo Katsomo tilaus hintaan 29,95€. Vielä ei ole postia tullut korotuksesta, mutta jos tulee niin samantien lähtee peruutus. Periaate kysymys, eikä muutenkaan kiinnostas tuota puljua rahoittaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Lähetysoikeudet maksaa ja onhan nuo suhteessa korkeita korotuksia.

Toisaalta: miten te kuvittelette, että laji, sarja tai oma seura kehittyy jos kannattajat tai muut kuluttajat eivät ole valmiita pistämään rahaa peliin?

Pitäisi saada parempia pelaajia ja valmentajia, mutta ei olla itse valmiita kuitenkaan maksamaan siitä mitään. Jos kaikki kannattajat aina ostaa halvimman mahdollisen lipun tai katseluoikeuden, niin sitten se seurakin joutuu ostamaan ne halvimmat mahdolliset pelaajat.

Lopulta seurat ovat iso hyötyjä televisioinnista, koska ihmiset haluavat katsoa pelejä ja maksaa siitä. Muutaman oluen tai lounaan hinnalla per kuukausi/per henkilö mahdollistetaan lätkän näyttäminen. Ensi kaudelle Mestiksen seurojen osuus TV-rahasta jopa nousee. Viime kaudella summa oli sen verran pieni, ettei tilitystä seuroille käytännössä tehty vaan sillä osalla maksettiin jotain vakuutuksia tms..
 
Lähetysoikeudet maksaa ja onhan nuo suhteessa korkeita korotuksia.

Toisaalta: miten te kuvittelette, että laji, sarja tai oma seura kehittyy jos kannattajat tai muut kuluttajat eivät ole valmiita pistämään rahaa peliin?

Pitäisi saada parempia pelaajia ja valmentajia, mutta ei olla itse valmiita kuitenkaan maksamaan siitä mitään. Jos kaikki kannattajat aina ostaa halvimman mahdollisen lipun tai katseluoikeuden, niin sitten se seurakin joutuu ostamaan ne halvimmat mahdolliset pelaajat.

Lopulta seurat ovat iso hyötyjä televisioinnista, koska ihmiset haluavat katsoa pelejä ja maksaa siitä. Muutaman oluen tai lounaan hinnalla per kuukausi/per henkilö mahdollistetaan lätkän näyttäminen. Ensi kaudelle Mestiksen seurojen osuus TV-rahasta jopa nousee. Viime kaudella summa oli sen verran pieni, ettei tilitystä seuroille käytännössä tehty vaan sillä osalla maksettiin jotain vakuutuksia tms..
No kuinka iso osa tuosta 45 eurosta menee Mestisseuroille? Veikkaan, että joku 0.1 euroa kuukaudessa. Sen antaa seuralle jo yhden tarran tilaamalla per vuosi.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
No kuinka iso osa tuosta 45 eurosta menee Mestisseuroille? Veikkaan, että joku 0.1 euroa kuukaudessa. Sen antaa seuralle jo yhden tarran tilaamalla per vuosi.
Eihän siitä mene senttiäkään? Telia on maksanut jo osuutensa mestikselle samoin liigalle. Sillä ei ole mitään merkitystä enää tässä kohtaa kuinka monta tilaajaa on, ne rahat menee telian pussiin
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
No kuinka iso osa tuosta 45 eurosta menee Mestisseuroille? Veikkaan, että joku 0.1 euroa kuukaudessa. Sen antaa seuralle jo yhden tarran tilaamalla per vuosi.

Eihän siitä mene senttiäkään? Telia on maksanut jo osuutensa mestikselle samoin liigalle. Sillä ei ole mitään merkitystä enää tässä kohtaa kuinka monta tilaajaa on, ne rahat menee telian pussiin
Ette kai te ole noin yksinkertaisia?

Jos mä ostan mansikoita poimijalta 10€/kilo ja joudun myymään niitä mun kojusta hintaan 8€/kilo ja maksamaan samalla verot, niin kauanko mulla on koju?

Mitäs sille poimijalle ja meidän liikesuhteelle sitten tapahtuu?

Totta kai nämä asiat linkittyvät toisiinsa. Mitä paremmin tv-tuote vetää, sen parempaa korvausta siitä maksetaan myös seuralle. Jos jengi rottailee laittomien streamien kanssa, niin se on välillisesti sama kuin kusisi sen oman seuran toimiston postiluukusta sisään.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Ette kai te ole noin yksinkertaisia?

Jos mä ostan mansikoita poimijalta 10€/kilo ja joudun myymään niitä mun kojusta hintaan 8€/kilo ja maksamaan samalla verot, niin kauanko mulla on koju?

Mitäs sille poimijalle ja meidän liikesuhteelle sitten tapahtuu?

Totta kai nämä asiat linkittyvät toisiinsa. Mitä paremmin tv-tuote vetää, sen parempaa korvausta siitä maksetaan myös seuralle. Jos jengi rottailee laittomien streamien kanssa, niin se on välillisesti sama kuin kusisi sen oman seuran toimiston postiluukusta sisään.
Poimijan täytyy ymmärtää siinä kohtaa että tuotteen hinta/laatu suhde ei ole kohdillaan
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Ette kai te ole noin yksinkertaisia?

Jos mä ostan mansikoita poimijalta 10€/kilo ja joudun myymään niitä mun kojusta hintaan 8€/kilo ja maksamaan samalla verot, niin kauanko mulla on koju?

Mitäs sille poimijalle ja meidän liikesuhteelle sitten tapahtuu?

Totta kai nämä asiat linkittyvät toisiinsa. Mitä paremmin tv-tuote vetää, sen parempaa korvausta siitä maksetaan myös seuralle. Jos jengi rottailee laittomien streamien kanssa, niin se on välillisesti sama kuin kusisi sen oman seuran toimiston postiluukusta sisään.
En mä näe asiaa lainkaan noin. Eikä asia ole noin niin kuin esität. Telia/Maikkari hinnoittelee Mestiksen seuraamisen aivan yli. Katsotaan kuseeko ne itse omille nilkoilleen.

Todennäköisesti luottavat, että koska Jokerit pelaa Mestistä, voivat rokottaa Mestiksen seuraamisesta, koska Jokereiden fanipohja on niin laaja ja uskollinen, että maksavat melkein mitä vaan nähdäkseen rakkaan seuransa pelit. Niin mullekin varmaan käy tässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
En mä näe asiaa lainkaan noin. Eikä asia ole noin niin kuin esität. Telia/Maikkari hinnoittelee Mestiksen seuraamisen aivan yli. Katsotaan kuseeko ne itse omille nilkoilleen.

Todennäköisesti luottavat, että koska Jokerit pelaa Mestistä, voivat rokottaa Mestiksen seuraamisesta, koska Jokereiden fanipohja on niin laaja ja uskollinen, että maksavat melkein mitä vaan nähdäkseen rakkaan seuransa pelit. Niin mullekin varmaan käy tässä.
Mestiksen tv-raha, joka on toki edelleen pieni, nousi prosentuaalisesti kuitenkin ihan kivasti tälle kaudelle. Enemmänkin on kyse isosta kuvasta. Jokainen euro lajin pariin tekee lajille hyvää. Jos ne rahat menee muualle, niin lajikaan ei voi niin hyvin.

Jos kukaan ei maksa televisioinnista, niin ei niitä kukaan halua myöskään näyttää. Ja tv-rahat pienenee. Koskee myös Liigaa tai muita sarjoja.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai nyt porukka tajuaa, et mitä enemmän fyrkkaa liikkuu, sitä enemmän sitä siirtyy seuroille, lajille.

Oma närästykseni johtuukin lähinnä epätasapainosta Liiga vs Mestis.
Mielelläänhän sitä omaa jengiä/sarjaa tukisi, maksais isoakin kuukausmaksua, JOS se raha oikeudenmukaisesti kohdistuisi sinne, mitä jengi katsoo.
Nyt valtaosa mennyt suljetun Liigan seuroille ja muruset tippunut Mestikseen.

Varmasti pystyttäis rakentamaan systeemin, joka tasapuolisemmin, oikeudenmukaisemmin jakaisi fyrkat.
Systeemi, joka perustuisi jotenkin katsojamääriin.
Tai suoraan ilmoitusluontoisesti (LeijonaTV), ilmoittaisi, mille jengille haluaa tilauksestaan fyrkkaa suunnattavan.
Tai omat pakettinsa, kaikki urheilu, SM-liiga, SM-liiga plus Mestis ja pelkkä Mestis.

Ikävä kyllä kauden 24-25 ja älyttömän suuresta hinnankorotuksesta välittyy fiilis,
et Jokerifaneilta (plus muilta vain Mestistä seuraavilta) niistetään fyrkat tappiollisille liigajengeille.

Siksikin toivois jonkinlaista Jokeriradiota, kuten silloin ennen....
Monopolit on aina hanurista.
 

Wessel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Joo, mielellään sitä maksais vaikka 100€/kk jos tietäis et siitä menis iso osa Mestis seuroille. Sen nyt varmaan kaikki kuitenkin tietää valheeksi. Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään tukea sentilläkään tota nykyistä Liigaa. Ostan mielummin Jokereiden merchiä ja pääsylippuja kun että tukisin 50€ kuukaudessa Liigan puuhastelua. Tässä kohtaa valitettavasti olen sitä mieltä että mitä huonommin Liigalla menee sen parempi ja sen todennäköisemmin siellä alkaa tapahtumaan jotain muutosta. Katson ihan hymyssä suin laittomia striimejä tällä kaudella.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Miltäs kuulostais jos jokainen sais ostaa omalta jengiltään ottelu/kausipaketin? Joku leijona tv:n tyylinen toimija tekee lähetykset ja seura myy ottelunsa/kausipaketin ja siitä menee neuvoteltujen prosenttien mukaan rahajako? Hinta olisi varmaan enempi kohdillaan jos ei tarttisi maksaa telian/maikkarin sikariportaan roistoille ylimääräistä.

Discovery myi aikoinaan Jokereiden koheloa 9,99€/kk ja on muuten ainoa kerta kun olen noista maksanut, muuten mennään striimeillä jatkossa. Tänä päivänä tuntuu olevan tyhmiä ja rikkaita vähän liikaa ja noi suoratoistofirmat tietää sen. Fiksuimmat on ottaneet noita kanavapaketteja ulkomailta, tyyliin Turkista 5-8€/kk, kun Suomessa sama paska on 29,95-46€/kk!
 

Satanelonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites noi ulkomaan striimit/ kanavapaketit yms toimii? Onko kuvan laatu ok? Onko selostusta? Katkeileeko lähetys?

Maksaako siis Mestis Katsomon kautta oikeasti 47,95€? Tämän halvemmalla ei Suomessa Mestistä pysty seuraamaan?
 
Suosikkijoukkue
JoKP
Miltäs kuulostais jos jokainen sais ostaa omalta jengiltään ottelu/kausipaketin? Joku leijona tv:n tyylinen toimija tekee lähetykset ja seura myy ottelunsa/kausipaketin ja siitä menee neuvoteltujen prosenttien mukaan rahajako? Hinta olisi varmaan enempi kohdillaan jos ei tarttisi maksaa telian/maikkarin sikariportaan roistoille ylimääräistä.
Oon miettinyt samaa, että eikö esim. Mestiksen organisaationa kannattaisi ottaa niin sanottu yrittäjän riski ja tuottaa TV-lähetykset itse. Ainakin oma vaikutelma viime kauden lähetyksistä oli, että lähetykset on tehty niin pienellä orkesterilla, että kovin montaa katsojaa ei tarvita, että lähetysten teko kannattaa.

Täytyy kuitenkin todeta, että mulla ei ole mitään substanssia arvioida mitä yhden ottelulähetyksen tuottaminen vaatii.

Lähetysoikeudet maksaa ja onhan nuo suhteessa korkeita korotuksia.

Toisaalta: miten te kuvittelette, että laji, sarja tai oma seura kehittyy jos kannattajat tai muut kuluttajat eivät ole valmiita pistämään rahaa peliin?

Pitäisi saada parempia pelaajia ja valmentajia, mutta ei olla itse valmiita kuitenkaan maksamaan siitä mitään. Jos kaikki kannattajat aina ostaa halvimman mahdollisen lipun tai katseluoikeuden, niin sitten se seurakin joutuu ostamaan ne halvimmat mahdolliset pelaajat.

Lopulta seurat ovat iso hyötyjä televisioinnista, koska ihmiset haluavat katsoa pelejä ja maksaa siitä. Muutaman oluen tai lounaan hinnalla per kuukausi/per henkilö mahdollistetaan lätkän näyttäminen. Ensi kaudelle Mestiksen seurojen osuus TV-rahasta jopa nousee. Viime kaudella summa oli sen verran pieni, ettei tilitystä seuroille käytännössä tehty vaan sillä osalla maksettiin jotain vakuutuksia tms..
Periaatteessa samaa mieltä ja ymmärrän pointin. Ainakin itselleni kuitenkin jää maku, että hankin kanavapaketin Kiekko-Poikien pelejä varten mutta todellisuudessa maksan ihan muusta, kuten Liigan, mestarien liigan yms. yms. TV-oikeuksista ja tuotannoista.

Vähän kuin haluaisin litran mansikoita, mutta mun olisi pakko ostaa myös litra karpaloita… Ei mua kiinnosta kalliit karpalot. Haluan mansikoita. Ne maistuu paremmalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös