Mestiksen televisiointi

  • 569 493
  • 2 252

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Enemmänkin on kyse isosta kuvasta. Jokainen euro lajin pariin tekee lajille hyvää. Jos ne rahat menee muualle, niin lajikaan ei voi niin hyvin.

Jos kukaan ei maksa televisioinnista, niin ei niitä kukaan halua myöskään näyttää. Ja tv-rahat pienenee. Koskee myös Liigaa tai muita sarjoja.
Lasken itse myös ne eurot, jotka menevät lajin ulkopuolelle. Ja eri sarjatasolle ja ennen kaikkea eri seuroille. Perustelet todella oudosti maikkarin hinnoittelua. Ihan kuin sulla olisi oma lehmä ojassa.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Periaatteessa samaa mieltä ja ymmärrän pointin. Ainakin itselleni kuitenkin jää maku, että hankin kanavapaketin Kiekko-Poikien pelejä varten mutta todellisuudessa maksan ihan muusta, kuten Liigan, mestarien liigan yms. yms. TV-oikeuksista ja tuotannoista.

Vähän kuin haluaisin litran mansikoita, mutta mun olisi pakko ostaa myös litra karpaloita… Ei mua kiinnosta kalliit karpalot. Haluan mansikoita. Ne maistuu paremmalta.
Puhumattakaan jos ostat Katsomon kautta katseluoikeutesi. "Ai haluat urheilua? No sehän passaa, mutta vaan jos ostat samalla Salkkareitten ennakkokatseluoikeuden siihen hintaan kuin vaaditaan!"
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Lähetysoikeudet maksaa ja onhan nuo suhteessa korkeita korotuksia.

Toisaalta: miten te kuvittelette, että laji, sarja tai oma seura kehittyy jos kannattajat tai muut kuluttajat eivät ole valmiita pistämään rahaa peliin?

Pitäisi saada parempia pelaajia ja valmentajia, mutta ei olla itse valmiita kuitenkaan maksamaan siitä mitään. Jos kaikki kannattajat aina ostaa halvimman mahdollisen lipun tai katseluoikeuden, niin sitten se seurakin joutuu ostamaan ne halvimmat mahdolliset pelaajat.

Lopulta seurat ovat iso hyötyjä televisioinnista, koska ihmiset haluavat katsoa pelejä ja maksaa siitä. Muutaman oluen tai lounaan hinnalla per kuukausi/per henkilö mahdollistetaan lätkän näyttäminen. Ensi kaudelle Mestiksen seurojen osuus TV-rahasta jopa nousee. Viime kaudella summa oli sen verran pieni, ettei tilitystä seuroille käytännössä tehty vaan sillä osalla maksettiin jotain vakuutuksia tms..
Kyllä mä kuluttajana olen vähän tyhmä ja jätän maksamatta osin syistä mitä jo yllä avattu.

Tilanne olis aika eri mikäli "oman seuran" sivuilla olisi linkki jota seuraamalla voit lunastaa katseluoikeuden "oman seuran" peleihin ja tiedät siitä menevän siivun omalle joukkueelle. Ja samalla sulle ei pakkosyötettäisi laatusarjoja ja muita klassikoita. Jos haluan kattoa lätkää niin en tarvi siihen leffapakettia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös