Viestin lähetti Murmeli
Mennään vielä off-topik.
Kun me luistelemme vierekkäin kentällä - sinä kiekon kanssa ja minä kiekottomana - minä otan mailastasi kiinni (= teen jäähyn arvoisen virheen) ja lyön sillä itseäni naamaan ja saan naaman verille. Tuomari osoittaa sinulle kaukalon ovea ja antaa 5+PRK:n huitomisesta, niin kaikki on mennyt oikein?
Pysytään tiukasti Mertaranta-ketjun topicissa ja aluksi löysät pois; Mertaranta tietää jääkiekosta suunnilleen yhtä paljon kuin hampurilaisbaarin muovituoli. Molemmilla on kosketuspintaa kiekkoilijoihinkin, mutta ei kykyä (tarvetta) analysoida asiaa pitemmälle.
Kysymykseesi; et selkeästikään ole tavannut minua, kun pelasin vielä? Ajatuskin siitä, että olisi kiekollinen pelaaja..:). No, eläydytään; ensinnäkään en usko, että kukaan keksisi niin ovelaa trickiä, että miettisi "nyt mä nappaan kaverin mailasta kiinni ja vedän itseäni naamaan, jee, varma jäähy"., Puutavaraa naamaan ei oteta vapaaehtoisesti kuin Veronican salongissa ja kenties Juha Föhrin himassa, joten lähden siitä, että mailan -oman tai vieraan- saaminen naamaan on vahinko osuman saajan kannalta. Jos sinä koukkisit mailaani (tarkoituksena saada kiekko) niin, että lopulta löisit mailani omaan naamaasi, olisi oikea tuomio mielestäni; 2 min mulle korkeasta mailasta (kyllä, moraalisesti väärin, mutta olisin voinut huolehtia mailastani paremmin) ja sulle ei mitään, jos et tekisi asiasta hirveää numeroa, etkä olisi suorittanut selkeää mailasta kiinnipitämistä. Jos vetäisit kuolevat joutsenet, antaisin sullekin kakkosen tai suoraan kympin. Ja jos olisit pitänyt kiinni mun mailasta, kakkonen molemmille.
5+20? Jos vekki olisi karmea, olisi näin kai tehtävä, että mulle 5+20. Jälkiseuraamuksien suhteen toivoisin, että sinun oma toimintasi huomioitaisiin myöskin. Siis en saisi jälkiseuraamuksia. Tommi Santala / Antti Aaltohan oli siinä mielessä samantyyppinen tapaus, että Santala suojasi, kun näki Aallon ajavan / ryntäävän, mutta nosti virheellisesti mailankin suojaksi. NHL-käytännöllä siitä ei olisi missään tapauksessa tullut jälkipenaltya Santalalle, koska Aallon ryntäys olisi huomioitu asiassa.
Pressiboxi: Mikä on kahvausjäähy? Voi kunpa sellainen olisikin olemassa ja käytössä Suomessa :). Meillähän saa kahvata, mutta vasta sitten, kun kahvaa niin, että kaveri kaatuu, saa koukkausjäähyn. Osaava kahvaaja jättää sen viimeisen asteen tekemättä ja roikkuu mukana kuin peräpukama - ilman rangaistusta.