McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 853 325
  • 4 009

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Spitfire 40 on noin 37.9 prosenttia enemmän kuin 29, joten hakemasi ero on entistä suurempi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos hyökkääjä aloittaa keskimäärin 10% enemmän kaikista aloituksistaan hyökkäysalueelta puolustusalueen sijasta, niin se on mielestäsi täysin marginaalinen ero, kun katsotaan laukaisujen kohdistumista vastustajan tai omaan maaliin? Se on aika perhanan iso tekijä tuon laukaustilaston muodostumisessa aloitatko sadasta aloituksesta 40 kertaa hyökkäysalueelta ja vain 27 kertaa puolustusalueelta vai 29 kertaa hyökkäysalueelta ja 36 kertaa puolustusalueelta.
Oletko tosissasi tämän asian kanssa?

- Bunnamanille 38 hyökkäyspään aloitustilannetta ja 41 puolustuspään aloitustilannetta

- Helewkalle 44 hyökkäyspään aloitustilannetta ja 32 puolustuspään aloitustilannetta.

Bunnamanin laukausten erotus on +23 ja Helewkan +16.

Mun mielestä aivan saivartelua koko homma.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Oletko tosissasi tämän asian kanssa?

- Bunnamanille 38 hyökkäyspään aloitustilannetta ja 41 puolustuspään aloitustilannetta
En tiedä mistä nuo luvut on keksitty, mutta Bunnamanilla on 80 hyökkäspään aloitusta ja 54 puolustuspään.

Helewkalla 31 hyökkäys- ja 39 puolustuspään.

On se aika iso ero.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mistä nuo luvut on keksitty, mutta Bunnamanilla on 80 hyökkäspään aloitusta ja 54 puolustuspään.

Helewkalla 31 hyökkäys- ja 39 puolustuspään.

On se aika iso ero.
Liigan sivuilta 5vs5 -tilastoista.

Nuo laukaisuerotukset, jotka @mirasane otti alkujaan esille, olivat myös 5vs5 -tilastoja, joten suoraoletus on se, että niihin pitää verrata myös aloituspaikat 5vs.5 -tilastoin. Vai kuinka?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ok, en käynyt katsomassa mistä alkuperäiset laukausluvut oli otettu, viestissä sitä ei ollut mainittuna.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Jostain syystä jätit Bunnamanin tästä kohtaa pois. No, minä kerron, eli +23 on Bunnamanin lukema.

Bunnaman on tehnyt 13 peliin tehot 1+6=7 (-6). Yli 30 pisteen kauteen tällä tahdilla olisi menossa, mikä on sentterille ihan ok. Toki enemmän odotin ja odotan. Miinuslukemassa ja toki myös tehoissa näkyy Bunnamanin vaikeudet isoon kaukaloon tottumisessa. Kyllä sieltä parempaa on luvassa, samoin kuin Kärpiltä ylipäätään.

Martel tästä kolmikosta on varsin odotetusti ollut paras. Bunnaman ok ja Helewka heikko. 2+1 on kyllä huono lukema tehotykiksi hankituille miehelle. Hän ei edes totuttele isoon kaukaloon kuten verrokkinsa, vaan on pelannut Euroopassa ennenkin.

Niin siis vauhti jolla tämä NHL:n pudotuspeleissä marinoitu supertähti tekisi 5 maalia koko kaudella on ihan ok suoritus?

Taas kerran mietityttää olisiko kommentointi samaa jos Bunnaman pelaisi vaikka Tapparassa ja olisi aloittanut kauden samaan tahtiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin ja enkö just kyseenalaistanut sitä että miten voi olla ok kun Bunnaman julistettiin supertähdeksi ja varmaksi maalintekijäksi ennen kautta ja nyt 5 maalin vauhdissa?
En minä tiedä, miksi pitää minusta jotain julistajaa väkisin luoda. En minä mitään varmaksi julista, vaan teen kausiennakon. Juuri kerroin, että 30+ pistettä on Bunnamanille sentterinä ihan ok, mutta enemmän odotin ja odotan, eli ei ole mennyt niin kuin ennakoin. Ei kai tuossa mitään erityisen erikoista ole?

Mukava, että tämä ketju ja nimimerkkini kiinnostaa. Palautetta vaan kehiin, kun siltä tuntuu. Vastaan parhaan kykyni mukaan.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Oletko tosissasi tämän asian kanssa?

- Bunnamanille 38 hyökkäyspään aloitustilannetta ja 41 puolustuspään aloitustilannetta

- Helewkalle 44 hyökkäyspään aloitustilannetta ja 32 puolustuspään aloitustilannetta.

Bunnamanin laukausten erotus on +23 ja Helewkan +16.

Mun mielestä aivan saivartelua koko homma.
Myönnän virheeni sen osalta, että 5vs5 aloitustilasto varmaan lähempänä totuutta kuin kaikkien aloitusten. Tuo kyllä hieman häiritsee minua, miten tilasto voi näyttää tuolta, Helewka itse aloittanut 31 kertaa hyökkäyspäässä ja 5vs5 aloituksista ollut 44 kpl hyökkäyspäästä? 5vs5 pelissä Helewka on käytännössä koko ajan ollut keskellä lukuunottamatta lopussa ilman maalivahtia pelaamista jolloin Siikonen on ottanut aloitukset. Lasketaanko tuohon 5vs5 hyökkäyspään aloituksiin hyökkäyssinisen a-pisteen aloitukset? Ihmettelen kyllä hieman tuotakin, että tilastojen mukaan Helewka on aloittanut puolustusalueelta 39 kertaa mutta 5vs5 tilaston mukaan vain 32 kertaa, vaikka ei pelaa juurikaan alivoimaa.

Itsehän toki halusit ne Bunnamanin laukaustasapainot ottaa mukaan keskusteluun...

Ps. Osaat kirjoittaa hyvin arvioita, mutta palautteen vastaanotto- ja keskustelutaitosi eivät ole kyllä yhtään samalla tasolla.
 
Niin ja enkö just kyseenalaistanut sitä että miten voi olla ok kun Bunnaman julistettiin supertähdeksi ja varmaksi maalintekijäksi ennen kautta ja nyt 5 maalin vauhdissa?

En tiedä miten asiaa voi tuon selvemmin sanoa, miten se yllä oli kirjoitettu. Mutta ehkäpä kirjoittaja itse vastaa uteluihisi jos kokee tarpeelliseksi. Hiukan rasittavaa lukea tätä ketjua ja aika monen kirjoittajan ristiretkeä arvioiden tekijää vastaan. Ei tämä nyt kuitenkaan ole sen enempää eikä vähempää kuin yhden kirjoittajan arvio. Paino sanalla arvio.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osaat kirjoittaa hyvin arvioita, mutta palautteen vastaanotto- ja keskustelutaitosi eivät ole kyllä yhtään samalla tasolla.
Kiitos alun kehusta. Kritiikistäsi sen verran, että mielestäni tässä kolmikon Bunnaman, Martel & Helewka keskustelussa en ole juuri muuta tehnyt kuin täydentänyt puutteellisen tilaston ja oikonut vääriä. Jos tilastoilla alkaa perustelemaan näkökantaansa, mielestäni on kohtuullista, että käytetyt tilastot tuodaan julki rehellisesti ja oikein.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meidän ''ässä'' vahvistuksen projektio on 60 peliä 0+0=0 +/- -28
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsehän toki halusit ne Bunnamanin laukaustasapainot ottaa mukaan keskusteluun...
Huomasitko miksi noin tein? @mirasane vertaili kolmea pelaajaa keskenään. Hän kuitenkin jätti yhden eli Bunnamanin pois viimeisestä osiosta. Minusta se oli erikoista ja jätti vertailun puutteelliseksi. Tuon kohdan halusin vain täydentää. Ei siinä muuta ollut.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kiitos alun kehusta. Kritiikistäsi sen verran, että mielestäni tässä kolmikon Bunnaman, Martel & Helewka keskustelussa en ole juuri muuta tehnyt kuin täydentänyt puutteellisen tilaston ja oikonut vääriä. Jos tilastoilla alkaa perustelemaan näkökantaansa, mielestäni on kohtuullista, että käytetyt tilastot tuodaan julki rehellisesti ja oikein.
Pidä vaan pääsi, onnea valitsemallesi tielle. Ennen kuvittelin, että täällä voi mykistää vain käyttäjiä, nyt opin että myös ketjun voi mykistää. Hauskaa torsoilua, minä en enää näihin ketjuihisi aikaa tuhlaa. Hyvästi.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
En tiedä miten asiaa voi tuon selvemmin sanoa, miten se yllä oli kirjoitettu. Mutta ehkäpä kirjoittaja itse vastaa uteluihisi jos kokee tarpeelliseksi. Hiukan rasittavaa lukea tätä ketjua ja aika monen kirjoittajan ristiretkeä arvioiden tekijää vastaan. Ei tämä nyt kuitenkaan ole sen enempää eikä vähempää kuin yhden kirjoittajan arvio. Paino sanalla arvio.


Niin eli kun kaveri tekee oman ketjun omille arvioille ja julistaa useampana vuotena putkeen kärppien hankintoja varmoiksi supertähdiksi ja alku kausi ollu todella ala-arvoinen ja silti valehdellaan itselle että ihan ok startti ja parempaa on varmasti luvassa, niin näitä ei saisi kommentoida mitenkään? Kuitenkin tämä taitaa olla keskustelupalsta?

Jos tekee tuollaisia tahallaan provosoivia arvioita vuodesta toiseen niin on mun mielestä selvä että niihin myös vastataan. Jos ei haluaisi kuulla vastauksia niin eikö silloin kannattaisi vaan kirjoittaa Kärppä-osioon arviot tulevasta kaudesta ja jättää arviot tekemättä? Mun mielestä on ihmeellistä että joku ottaa nokkiinsa siitä että kommentoidaan näitä haaveunia.
 
Niin eli kun kaveri tekee oman ketjun omille arvioille ja julistaa useampana vuotena putkeen kärppien hankintoja varmoiksi supertähdiksi ja alku kausi ollu todella ala-arvoinen ja silti valehdellaan itselle että ihan ok startti ja parempaa on varmasti luvassa, niin näitä ei saisi kommentoida mitenkään?

Niinkö kirjoitin? En minä voi määrittää kuka kirjoittaa ja mitä. Kerroin vain oman subjektiivisen arvioni siitä, miten raskasta tällaista riidanhaastamista on lukea. Tässäkin tapauksessa ihan ulkopuolinen kirjoittaja nosti Bunnamanin nimen esiin, vaikka siitä ei edes keskusteltu. Kuten sanoin, raskasta luettavaa. Ja seuraavaksi joku sanoo, että ei ole pakko lukea. Ja sehän on täysin totta ja on hyvä meidän kaikkien sisäistää.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Bison King
Ps. Osaat kirjoittaa hyvin arvioita, mutta palautteen vastaanotto- ja keskustelutaitosi eivät ole kyllä yhtään samalla tasolla.

Tämä on kyllä uskomatonta. @McTorso tekee liigan seuraajana sekä joukkueen kannattajana ennakon mihin 99,8% tänne kirjoittavista henkilöistä ei pystyisi/jaksaisi/osaisi.
Värilaiseilla kyllä, mutta niin tekisi jokainen.
Sitten lueskelee 130 sivua vittuilua, ja kun erehtyy korjaamaan toisen sivuttaman asian, hieman naljailevaan tyyliin, niin johan ruvetaan seuraavana vittuilemaan kuinka ei osaa ottaa palautetta vastaan.
Sitten itse uhriudutaan, ja julistetaan hyvästit näyttävästi.
Kova juttu hei, toteaisi Junnon Juha.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Niinkö kirjoitin? En minä voi määrittää kuka kirjoittaa ja mitä. Kerroin vain oman subjektiivisen arvioni siitä, miten raskasta tällaista riidanhaastamista on lukea. Tässäkin tapauksessa ihan ulkopuolinen kirjoittaja nosti Bunnamanin nimen esiin, vaikka siitä ei edes keskusteltu. Kuten sanoin, raskasta luettavaa. Ja seuraavaksi joku sanoo, että ei ole pakko lukea. Ja sehän on täysin totta ja on hyvä meidän kaikkien sisäistää.

Arviot on tehty vähintään puoliksi trollaus tarkoituksena, johon toki itsekin tässä koko ajan meen. Ei ihme että herättää myös vähän kärkkäitä mielipiteitä.
 

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän ne McTorson värilasit ole varmaan kenellekään ongelma. Osaa taitaa vain ärsyttää, ettei mies vuodesta toiseen osaa nähdä tai myöntää omaavansa ne hyvinkin vahvat värilasit. Se kuitenkin hänelle mielestäni suotakoon. Ei sitä tarvitse pyydellä anteeksi, että uskoo joukkueeseensa ehkä vähän liikakin.

Ei voi kuin siis ihailla Torson itseluottamusta ja ylpeyttään omaa jengiään kohtaan. Täällä palstalla näkee paljon niitäkin, jotka taas puolestaan dumaavat joukkuettaan ihan liikaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten lueskelee 130 sivua vittuilua, ja kun erehtyy korjaamaan toisen sivuttaman asian, hieman naljailevaan tyyliin, niin johan ruvetaan seuraavana vittuilemaan kuinka ei osaa ottaa palautetta vastaan.
Mitä parempi, sitä enemmän saa palautetta.
Julmia tosiasioita ihmisen elämässä. On täällä kuitenkin myös vilpittömyyttä seassa, koska osa kommentoijista haluaa ihan aidosti keskustella voimasuhteista. Yksi on ylitse muiden näissä arvioissa ja jos näin rohkeasti ollaan jotain mieltä, niin se on melkein luonnonlaki, että vastaavalla innolla ollaan myös eri mieltä.

Ei semmoset kommentit, jutut ja ihmiset juurikaan saa kommentteja, jotka eivät herätä mitään tunteita. Mitä osaavampi, sitä enemmän tunteita ja sitä enemmän vastaväitteitä ja kommentteja. Näinpä sen voi laskea enemmänkin onnistumisen puolelle, että ketjun avaajalla on varsin vakiintunut porukka seuranaan, joista osa arvostelee ja osa pumppaa renkaita. On siitä itse arviosta mitä mieltä hyvänsä niin varsin hyvinvoivalla brändillä hän täällä silti painelee menemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös