Viestin lähetti Lapanen
Mun mielestäni suhun pätee vain absolutisti ja Pohjanmaa, vaikkei Järviseutu aitoa Pohjanmaata olekaan, vaan savolaisten salajuoni puukkojunkkarien päänmenoksi.
Sitäpaitsi asketismi on pahinta hedonismia, etenkin jos siihen liittyy maailmankatsomuksellisia juonteita.
''Meitä on vähän, mutta me elämme oikein, muut elävät väärin, me olemme hyviä, minä olen hyvä, muut ovat huonoja, me olemme oikeassa''. Tuohan ei ole mitään muuta kuin elitismiä ja korkeampiin sfääreihin vietyä henkistä hedonismia ja pahimmanlaatuista egomasturbaatiota.
Ja että aiheessa pysyttäisiin, niin pääministeri on hassu ja viaton höpsö.
Pöh, olen minä nyt ainakin turvenuija lisäksi!
Asketismi on parasta huovislaisittain. Se on sitä, että tavaraa on aika vähän, eikä mieli tempaudu mukaan hullutuksiin. Muodin mukana juoksemiseen ei kulu energiaa ja ilot on hillittyjä. Minullakin oli viimeksi hauskaa 1980-luvulla.
Se mitä sanot egomasturbaatiosta on varmasti totta, mutta sehän ei muuta miksikään sitä, että me olemme oikeassa! (Tulkoon hymiöitä tarpeen mukaan.)
Matti Vanhanen on vähän laimea ja ehkä höpsö, mutta ei nyt sentään ääliö. Sitä paitsi sehän on urbaanin, akateemisen melkein risuapartaisän kasvattama, eikä siis kunnon kepulainen, kun ei ole astunut lehmänpaskaan muuta kun maatalousnäyttelyssä. Eli se on betonilähiön ongelma.
Minä asun 200 000 asukkaan kaupungissa, 1970-luvulla rakennetussa kerrostalossa naapurina alkoholisoituneita keski-ikäisiä miehiä ja säälin pihalla vipeltäviä tenavia. Niillä ei tunnu koskaan olevan tekemistä, enkä nyt väittäisi että tuo on kasvuympäristönä parempi kuin myrkyllinen landeilmapiiri. Eiköhän Vanhanen puuttunut tähän vuokrakasarmiongelmaan, eikä hyvätuloisten omistuasujien karuun arkeen, jos nyt puuttui siihenkään.
On minulla neljä Stadissa syntynyttä serkkua, 5-17-vuotiaita, ja tuntuvat kuuluvan ihmiskuntaan. Ei kukaan varmasti ole väittänyt etteikö kaupungissa voisi kasvaa täysjärkiseksi, mutta enpä olisi toivonut itselleni kohtaloksi kasvaa harmaudessa ja hälinässä. Ja onneksi ei näin käynyt.