Mielestäni Granlund sai paikan ylhäällä ihan liian myöhään. Tavallisesti nuorten MM-kisoissa loistava pelaaja on hyvä liigassa. Granlund antoi tämän selkeän signaalin, mutta siitä huolimatta kesti huomattavan pitkään ennen kuin Mikke sai paikan ylhäällä. Petr T mielestä voin olla ulapalla ihan rauhassa eikä minua sinun mielipiteesi palstan kannasta kiinnosta. Ilmaisin vain oman mielipiteeni, että Alatalon aikana syystä tai toisesta pelaaja valinnat ei ole olleet hyvin onnistuneita. Minusta onnistumiset pelaajien kehityksesen kohdalla näyttää siirtyneen Jalosen mukana Helsinkiin. Kärpillä ei ole kovin suuresti esittää vastaava listaa kuin Ramstedt, Granlund ja Ahtola. Jan "Länki" "Pappa99" Lundell on myös yhtäkkiä muuttunut maalivahdiksi. Olen sitä mieltä, että Kärpät on epäonnistunut joko pelaaja valinnoissa tai kehittämisessä tai jopa molemmissa.
Sinänsä en halua Alatalon toimintaa sen enempää moittia. Ehkä kiittelemme Alatalon antamaa vastuuta Jokiselle ja Ohtamaalle tulevina vuosina. Tällä hetkellä Kärpät on kuntopuntarin kärkipäätä ja annan Matin ja muun joukkueen tehdä rauhassa työtä. Olen iloinen, jos voin sanoa olevani väärässä keväällä.
Kaikesta huolimatta minulla on pieni huoli ja samanlaisia tunnelmia kuin käyttäjänimetön tuolla edellä kirjoittelee. Matin aikana budjettia kasvatettu ja pelillinen menestys on ollut heikompaa. Tätä kautta tulot on jääneet pienemmiksi. Nykyistä tietä ei voida kovin pitkään kulkea vaan ennen pitkään tullaan tilanteeseen, että tulot tipahtaa radikallimmin yhdessä menestyksen kanssa ja vaatimattomampi menestys ja budjetti on hyväksyttävä tosiasia. Jalosen aikana näin jatkumon Kärppien kehityksessä. Nyt minusta jatkumoa ei näy ja Jalosen työstä tiristetään viimeiset mehut.
Keräsestä ja roolipelaamisesta sen verran, että ymmärrän, että joukkueessa pitää olla taklaajia, mutta vilkaisemalla Kärppien +/- tilastoa alkaa tilanne ihmetyttää. Kuusela,Viuhkola, ja varauksella Viitakoski on arvokkaita Kärpille YV-pelin kautta, mutta mitä arvoa Keränen tuo niin paljon. Onko 2-3 kolme taklausta ja pari turhaa jäähyä? Itse ene ole ymmärtänyt Keräsen asettamista esimerkkinä Pekkalan edelle tällä kaudella. Pekkala on taklannut ja pelannut yhtälailla hyvin.