pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Ja miten otat kiinni ylinopeutta porhaltavat "luodit"?
Kuljet itse samaa nopeutta ja keräät pois.
Ja miten otat kiinni ylinopeutta porhaltavat "luodit"?
Ei tarvitse edes itse mennä kun voi lähettää jonkun robotin tuonne siivoamaan.Kuljet itse samaa nopeutta ja keräät pois.
Onko muuten hajua, että jos nyt lopetettaisiin kaikki avaruustoiminta, niin millä aikataululla tämä matalalla pyörivä romu on ilmakehässä?
Ne roskat on sangen hajallaan, vipeltävät eri suuntiin ja eri nopeuksilla. Se robotti tarvitsee polttoaineita hirmuisen määrän.Ei tarvitse edes itse mennä kun voi lähettää jonkun robotin tuonne siivoamaan.
Tippuri voi kuulemma parantua, mutta ei kannata luottaa minuun tässä asiassa...
Monikaan asia ei odottamalla parane, ei tämäkään.
Viimeistään haudassa. Tähän tietoon voi luottaa.Tippuri voi kuulemma parantua, mutta ei kannata luottaa minuun tässä asiassa.
Tällä mentaliteetilla sekä USA että Venäjä ovat tuhonneet luontonsa aika pitkälle. Jenkit toki on korjanneet suuntaansa, mutta kovan kautta nekin läksynsä opetteli. Venäläisten oppimisen suhteen olen pessimistinen...ne on nauttineet voimakasta keskusvaltaa jo 1000 vuotta ja vieläkin maistuu.että tilaahan on.
Aurinkopaneeleilla saa energiaa. Tai myöhemmin sitten aurinkopurjeilla. Eiköhän sitä roskaa sieltä putoa aika hyvää tahtia ilmakehään. Pitäisi vain vähän vähentää turhan materiaalin jättämistä avaruuteen.Ne roskat on sangen hajallaan, vipeltävät eri suuntiin ja eri nopeuksilla. Se robotti tarvitsee polttoaineita hirmuisen määrän.
Aurinkopaneeleilla saa energiaa. Tai myöhemmin sitten aurinkopurjeilla.
Sitä vaan mietin, että miten se auringonvalo sähköksi muutettuna antaa työntövoimaa? Sitähän se on mitä tarvitaan, että roskansiivoojarobotti muuttaa suuntaa tai nopeutta.
RF resonant cavity thruster - Wikipedia Tuo EM Drive kun nyt ilmeisesti vastoin kaikkia odotuksia toimii, niin sillä nyt ainakin.
Painovoima on ihmiselle välttämätöntä pidemmillä matkoilla ja avaruudessa kaikki matkat on pitkiä ajallisesti, jos valonnopeutta ei kyetä ylittämään. Keinotekoinen painovoima ei taida olla edes teoriassa mahdollista kuin pyörimällä tai kiihdyttämällä. Vaikeita haasteita on tiedossa.No nyt alkaa olla jo Star Wars meininkiä. Toisaalta tuollaisia on pakko kehittää, mikäki avaruus halutaan toden teolla valloittaa.
Mistä me niiden taloudesta mitään tiedetään ja mikä niille on kallista.
Tai sitten meitä tarkkaillaan kyllä, mutta meidät nähdään niin alkeellisena, sotivana, toisiaan ja eläimiä sekä luontoa tappavina barbaareina, että emme ole millään tasolla edes kiinnostavia.
Mä haluan kanssa uskoa tuohon, että signaaleita pörrää ympäristössä jatkuvasti, mutta meillä ei ole keinoja havaita niitä. Emmehän olisi tavallisia radioaaltojakaan huomanneet reilu sata vuotta sitten.Tai tokihan joku signaali voi olla matkalla, mutta se ei ole vielä perillä tai sitten emme vain huomanneet sitä omilla laitteillamme.
Tai sitten meitä tarkkaillaan kyllä, mutta meidät nähdään niin alkeellisena, sotivana, toisiaan ja eläimiä sekä luontoa tappavina barbaareina, että emme ole millään tasolla edes kiinnostavia.
No itse ainakin olettaisin, että laji joka pystyy matkaamaan huimia etäisyyksiä avaruuden halki on jokseenkin jo kehittynyt ohi noiden alkukantaisten väkivaltaisuuksien vieteistä. Maassa näitäkin matkustustekniikoita luultavasti jo olisi, jos kaikki kansat tekisivät työtä yhteisen hyvän eteen, mutta vielä on USA, Venäjä ja vaikka Kiina jotka eivät tällä hetkellä pystyisi ikinä teknistä osaamistaan jakamaan, koska "kansallinen turvallisuus".
Galaksejakin on jo niin paljon, että älykkään elämän todennäköisyys on huomattava. Nuo välit ovat vaan jo sitä luokkaa, että fysiikan lakeja pitäisi suurinpiirtein osata muokata, että matkustus ja viestintä toimisi.
No itse ainakin olettaisin, että laji joka pystyy matkaamaan huimia etäisyyksiä avaruuden halki on jokseenkin jo kehittynyt ohi noiden alkukantaisten väkivaltaisuuksien vieteistä.