Jarrontöttöröö
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- New York Rangers
Hyvää pohdiskelua aiheesta. Itse käynyt lapsuudessani läpi samoja asioita, joita tässä ketjussa on mainittu. Pitkittynyt ahdistuneisuushäiriö taustalla, joka alkoi varmaan peruskoulun puolivälissä. Isäni oli ns. kaappijuoppo. Nykyinen kumppanini passitti itseni terapiaan ja on ollut tähän mennessä melkoinen matka. Edelleen välillä tulee kausia, kun pakenen aihetta ja samalla omaa todellisuuttani vaikka mihin eri aktiviteetteihin. Toisen ihmisen kanssa asuminen on helvetin raskasta. Opittu malli, jossa tulkitsen toisen jokaisen mikroilmeen ja äänenpainon eri sävyt on uuvuttavaa. Miellyttäminen, jatkuva huumorimiehen rooli on myös lapsuudesta hankittua. Perheen esikoisena kannoin taakkaa, jossa yritin pitää pakkaa kasassa. Yritin isälle aina selvinpäin keskustella aiheesta ja äidilleni sitten selitin, kuinka isä yrittää muuttua. Noh, nuo menivät sitten tilanteisiin, joissa olen hoitanut isäni antabuskuurin aikana hankittua myrkytystilaa ja terapoinut humalaista miestä siitä, miksi itsemurhaa ei kannattaisi tehdä. Ei ihan perinteisiä harrastuksia mopolla ajelevalle pojalle.
Tarinoista pääteltynä olen vähintään kolmas sukupolvi, joka kantaa samaa häpeän taakkaa. Samalla kun vierestä katselen kumppanini suhdetta perheeseensä ja etenkin isäänsä, mietin, kykenenkö itsekkään oman häpeäni takaa ikinä luomaan samanlaista suhdetta (toivottavasti) tuleviin lapsiini. Tsemppiä jokaiselle aiheen kanssa painivalle, niin omaisille kuin alkoholisteille. Lukusuosituksena voin antaa Johanna Pohjolan kirjan "Isä pullossa: Matka alkoholistin mieleen ja maailmaan". Löytyy näköjään myös äänikirjana, jos tykkää kuunnella.
Tarinoista pääteltynä olen vähintään kolmas sukupolvi, joka kantaa samaa häpeän taakkaa. Samalla kun vierestä katselen kumppanini suhdetta perheeseensä ja etenkin isäänsä, mietin, kykenenkö itsekkään oman häpeäni takaa ikinä luomaan samanlaista suhdetta (toivottavasti) tuleviin lapsiini. Tsemppiä jokaiselle aiheen kanssa painivalle, niin omaisille kuin alkoholisteille. Lukusuosituksena voin antaa Johanna Pohjolan kirjan "Isä pullossa: Matka alkoholistin mieleen ja maailmaan". Löytyy näköjään myös äänikirjana, jos tykkää kuunnella.