Suhteeni alkoholiin.
Ravintola-alalla työskenneltyäni sekä matkustaja-aluksissa on ihme etten ole joutunut sen suurempiin vaikeuksiin elämässäni, nimittäin juominen 80-luvun alusta 90-luvun alkuun oli jokapäiväistä touhua eikä voida tosiaankaan puhua mistään tissuttelusta. Juhlia ja konjakkia naisia kaikkea mitä alkoholi mukanaan tuo on tullut koettua, irti pääseminen tälläisestä elämästä ei todellakaan ollut mitään helppoa ! Olin viisi vuotta täysin juomatta, ja kaikki alkoi totaalisesta kyllästymisestä jatkuviin vaikeuksiin, suuria morkkiksia miettimisiä mitä nyt tuli taas tehtyä ja sanottua. Ja vittu mitä aamuja, muisti palailee pätkittäin ja mietit mikä minä oikein olen, minulle alkoholista irtipääseminen siltä tasolta missä olin oli loistava suoritus josta annan itselleni 12 pistettä ja papukaija merkin.
Sitä ihmettelen vieläkin miten sain koulut lainat ym. hoidettua, sellaisessa kännissä kuin minä on tuskin kovinkaan moni keittiömestari linjaa käynyt (paitsi kurssikaverit), tehtyjä asioita ei voi kaikkea edes muistella niin paha olo siitä tulisi. Eestissä on sanonta "iskenyt sarvet maahan kunnolla", sen olen varmasti tehnyt niin totaalisesti kuin sen voi tehdä, vieläkin pysyttelen suht kaukana kirkaista viinoista ja tissuttelu ei kuulu tapoihini ollenkaan, se ei voisi kuulua koska joisin sitten samantien itseni känniin. Silloin tällöin toki nykyään otan, ja yritän jo etukäteen ajatella kuinka paljon ja miten käyttäydyn, elikkä esivalmisteluvaihe on karmea. Niin siksi otankin niin harvoin kuin suinkin mahdollista, toisille alkoholi sopii toisille ei. minulle ei se erittäin hyvin kyllä istu.
Jotkut asiat jälkeenpäin kyllä naurattavatkin, esimerkiksi suksien ostaminen keskikesällä ja matkatavaroiden vienti Helsingin säilytykseen nimellä James Bond, ja aamulla ei hajuakaan tapahtumista, käynnit optikolla kolmen promillen kännissä ja lappu taskussa herääminen "kesällä käytettävä aurinkolaseja", mutta takaisin niitä aikoja en mistään hinnasta halua ! Jatkan elämäni säätämistä ja uskon ettei minusta enää holistia tule, on kuitenkin parempi tällä mielikuvituksella varustettuna pysyä niin kaukana alkoholista kuin pystyy !
Onnea kaikille tovereille jotka taistelevat paremman huomisen puolesta, ilman alkoholia elämä on mukavaa ja mitä pidempään sitä kestää sen parempi, kaikkista juhlista en voi kuitenkaan millään luopua.:)
veini