Jostain arkiston syövereistä tämänkin ketjun kaivoin. Tarkotuksen oli tässä hiukan tissutella koneen äärellä, muutaman heinekenin turvin. Ketjua selaillessani tosin suunnitelma muuttui varsin radikaalisti. Pari sivua luettuani niin mieleen paukahti että vitut. Pistin pannullisen kahvia tulemaan, ja selasin koko ketjun läpi. Aika tiukkaa tekstiä, ja voisin itsekin hieman aiheesta avautua tänne. Oma historiani alkaa jo oikeastaan vuodesta -98, kun intti loppui ja muutto vaasaan. Nooh, koulut meni vituilleen, eikä kavereitakaan oikein saanut..siinä tuli sitten vuoden verran ryypiskeltyä enemmän tai vähemmän. Pahempaa oli kuitenkin syvä masentuminen, joka meinasi pahimmillaan johtaa siihen, ettei tänne paljoa tarvisi enää kirjotella. Mutta ei siitä sen enempää...Mut tosin pelasti muutto treelle koulun perässä. Sama ralli jatkui täälläkin, koulu tosin meni jotenkin, mutta kupittelu jatkui, rankkanakin, fuksivuosi kun pukkasi päälle. En siinä itse tosin mitään pahaa huomannut. Duunit ja koulut sai jotenkin hoidettua, mutta kun siihen päälle ympättiin vielä paska parisuhde, niin alamäki oli varmaa. Koulu jäi, mutta duuni säilyi. Onneksi se edes. Kaatelu jatkui ja voimistuikin entisestään, lähinnä se oli sitä suruun ja masennukseen juomista, kun muuten ei mikään tuntunut miltään. Laskut jäi maksamatta, ulosottomies kävi ovella pari kertaa...noh, emäntä lähti, sain koulut käytyä, mutta kierre oli jo valmis..
Vitutti kunnei saanut itseään niskasta kiinni, laskut jäi edelleen avaamatta, kunnei kuitenkaan ollut varaa niitä maksaa. Jäi asuntolainan kuukausierät välistä joskus. Mut hei, ei se mitään, kuhan pari tuoppia taas ottaa, niin ei sitä enää muista. Just joo. Vittu. Onneksi tuli uus nainen elämään jokunen vuosi sitten, tosin mun kannalta liian myöhään. Hommat meni siihen pisteeseen, että kämppä piti myydä. Mutta tää nainen kesti vierellä. Tosin antoi mulle kaks vaihtoehtoa. Jos kaadan kunnolla, en saa häntä. Jos olen siivosti, hän ei pakkaa kamojaan. Luojan kiitos hänelle tästä. Vaikka asiat olen hyvästi kussut aikoinani, on hän silti mua ollut tukemassa. Vaikka paska jätkä olen joskus ollutkin.
Nykysin asiat on kohtuullisen hyvällä mallilla. Vuosiin en ole saanut laskuja maksettua ajallaan, viraston piikki on nollissa. Olen onnellisempi kun kymmeneen vuoteen. Vittu. Ei tätä voita mikään baari-ilta. Tai viskitissuttelu Led Zeppeliinin soidessa taustalla. En mä viinan ottamista ole lopettanut kokonaan, mutta siinä on jokin järki sentään. Ja onhan tää ollut silmiä avaava kokemus sinäänsä. Ilmeisesti mä vain tarvitsin sen tilanteen, että pitää valita kuoleman, ja onnellisen elämän väliltä. Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ollut. Piti vain tehdä se valinta. Vaikka se päiviä kestikin. Enää ei tarvitse valvoa ja itkeä öisin omaa saamattomuuttaan.
En tiedä onko tästäkään raapustuksesta mitään iloa kennellekkään, mutta tulipahan avauduttua. Yhtäkään olutta en ole tänään juonut, sen sijaan viisi mukia kahvia. Vaikka sitä melkeen lava onkin jääkaapissa. Tarkoitus olis jättää kokonaan viina pois, tuleva vaimo kun on itse käytännössä absolutisti. Röökiä se sentään antaa polttaa ;) Ja kyllä, voin myöntää rehellisesti olevani tossun alla. Mutta olen sentään elossa. Ja ei tarvitse tehdä sitä päästöstä sillan kaiteella.