Matkakohteenne

  • 2 441 306
  • 14 488
TURKKI

Ensimmäinen pakettimatka turistirysään 6 vuoteen on kohta käsillä. Viikon päästä lento Dalamanin kentälle ja sieltä bussikuljetus Ölüdeniz nimiseen lomakohteeseen. Valittuna hyvätasoinen All Inclusive hotelli rannalta ja tavoitteena hyvä rusketus sekä + 5kg painoa. Mahdollisesti vuokraamme auton päiväksi, ehkä myös veneristeilylle sekä riippuliitokokeilu vuoren laelta.

Ensimmäistä kertaa Turkissa ja tottapuhuen en uskonut että koskaan sinne menisin. Mutta matkailu avartaa - on joku viisas joskus sanonut.

Onkos kukaan mahdollisesti käynyt katsastamassa tuon Ölüdenizin? Minkälaisia kokemuksia sieltä? Ilmeisesti ainakin brittituristeja on kiitettävästi alueella? Rantojen pitäisi olla upeat ja varsinkin veden väri ikimuistoinen.
 

lihaani

Jäsen
Tuli hommattua neljän päivän matka Bratislavaan kun kaveri kehui kaupunkia. Sattumalta 3. päivä elokuuta on paikkakunnan ST-areenalla peli HC SLOVAN Bratislava - HC Třinec. Pitänee käydä tsekkaamassa, montako byyriä värkätään Sasu Hovin taakse.
 

Cube

Jäsen
Laitoin tämän kysymyksen jo futispuolelle Barcelonan kausiketjuun, mutta joko Barca-fanit eivät tiedä oman seuransa asioita :) tai sitten eivät vain pidä meikäläisestä, koska vastausta ei ole tullut. Joten kokeillaas täältäkin.

Olen suuntaamassa Barcelonaan elo-syyskuun vaihteessa ja tarkoitus olisi 2.9. päästä katsomaan Barcan kotiavaus Bilbaoa vastaan. Näistä lipuista on palstalla ennenkin ollut juttua ja yleisin neuvo tuntuu olevan, että duunaa ne vasta perillä. Näitä matsimahdollisuuksia ei kuitenkaan tule turhan usein, joten haluaisin pelata varman päälle. Bilbao ei taida yleisesti ottaen olla niitä jengejä, jotka stadionin ihan täyteen stadionin vetää, mutta miten on kotiavauksen suhteen historiallisesti? Voiko tässäkin tapauksessa luottaa siihen, että liput saa stadionilta pari päivää ennen matsia vai kannattaako harkita muita tapoja hankkia ne?

Tämän lisäksi huomasin pari päivää sitten, että Barcelonalla on 29.8. myös joku harjoituspelin tapainen matsi Inter Milania vastaan. Siihen nyt kuitenkin luulisi lippuja saavan jo aika helposti, joten sen suhteen en viitsi huolehtia.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juhannuksesta oltiin viikko Kreetalla, Kalives nimisessä paikassa. Lämpötilat huiteli +35 - +45 asteen välillä varjossa. Majailimme uudessa SunGarden Kiani Beach Resort -hotellissa (Löytyy Tjäreborgin valikoimasta, 4+ tähteä). Aivan mahtava paikka jos haluaa olla pienempien lasten kanssa rauhassa. Haniaan oli 16km, joten taksilla pääsi nopeasti jos halusi vähän vilkkaampaa toimintaa. Ei voi muuta kuin suositella lämpimästi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Laitoin tämän kysymyksen jo futispuolelle Barcelonan kausiketjuun, mutta joko Barca-fanit eivät tiedä oman seuransa asioita :) tai sitten eivät vain pidä meikäläisestä, koska vastausta ei ole tullut. Joten kokeillaas täältäkin.

Voi olla että sulle ei ole kukaan vastannut siksi että tuo kauden kotiavaus on aivan mahdoton ennakoida. Jos jäsenet innostuvat paikalle pällistelemään uusia hankintoja(Milito, TH14 etc) niin lippuja ei tavantallaajien näppeihin jää.

Ja tuo harjoituspelihän on ns. Gamper Trophy johon haalitaan maailmalta joka vuosi joku huippujoukkue vastustajaksi. Luvassa siis kentällä tähtiä ja kentän ulkopuolella leipää ja sirkushuveja. Tungosta voi olla tuonnekin kun edelleen otetaan huomioon se että kesän hankinnat olivat melkoisia "raskassarjalaisia". Seuraavasta linkistä löydät hintatason tähän "harjoitusmatsiin"... -> http://www.simplybarcelonatickets.com/shop/fc-barcelona-tickets.php?home=Barcelona&away=Inter+Milan
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Portugalin matkalta kotiuduttu jo jokunen viikko sitten, mutta näin ensimmäisenä työpäivänä loman jälkeen on hyvä palautella matka mieliin ja kertoilla siitä jotain kun kerran aiemmin näin tuli lupaililtua.

Matkalla tuli oltua reilut 7 päivää, joista 3 Lissabonissa ja 4 Itä- ja Pohjois-Portugalissa autolla ajellen. Lissaboniin tuo 3 päivää riitti oikeastaan mainiosti. Yhtenä päivänä tuli vieläpä käytyä Sintrassa, mutta silti tuntui että ei Lissabon olisi enempää aikaa vaatinutkaan. Alfaman alue oli parhainta Lissabonia kapeine kujineen ja tietysti iltaisin tunnelmallisine fado-klubeineen. Fado-ravintolassa käynti onkin ehdoton Lissabonissa/Portugalissa käydessä.
Belemin alue tuli tietysti tarkistettua myös, mutta muutoin Lissabon oli melkeinpä pettymys. Ei oikeastaan mitään ihmeellistä nähtävää, iltaisin paikat sulkeutuivat yllättävän aikaisin jne. Pelkästään Lissabonia en siis itse välttämättä lähtisi suosittelemaan ainakaan viikonloppureissua pidemmäksi ajaksi.

Autolla tuli sitten kierrettyä osapuilleen reittiä Lissabon - Evora - Marvao - Monsanto - Belmonte - Serra da Estrela - Guarda - Braganca - Chaves - Porto - Torreira - Tomar - Obidos - Lissabon.

Varsinkin nuo Espanjan rajan lähellä korkealla sijaitsevat alle 200 asukkaan pikkukylät Marvao ja Monsanto olivat todella näkemisen arvoisia(ja ilman turistiryysistä). Myös Braganca - Chaves -tie oli hienoa seutua. Ei autoja, ei turisteja eikä paljon paikallisiakaan. Itä/Pohjoinen on ylipäätään Portugalin köyhintä aluetta; pieniä kyliä joissa vanhat ukot ja akat istuskelivat talojen rappusilla. Koiria, hevosia ja pysähtynyt tunnelma. Tiet mutkittelevat viiniviljelmien ja metsäisten laaksojen ja kukkuloiden välissä ja aina välillä saavuttiin uuteen pikkukylään. Suosittelen varauksettomasti.

Porto oli myös todella käymisen arvoinen. Vei ehdottomasti voiton Lissabonista. Leppoisa kaupunki, tunnelmallinen vanhakaupunki, joenvarren ravintolat, portviinipaikat Douron toisella puolella jne.

Lisää voi kysellä vaikka yv:llä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lisää voi kysellä vaikka yv:llä.

Kysytään nyt tässä, että mikäs tuommoinen fado-setti sitten oiken on? Ei voi tietää pitäisikö tietää, mutta kohtahan se selviää.

Syksyllä saattaa olla Suomen jalkapallohistorian tärkein ottelu ja onhan se sitten paikalle mentävä, jos näin pääsee käymään.
 

scholl

Jäsen
Kysytään nyt tässä, että mikäs tuommoinen fado-setti sitten oiken on? Ei voi tietää pitäisikö tietää, mutta kohtahan se selviää.

En itsekään tiedä, mikä fado-setti on, mutta senhän kai nyt ainakin tiedät, että fado Suomessakin viime vuosina pinnalle noussut portugalilainen kansanmusiikki. Mm. Mariza on käynyt Suomessa usein laulamassa.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Seuraava matkakohteeni on Varsova, jonne on tarkoitus laskeutua 28.4. jätkäporukalla...

Reissu ilmeisesti toteutui, joten kerrohan (tai saa kuka tahansa muukin paikkaa tunteva kertoa) millainen kylä on kyseessä. Itse olen lähdössä Varsovaan joulukuussa, ja toistaiseksi nähtävien asioiden listalla on vain joku reaalisosialismimonumentti ja Legian peli.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reissu ilmeisesti toteutui, joten kerrohan (tai saa kuka tahansa muukin paikkaa tunteva kertoa) millainen kylä on kyseessä. Itse olen lähdössä Varsovaan joulukuussa, ja toistaiseksi nähtävien asioiden listalla on vain joku reaalisosialismimonumentti ja Legian peli.

Itse en ole käynyt Varsovassa, mutta mitä olen kaupungista kuullut ja saanut palautetta muutamaltakin kaverilta, joilla on aika samanhenkiset mieltymykset paikkojen suhteen, Varsovassa ei oikein olisi mitään. Eli tylsempi kaupunki olisi kyseessä. Itse olen saanut vinkkejä Varsovan suhteen siten, että kaupunki kannattaisi jättää väliin ja jatkaa matkaa esimerkiksi Krakovaan, jonne junamatka vie kyllä muutaman tunnin.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
... joilla on aika samanhenkiset mieltymykset paikkojen suhteen, Varsovassa ei oikein olisi mitään. Eli tylsempi kaupunki olisi kyseessä...

Tämä mielipide ei sinällään kerro vielä kaupungista mitään. Minkä suhteen "ei ole mitään?" Kulttuuri, museot, historialliset käyntikohteet, shoppailu? Vai yökerhot, biletys, uimarannat...?

Kaupunki voi jonkun mielestä olla helvetin tylsä ja toisen mielestä maailman paras lomapaikka. Esim. itse olen haukkunut Bulgarian Sunny Beachia maailman paskimmaksi lomakohteeksi, mutta hyvin siellä rantaelämästä kiinnostuneet tuntuvat viihtyvän...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kysytään nyt tässä, että mikäs tuommoinen fado-setti sitten oiken on? Ei voi tietää pitäisikö tietää, mutta kohtahan se selviää.
Scholl tuohon jo vastasikin. Fado-setti ei ole tuttu, mutta fado on tunnelmallista ja haikeaa portugalilaista kansanmusiikkia sisältäen yleensä laulajan lisäksi komppikitaristin ja toisen kitaristin, joka vetelee sitten portugalilaisella kitaralla melodioita.
 
Viimeksi muokattu:

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Itse en ole käynyt Varsovassa, mutta mitä olen kaupungista kuullut ja saanut palautetta muutamaltakin kaverilta, joilla on aika samanhenkiset mieltymykset paikkojen suhteen, Varsovassa ei oikein olisi mitään. Eli tylsempi kaupunki olisi kyseessä. Itse olen saanut vinkkejä Varsovan suhteen siten, että kaupunki kannattaisi jättää väliin ja jatkaa matkaa esimerkiksi Krakovaan, jonne junamatka vie kyllä muutaman tunnin.

Krakova on varsin hieno, mutta ei sinne tällä kertaa. Luulisi nyt että kolme kertaa suuremmasta Varsovastakin nyt jotakin löytyisi. Joulumarkkinat ainakin tuohon aikaan löytynevät varmaan useammaltakin torilta, ainakin Krakovassa ja Wroclawssa niitä oli lähes joka tontilla joulukuussa. Ja tosiaan, vain neljä päivää ollaan mestoilla joten ei jaksa lähteä mitään puolipäivämatkoja tekemään.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Reissu ilmeisesti toteutui, joten kerrohan (tai saa kuka tahansa muukin paikkaa tunteva kertoa) millainen kylä on kyseessä. Itse olen lähdössä Varsovaan joulukuussa, ja toistaiseksi nähtävien asioiden listalla on vain joku reaalisosialismimonumentti ja Legian peli.

Pariin kertaan siella on tullut kaytya. Ekalla kerralla kaupunki/maa oli juuri paassyt Ryssien ikeen alta veke, joten suurin tapahtuma oli kun kaytiin juuri avatussa Maccarissa syomassa. Siella oli jono ulkona ja ihmiset ihmetteli, etta ohhoh, ompa siina sapuskat! Maccarista sitten nopeasti Prahan junaan.

Toisella kerralla vietettiin aikaa enemmankin ja siita ei ole kun reilu kolme vuotta. Kylla ainakin sen perusteella Varsovassa nahtavaa ja koettavaa on! On isoja puistoja, joissa maan tapojen mukaan tapahtuu koko ajan. On vanhaa kaupunkia, joka on todella hieno (jos tykkaa esim Tallinan tyyppisista vanhoista kaupungeista). On Varsovan Ghetton aluetta, jossa voi kavella kartan kanssa ja tutkia paikkoja, joissa natsit oli teurastaneet juutalaisia. Ghetton tarina muutenkin on aika veretpysayttava! Siella on edelleen mm seinia, joissa on lujasti luodin jalkia todisteina menneista. Matkan varrella (meilla oli sellanen kartta, jonka kanssa kuljettiin sita entista ghetton aluetta) on myos pari museota ja muistomerkkia niilta ajoilta. Itseeni ne teki ainakin vaikutuksen!

Harmikseni en muista naiden paikkojen/katujen tarkkoja nimia enka ala niita nyt etsimaan, mutta eikohan Lonely Planetissa tai vastaavissa (ja netissa) ole naista ihan tarpeeksi juttua kunhan on vaan hieman aktiivinen oman matkansa alla... Varsova on kuitenkin mielenkiintoinen paikka, joskin huomattavasti mielenkiintoisempi kesalla kun talvella. Eli jos sinne on menemista, niin kylla siella on tekemista ihan muutamiksi paiviksi. Ja ravintoloista saa hyvaa paikallista ruokaa. Kannattaa kokeilla!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Harmikseni en muista naiden paikkojen/katujen tarkkoja nimia enka ala niita nyt etsimaan, mutta eikohan Lonely Planetissa tai vastaavissa (ja netissa) ole naista ihan tarpeeksi juttua kunhan on vaan hieman aktiivinen oman matkansa alla...

Lonely Planetit ovat hyviä, mutta lyhyillä reissuilla voi riittää myös Wikipedia. Tai tarkemmin Wikitravel:

http://wikitravel.org/en/Warsaw
 

Chaddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bremenin kävijöitä?

Nyt kun Ryanair on aloittanut taas uuden reitin tuosta Pirkkalan kentältä, olemme poikain kanssa lähdössä Bremeniin katsomaan futista. Onko sattumoisin kenelläkään hajua, miten Werder Bremenin matsiin saisi helpoimmin liput? Entä mitä muuta kaupungissa kannattaisi puuhastella? Olemme lähdössä reissuun perjantaina 19.10., eikä yhtään harmittanut kuin jälkikäteen huomasimme että juuri kyseisenä päivänä alkaa "Bremenin oma Oktoberfest", eli Freimarkt. Se tuottaakin varmasti ajanvietettä poikaporukalle ihan mukavasti.

Sattumoisin huomasin myös, että samaisena perjantai-iltana olisi noin tunnin junamatkan päässä Hampurissa tarjolla myös kiekkoa Saksan pääsarjatasolla. Onko tietoa, kuinka vaikeaa Hamburg Freezersin kotipeleihin on saada lippuja? Entä osaako joku heittää muita vinkkejä esim matkustukseen Bremenin ja Hampurin välillä? Onko Saksassa junaliput halvempia mitä aikaisemmin ne ostaa tms?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Entä osaako joku heittää muita vinkkejä esim matkustukseen Bremenin ja Hampurin välillä? Onko Saksassa junaliput halvempia mitä aikaisemmin ne ostaa tms?

Niin, itse lähtisin selvittämään junalippuja, ynnä niiden hintoja, DB:n aikatauluhaun kautta, elikkäs vaikkapa täältä:

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?ld=212.125&newrequest=yes&

Vinkkinä ja knoppitietona kerrottakoon, että se Hbf (Hauptbahnhof) tarkoittaa päärautatieasemaa.

Omat, joskin vähäiset kokemukset saksalaisista junista ovat hyviä, eli suositan lämpimästi junailua. Lippujen varaaminen onnistuu netistä ja ne toimitetaan postissa Suomeen. On tosin huomattava, että itselläni oli paikkalippujen kanssa pientä härdelliä. Toisaalta matka meni ravintolavaunussa jopa ripeämmin, kuin olisi mennyt normivaunussa.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Noniin. Barcelonasta on täällä ennenkin ollut reilusti hyviä vinkkejä ja nyt olisi sitten varattuna Clickairin lennot kyseiseen kohteeseen. Meno sinne 23.9 ja takaisin 27.9 eli siis 4 yötä Barcelonassa. Hyvällä tuurilla saa tuohon osumaan 2 Barcan peliä, mikäli tuo Sevilla-peli nyt sattuisi olemaan kyseisenä samana sunnuntaina ja siihen saisi vielä tuurilla lippuja paikanpäältä. Koko päivä siinä on aikaa, kun Clickairin lento on jo aikasin aamulla siellä. Mutta ainakin olisi tarkoitus mennä katsomaan seuraavan keskiviikon Zaragoza matsi, jos tuohon ekaan ei saa lippuja.

Olisi arvon palstaveljillä antaa jokin vinkki hotellin suhteen, että mikä olisi hyvä ja kohtuu edullinen ja mielellään aamupala ja kenties jopa suihku ja sijainti keskustassa metrolinjojen läheisyydessä? Kolmen hengen matka eli joko 2 huonetta tai sitten 1 huone. Tuolta booking.comista löysin jo hotelleja ja sieltä hinta-laatusuhteeltaan parhaimmiksi nousi hotelli Palayo, jossa kolmen hengen huone 4 yöltä maksoi yhteensä 480e. Ainoana miinuksena tuntui siellä käyneistä osa moittivan aamupalaa.

FC Barcelona fan club Finlandin foorumilla suositeltiin Pension Iniestaa. Onko kellään kokemusta siitä?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Chaddylle sen verran, että aloita lippujen tutkiminen osoitteesta: www.bahn.de. DB ei ole erityisen tunnettu halvoista hinnoistaan, mutta usein löytyy tyyliin yöjuna 29,- suunta tai 29,- yksi suunta lippuja, joiden varaaminen etukäteen on suositeltavaa. Nämä liput menevät yleensä aika nopeasti.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Olisi arvon palstaveljillä antaa jokin vinkki hotellin suhteen, että mikä olisi hyvä ja kohtuu edullinen ja mielellään aamupala ja kenties jopa suihku ja sijainti keskustassa metrolinjojen läheisyydessä? Kolmen hengen matka eli joko 2 huonetta tai sitten 1 huone. Tuolta booking.comista löysin jo hotelleja ja sieltä hinta-laatusuhteeltaan parhaimmiksi nousi hotelli Palayo, jossa kolmen hengen huone 4 yöltä maksoi yhteensä 480e. Ainoana miinuksena tuntui siellä käyneistä osa moittivan aamupalaa.
Barcelona tuntuu olevan harvoja kaupunkeja, joissa hotelleissa aamupala ei yleensä kuulu hintaan jos nyt ylipäätään edes rahalla sellaista hotellista saa. Ainakin itse totesin näin vajaa puolitoista vuotta sitten hotellia etsiessä. Ilmeisesti kataloonit syövät kahvilassa sen suklaacroissantin ja sillä hyvä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noniin. Barcelonasta on täällä ennenkin ollut reilusti hyviä vinkkejä ja nyt olisi sitten varattuna Clickairin lennot kyseiseen kohteeseen...

Itse olin myös Heinäkuun helteillä ko. kaupungissa.
Hotelli oli Barcelona Universal, sijainti oli hyvä mutta hinta taitaa nousta aika paljon. Hotellissa oli lisäksi uima-allas (tosin todella pieni) katolla, siellä oli mukavaa käydä pulahtamassa. Booking.com antaa neljä tähteä, neljäs kyllä omasta mielestä siinä ja siinä.

Muistakin kokemuksista voisin laittaa muutaman kappaleen.
Kaupunki oli sen verran iso että ensimmäistä kertaa elämässäni menin turistibussiin! Se olikin hyvä idea, bussin katolta sai hyvän käsityksen siitä millainen kaupunki on ja missä päin kannattaa pyöriä. Joukkoliikenne oli halpaa ja toimi todella hyvin, jopa vannoutunut taksin käyttäjä kuten minä suosin niitä. Ja taksit oli myös halpoja, ei ainakaan omalle kohdalle sattunut kusettajiakaan. Kentältä keskustaan oli reilu parikymppiä taksi, laukuista ja lentokentästä otetaan vähän ekstraa.

Suosittelen käyntiä Tibidabo-vuorella, kaapelijunilla ja raitiovaunuilla pääsi kätevästi. Ylhäältä on huikeat näkymät kaupungin yli, ja lisäksi jokapuolelle näkyvän kirkon ja Jeesus-Duden vieressä sijaitsee huvipuisto! Vain osa laitteista oli auki kun kävin, jos meinaa huvipuistoretkeä kannattaa ottaa selvää aukioloajoista etukäteen.
Montjuic-vuorellakin kävin pällistelemässä sotamuseota, joka ei kyllä ollut kovin erikoinen. Miekkoja ja käsiaseita kyllä hyvät kokoelmat mutta jotain jäi puuttumaan. Mutta matka sinnekin oli paras osa, eli satamasta korkealla köysiradalla perille, matka oli jonkun kympin luokkaa.

Camp Nou oli tietysti näkemisen arvoinen ilman peliäkin, harmi vain että kotijoukkueen pukuhuoneeseen ei ollut pääsyä. Ja jonoa oli stadionille enemmän kuin Klubin peleihin, vaikka tosiaan peliä ei ollut ja kassoja oli ainakin 7.

Ruokapaikkoja oli paljon, kannattaa olla tarkkana mihin nenänsä työntää. Pahimmat turistirysät kannattaa kiertää kaukaa, Mondon matkaoppaassa oli ainakin muutama hyvä tärppi, nyt ei muistu nimet mieleen. Hinnat tapas-valikoimissa vaihteli viinin ja kahvin kanssa reilusta paristakympistä seitsemään kymppiin ja hinta ei korreloinut laadun kanssa.

5 päivää olin, ja paljon jäi vielä nähtävää. Ehdottomasti lähden vielä uudestaan, ja ensi kerralla jalkapalloa ainakin ohjelmassa.

Nämä Barcelona-kertomukset voisi kyllä erotella omaksi ketjuksi, sen verran paljon tuntuu olevan paikka suosiossa, eikä syyttä.
 

LätkäFaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs
Voiko tässäkin tapauksessa luottaa siihen, että liput saa stadionilta pari päivää ennen matsia vai kannattaako harkita muita tapoja hankkia ne?

Itse olen ostanut Espanjan maajoukkueen, Real Madridin ja Atleticon matseihin lippuja muutaman kerran ServiCaixan kautta. Liput tulevat yleensä yleiseen myyntiin (ei seuran jäsenille) n. viikkoa ennen tapahtumaa. Tällä hetkellä näytti tarjolla olevan lippuja ainakin tuohon Barca - Milan otteluun.

Lippujen varaamiseen tarvit siis luottokortin, jonka avulla sitten paikan päällä saat liput tulostettua miltä tahansa LaCaixan käteisautomaatilta. Lippujen hintaan lisätään parin euron käsittelymaksu.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Dublinin reissu takana

Viisi päivää (ke-ma) tuli vietettyä vihreässä Dublinissa. Ilman puolesta ei ole isommin valittamista, ensimmäiset sateet taisi yllättää vasta perjantaina, jos oikein muistan. Vähän harmaata oli, mutta vettä tosiaan ropisi melko vähän, ja ilma oli muuten suht lämmin. Bussit olivat tuttuun tyyliin myöhässä, ja kuskeilla oli silloin tällöin pieni road rage pinnassa. Ostoksiin & ruokiin paloi rahaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta mitä sitä reissussa säästelemään, sen verran harvoin tulee tuota harrastettua kuitenkin :)

Suositukseni voin antaa keskellä ei mitään sijaitsevasta Johnnie Fox's pubista, erittäin hyvää ruokaa. Hinnatkin on toki kohtuu korkeat, mutta kyllä Hungry Fisherman -setistä nälkä lähti, ja hyvää oli. Tuota voi kyllä suositella jokaiselle, joka vain tunnustautuu meren antimien ystäväksi. Paikkana Johnnie Fox's oli oikeinkin tyylikäs, jopa niin tyylikäs, että julkisuuden henkilöitäkin tuolla on runsaasti vieraillut. Siitä osoituksena kuvia seinillä, bongattua tuli mm. Martti Ahtisaaren kuva.

Jos Dublin on lomakohteena mukava, niin siitä huolimatta en kyllä kovin halukas tuonne olisi muuttamaan. Jokin pisti vastaan, viisi päivää riitti kyllä mainiosti. Ja jälleen osaa arvostaa Suomea enemmän ;)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kysytään vähän mielipiteitä. Italia on kokematta ja tarkoitus olisi kenties tehdä tähän muutos ensi talvena. Sen kummemmin omia mieltymyksiä kertomatta kysynkin mihin&miksi kannattaa mennä, Milanoon, Roomaan vai jonnekin muualle?
 
Viimeksi muokattu:

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tuli pyörittyä autolla Euroopassa vajaan parin viikon ajan. Matkareitti meni suurinpiirtein näin:

Lappeenranta - Helsinki - Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Wroclaw - Praha - Wien - Bratislava - Zakopane - Krakova - Varsova - Bialystok - Vilna - Riika - Tallinna - Helsinki - Lappeenranta

Ja lisäksi lukematon määrä pienempiä kaupunkeja ja kyliä. Eksymisiä ja harhailuja tuli vaikka mukana oli läppäri, autoroute ja gps.

Yövyttiin hostelleissa ja hotelleissa. Kilometrejä kertyi reilut 4860 ja hienoja kokemuksia paljon. Eihän tuossa ajassa kerkee kokemaan isommista kaupungeista kuin pintaraapaisun, mutta tietääpähän nyt mihin vois lähtee uudestaankin.

Parhaimpina mieleen jäivät Praha ja Krakova. Ilmastoitu auto oli aika välttämätön näillä keleillä. Seuraavaksi kun lähtee Eurooppaan niin täytyy harkita reilaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös