Matkakohteenne

  • 2 561 183
  • 14 909

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutenkin olen kiinnostunut kaikista vinkeistä mitä vaan löytyy. Eli pariksi päiväksi on hostellihuone Limasta varattuna, mitä seuraavat neljä viikkoa puuhaamme on vielä täysin auki. Equadorin suuntaan varmaankin lähdemme, joko vuokraamalla auton tai sitten julkisilla. Kaipailisin myös hyviä nettilinkkejä, google minun taidoillani antaa vähän turhan sekalaisia osumia. En ole vielä edes selvittänyt mahdollisia viisumitarpeita tai rokotussuosiutuksia.

t. hanu

Perun puolella Limassa menee pari päivää helposti ja näkemistä tietysti riittäisi vaikka kuinka pitkäksi aikaa, mutta mikään Etelä-Amerikan helmi tuo kaupunki ei totisesti ole. Näinpä kuukauden matkasta paria päivää kauemmin en suosittele Limassa tosiaa viettämään.

Limasta etelään päin rannikkoa pitkin mentäessä kiinnostavia paikkoja on ainakin Nasca, jossa on autiomaahan tehtyjä satojen metrien kokoisia kuvioita, joiden alkuperä on tuntematon ja jotka voi nähdä vain lentsikasta. Ylilento maksaa n. 60 taalaa/nenä. Lisää täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazca_Lines

Paracas on toinen kiinnostava paikka rannikolla. Mestassa on luonnonpuisto ja paljon aika erikoista luontoa ja rikasta lajistoa.

Eteläisessä Perussa sijaitseva maan toiseksi suurin kaupunki Arequipa on kaupunkina todella nasta ja väärti parin päivän hengailulle. Kaupunki on rakennettu valkoisesta kalkkikivestä ja saanut siitä nimen Valkoinen kaupunki. Arequipasta voi tehdä myös parin päivän retken Colcan kanjoniin, joka taitaa olla vain snadista pienempi kuin Grand Canyon. Suosittelen.

Perussa hengaillessa inka-empiirin pääkaupunki Cusco ympäristöineen on erittäin mainio paikka ja ehkä jopa jollain tavalla must. Turisteja on vitusti, mutta niin on nähtävääkin. Mm. Machu Picchu on lähistöllä ja muita vähemmän tunnettuja ihan yhtä kiinnostavia kohteita muitakin.

Ecuador puolestaan on pienen kokonsa vuoksi mukava ja kompakti paketti. Niin rannikko, vuoristo kuin sademetsä ovat kaikki näppärän matkan päästä toisistaan. Rannikolla suositeltava rentoutumismesta on surffareiden suosima Montañita. Pääkaupunki Quitossa ja ympäristössä riittää paljon nähtävää ja jos haluaa lillua kuumissa lähteissä kannattaa mennä Baños -nimiseen kaupunkiin.

Sademetsäalueelle en suosittele ketään menemään, sillä se kuumuus ja kosteus on vitun ahdistavaa, vaikka onhan siellä tietysti ihan kiinnostaviakin juttuja, kuten esimerkiksi jokilaivassa matkustelu.

Pääsääntöisesti noissa maissa bussit ovat hyviä ja halpoja, kunhan osaa valita vähän paremman firman. Tiet ovat enimmäkseen ihan ok, varsinkin Pan-Americana. Lisäksi välimatkat ovat sellaisia, että bussissa yö kuluu näppärästi (parhaissa on yllin kyllin tilaa nukkumiseen) eikä vuokra-autolla ajamisessa ole minusta oikein mitään pointtia.

Tuossa nyt jotain. Pistetään lisää kunhan mieleen tulee.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Luulisin että transfer-matkustajana (siis vaihdat vain konetta Miamissa) laukkusi menevät suoraan Limaan. Sama homma sulle: ei tarvitse passeja näytellä, vain turvatarkastuksen läpi ja Liman lentoa odottelemaan.

Kaksi vuotta sitten LA:ssa ainakin joutui passintarkastukseen ja antamaan sormenjäljen sekä kuvauttamaan iirikset ja täyttämään maahantulokaavakkeen, vaikka kysessä oli vain välilasku. Lennon vaihdossa minua on peloteltu, että laukutkin joutuu tsekkaamaan uudelleen, mutta en ole varma. Takaisin tullessa, eli Perusta päin joutunee varautumaan vielä vähän huolellisempaan huumetarkastukseen. Löytyykö lähiaikoina Miamissa konetta vaihtaneita?

t. hanu
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
...

Tuossa nyt jotain. Pistetään lisää kunhan mieleen tulee.

Kiitos tästä. Tarvitaanko Ecuadoriin viisumia? Perussa saa, jos oikein ymmärsin, olla 90 päivää ilman viisumia, mutta Ecuadorin kohdalta ulkoministeriön sivuilta en löytänyt mitään mainintaa.

t. hanu
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Luulisin että transfer-matkustajana (siis vaihdat vain konetta Miamissa) laukkusi menevät suoraan Limaan. Sama homma sulle: ei tarvitse passeja näytellä, vain turvatarkastuksen läpi ja Liman lentoa odottelemaan.
Matkustin Guatemalaan pari vuotta sitten Miamin kautta ja kyllä siellä passiin leimattiin 90 pv oleskelu siitä huolimatta, että olin transfer-matkustaja. Siellä oli muuten ainakin tuolloin EU-kansalaisille oma jono ja latinoille omansa. EU-jono kulki eteenpäin ihan toista tahtia, kuin etelä/keskiamerikkalaisten.

Viisumia ei Ecuadoriin tietääkseeni tarvita, mutta turistikortti pitää täyttää. Sen saa maahan tullessa ja se pitää säilyttää matkan ajan. Passin pitää olla voimassa 6 kk matkan jälkeen.

Ecuadorissa on hieno paikka nimeltä Otavalo. Siellä on todella komeat markkinat, joilla myydään paljon laadukastakin kamaa. Otavalo on Quitosta siedettävän matkan päässä. Jos patikointi kiinnostaa, niin tulivuorimaisemia löytyy ja tunnetuimmat ovat Chimborazo ja Cotopaxi. Ainakin Cotopaxin ympärillä on kuulemani mukaan luonnonpuisto, jossa lääniä riittää. Rannikolla sijaitsee Guayaquil, joka on maan suurin kaupunki ja tunnelmaltaan täysin erilainen kuin vuoriston kaupungin. Kaupungissa asuu muistaakseeni suurin osa maan mustasta väestöstä. Panamahattu on kotoisin täältä.

Ja onhan Ecuadorissa sellainenkin nähtävyys kuin Galapagos-saaret...
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Lontoo - junalla matkustaminen

Parin viikon päästä olisi edessä 4 päivän reissu Lontooseen. Ohjelmakin alkaa oleen selvillä, eli kyseisen viikonlopun aikana sunnuntaina on LA - Anaheim NHL ottelu. Lauantaille oli suunnitteilla täyttää toinen haave ja nähdä Chelsean peli livenä, mutta alkoi pahasti näyttää pahalta ettei lippuja saa hankittua (tietenkin jollain 300€ ryöstöhinnoilla pääsis varmasti). Liput tulee ens maanantaina myyntiin, mutta lipputilanne jo nyt heikohko ja vastassa naapuri Fulham. Otettiin sitten plan B käyttöön ja netin kautta ostettu liput otteluun Birmingham - Manchester United. Ei kuulosta pahalta tuokaan peli ja näkeepähän Miklun tositoimissa... :)

Sitten asiaan eli alkuun tuo 200km välimatka Lontoosta Birminhgamiin kuulosti pahalta, mutta eihän tuo vie kuin 1.5h suuntaansa. Junalippuja ei ole vielä tullut hankittua, halvimmillaan näyttäisi saavan 20£:lla menopaluun. Ihmetyttää vain tuo hinnoittelu, että mitä eroa näillä lipuilla on (esimerkki ChilternRailwaysin sivuilta):
VALUE ADVANCE SINGLE C - 20£
VALUE ADVANCE SINGLE B - 27£
VALUE ADVANCE SINGLE A - 31£
VALUE ADVANCE STANDARD C - 52£
VALUE ADVANCE 1ST SINGLE C - 59£
VALUE ADVANCE 1ST SINGLE B - 68£
jne....

Miksi ihmeessä ei ottaisi tuota halvinta lippua, ei oikein aukea lippujen erot käytännössä. Ellei tuo halvin ole jossain kanankuljetusvaunussa... :)

Hinnat ilmeisesti kallistuu lähempänä reissua, joten kannattaakohan nuo hankkia jo etukäteen? Ilmeisesti ei kuitenkaan kannata ottaa lippuja kotiin (tuskin edes lähettävät), vaan vaihtoehtona näytti olevan joku lipun tulostus paikanpäällä automaatista.

Kiitokset etukäteen, jos joku osaa kommentoida!
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Sitten asiaan eli alkuun tuo 200km välimatka Lontoosta Birminhgamiin kuulosti pahalta, mutta eihän tuo vie kuin 1.5h suuntaansa. Junalippuja ei ole vielä tullut hankittua, halvimmillaan näyttäisi saavan 20£:lla menopaluun. Ihmetyttää vain tuo hinnoittelu, että mitä eroa näillä lipuilla on (esimerkki ChilternRailwaysin sivuilta):
VALUE ADVANCE SINGLE C - 20£
VALUE ADVANCE SINGLE B - 27£
VALUE ADVANCE SINGLE A - 31£
VALUE ADVANCE STANDARD C - 52£
VALUE ADVANCE 1ST SINGLE C - 59£
VALUE ADVANCE 1ST SINGLE B - 68£
jne....

Miksi ihmeessä ei ottaisi tuota halvinta lippua, ei oikein aukea lippujen erot käytännössä. Ellei tuo halvin ole jossain kanankuljetusvaunussa... :)

Hinnat ilmeisesti kallistuu lähempänä reissua, joten kannattaakohan nuo hankkia jo etukäteen? Ilmeisesti ei kuitenkaan kannata ottaa lippuja kotiin (tuskin edes lähettävät), vaan vaihtoehtona näytti olevan joku lipun tulostus paikanpäällä automaatista.

Kiitokset etukäteen, jos joku osaa kommentoida!

Hyvää matkaa, kateeksi käy. Mutta noista junalipuista: Cornwallissa olen useammankin kerran naiseni perässä käynyt ja voin sanoa että ne lippujen kelpoisuudet ja hinnoittelut ovat ns. korkeampaa matematiikkaa. Nuo C, B ja A -kategoriat tarkoittanevat sitä, mihin kaikkiin juniin liput käyvät. Saver- ja SuperSaver -liput eivät kelpaa ruuhka-ajan juniin ja sen lisäksi vielä kaikkein suositumpiin junavuoroihin on pakollinen paikanvaraus. Eli kannattaa katsoa ihan haluamansa junavuoron tasolla, mitkä lippukategoriat kelpaavat. Lippu on tosiaankin sitä halvempi mitä aiemmin sen ostaa. Valitettavasti vaan ne halvimmat liput täytyy ostaa asemalta, netistä ei halpaa lippua tahdo löytää. Meno-paluu Lontoo - Penzance eli n. 600km on kustantanut halvimmillaan £12 (emäntä osti liput asemalta kolmisen kuukautta etukäteen ja postitti minulle) kalleimmillaan £90, joka on Paddingtonista juuri ennen junan lähtöä ostetun lipun hinta.

t. hanu
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Hyvää matkaa, kateeksi käy. Mutta noista junalipuista: Cornwallissa olen useammankin kerran naiseni perässä käynyt ja voin sanoa että ne lippujen kelpoisuudet ja hinnoittelut ovat ns. korkeampaa matematiikkaa. Nuo C, B ja A -kategoriat tarkoittanevat sitä, mihin kaikkiin juniin liput käyvät. Saver- ja SuperSaver -liput eivät kelpaa ruuhka-ajan juniin ja sen lisäksi vielä kaikkein suositumpiin junavuoroihin on pakollinen paikanvaraus. Eli kannattaa katsoa ihan haluamansa junavuoron tasolla, mitkä lippukategoriat kelpaavat. Lippu on tosiaankin sitä halvempi mitä aiemmin sen ostaa. Valitettavasti vaan ne halvimmat liput täytyy ostaa asemalta, netistä ei halpaa lippua tahdo löytää. Meno-paluu Lontoo - Penzance eli n. 600km on kustantanut halvimmillaan £12 (emäntä osti liput asemalta kolmisen kuukautta etukäteen ja postitti minulle) kalleimmillaan £90, joka on Paddingtonista juuri ennen junan lähtöä ostetun lipun hinta.

t. hanu
Tattis hanu! Pitääpä siis laittaa nuo liput tilaukseen, sivuilla tosiaan pysty valitseen jo lopullisen junavuoron ajan ja sen mukaan näkyi nuo eri kategoriat. Halvimpia ei sitten ollut ihan jokaiseen vuoroon saatavilla. Mutta eipä haittaa, kun junia näytti puskevan harva se minuutti tuota Lontoo - Birmingham väliä.

Kovat on kyllä odotukset reissusta! Kaveri lainas Lontoon 100 parasta pubia kirjan, joten jos torstaina alottelis numerosta 100... :) Ja pitää käydä jossain Chelsea pubissa pyörähtään, kun ei peliin päässy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten asiaan eli alkuun tuo 200km välimatka Lontoosta Birminhgamiin kuulosti pahalta, mutta eihän tuo vie kuin 1.5h suuntaansa.

Tuolla Länsi-Euroopan Albaniassa, junien luvatussa maassa, noihin aikatauluihin ei kannata sitten paljoakaan luottaa. Varsinkin joka sunnuntai on ratatöitä, ehdottoman tärkeää on selvittää minkä verran sattuu lähellekään omaa reittiä.

Naurattaa joka kerta, kun suomalaiset valittavat VR:n toiminnasta. Viimeksi äsken oli oikein liikenneministeri uutisissa.

Esimerkiksi jos haluaa varmistaa kaukojunaan vaihdon, niin mikään puoli tuntia ei mitenkään välttämättä riitä, vaikka lähtisivät vierekkäisiltä raiteilta.

Turha minun on tässä mitään kauhutarinoita alkaa kertomaan nuo on niitä asioita mitkä pitää itse kokea ja riittävän monta kertaa. Tietenkin enemmän on onnistuneita matkoja kuin epäonnistuneita ja onhan se helpostikin mahdollista, että lyhyen reissun aikana kaikki menee loistavasti.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Käytiin Sveitsissä muutama päivä sitten semmoisen viikon verran. Lennettiin Zürichiin, vietettiin siellä pari päivää, ajettiin Luganoon ja siellä sitten vkonloppu ja sitten takaisin Zürichiin vähän yli päiväksi.

Kaunis on maa ja maisemia jaksaa hehkuttaa. Zürich, joka on Sveitsin isoin kaupunki, oli sympaattinen ja kodikas. Keskustassa on kaikki kävelymatkan päässä ja sen halkoo joki, joka lähtee Zürichin järvestä, jonka rannalla kaupunki on.

Luganoon on matkaa 240km. Todellisuudessa miljöö kuitenkin muuttuu totaalisesti, kun Alpit ylitetään. Luganossa oli täysi kesä ja kasvillisuus ym. ihan kuin jossain Etelän lomakohteessa.

Hintataso oli aika samanmoinen mitä Suomessa. Ainoa ylikallis juttu oli, kun käytiin Luzernin kupeessa olevalla Pilatus-vuorella. Sen päälle kipuaminen semmoisella ratasvaunulla maksoi 37€. Toisaalta maisemat oli mahtavat.

Suosittelen.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viime viikolla kävin Bandol-nimisessä kylässä/pikkukaupungissa (Etelä-Ranska). Kyseessä on meren lahti jonka pohjukkaan on amfiteatterimaisesti noussut asutus. Meri on ihan rannassa ja ravintolat siinä vieressä. Vierasvenesataman paattien keskihinta näytti olevan yli miljoona euroa, siihen nähden ravintolapalvelut olivat varsin edullisella tasolla. Mikäli haluaa lomallaan rentoutua ja välttää seikkailuja niin Bandolissa se onnistuu hyvässä seurassa. www.bandol.fr Niin ja samat sanat pätee Cassis-kylään. www.cassis.fr
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tässä nyt kun taas hieman polttaa maa jalkojen alla niin...Kokemuksia Sloveniasta, esim Ljubljanasta; kannattaako lähteä, majoitusvinkkejä jne? Lisäksi katsoin silmämääräisesti kartasta että voisi etäisyyden puolesta varmaankin hyvin käydä päiväreissulla Italian puolella Triestessä tai Kroatiassa Zagrebissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä nyt kun taas hieman polttaa maa jalkojen alla niin...Kokemuksia Sloveniasta, esim Ljubljanasta; kannattaako lähteä, majoitusvinkkejä jne? Lisäksi katsoin silmämääräisesti kartasta että voisi etäisyyden puolesta varmaankin hyvin käydä päiväreissulla Italian puolella Triestessä tai Kroatiassa Zagrebissa.

Kannattaa mennä. Mukava kaupunki, joskin aika nopeasti koluttu läpi. Sloveniasta kannattaa katsastaa myös Bledin upeat maisemat ja Postojnan luolastot, jotka sijaitsevat molemmat lyhyehkön matkan päässä Ljubljanasta. Itse en ole kummassakaan käynyt, mutta kuvista päätellen ne ovat erittäin upeat paikat. Junalla olen kulkenut koko maan läpi, eivätkä nuo paikat olleet todellakaan kaukana.

Mariborin kaupunkia Itävallan rajalla on kehuttu. Zagreb oli minusta parin tunnin visiitin perusteella aika ikävän rähjäinen kaupunki. Jos kiinnostaa komeiden "vuoristoratojen" läpikäynti, niin mene Kroatian puolelle Pulaan. Juna tosin kulkee vissiin vain parina päivänä viikossa. Tuo matka on ollut ylivoimaisesti eksootisin junalla kulkemani. Pieniä asemahökkeleitä oli vähän väliä keskellä ei mitään. Juna kulki jyrkän vuorenrinteen reunalla. Maisemat olivat hemmetin upeita.

Tuossa pari netistä löytynyttä kuvaa:
Postojna: http://www.pension.krek.si/images/ThePostojnaCave_mala.JPG
Bled: http://www.wcetn.org/UserDir/Images/BLED2.jpg
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Kannattaa mennä. Mukava kaupunki, joskin aika nopeasti koluttu läpi.

Samaa mieltä Sistiksen kanssa Ljubljanasta.
Itsellä alkaa huomisaamuna 11 päivän Kroatian turnee. Emäntä kyytiin Zagrebista ja siitä rannikolle Poreciin. Auto kun käytössä niin tarkoituksena tehdä iskuja pitkin Istriaa, Venetsiassakin kuulemma käytävä ja Ljubljana myös ohjelmassa. Toivottavasti ilma kestää kuivana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mieltä Sistiksen kanssa Ljubljanasta.
Itsellä alkaa huomisaamuna 11 päivän Kroatian turnee. Emäntä kyytiin Zagrebista ja siitä rannikolle Poreciin. Auto kun käytössä niin tarkoituksena tehdä iskuja pitkin Istriaa, Venetsiassakin kuulemma käytävä ja Ljubljana myös ohjelmassa. Toivottavasti ilma kestää kuivana.

Käykää ehdottomasti Pulassa, jos ette ole vielä käyneet. Ainakin se amfiteatteri on tyylikäs ja pitkälti jo sen takia kannattaa käväistä paikalla.
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Käykää ehdottomasti Pulassa, jos ette ole vielä käyneet. Ainakin se amfiteatteri on tyylikäs ja pitkälti jo sen takia kannattaa käväistä paikalla.

Jep, näin oli tarkoitus. Ja nimenomaan pitkälti sen amfimikäliekään takia. Muita mahdollisia ainakin Opatija, Slovenian puolelta Lipica ja johonkin pikku kylään voisi olla mukava eksyä viettämään iltaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Myös meillä on ollut tuo Slovenia mielessä jo jonkun aikaa. Ljubljanaan pääsee suoraan Finnairilla, mutta onko kellään kokemusta Ryanairilla Milanon kautta Sloveniaan tunkeutumisesta? Kestääkö matka pitkään esim. junalla, onko kallista ja vaivaa vaativaa verrattuna suoraan lentoon?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin olen tuonne Balkanin suuntaan parin viikon päästä lähdössä. Lontoosta NHL matsin jälkeen ensin Ljubljanaan, sieltä Kroatian rannikkoa pitkin etelään ja lopuksi Bosniaan mistä Sarajevosto lento takaisin. Aikaa ei valitettavasti ole kuin reilu viikko mutta kyllä kai tuossa jotain ehtii nähdä.
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Itsekin olen tuonne Balkanin suuntaan parin viikon päästä lähdössä. Lontoosta NHL matsin jälkeen ensin Ljubljanaan, sieltä Kroatian rannikkoa pitkin etelään ja lopuksi Bosniaan mistä Sarajevosto lento takaisin. Aikaa ei valitettavasti ole kuin reilu viikko mutta kyllä kai tuossa jotain ehtii nähdä.

Miten pitkälle etelään? Dubrovnikissa en itse ole käynyt mutta uskoisin että varmasti näkemisen arvoinen. Ainakin eräs serbialainen matkaopas kehui maailman kauneimmaksi kaupungiksi.
Bosniassa jos vaan matkan varrelle sattuu niin Mostarissa ainakin kuuluisa silta. Ja Sarajevoon kannattaa ainakin kokonainen päivä varata, paljon nähtävää.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten pitkälle etelään? Dubrovnikissa en itse ole käynyt mutta uskoisin että varmasti näkemisen arvoinen. Ainakin eräs serbialainen matkaopas kehui maailman kauneimmaksi kaupungiksi.
Bosniassa jos vaan matkan varrelle sattuu niin Mostarissa ainakin kuuluisa silta. Ja Sarajevoon kannattaa ainakin kokonainen päivä varata, paljon nähtävää.

Tarkkoja suunnitelmia ei ole, katselee sitten tarkemmin paikan päällä mihin aika riittää ja mikä kiinnostaa. Dubrovnik on vähän siinä ja siinä viitsiikö sinne asti mennä, Mostarissa on kyllä tarkoitus pysähtyä.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Tuolla Länsi-Euroopan Albaniassa, junien luvatussa maassa, noihin aikatauluihin ei kannata sitten paljoakaan luottaa. Varsinkin joka sunnuntai on ratatöitä, ehdottoman tärkeää on selvittää minkä verran sattuu lähellekään omaa reittiä.

Naurattaa joka kerta, kun suomalaiset valittavat VR:n toiminnasta. Viimeksi äsken oli oikein liikenneministeri uutisissa.

Esimerkiksi jos haluaa varmistaa kaukojunaan vaihdon, niin mikään puoli tuntia ei mitenkään välttämättä riitä, vaikka lähtisivät vierekkäisiltä raiteilta.

Turha minun on tässä mitään kauhutarinoita alkaa kertomaan nuo on niitä asioita mitkä pitää itse kokea ja riittävän monta kertaa. Tietenkin enemmän on onnistuneita matkoja kuin epäonnistuneita ja onhan se helpostikin mahdollista, että lyhyen reissun aikana kaikki menee loistavasti.
Samanlaista tarinaa olen itsekin kuullut, että ei kannattaisi Suomen VR:n tasosta huudella, jos on briteissä käyttäny junaliikenteen palveluja.

Ei näköjään onnistu online varaus Suomesta käsin, vaan pitänee puhelimitse varata nuo junaliput ja sitten toimittavat ne hotellille. Ja Birmingham - ManU peli alkaa vasta klo 17:15 paikallista aikaa, joten tarkoitus olisi mennä jo aamujunalla, jotta ehtii tutustua myös Birminghamiin.

Lontoossa on tullut aiemminkin vierailtua, mutta Birminghamiin tuskin toiste eksyy. Kyseessä on kuitenkin miljoonakaupunki, joten kaikki vinkit tervetulleita (missä kannattaa käydä, hyviä pubeja jne)... :)
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Auton vuokraus Espanjassa

Lähdetään katsomaan MotoGP-kauden päätösviikonloppua Valenciaan ja samaan ovenavaukseen vielä Valencia-Rosenborg -championsliigaottelu. Majoitus ei ole Valenciassa (kohtuu hapokkaat hinnat tuohon aikaan) vaan kauempana ja kun lentokin on Alicanteen niin tarvitaan vuokra-auto. Onko auton vuokrauksen suhteen mitään mahdollisia miinoja odotettavissa? Ilmeisesti kaikki tarvittava sisältyy hintaan, mutta muutamilla yhtiöillä oli maininta, että ei vakuutusta (ilmeisesti jonkun tyyppinen henkilövakutuus koska kolari, varkaus yms vakuutukset oli mainittu kuuluvan). Eikös normaali matkavakuutus ikäänkuin täytä tuon henkilöosuuden?

Ja vielä pienimuotoinen avautuminen Ryanairin nettisivuista. Koska reitille tuli koneenvaihto Lontoossa niin on kyllä ikävän työlästä kun joutuu varamaan lennot erikseen eikä suoraan lopulliseen määränpäähän. Lisäksi halpalentoyhtiö-termi tulee kyllä tutuksi, suunnilleen hengitetty ilmakin heidän terminaalissa maksaa.
 
Viimeksi muokattu:

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Ja vielä pienimuotoinen avautuminen Ryanairin nettisivuista. Koska reitille tuli koneenvaihto Lontoossa niin on kyllä ikävän työlästä kun joutuu varamaan lennot erikseen eikä suoraan lopulliseen määränpäähän. Lisäksi halpalentoyhtiö-termi tulee kyllä tutuksi, suunnilleen hengitetty ilmakin heidän terminaalissa maksaa.

Mitä muuta voit edes odottaakaan halpalentoyhtiöltä? Kustannukset on minimoitu. Jos haluaa jotain, mikä olisi ns. tavallisella lentoyhtiöllä hintaan jo kuuluvaa, niin siitä pitää maksaa erikseen. Halpisyhtiöt eivät ole verkosto/allianssi-yhtiöitä, joten heidän intresseihinsä ei kuulu tarjota vaihtoyhteyksiä. Jos säästää haluaa, niin siinä pitää nähdä vaivaa. Ja myöskin hyväksyä se.

Turderille... en hyökännyt kirjoituksessani sinua kohtaan (koska olet jo tiedostanut homman nimen), vaan yleisellä tasolla, kun välistä tuntuu ettei ihan kaikki halpalentoyhtiöillä matkaavat osaa ottaa tuota mainitsemaani seikkaa huomioon.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuli ostettua lennot Milanoon uudella ja ihmeellisellä yhtiöllä, www.volareweb.com. Lennot on Helsingistä mikä on suuri etu verrattuna Ryanairin aiheuttamaan Tampereen-matkailuun. Lisäksi lähes jokaisella reissulla minut on myrkytetty Ylöjärvellä. Kiitos siitä. Matka Milanoon maksoi kaikkinensa 42,07€ menopaluu. Lisäksi sen pystyi maksamaan Visa Electron-kortilla vaikka valikossa luki vain "Visa".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli ostettua lennot Milanoon uudella ja ihmeellisellä yhtiöllä, www.volareweb.com.

Niin tuli. Valveutuneemmat lukijamme huomaavat, että sama yhtiö lentää samalta kentältä myös Portoon.

Porto taas ilmoitettiin Portugali - Suomi ottelun pelipaikaksi. Hintaa lennoille tuli yhteensä 80 euroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös