Matkakohteenne

  • 2 455 803
  • 14 538

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sistis kirjoitti:
Seuraavana mahdollisesti Italia, San Marino ja Vatikaani.

Sistis hei, maailma ei lopu euroopan rajoihin vaikka joskus niin luultiinkin. Rohkeasti vaan tutkimaan muitakin maanosia...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ohmi kirjoitti:
Sistis hei, maailma ei lopu euroopan rajoihin vaikka joskus niin luultiinkin. Rohkeasti vaan tutkimaan muitakin maanosia...

Tarkoitus olikin parin kaverin kanssa lähteä Australiaan syksyllä, mutta siirsimme reissua vuodella eteenpäin. Syynä oli, ettei toisella kaverista ollut kesälomaa tarpeeksi tälle kesälle. Australian reissu vaatisi väkisinkin sen kolme viikkoa...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ohmi kirjoitti:
Sistis hei, maailma ei lopu euroopan rajoihin vaikka joskus niin luultiinkin. Rohkeasti vaan tutkimaan muitakin maanosia...
Toisaalta on ihan jees juttu tuntea oma maansa ja maanosansa, ennenkuin säntää merta edemmäksi kalaan tai mitä kukakin lomillaan tekee.

Ja lisäyksenä heti sen verran, etten tule itse käymään kaikkia Euroopan maita lävitse ennen ensimmäistä ulkomaanosan matkaa. Ensi keväänä voisi olla saumat Kanadaan, joten hiukan kiirettä tekisi kiertää Eurooppaa.

Meikäläiseen tarttui ainakin kohtalainen matkakuume viime viikonloppuna Saksan matkalla. Tosin vasta juhannukseksi olisi mahdollisuus ympätä pikavisiitti näillä näkymin. Elokuussa pitäisi olla sekä minulla että vaimolla vapaata, joten silloin voisi jonnekin täräyttää, vaikka Keski-Eurooppa onkin tuolloin turvoksissa. Syksyllä sitten Espanjaan ja alkukeväästä Kanadaan, kyllä noista neljästä suunnitelmasta ainakin yksi toteutuu.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sampio kirjoitti:
Toisaalta on ihan jees juttu tuntea oma maansa ja maanosansa, ennenkuin säntää merta edemmäksi kalaan tai mitä kukakin lomillaan tekee.


Juu, en minä sitä pahalla sanonut. Ihmettelin vain miten Sistis, joka on kuitenkin reissannut keskimääräistä enemmän keskimääräistä useammassa paikassa(ei siis mikään "joka vuosi Kanarialle"-tyyppi"), mutta kaikki matkat ovat kuitenkin pysyneet jämptisti Euroopan rajojen sisäpuolella. Jokainen saa minun puolestani reissata koko ikänsä vaikka Suomea ympäri tai vaikka Turkua.

Itse pyrin käymään vuosittain yhdessä/kahdessa Euroopan kaupunkilomakohteessa kevät-/kesäaikaan ja syksyllä on sitten päämatka jonnekin kauemmaksi, jossa on nähtävyyksiä, lämpöä ja liki 30 asteinen meri...

Lauantaina Frankfurtiin, kesällä ehkä Italiaan ja syksyllä ehkä tällä kertaa Etelä-Afrikkaan...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ohmi kirjoitti:
Juu, en minä sitä pahalla sanonut. Ihmettelin vain miten Sistis, joka on kuitenkin reissannut keskimääräistä enemmän keskimääräistä useammassa paikassa(ei siis mikään "joka vuosi Kanarialle"-tyyppi"), mutta kaikki matkat ovat kuitenkin pysyneet jämptisti Euroopan rajojen sisäpuolella. Jokainen saa minun puolestani reissata koko ikänsä vaikka Suomea ympäri tai vaikka Turkua.

Noh joo, siinä on pari selkeää selitystä. Köyhällä opiskelijalla ei ollut varaa reissailla mihinkään kauemmas. Suurin osa aiemmista matkoistani oli tehty vanhempien kanssa. Eivätkä hekään mitään keskiluokkaisia ihmisiä kummempia olleet, joten ei nelihenkisen perheen kanssa mihinkään kauemmas ollut varaa lähteäkään.

Ensimmäinen Keski-Euroopan reissuni oli 2004 keväällä 24-vuotiaana Prahaan. Tuolloinkin vanhempien ja pikkusiskon kanssa. Mutta inhimillinen tekijä oli isä-ukon 60-vuotispäivä ja sen vuoksi minulle sponsoroitu matka. Ihastuin tuolloin kaupunkiin ja päätin, että sinne lähdetään kaveriporukalla, jahka saadaan vaan oma talous kuntoon. Tuo reissu toteutettiinkin vuotta myöhemmin, eli siis viime keväänä. Sitten sen jälkeen viime syyskuussa läksin Interrail-reissulle, josta suuri osa noista Euroopan matkoista tulikin. Nyt pääsiäisenä kävin pikavisiitillä Vilnassa.

Mieli vetää tosiaan kauemmas, ja Australia on unelmissa. Sinne piti tosiaan lähteä nyt syksyllä, mutta matka siirtyi vuodella. Sen vuoksi päätimme parin kaverin kanssa tehdä tuollaisen parin viikon Eurooppa-kiertueen Unkarin, Slovenian ja Italian suuntaan...
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Vaikka tämä maiden luetteleminen tuntuukin brassailulta niin laitetaan tähän nyt sitten meikäläisenkin lista:
Ruotsi
Norja
Venäjä
Viro
Saksa
Itävalta
Italia
Vatikaani
Iso-Britannia
Tshekki
Espanja
Puola
Latvia
Liettua
Seychellit
Mauritius
Arabiemiirikuntien liitto
Hong Kong (lasken omaksi maaksi, oma valuuttakin löytyy)
Macao (sama kuin yllä)
Kiina
Meksiko
Belize
Islanti
Alankomaat
Egypti

Välilaskupaikkoja tähän ei luonnollisestikaan lasketa. Muutaman Euroopan maan, kuten Kreikan, Ranskan ja Unkarin puuttuminen on korjattava ensitilassa. Myöskin Tanskaan olisi päästävä muutenkin kuin konetta vaihtamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko muilla sellaista ongelmaa, ettei isot kaupungit ja rannat kiinnosta? Tai ei kai se mikään ongelma ole, mutta jonkinmoinen luonnevika ja poikkeama kuitenkin. En nyt tarkoita sitä, etten Suomen loskasta lähtisi mielelläni vaikka viikoksi uima-altaan reunalle tai kävisi shoppailemassa Lontoossa tai Milanossa, vaan ihan vain sitä, että olen jollain kierolla tavalla mieltynyt idylleihin pikkukaupunkeihin. Minua kiinnostaisi suunnattomasti lähteä esim. kiertämään Irlannin pikkukaupunkeja tai jotain Keski-Euroopan alppikyliä. Luulen, että niissä pääsee maan elämäntyyliin paremmin sisälle kuin tunnetuissa ja turistien kansoittamissa suurkaupungeissa, ja tätä vahvisti viikonloppu saksalaisessa pikkukaupungissa. Luonnonläheisyys, rauhallinen ilmapiiri, pikkukahvilat ja ravintolat olivat jotain aivan loistavaa. Toki muutamat nähtävyydet yms. syyt vetävät isoihin paikkoihin myös, mutta jos haluan hermolepoa ja juuri itseni näköisen loman, suuntaan vastakin pikkukaupunkeihin varsinaisten turistikohteiden ulkopuolelle.

Edit: Huikeaa ilmaisua korjattu edes hiukan paremmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Puster

Jäsen
sampio kirjoitti:
Minua kiinnostaisi suunnattomasti lähteä esim. kiertämään Irlannin pikkukaupunkeja
Heti oli pakko tähän puuttua, kun key-word silmiin osui. Irlannin maaseutu-/pikkukaupunkikierrokset saattavat olla elämää mullistavia. Itse muutin 8 kuukautta tuollaisen reissun jälkeen asumaan tälle saarelle.

Blue1:lla on kohtuuhintaisia suoria lentoja Helsingistä Dubliniin, lentokentältä auto alle, kartta käteen ja miljoonakylästä ulos. "Väärällä" puolella ajaminen on helppoja, kunhan vain unohtaa suomalaiset liikennetavat (suojatien eteen pysähdytään, tilaa annetaan kiilailematta yms). B&B majoitukset ovat nekin miellyttävän edullisia ja varsinkin siellä maaseudulla tasokkaita ja persoonallisia.

Viikko voi olla pitkä aika kiviaitoja ja lammasfarmareita laskiessa joten pari päivää voi tutustua Dublinissa paikalliseen pubikulttuuriin ja urheilutarjontaan. Varsinkin kesäisin on joka viikonloppu joko hurling tai gaelic football -otteluita. Säännöistä pääsee selvyyteen nopeasti ja tunnelma on taattu. Pubeissa ja katsomossa...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
sampio kirjoitti:
Onko muilla sellaista ongelmaa, ettei isot kaupungit ja rannat kiinnosta? Tai ei kai se mikään ongelma ole, mutta jonkinmoinen luonnevika ja poikkeama kuitenkin. En nyt tarkoita sitä, etten Suomen loskasta lähtisi mielelläni vaikka viikoksi uima-altaan reunalle tai kävisi shoppailemassa Lontoossa tai Milanossa, vaan ihan vain sitä, että olen jollain kierolla tavalla mieltynyt idylleihin pikkukaupunkeihin. Minua kiinnostaisi suunnattomasti lähteä esim. kiertämään Irlannin pikkukaupunkeja tai jotain Keski-Euroopan alppikyliä. Luulen, että niissä pääsee maan elämäntyyliin paremmin sisälle kuin tunnetuissa ja turistien kansoittamissa suurkaupungeissa, ja tätä vahvisti viikonloppu saksalaisessa pikkukaupungissa.

Tähän voisin kommentoida, että kyllä hieman samaa luokkaa olevia taipumuksia löytyy. Toki olen vasta matkailu-urani alussa, ja paljon on näkemättä ihan noiden suurkaupunkienkin suhteen.

Esimerkiksi, Kanarian saarille en todennäköisesti lähtisi, ellei matkaa saisi ilmaiseksi. Ylipäätään monet turistien kansoittamat, paikat lähinnä vituttavat. Sen sijaan pienemmät paikat kiinnostavat kyllä. Toisaalta sen verran voisin sanoa, että yksityismajoitukset toimivat suurkaupungeissakin hyvin, ja niiden kautta pääsee usein hyvin selville paikallisten elämästä.

Esimerkkejä omalta reililtäni:

- Itävallassa kohteena oli Bodensé-järven rannalla sijainnut noin 20 000 asukkaan Bregenz. Paikka on kyllä alueellisesti melko suosittu turistikohdekin, mutta silti jotenkin aidompi, kuin uskoisin Wienin tai esimerkiksi Saltzburgin olevan. Paikallisten ihmisten kanssa vietetty pubi-ilta oli todella mukava.

- Budapestissa asuimme perhemajoituksessa. Pitkät keskustelut isäntäperheen kanssa Unkarista, Suomesta ja Unkarin tapahtumista yhteiskunnan rakennemuutoksen jälkeen olivat mielenkiintoisia ja sivistäviä. Tuskinpa samaan olisi päässyt, jos olisi asunut jossain hotellissa ja reissannut vain turisteille tarkoitetuilla retkillä.

Nyt pääsiäisenä asustelin Vilnassa niin ikään yksityismajoituksessa. Illanvietot majapaikan vilnalaisen isännän, sekä toisessa huoneessa asuneiden puolalais- italialaisen pariskunnan kanssa olivat erittäin hauskoja. Taas oppi paljon ympäröivästä maailmasta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Puster kirjoitti:
Blue1:lla on kohtuuhintaisia suoria lentoja Helsingistä Dubliniin, lentokentältä auto alle, kartta käteen ja miljoonakylästä ulos. "Väärällä" puolella ajaminen on helppoja, kunhan vain unohtaa suomalaiset liikennetavat (suojatien eteen pysähdytään, tilaa annetaan kiilailematta yms). B&B majoitukset ovat nekin miellyttävän edullisia ja varsinkin siellä maaseudulla tasokkaita ja persoonallisia.

Omalla kohdalla vaikeaa oli ensimetrit. Kun se auton ei vasemmalla puolella loppunutkaan siihen olkapäästä n. 10 senttiä poispäin. Peilit melkein kopisivat kun taskuparkista lähti. Muuten meni ihan putkeen, kun muistaa että oikealta sai sielläkin tulla, jos tasa-arvoisen risteyksen jostain löysi. Ohituskulttuuri oli myös huikeaa; kolme rinnan on ihan peruskauraa, ja vastaantuleva liikenne oli ilmeisesti joku edellytys ohittamiselle. Mutta kivaa oli. Kaikki päätiet halkovat aina aika ajoin jonkun kylän, ja niissä oli mukava pysähdellä. Eikä poiketa suomalaiseen tyyliin "Voutinainen 6" jostain päätieltä, kun isojen (valta-/kantatiet) teiden varsilla ei ole kuin jotain vitun jaripekkoja ja hesburgereita.

Tuo reissu oli -98, mutta tänä kesänä pitäisi Dubliniin taas lähteä. Viimeksi jäi mieleen Dublinista yllätyksellisen kauniit naiset, ja tätä taivasteltiin erään ruotsalaisen herrasmiehen kanssa, joka oli Dublinissa - ja toki muuallakin - monet kerrat käynyt. Ja kun suunnisti muualle, niin taso laski kuin lehmän häntä. Pitääpä lähestyä Pusteria tässä lähiaikoina hurlingin tiimoilta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Sistis kirjoitti:
Tarkoitus olikin parin kaverin kanssa lähteä Australiaan syksyllä, mutta siirsimme reissua vuodella eteenpäin. Syynä oli, ettei toisella kaverista ollut kesälomaa tarpeeksi tälle kesälle. Australian reissu vaatisi väkisinkin sen kolme viikkoa...

Muinoin olin vajaan vuoden. Eika riittanyt. Meinaan sinne asti kun lahtee, niin paree tehda muutakin kun kuvata Sydneyn oopperatalo, bongata Bondi Beach, ihmetella Surfer's Paradisea ja kayda Albert Parkissa. Elamantapa ja luonto on ne mitka Ausseissa kiinnostaa ja niiden kanssa menis vaikka viis vuotta ilman tuskaa.
 

Messenger

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Ensi talven lomakohteena ilmeisemmin Thaimaa. C-luokan reissu eli muija ja kakarat. Samuin saari kiinnostaisi ja varmasti perhelomalaiselle ihan ok vaihtoehto. Nyt vaan harkinnassa että ottaako valmiin paketin vai pelkät lennot ja etsii majoituksen paikanpäältä.

En tiedä oletko aiemmin Thaimaassa matkustellut kuinka paljon,itse kuitenkin olin Samuilla pari kuukautta sitten ja aika turistirysähän se omasta mielestäni oli.Mitä nyt paikkoja Thaimaassa enemmän kiertäneenä olen nähnyt niin en välttämättä pelkästään Samuille lähtisi(paitsi tietysti viereisen Koh Phangnanin full moon partyja ajatellen mutta luulen,että taidatte jättää ne väliin). Paikan parasta antia on kuitenkin Sibelius baari jonka kautta voit varata kalastus/snorkkelointireissun,mopotkin sieltä saa vuokrattua.Myöskin majoitusta paikan pitäjä Mikko voi sinulle suositella.Heidän yläkerrassa on ainakin yksi asunto hintaan 1000thb/yö mutta muitakin vaihtoehtoja saat selville häneltä tiedustelemalla.Kysy vaikka yv:llä multa lisää jos kiinnostaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
HABS #11 kirjoitti:
Ensi talven lomakohteena ilmeisemmin Thaimaa. C-luokan reissu eli muija ja kakarat.

Ihmettelen vaan, miksi perheen läsnäolo tekee reissusta C-luokan matkan?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1Timer kirjoitti:
Muinoin olin vajaan vuoden. Eika riittanyt. Meinaan sinne asti kun lahtee, niin paree tehda muutakin kun kuvata Sydneyn oopperatalo, bongata Bondi Beach, ihmetella Surfer's Paradisea ja kayda Albert Parkissa. Elamantapa ja luonto on ne mitka Ausseissa kiinnostaa ja niiden kanssa menis vaikka viis vuotta ilman tuskaa.

Jep. Ehkä joskus toiste noinkin. Voisi sitä ehkä jossain vaiheessa jopa muuttaakin sinne. Tällä hetkellä (tai siis vuoden päästä) ei elämäntilanne oikein salli kuitenkaan, kuin tuollaisen kolmen viikon reissun. Suunnitelmissa oli alustavasti tuollainen Sydney - paikka x - paikka y - Brisbane - Sydney -reissu.

Eli siis lennot Suomesta Sydneyyn ja takaisin. Sydneystä bussilla 1 - 2 paikan kautta Brisbaneen ja sieltä Australian Airlinesilla (tms.) takaisin Sydneyyn...

Eihän tuo vielä ole ajankohtainen mitenkään, ja suunnitelmat ehtivät muuttua vielä, kuten myös elämäntilanne. Tuo reissu tehdään, jos hyvin käy. Vinkkejä toki saa jo esittää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sistis kirjoitti:
Voisi sitä ehkä jossain vaiheessa jopa muuttaakin sinne.

Jos töihin ajattelit mennä, niin rehellistä viisumia sinne ei sitten aivan pyytämällä saakaan. Hyvä mahdollisuus on mennä vuoden mittaisella Working Holiday-viisumilla, millä saa olla töissä kolme kuukautta samalla työnantajalla. Ikäraja on 30 vuotta. Lista maista, minkä kansalaisille viisumeita myönnetään, on käsittämättömän lyhyt, mutta Suomella on onni siihen kuulua.

Itse olin pari vuotta sitten menossa ja asiat eteni hyvin, mutta täysin odottamaton vakava sairastuminen (ja sitä seurannut kuolema) lähipiirissä muutti kaiken. Suunnitelmat muuttuu ja sille ei voi mitään.
 

Tommy72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Hifk
En jaksa tehda mitaan luetteloa maista missa olen kaynyt (olen pienesta pitaen matkustellut) eksoottisimmat paikat mitka ovat jaaneet mieleen ovat: Nigaragua, Myarmar (entinen burma) ja Cambodia; nykyisin asun Thaimaassa
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seuraava matkakohteeni on Varsova, jonne on tarkoitus laskeutua 28.4. jätkäporukalla. Matkakohteen valinta kävi helpoimmalla kriteerillä, eli halvoilla lennoilla. Perillä on tarkoitus olla 3 yötä. Yöpymismajana toimii Marriott-hotelli.

Jatkoajan käyttäjistä varmasti monet ovat paikan päällä käyneet, joten vinkkejä saa tarjota. Reissu tullee olemaan kosteahko, tuskin kuitenkaan ilmojen puolesta. Kulttuuriinkin on mukava tutustua, pubikulttuuriin etunenässä. Juottoloita on varmasti kaupunki täynnä, mutta onko joitain erityisiä baarikatuja yms. tarjolla? Erityisesti kiinnostaisivat rockhenkiset paikat.

Entäs ostospuoli? Mikä on halpaa suhteessa Suomeen. Täytyyhän sille emännälle tuoda tuliaisiakin. Tai voihan ne ostaa paluumatkalla Suomesta lentokentältäkin...
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Alamummo kirjoitti:
Ihmettelen vaan, miksi perheen läsnäolo tekee reissusta C-luokan matkan?

Sama. Itse olen käynnyt joka kesä jossakin päin Eurooppaa kolmen lapsen (2 alle 4 v) ja vaimon kanssa ja täytyy sanoa, että hyviä reissuja ovat olleet. Lasten ehdoilla matka suunnitellaan ja tehdään. Ottaa vain toisenlaisen asenteen kuin poikien kanssa, onhan se (perhe) kuitenkin tärkeimmät ihmiset itselleen. En väitä, etteikö välillä menisi hermot, mutta vastapainona on monia hyviä kokemuksia, kommelluksia, muistoja ja tietty valokuviakin. Ja ei olla mitään uusrikkaita, vaan vuosi aina säästetään ja sit baanalle.

Pitäähän välillä päästä nollaamaankin äijäporukassa, mutta siihen tarkoitukseen on mökkireissut ollu hyviä.

Edit: Gzilla: Itse jonkinlaisena "Rooma-tuntijana" voisin sanoa, että jos historia kiinnostaa vähäänkään, ei hienompaa paikkaa löydy mistään. Ja nimenomaan ilman lapsia nautittuna. Yksinään menoa en kuiteskaa suosittele, koska onnihan on sitä, että pystyy jakamaan jonkun toisen kanssa elämän hienoimmat hetket . En kuitenkaan ole änkemässä mukaasi, jos viestistä semmosen kuvan sait;)
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko juhannuksen tienoo juhla-aikaa muualla kuin Suomessa ja lähinaapureissa? Tuli mieleeni, että voisi raapaista johonkin suuntaan viikonlopuksi tuolloin, kun ei perisuomalaisen ryyppyjuhlan seuraaminen kiinnosta. Yksi vaihtoehto olisi Kööpenhamina, mielessä on ollut myös Bryssel tai Pariisi. Kööpenhamina olisi ykkösvaihtoehto, koska ellemme saa naperolle hoitopaikkaa, voisi mennä koko porukalla katsastamaan Legolandin. Olisi kai siellä isukillekin nähtävää, eikö?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Alamummo kirjoitti:
Ihmettelen vaan, miksi perheen läsnäolo tekee reissusta C-luokan matkan?

Itselläni koko perheen reissut ovat niitä parhaimpia. Ylläolevassa tapauksessa on luultavasti vain kyse siitä, että enemmän kuin yksi turkulainen samassa paikassa pilaa ilmaston. vitsi, vitsi ....
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
laituri kirjoitti:
Onkohan kukaan käynyt Japaaniassa? Kesällä pitäisi suunnta Tokioon, Kiotoon ja Osakaan ja kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.

Nyt on kesän reitti varmistunut. Lennot on välillä Hki-Osaka eli päästään suoralla lennolla. Reitti kulkee Osaka-Kioto-Takayama-Tokio-Osaka. Sisäinen liikenne hoidetaan Japan Railway passilla. Reissussa on tarkoitus viipyä 12 päivää. Kesä ei ole parasta aikaa vierailla Japanissa kuumuuden takia, mutta ei auta valittaa. Tarkempaa suunnitelmaa ei vielä ole tehty. Fujilla olisi mukava käydä viettämässä päivä. No tästä ne suunnitelmat tarkentuvat.
Majoitukset hoituvat hotelleissa, mutta Takayamassa meillä on perinteinen majatalomajoitus (ryokanissa).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onpa täällä tyhmää jengiä. No, pitänee itse vaivautua ottamaan asioista selvää.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sampio kirjoitti:
Onpa täällä tyhmää jengiä. No, pitänee itse vaivautua ottamaan asioista selvää.

Itse olet. Tallinnassa olen yhden juhannuksen viettänyt ja ainoa positiivinen asia oli se, että siellä paistoi aurinko kun Suomessa oli lähes koko maan peittävä sadealue. Muuten juhannusta siellä ei huomannut ja Juhannusta taidetaan viettää Virossa eri aikaan kuin Suomessa, joten ei siis mikään ihme.

Juhannusta ei ulkomailla luultavasti huomaa muuallakaan, joten se on oikeastaan ihan sama mihin sitä lähtee kaupunkilomalle "kännisiä" pakoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, Virossa on kai joku Jaanipäev tai vastaava. Yhden kesän olen siellä nyhjöttänyt, ja muistaakseni samoihin aikoihin he siellä riekkuivat omissa menoissaan. Etelä-Virossa ainakin keinuttiin sellaisilla järkyttävän kokoisilla pihakeinuilla. Outoa jengiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös