Finskin bussikyydit ovat juuri päivän-kahden matkoihin todella syvältä hanurista. Jo lippuja joskus puolipakolla varatessa vituttaa korkea todennäköisyys iltalennon peruuntumiseen.Itse kaipaan kovasti. Tuo aamulento Arlandaan ja iltlento takaisin oli todella kätevä. Lisäksi pyrin pääsemään eroon Finskin lennoista ja Air Baltic ei riitä korvaavaksi yllämainitsemistasi syistä.
Todella usein Finski peruu jatkolennon Tampereelle ja korvaa sen bussilla. Pitäkööt tunkkinsa.
Suomen asumisen jakauduttua olen lentänyt aika tasatahtiin sekä Turusta että Pirkkalasta ja Finnair on boikotissa juurikin samasta syystä. Pitkän päivän jälkeen extra pari tuntia bussissa ja viiteen tuntiin jäävät yöunet eivät kiinnosta pätkääkään. En ole koskaan osannut nukkua oikein missään liikennevälineissä. Sänkymäiseksi taittuvat long haulin ykkösluokat taitavat olla ainoa poikkeus, josta ei tosin raaski kovin usein nauttia.
Noilla SASin Mansen aamuvuoroilla oli ennen koronaa omalla perstuntumalla mitattuna melko hyvä täyttöaste ja ainakin niillä neljällä Turun vuorolla, joilla olen tänä syksynä lentänyt, on 88-paikkainen ATR ollut liki täynnä vaikka tarjolla on samalla ollut myös Baltic Riikan jatkoyhteyksineen.
Air Baltic toimii kyllä sinänsä hyvin eikä Riikan vaihtoyhteyksissä mitään vikaa ole silloin, kun sattuu olemaan tarjolla. Riikan jatkoyhteydetkin tuntuisivat ehkä konekaluston muuttumisen takia vähenneen.
Viimeksi muokattu: