Hallstattista ainakin sen verran, että on todella pieni paikka. Helposti riittää yksi päivä tuon paikan läpikäymiseen. On toki uskomattoman hieno kylä, uskomattoman hienolla paikalla, mutta itse kylässä ei ole paljoa nähtävää. Itse varaisin päivän, maksimissaan kaksi tuon paikan läpikäymiselle. Jos useamman päivän tuolla alueella viettää, suosittelen myös Dachstein-Krippenstein laskettelukeskusta/vuoristoaluetta. Tarjoaa hulppeat maisemat ja aloittelija-tason kevyitä vaellusreittejä 2000m korkeudessa Alpeilla kesäisinkin sekä ilmeisesti jonkinlaisen jääluolankin. Hissi vie ylös saakka, josta reitit lähtevät.
Mikäli tuolla alueella tulee majoituttua, kannattaa majoitus varata todella hyvissä ajoin, sillä tuo alue koostuu n. 1000 asukkaan kylistä, joten tarjonta on mukainen (vähäinen) ja hinnasto myös (kallis). Tammikuussakin oli vaikea löytää alueelta majapaikkaa, vaikka paikanpäällä turisteja oli hyvinkin siedettävä määrä. Mikäli Hallstatista ei löydy majapaikkoja, viereinen Obertraun ajaa saman asian. Sieltä on 5-10 minuutin auto/bussimatka Hallstattiin. Itse suosittelisin majoitusta jossain lähialueen isommissa kaupungeissa/kylissä, josta sitten pistokäynti esimerkiksi Hallstattiin.
Hallstat on ilmeisen tukossa kesällä ja autolla sinne pääseminen tai parkkiin saaminen on kuulemma todella haastavaa. Helpompaa lienee mennä bussilla paikanpäälle. Näidenkin turistibussien määrää on rajoitettu tuntuvasti, sillä kylä on kärsinyt ilmeisen pahasta massaturismista.
Loppuun vielä todettakoon, että Itävallassa on myös kattavat ja toimivat junaverkostot, joten auto ei sillä puolen rajaa ole välttämättä edes välttämättömyys. Toki junan käyttäminenhän rajoittaa aina vähän enemmän matkaa kuin auton.