Matkakohteenne

  • 2 445 126
  • 14 516

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Onko lentomatkailussa edelleen maskinkäyttöpakko Suomesta kentän sisältä kohdehotelliin, poislukien koneen syönti- ja juontitauot, vai ollaanko määräyksiä jo löysätty?
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ravintolavinkkejä Berliiniin? Ilta/yöpalaksi menee varmaan joka ilta Döneri..


Edit: muitakin vinkkejä ja suosituksia saa antaa!
Kebab tuolla todella hyvää ja niitä paikkoja paljon. Omalla reissulla iltaruokailu oli surkea kun nälässä vaan johonkin mentiin. Tripadvisor kannattaa etukäteen katsoa ruokapaikat valmiiksi. Toimii aina!

Itse tykkäsin itäpuolesta paljon. Jotenkin rento meininki. DDR museo oli mielenkiintoinen ja sitä suosittelen.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ravintolavinkkejä Berliiniin? Ilta/yöpalaksi menee varmaan joka ilta Döneri..


Edit: muitakin vinkkejä ja suosituksia saa antaa!
Tässä hieno kohde jos on auto käytössä: Tropical islands, Brandenburg.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko lentomatkailussa edelleen maskinkäyttöpakko Suomesta kentän sisältä kohdehotelliin, poislukien koneen syönti- ja juontitauot, vai ollaanko määräyksiä jo löysätty?
Ainakin viikko sitten oli.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ravintolavinkkejä Berliiniin? Ilta/yöpalaksi menee varmaan joka ilta Döneri..


Edit: muitakin vinkkejä ja suosituksia saa antaa!
ps. perkule, että alkoi kuumottamaan matka Berliiniin. <3
 
K

kiwipilot

Maskipakko jatkuu koneissa ja kentillä. No tänään kokemusta Vantaalta, Kööpenhaminasta ja Gdanskista.

Vantaalla ei ole, onneksi. Itse en ole siellä käyttänyt sitten viime heinäkuun jonka jälkeen neljä reissua tehtynä. Perjantaina Madrista tullessa vaihdettiin Schipholissa ja siellä kun ei ketään tuntunut kiinnostavan onko lappu naamalla niin en sitten pitänyt. Jopa lentokentän työntekijät vetivät ilman tai leuan alla.
 

Outsider

Jäsen
ps. perkule, että alkoi kuumottamaan matka Berliiniin. <3
Finskillä on muuten koko kesän ajalle meno-paluu Berliiniin alkaen 104€. Mietin juuri eilen pitäisikö lähteä elokuussa katsomaan Die Toten Hosenia.


Norwegianin pisteitä pitäisi tämän vuoden aikana saada käytettyä vajaan viidensadan edestä, mutta esim. Berliiniin maksaa katsomilleni päiville yli tuplat finskin hintoihin, niin ei noita toisaalta huvittaisi noinkaan tuhlata. Periaatteessa huhtikuussa olisi aikaa tehdä joku parin-kolmen yön reissu, mutta pitäisi perehtyä mikä koronahommien tilanne on eri maissa. Lennon nyt vielä ehkä kärsii maski päässä, mutta mihinkään muuhun säätöön ei kyllä kohteessa jaksaisi ryhtyä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Finskillä on muuten koko kesän ajalle meno-paluu Berliiniin alkaen 104€. Mietin juuri eilen pitäisikö lähteä elokuussa katsomaan Die Toten Hosenia.


Norwegianin pisteitä pitäisi tämän vuoden aikana saada käytettyä vajaan viidensadan edestä, mutta esim. Berliiniin maksaa katsomilleni päiville yli tuplat finskin hintoihin, niin ei noita toisaalta huvittaisi noinkaan tuhlata. Periaatteessa huhtikuussa olisi aikaa tehdä joku parin-kolmen yön reissu, mutta pitäisi perehtyä mikä koronahommien tilanne on eri maissa. Lennon nyt vielä ehkä kärsii maski päässä, mutta mihinkään muuhun säätöön ei kyllä kohteessa jaksaisi ryhtyä.
Lappeenrannan lentokentältä näyttäisi olevan 8e/suunta Berliiniin. Niin halpaa että tuolla käy ihan huvikseen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Noita Lpr lentoja vain perutaan ellei koneesta ole myyty x määrää paikkoja.

Just katsoin huvikseen, että Saksan Memmingeen 4.99e/suunta, melkein halvempaa kuin saippua.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Noita Lpr lentoja vain perutaan ellei koneesta ole myyty x määrää paikkoja.
1.3 alkoi taas lennot ja ainakin tähän mennessä on kaikki lennot menneet mitä olen huomannut. Nimim. melkein joka päivä kentällä käyvä.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1.3 alkoi taas lennot ja ainakin tähän mennessä on kaikki lennot menneet mitä olen huomannut. Nimim. melkein joka päivä kentällä käyvä.
Juu, kyllä ovat nyt lentäneet kun on koneissa ollut ihmisiä. Peruivat tästä syystä tammi- ja helmikuun lennot kun ei ollut tarpeeksi koneissa populaa. Puheissa on ollut että näin käy myös huhtikuun osalta jos ei ole tarpeeksi matkustajia. Mutta juu, offtopiciksi meinaa mennä minun osilta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Meillä rouvan kanssa menopaluu lennot ostettuna toukokuussa Berliiniin. Nelisen kymppiä suunnilleen maksoi. Vielä kun nopean kävelymatkan päässä Lappeen asemasta asutaan, niin ei pöllömpää.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Onko kukaan käynyt Tsekeissä viime aikoina? Lähinnä kysyn koska varmistaisin että olen ymmärtänyt säännökset oikein, eli Kun lähtömaa on EU- maa niin pcr- testiä ei tarvita, rokotukset riittää? Ravintola/ pub- osastolta vinkit myös tervetulleita. Fine diningista rosoisempaan tunnelmaan kaikki kelpaa, edelliskerrasta sen verran aikaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko kukaan käynyt Tsekeissä viime aikoina? Lähinnä kysyn koska varmistaisin että olen ymmärtänyt säännökset oikein, eli Kun lähtömaa on EU- maa niin pcr- testiä ei tarvita, rokotukset riittää? Ravintola/ pub- osastolta vinkit myös tervetulleita. Fine diningista rosoisempaan tunnelmaan kaikki kelpaa, edelliskerrasta sen verran aikaa.
ZaZaSu Prahassa tarjoaa Aasialasita fuusiokeittiötä. Työn puolesta syönyt todella monessa Suomen huippuravintolassa ja aika monessa Eurooppalaisessa. Tuo oli yksi isommista yllättäjistä.

Prahan ulkopuolella Dvur hoff meister tarjoaa tosi perinteistä ja hyvää Tsekkiläistä ruokaa.

Prahan linnan luona Terasa U Zlaté Studně on palkittu ravintola hienolla näköalalla yli kaupungin. Hintava ja ei ehkä ihan vastaa hintaa. Ei mitään pettymystä vaan perushyvää, mutta se pieni vau-elämys jäi vähän vaisuksi.

Kaikkia voin kuitenkin suositella.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noniin, Panamaan lennot ostettu. 20 päivän reissusta noin 2 ekaa ja kaks viimeistä tarkotus viettää Cityssä ja loppuaika jommalla kummalla tai molemmilla rannikoilla. Jos noista rannikoista olis jollain kokemuksia niin kuuntelen mielelläni.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Marraskuulle olisi hakusessa viikon reissu lämpimään. Rouvalle ehdottelin Omania, mutta Egyptin reissun jälkeen tuolta suunnalta ei ole kiinnostusta muslimimaihin. Itse käynyt myös Marokossa ja ehdoton ei tuollekin, musemaa toki tuokin, joka ei rouvalle kelpaa.

Madeira ja Teneriffa toisivat lämpöä ja aurinkoa, jota nyt haetaan, mutta eivät niin iske. Fuge juu, mutta tuo sitten vuoden vaihteen jälkeen.

Olisiko palstalasilla mitään vinkkiä matkakohteelle? Aurinkoa ja lämpöä marraskuussa.

Jonkin verran reissuja nyt tiedossa, kun korona hellittää. Ensikuussa 22h risteily Euroopalla. Toukokuussa 3 päivää Berliinissä. Syyskuussa 1,5 viikkoa Puolassa ja Tshekissä. Alkuvuodesta 2023 sitten Fugeen. Marraskuun reissu vielä mysteeri.
 

Glove

Jäsen
Marraskuulle olisi hakusessa viikon reissu lämpimään. Rouvalle ehdottelin Omania, mutta Egyptin reissun jälkeen tuolta suunnalta ei ole kiinnostusta muslimimaihin. Itse käynyt myös Marokossa ja ehdoton ei tuollekin, musemaa toki tuokin, joka ei rouvalle kelpaa.

Madeira ja Teneriffa toisivat lämpöä ja aurinkoa, jota nyt haetaan, mutta eivät niin iske. Fuge juu, mutta tuo sitten vuoden vaihteen jälkeen.

Olisiko palstalasilla mitään vinkkiä matkakohteelle? Aurinkoa ja lämpöä marraskuussa.

Jonkin verran reissuja nyt tiedossa, kun korona hellittää. Ensikuussa 22h risteily Euroopalla. Toukokuussa 3 päivää Berliinissä. Syyskuussa 1,5 viikkoa Puolassa ja Tshekissä. Alkuvuodesta 2023 sitten Fugeen. Marraskuun reissu vielä mysteeri.
Kyllä minä satsaan lämmön ja auringon suhteen Teneriffan etelä-/lounaisrannikkoon. Jospa sinne pääsisi käymään seuraavan vuoden aikana.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kyllä, kyllä ja kyllä. Tosin en tiedä mitä muuta kuin aurinkoa ja lämpöä haet, mutta jos ruoka ja rauha kelpaavat niin tämä on paikkasi.

Karibia kenties? Pitkät lennot, mutta erilaista lämmön ja auringon lisäksi. Bonuksena suht letkeä meno.
Itse en ole madeiralla käynyt. Anoppi ja appi eivät tykännyt yhtään. Miulla ei sinällään ole mielipidettä, kun en ole käynyt. Kuulopuheiden varassa tästä. Toki, mikäli tätä suositellaan, niin houkuttelee.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anoppi ja appi eivät tykännyt yhtään.
Miksi eivät?

En ole Madeira-asiantuntija, mutta lyhyesti:
+ leppeä ilmasto, ei liian kuuma tai kylmä, mahdollisuus käydä korkealla, missä viileämpää tarvittaessa​
+ rauhallinen ympäristö​
+ hyvä edullinen ruoka ja juoma​
+ edullinen ja ystävällinen taksi, periaatteessa kaikki on kuitenkin kävelyetäisyydellä (Funchal)​
Nämä minun arvostamiani asioita.

Negatiivisia seikkoja riippuen ihmisestä:
- korkeuserot ovat suuret eli ei aivan huonokuntoisimmille ellei tyydy rantakaistaleeseen​
- ei varsinaisesti bilepaikka​
- ei myöskään mikään rantapaikka (kivikkorantoja enimmäkseen)​
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Miksi eivät?

En ole Madeira-asiantuntija, mutta lyhyesti:
+ leppeä ilmasto, ei liian kuuma tai kylmä, mahdollisuus käydä korkealla, missä viileämpää tarvittaessa​
+ rauhallinen ympäristö​
+ hyvä edullinen ruoka ja juoma​
+ edullinen ja ystävällinen taksi, periaatteessa kaikki on kuitenkin kävelyetäisyydellä (Funchal)​
Nämä minun arvostamiani asioita.

Negatiivisia seikkoja riippuen ihmisestä:
- korkeuserot ovat suuret eli ei aivan huonokuntoisimmille ellei tyydy rantakaistaleeseen​
- ei varsinaisesti bilepaikka​
- ei myöskään mikään rantapaikka (kivikkorantoja enimmäkseen)​
Olet kyllä todella hyvän myyntipuheen saanut aikaiseksi. Joten Madeira, miks ei?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös