Suosittelen
@Artyukhin merkkaamaan Mapsiin majapaikkanne ja zoomailemaan siitä suositusten perusteella vähän sen mukaan, mikä maistuu tai mikä kohteena kiinnostaa. Helvetisti tuolla on nähtävää ja koettavaa, joten vaikea sanoa kuin yleisesti, että Mauerparkin kirppisalue on yksi, jos kiinnostaa ihmetellä lukuisia myyntikojuja, safkoja ja yleistä häröilyä. Itäpuolella on vielä rappioromantiikkaa ja halvempia rafloja, varsinkin vietnamilainen on hyvää sillä klausuulilla, etten itse ole koskaan Vietnamissa käynyt. Mutta tuo on DDR:n sosialistisen kulttuurinvaihdon peruja.
Sitten on tietysti yleinen historia, sotahistoria, museoita, gallerioita, lippulaivamyymälöitä ja ostareita. Itse tykkään eniten vain surffailla menemään hyvän metroverkon avulla, ihmetellä oluen kanssa muiden menoa ja etsiä ns. pieniä kohteita ja elämyksiä. Vaikkapa ne pienet laatat keskitysleireille viedyistä juutalaisista katukiveyksissä ovat aika puhuttelevia.
Tässä ketjussa on paljon Berliinistä, joten haulla löytyy hyvin, mutta laita vähän speksejä, millainen kiinnostaa, niin heitän tärppejä sen perusteella, mitä itse olen hyväksi havainnut 10+ vierailun perusteella.