scholl kirjoitti:Täytyy sanoa, että elät kyllä hyvin masentavaa elämää.
Henkilökohtaisesti ainakin matkat tuntuu paljon paremmilta silloin kuin niitä on harvakseltaan. Matkustamiseenkin turtuu...
scholl kirjoitti:Täytyy sanoa, että elät kyllä hyvin masentavaa elämää.
sampio kirjoitti:Ai siksi, että pernaveikko käy kaupassa keskimäärin kahdesti viikossa?
Itselläni ei ainakaan matkustaminen tunnu miltään. Eikä ole tarkoituskaan. Elämän on tarkoitus tuoda haasteita ja nautittavia asioita. Loppupeleissä se on sama tapahtuuko niin täällä vai vaatiiko se matkan. Tietysti on mukava nähdä uusia paikkojakin joskus, mutta moni varmasti matkustaa sen verran paljon ihan vapaa-aikanaankin, että se on vaan sellaista vastapainoa Helsingin hölmöilylle, eikä sinänsä ole tarkoitus tuntua miltään.Fläppis kirjoitti:Henkilökohtaisesti ainakin matkat tuntuu paljon paremmilta silloin kuin niitä on harvakseltaan. Matkustamiseenkin turtuu...
Ei pidetä, kunhan auoin päätäni. Mitä matkailun tulee, ei enemmistöllä suomalaisista ole mahdollisuutta tuollaiseen surffailuun, kuten sinulla. Toki minäkin lähtisin ex tempore jonnekin viidakkoon milloin huvittaisi, jos talous ja aikataulut antaisivat myötä.scholl kirjoitti:Siis pidetäänkö kauppareissuistakin kirjaa?
scholl kirjoitti:omg.
Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten ihmiset voivat nyt jo tietää milloin ja minne matkustavat vaikkapa kesä- tai heinäkuussa.
scholl kirjoitti:Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten ihmiset voivat nyt jo tietää milloin ja minne matkustavat vaikkapa kesä- tai heinäkuussa. Sitä ennenhän ehtii tekemään vielä vaikka kuinka paljon matkoja ja ainakin omasta mielestäni on jotenkin omituista pohtia matka-asioita kuukausia etukäteen. Netin kautta lentoja ja hotelleja yleensä aina löytyy kunhan on edes yli 7pvää ennen liikenteessä. Joskus toki menee enemmänkin viime tinkaan, mutta hirveätä stressiä kuukausia etukäteen ei kyllä erkkikään jaksaisi.
scholl kirjoitti:Itselläni ei ainakaan matkustaminen tunnu miltään.
Alamummo kirjoitti:Sen verran kommentoin tähän ennakoimiseesi, että moniin matkakohteisiin - varsinkin aktiivilomalle (patikka, dyykkaus jne) - on yleensä paras aika matkustaa jonakin tiettynä aikana vuodesta ja toisena taas sääolosuhteet saattavat olla sellaiset, ettei paikan päälle ole mitään järkeä raahautua. Esimerkiksi Patagoniaan ei ole mitään mieltä matkustaa meidän keskikesällämme inhottavan kylmyyden ja tuulen vuoksi. Tai miksi kukaan haluaisi Intiaan pahimman monsuunikauden aikana?
Jotkut kaupunkilomat tms. ovat eri asia ja ne onkin hauskinta päättää ex tempore, koska kuten sanoit, lentoja ja hotelleja yleensä riittää.
Makkarakuningas kirjoitti:Oisiko jollain vinkkejä mitä nähdä tai kokea Damissa? Niin niin, mitäköhän, mutta mitä muuta? *hymiö*
machine kirjoitti:Täytyy sanoa, että elät kyllä hyvin masentavaa elämää.
pernaveikko kirjoitti:Schollilla on uskomaton tarve tuoda esille mahdollista vaurauttaan. Samalla lailla kuin Pariisin katukahviloissa voi olla olevinaan Helsingissä, niin yhtä lailla nettipalstalla voi kertoa mitä satuja hyvänsä.
scholl kirjoitti:On vähän ikävää esim. se, jos joutuu kaikki rokotteet ottamaan nopeutettuna kuten itselleni kävi.
scholl kirjoitti:Sen sijaan ihan perusreissut Amerikkaan tai Eurooppaan ovat sellaisia, joissa on kyse vaan siitä, että minkämerkkistä murot tai puuro on, eikä niitä periaatteessa tarvitse niin tarkkaan suunnitella.
scholl kirjoitti:Ja juuri Eurooppaan suuntautuvissa matkoissa on se hyvä puoli, että etäisyydet ovat lyhyet, eikä jetlagia tule, joten työssäkäyville riittää usein vaikkapa vain yhden työpäivän vapaaksi ottamisen ja voi silti tehdä mukavan to-su reissun.
scholl kirjoitti:Kännykät ja internet ovat tehneet elämästä niin paljon helpomman, että moni voi luulla sinun olevan Helsingissä ja oletkin vaikkapa Pariisissa katukahvilassa ja hoidat duunit ja yhteydet perheeseen siinä samalla. Valitettavasti Orwellin kannalta - isoveli ei pysty enää suomalaisia valvomaan.
machine kirjoitti:Suosittelisin käyntikohteeksi ainakin Anne Frankin taloa. Oli jopa itselleni vaikuttavampi kokemus kuin käynti Auschwitzin keskitysleirillä.
Sistis kirjoitti:Jos on vähänkin perehtynyt asiohin, tuollaista ei pääse käymään.
No ei se vie montaa tuntia hakea tietoa netistä. On hyvin verrattavissa ihan mihin tahansa tiedonhakuun, mitä jokainen tekee varmaan työssäänkin päivittäin. Samoin Insight Guiden jos käy ostamassa Akateemisesta niin ei senkään lukeminen montaa tuntia vie. Jos lento on pidempi niin silloin on hauska lukea noita opuksia vaikkapa siellä koneessa.Sistis kirjoitti:Itse olen lähdössä noin kuukauden päästä niinkin eksoottiseen paikkaan, kuin Liettua. Silti olen lueskellut Vilnan turistisivuja aina silloin tällöin ja hankkinut etukäteistietoa kohteesta, koska silloin matkasta saa paljon enemmän irti. Eikä tarvitse kuluttaa paikallaoloaikaa siihen, että arpoo paikanpäällä, mihin menisi katselemaan.
Sistis kirjoitti:Minä en ainakaan viitsi lähteä ulkomaille lomailemaan vain 2½:ksi päiväksi. Olen sitä mieltä, ettei se oikein riitä.
scholl kirjoitti:omg. Siis pitävätkö ihmiset kirjaa matkoistaan, kun osaavat sanoa montako kertaa missäkin maassa ovat olleet...
scholl kirjoitti:No itselleni tuli aikoinaan tieto, että muutaman viikon päästä on työmatka paikkaan, jossa vaaditaan suhteellisen paljon rokotusta. Miten siihen olisi voinut perehtyä toisin?
scholl kirjoitti:No ei se vie montaa tuntia hakea tietoa netistä. On hyvin verrattavissa ihan mihin tahansa tiedonhakuun, mitä jokainen tekee varmaan työssäänkin päivittäin. Samoin Insight Guiden jos käy ostamassa Akateemisesta niin ei senkään lukeminen montaa tuntia vie. Jos lento on pidempi niin silloin on hauska lukea noita opuksia vaikkapa siellä koneessa.
scholl kirjoitti:Miksei riitä? Eikö sinulla ole viikoittain viikonloppulomaa töistäsi vai pidätkö aina vapaata viikon kerrallaan? Kyllä viikonloppuisin kotonakin tekee erilaisia asioita ja aika riittää hyvin (tai jos käyt vaikka Helsingissä). Ei kotimaa poikkea ulkomaista. Ainakaan nyt EU-aikana. Harva paikka Euroopassakaan katoaa lopullisesti, että siellä pitäisi kaikki nähdä kerralla. Ei se ole mitään lomaa, jos juoksee nähtävyydestä toiseen. Itse pidän parempana sellaista, että pyrkii elämään ulkomaillakin suhteellisen normaalia elämää ja nauttimaan. Muutaman päivän reissu on ihan hyvä juttu. Varsinkin, jos menee tutumpaan kaupunkiin niin siellä voi olla kuin kotonaan. Ja jos puhutaan työmatkoista niin silloin voi olla vapaa-aikaa vaikkapa vain muutamia tunteja ja silti se riittää. Kyllä sitä aina jotain tekemistä keksii ja nauttii elämästä. Jos ei muuta niin menee hieman ostoksille ja kiskomaan muutaman bissen jossain hyvässä baarissa.
Ei noilla viikonloppureissuilla ole tarkoituskaan koluta koko maata eikä edes koko kaupunkia. Jos paikka on tuttu, voi vain olla ja ihmetellä, ja jos kaupunki on uusi, voi käydä vaikka surffailla kahviloissa, katsella ihmisiä ja katsastaa se pakollinen colosseum tai eiffel. Täss olen hiukan schollin linjoilla. Toki ymmärrän, että perusteellisempaan tutustumiseen viikonloppu on liian lyhyt.Sistis kirjoitti:No kyllä minulla ihan normaalit viikonloppuvapaat on. Eikä kai se vaikuta siihen tosiseikkaan, että minusta tuollainen 2½ päivän reissu on aika totaalisesti liian lyhyt.
scholl kirjoitti:Jos näitä printtaisi ja näyttäisi tuttaville niin kukaan ei uskoisi. Ihmisiltä (tai siis osalla jatkoaikalaisista) puuttuu reaalielämän taju. Sen verran uskomattomia juttuja täältä saa lukea.
scholl kirjoitti:Sampiolle toteaisin se, että Matti Nykänen ei voi valita, minne tai koska matkustaa.
sampio kirjoitti:Ei noilla viikonloppureissuilla ole tarkoituskaan koluta koko maata eikä edes koko kaupunkia. Jos paikka on tuttu, voi vain olla ja ihmetellä, ja jos kaupunki on uusi, voi käydä vaikka surffailla kahviloissa, katsella ihmisiä ja katsastaa se pakollinen colosseum tai eiffel. Täss olen hiukan schollin linjoilla. Toki ymmärrän, että perusteellisempaan tutustumiseen viikonloppu on liian lyhyt.
sampio kirjoitti:En ole aivan varma, mitä tarkoitat, mutta ehkä sinulta vaadittaisiin myös hiukan suhteellisuudentajua. Eikö se ole reaalielämän tajuamista, jos ymmärtää taloutensa ja vapaa-aikansa edellytykset matkailulle? Hienoa, jos sinä ja tuttavasi pystytte lähtemään tuosta vain illaksi kahvikupille Brysseliin, mutta kaikki eivät siihen kykene. Joillakin on perhe rajoittavana tekijänä, toisella työt, kolmannella talous, ei pitäsi olla vaikea tajuta.
Bast kirjoitti:Minua taas hämmentää, miksi nämä luetteloketjut aina paisuvat näinkin suosituiksi, kun ketään tuskin kuitenkaan kiinnostaa muut kuin omien matkakohteiden, suosikkilevyjen ja artistien, dvd-valikoiman, viimeksi luettujen kirjojen jne. luettelo. Itseni lisäksi muutama muukin on yrittänyt tässä ketjussa jotain kysyä, mutta koska kukaan ei jaksa edellisiä viestejä lukea, koska olettaa niiden olevan vain listoja jonkun tuntemattoman nimimerkin matkakohteista, ei niihin ole odotettavissa vastaustakaan.
vlad kirjoitti:Minä taasen ymmärrän vallan hyvin tällaiset luettelot vaikka niiden sisältö ei aina kovin kummoista olekaan, itse toisaalta koetan myös hyödyntää näitä luetteloja esim. juuri viimeksi luettu kirja -ketjua, jos vaikka joku kertoisi kirjasta hivenen laajemmin ja vaikkapa arvostelisi sen niin sitä voi käyttää yhtenä pohjustuksena sille kannattaako kyseinen kirja itse lukea vai ei.
scholl kirjoitti:Osatotuutta. Tosin työ- ja perherajoitteet kuulostaa pelkältä selittelyltä. Talous tietysti rajoittaa, mutta myös pienemmällä budjetilla voi matkustaa (esim. Baltiassa). Ainakin itse olin lapsena iloinen siitä, kun sain tuliaisia eli en usko perheen laittavan pahakseen. Ja työtä kukaan ei tee 24/7.