Matkakohteenne

  • 2 441 567
  • 14 490

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Onkohan kukaan käynyt Japaaniassa? Kesällä pitäisi suunnta Tokioon, Kiotoon ja Osakaan ja kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vuoren valloitus

Tekisi mieli ensi tammi-helmikuussa kiivetä Kilimanjarolle. Onko täällä ketään Kilin kävijää, joka voisi vähän kertoa kokemuksistaan?
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
kesällä Berliiniin fudista kattomaan. Siitä junalla Amsterdamiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vekurinen kirjoitti:
Minä myös, mutta ennen kisoja. Airberliniltä saa halvat liput. 29 egee suunta. Ei paha.

Kuluineen kuitenkin tuplat. 18 euroa fuel surchargea, kuulostaa aika paljolta. Hyvin mielenkiintoinen yhtiö silti omiin tarpeisiini.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
Kuluineen kuitenkin tuplat. 18 euroa fuel surchargea, kuulostaa aika paljolta. Hyvin mielenkiintoinen yhtiö silti omiin tarpeisiini.

Kyllä tuolta ainakin joillekin ajanjaksoille löytyi lentoja, jotka olivat kaikkineen tuon 29 euroa. Lentolipun osuus hinnasta oli €1, lisäkulut €10+€18, yhteensä siis €29. En kyllä tiedä, osuuko yhtään kisojen ajalle.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
pernaveikko kirjoitti:
Kuluineen kuitenkin tuplat. 18 euroa fuel surchargea, kuulostaa aika paljolta. Hyvin mielenkiintoinen yhtiö silti omiin tarpeisiini.


Joo, niinkuin E mainitsi, 29 euroa suunta, kuluineen päivineen.

Ei tartte tulla mulle kertomaan paljonko mä lipuistani maksan. Prkl.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vekurinen kirjoitti:
Joo, niinkuin E mainitsi, 29 euroa suunta, kuluineen päivineen.

Ei tartte tulla mulle kertomaan paljonko mä lipuistani maksan. Prkl.

Pahoitteluni, ei tarvitse hermostua. Etusivulla on mainos missä lukee Helsinki - Berliini 29 euroa. Tai tiedä sitten, jos tuossa lukee, että Kööpenhamina - Berliini on tuon verran ja ei mitään hintaa Helsingille.

Siksi toisekseen viestistäsi ei käy ilmi oletko jo ostanut liput vai vasta tehnyt hintavertailua ja törmännyt tuohon mainokseen. Useimmille se kyllä ehkä on selvää, että lentoyhtiön isolla ilmoittama hinta on vain puolet siitä mitä joutuu maksamaan, mutta tuskin kaikille.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
pernaveikko kirjoitti:
Pahoitteluni, ei tarvitse hermostua.

No en minä kyllä varsinaisesti hermostunutkaan :)

Etusivulla on mainos missä lukee Helsinki - Berliini 29 euroa. Tai tiedä sitten, jos tuossa lukee, että Kööpenhamina - Berliini on tuon verran ja ei mitään hintaa Helsingille.

Siksi toisekseen viestistäsi ei käy ilmi oletko jo ostanut liput vai vasta tehnyt hintavertailua ja törmännyt tuohon mainokseen. Useimmille se kyllä ehkä on selvää, että lentoyhtiön isolla ilmoittama hinta on vain puolet siitä mitä joutuu maksamaan, mutta tuskin kaikille.

No näistä en tiedä, kun olen jo lippuni ostanut enkä silloinkaan kauheasti mainoksia katsellut. Ja esim. etusivulla mainostettu Hampuri-Köpis 29 euroa todellakin on lopulliselta hinnaltaan sen 29 oiroa. Eli tässä tapauksessa ilmoittelevat vähän toiseen tyyliin kuin monet muut. Joka tapauksessa, kannattaa tutkia ennenkuin hutkii jne.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
pernaveikko kirjoitti:
Pahoitteluni, ei tarvitse hermostua.

No en minä kyllä varsinaisesti hermostunutkaan :)

Etusivulla on mainos missä lukee Helsinki - Berliini 29 euroa. Tai tiedä sitten, jos tuossa lukee, että Kööpenhamina - Berliini on tuon verran ja ei mitään hintaa Helsingille.

Siksi toisekseen viestistäsi ei käy ilmi oletko jo ostanut liput vai vasta tehnyt hintavertailua ja törmännyt tuohon mainokseen. Useimmille se kyllä ehkä on selvää, että lentoyhtiön isolla ilmoittama hinta on vain puolet siitä mitä joutuu maksamaan, mutta tuskin kaikille.

No näistä en tiedä, kun olen jo lippuni ostanut enkä silloinkaan kauheasti mainoksia katsellut. Ja esim. etusivulla mainostettu Hampuri-Köpis 29 euroa todellakin on lopulliselta hinnaltaan sen 29 oiroa. Eli tässä tapauksessa ilmoittelevat vähän toiseen tyyliin kuin monet muut. Taikka saattoi siinä olla joku palvelumaksu 5 egee, en nyt muista. Joka tapauksessa, kannattaa tutkia ennenkuin hutkii jne.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Suunnitelmissa olisi lähteä kesällä käymään Pohjois-Amerikan Yhdysvalloissa. Pari kertaa olen käynyt ennenkin, mutta nyt olisi tarkoitus vuokrata auto ja posauttaa NYCistä Atlantaan tuttuja moikkaamaan. Onko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi vuokra-autolla ajelusta USA:ssa? Lähinnä kiinnostaisi tietää kattaako kotimaiset matka- ym. vakuutukset mitään vai pitääkö ottaa autovuokraamon tarjoamat vakuutukset ja mitkä niistä? Toinen kiinnostava seikka on navigaattori. Pienestä lisämaksusta vuokra-autoon näyttäisi saavan GPS-navigaattorin. Onko kokemuksia, onko sillä mitään tekoa? Muitakin hyviä vinkkejä otetaan ilomielin vastaan. Olen edellisellä kerralla ajellut USA:ssa paikallisten tuttavien autolla eli jonkin verran kokemusta sikäläisestä liikenteestä on, mutta liki parn tuhannen mailin matka on sitten jo jotain ihan muuta kuin piipahdus lähialueen ostoskeskuksissa. Mites muuten jenkkilän motelliketjut. Onko suosituksia?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ensi heinäkuussa Berliiniin sellaiselle pidennetylle viikonloppulomalle, eli lähtö olisi 12.7. ja paluu 17.7.2006 ja tuolloinhan Berliinissä järjestetään kahden vuoden tauon jälkeen Love Parade, maailman suurin elektronisen musiikin tapahtuma, joka kerää Voitonaukiolle ja sen ympäristöön noin 500 000-1300 000 nuorta tanssimaan. Lennot olisi tarkoitus hankkia air berlin:in kautta noin 110 euron hintaan ja hostelli, mihin majoitumme on noin 10:n minuutin metromatkan päässä Europa Center:istä. Hostelli on siisti, halpa, aamiaisella ja noin 30 euroa per yö.

edit: ja sitten kun vielä malttaa lukea ketjun alustuksen niin tietää mitä oikeasti kysyttiin... :)

Ruotsi
Norja
Neuvostoliitto
Venäjä
Viro
Saksa x 2
Iso- Britannia
Espanja
Bulgaria
Israel (2kk skidinä)
Yhdysvallat (1 kk kielikoulussa)
 
Viimeksi muokattu:

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan sitä matkusteltu

Luulin jo listanneenikin nämä tänne mutta totuus on tarua ihmeellisempää...

Eli turistina sekä erilaisilla leireillä ja esiintymismatkoilla seuraavissa maissa:

Ruotsi x6
Tanska x2
Viro x4
Latvia
Venäjä x20+
Saksa x4
Luxemburg
Sveitsi
Hollanti
Ranska x2
Unkari
Tsekki x3
Portugali
Kreikka x2
Kypros
Iso-Britannia x4
Bulgaria
Dominikaaninen tasavalta
Kiina
Thaimaa
Singapore
Australia

Seuraavana listalla Espanja. Liettua sekä Puola.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Nyt on maanantaina lähtö Thaimaan Hua Hiniin. Paikalla olleet, laittakaa viestiä mitä ja mihin kannattaa ja mitä ja mihin ei kannata tehdä/mennä. Viikko pitäisi saada kulumaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mikse kirjoitti:
Nyt on maanantaina lähtö Thaimaan Hua Hiniin. Paikalla olleet, laittakaa viestiä mitä ja mihin kannattaa ja mitä ja mihin ei kannata tehdä/mennä. Viikko pitäisi saada kulumaan.
Hua Hin, loistava valinta. Pari kertaa olen käynyt, viimeksi marraskuussa. Jos pelaat golfia viikko on aivan liian lyhyt aika. Loistavia kenttiä kohtuuhintaan ja palvelu pelaa.

Muutoinhan Hua Hin on hyvin pieni kylä, jonka ehdoton valtti on hyvät ravintolat ja toisaalta juuri tuo pienuus, mihinkään ei ole pitkä matka. Aika huono olen antamaan vinkkejä siitä mitä tehdä (ellei kyse ole golfista), sillä itselläni aamupäivät kuluivat kentällä ja iltapäivät hotellin altaalla. Jos teillä on majoitus jossakin kylän keskustassa olevassa hotellissa, niin pari päivää menee varmaan jo siihen, kun tutkailee ympäristöä ja kävelee kylän kujat läpi. Mitään pahoja tai vaarallisia alueita ei tuossa talokasaumassa käsittäkseni ole.

Miinusta voi jollekin olla se, että meri ei läheskään aina sovellu uimiseen. Vuorovesi peittää usein beachit kokonaan ja silloin rannalle ei oikein ole asiaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Katselin eilen Ryanairin sivuilta pääsiäisen lentohintoja ja yllättäen Frankfurtiin pääsisi melko edukkaasti vielä perjantaina. Itseasiassa viikonloppuloma Hahnin kentän ympäristössä ei maksaisi kahdelta kaikkine yöpymisineen ja lentoineen kuin ~350 euroa. Minkälaista seutua tuo kentän ympäristö on? Sen verran netistä katselin, että joitain linnoja ja pikkukaupunkeja löytyy melko läheltä, mutta onko yleisilme siisti vai tyyliin paikallinen teollisuusalue? Ajatus olisi katsella vain paikkoja ja maisemia pikkukylissä, itse cityyn tuskin menisimme.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
sampio kirjoitti:
Katselin eilen Ryanairin sivuilta pääsiäisen lentohintoja ja yllättäen Frankfurtiin pääsisi melko edukkaasti vielä perjantaina. Itseasiassa viikonloppuloma Hahnin kentän ympäristössä ei maksaisi kahdelta kaikkine yöpymisineen ja lentoineen kuin ~350 euroa. Minkälaista seutua tuo kentän ympäristö on? Sen verran netistä katselin, että joitain linnoja ja pikkukaupunkeja löytyy melko läheltä, mutta onko yleisilme siisti vai tyyliin paikallinen teollisuusalue? Ajatus olisi katsella vain paikkoja ja maisemia pikkukylissä, itse cityyn tuskin menisimme.

Itse sain tästä idean lähteä huhtikuussa Frankfurtiin viikonlopuksi ja samalla voisi käydä tsekkaamassa NFLEurope-matsin Berlin@Frankfurt, jossa olisi hyvä suomalaisedustus. Pitää illalla keskustella puoliskon kanssa mitä olisi mieltä moisesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Troy kirjoitti:
Itse sain tästä idean lähteä huhtikuussa Frankfurtiin viikonlopuksi ja samalla voisi käydä tsekkaamassa NFLEurope-matsin Berlin@Frankfurt, jossa olisi hyvä suomalaisedustus. Pitää illalla keskustella puoliskon kanssa mitä olisi mieltä moisesta.
Ach so, meidän lippujamme ette vie! Katsotaan, kummalla on nopeampi puoliso päättämään.
 

scholl

Jäsen
omg. Siis pitävätkö ihmiset kirjaa matkoistaan, kun osaavat sanoa montako kertaa missäkin maassa ovat olleet. Itse kyllä maaluetteloon vertaamalla osaan sanoa missä maissa olen ollut, mutta ei ole todellakaan minkäänlaista havaintoa kuinka monta kertaa kussakin maassa esim. Euroopassa on vieraillut. Se on yhtä kummallinen kysymys kuin monta kertaa käyn kaupassa vuosittain.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten ihmiset voivat nyt jo tietää milloin ja minne matkustavat vaikkapa kesä- tai heinäkuussa. Sitä ennenhän ehtii tekemään vielä vaikka kuinka paljon matkoja ja ainakin omasta mielestäni on jotenkin omituista pohtia matka-asioita kuukausia etukäteen. Netin kautta lentoja ja hotelleja yleensä aina löytyy kunhan on edes yli 7pvää ennen liikenteessä. Joskus toki menee enemmänkin viime tinkaan, mutta hirveätä stressiä kuukausia etukäteen ei kyllä erkkikään jaksaisi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
scholl kirjoitti:
omg. Siis pitävätkö ihmiset kirjaa matkoistaan, kun osaavat sanoa montako kertaa missäkin maassa ovat olleet. Itse kyllä maaluetteloon vertaamalla osaan sanoa missä maissa olen ollut, mutta ei ole todellakaan minkäänlaista havaintoa kuinka monta kertaa kussakin maassa esim. Euroopassa on vieraillut. Se on yhtä kummallinen kysymys kuin monta kertaa käyn kaupassa vuosittain.

Jotkut ihmiset eivät halua matkustaa tai pysty matkustamaan paljon. Silloin ne harvat reissut varmasti muistaa ihan sen kummemmin miettimättä.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten ihmiset voivat nyt jo tietää milloin ja minne matkustavat vaikkapa kesä- tai heinäkuussa. Sitä ennenhän ehtii tekemään vielä vaikka kuinka paljon matkoja ja ainakin omasta mielestäni on jotenkin omituista pohtia matka-asioita kuukausia etukäteen. Netin kautta lentoja ja hotelleja yleensä aina löytyy kunhan on edes yli 7pvää ennen liikenteessä. Joskus toki menee enemmänkin viime tinkaan, mutta hirveätä stressiä kuukausia etukäteen ei kyllä erkkikään jaksaisi.

Joillakin ihmisillä saattaa matkaa suunnitellessa tulla vastaan mm. taloudellisia tai aikataulullisia kysymyksiä, jotka vaativat suunnittelua paljon etukäteen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
scholl kirjoitti:
omg. Siis pitävätkö ihmiset kirjaa matkoistaan, kun osaavat sanoa montako kertaa missäkin maassa ovat olleet.
Minua taas hämmentää, miksi nämä luetteloketjut aina paisuvat näinkin suosituiksi, kun ketään tuskin kuitenkaan kiinnostaa muut kuin omien matkakohteiden, suosikkilevyjen ja artistien, dvd-valikoiman, viimeksi luettujen kirjojen jne. luettelo. Itseni lisäksi muutama muukin on yrittänyt tässä ketjussa jotain kysyä, mutta koska kukaan ei jaksa edellisiä viestejä lukea, koska olettaa niiden olevan vain listoja jonkun tuntemattoman nimimerkin matkakohteista, ei niihin ole odotettavissa vastaustakaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
scholl kirjoitti:
Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten ihmiset voivat nyt jo tietää milloin ja minne matkustavat vaikkapa kesä- tai heinäkuussa. Sitä ennenhän ehtii tekemään vielä vaikka kuinka paljon matkoja ja ainakin omasta mielestäni on jotenkin omituista pohtia matka-asioita kuukausia etukäteen. Netin kautta lentoja ja hotelleja yleensä aina löytyy kunhan on edes yli 7pvää ennen liikenteessä. Joskus toki menee enemmänkin viime tinkaan, mutta hirveätä stressiä kuukausia etukäteen ei kyllä erkkikään jaksaisi.

Nyt meinaa trolli puhua itsensä pussiin. Minä ainakin tiedän mitä reissuja minulle on tulossa milloinkin, ensi vuodellekin on jo tiedossa. Se ei kuitenkaan mitenkään poista sitä, että etteikö siinä välissä olisi tai voisi olla reissuja.

Siksi toisekseen ei ole hirveän vaikea laskea kuinka monta kertaa kävi kaupassa vaikka viime vuonna. Viikossa käy muutaman kerran.
 

scholl

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Minä ainakin tiedän mitä reissuja minulle on tulossa milloinkin, ensi vuodellekin on jo tiedossa. Se ei kuitenkaan mitenkään poista sitä, että etteikö siinä välissä olisi tai voisi olla reissuja.

Siksi toisekseen ei ole hirveän vaikea laskea kuinka monta kertaa kävi kaupassa vaikka viime vuonna. Viikossa käy muutaman kerran.
Täytyy sanoa, että elät kyllä hyvin masentavaa elämää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Täytyy sanoa, että elät kyllä hyvin masentavaa elämää.
Ai siksi, että pernaveikko käy kaupassa keskimäärin kahdesti viikossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös