Matkakohteenne

  • 2 556 405
  • 14 896

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Friedrichshainissa Boxhagener Platzin ja Warschauer strasen välinen alue on täynnä hyviä ravintoloita. Sinne vaan flaneeraamaan. Samalla voi käväistä lähellä olevassa muurimuseossa ja east side galleryssa.

Kreuzbergissä Oranienstrasen ympäristö, Kottbusser Tor ja siitä etelään Kottbusser strase on aika mukavaa ja eksoottistakin menoa. @sampio n suositteleman döner-meiningin lisäksi on hyvin monenlaista meze- yms mestaa. Myös kiva kauppahalli lähistöllä, en muista nimeä.
Älä unohda eläintarhaa. Zoologischer Garten Berlin on yksi maailman suurimmista eläintarhoista ja eläinlajien määrällä mitattuna suurin. Aivan uskomattoman hieno paikka. Joka kerta kun olen Berliinissä käynyt niin tuolla on pakko vierailla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Älä unohda eläintarhaa. Zoologischer Garten Berlin on yksi maailman suurimmista eläintarhoista ja eläinlajien määrällä mitattuna suurin. Aivan uskomattoman hieno paikka. Joka kerta kun olen Berliinissä käynyt niin tuolla on pakko vierailla.

Kerran käynyt ja vieläkin muistaa, että tuolla saa helposti vietetettyä aikaa sen 2-3x mitä muissa eläintarhoissa
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko heittää vinkkejä. Teinin kanssa menossa ja sen eka reissu Berliiniin, niin pitää varmaan ne peruspaikat käydä katsastamassa, siksi keskustan ruokamestat kiinnostelee. Lähi-itä ja turkkilainen pitää varmaan jättää toiseen reissuun.

Oottekos milloin menossa? Oletko katsellut osuuko samalle ajankohdalle kiekkoa tai futista?
Juna voi olla kätevin vaihtoehto tulla kentältä pois? Riippuu tietenkin missä päin hotelli on,mutta jos Ostbanhoff, Alexanderplaz, Fredrichstrasse ja päärautatieaseman huudeilla niin silloin ehdottomasti juna? Tais olla RE8 ?
Lippu pitää leimata ennen junaan menoa. Muistaakseni punainen "pönttö", löytyy asemalaitureilta
Ja automaatista asemilla on helppo ostaa lippu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Friedrichshainissa Boxhagener Platzin ja Warschauer strasen välinen alue on täynnä hyviä ravintoloita. Sinne vaan flaneeraamaan. Samalla voi käväistä lähellä olevassa muurimuseossa ja east side galleryssa.

Kreuzbergissä Oranienstrasen ympäristö, Kottbusser Tor ja siitä etelään Kottbusser strase on aika mukavaa ja eksoottistakin menoa. @sampio n suositteleman döner-meiningin lisäksi on hyvin monenlaista meze- yms mestaa. Myös kiva kauppahalli lähistöllä, en muista nimeä.
Markthalle Neun, varmaankin.

Molemmat kyllä hauskoja alueita, ja lisäisin tuohon vielä Neuköllnin hiukan Kreuzbergistä etelään. Friedrichshain ehkä eniten rähjäromanttinen, tosin aika nopeaa vauhtiahan nuo kolaavat vanhoja vallattuja taloja nurin, enkä tiedä, onko oman parin vuoden takainen muistikuva enää riittävän ajankohtainen.

Itseäni kiinnostaisi käydä noissa isoissa kehäkaupunginosissa, kuten Pankow, Spandau ja Köpenick, sekä niiden ala-alueissa. Jättimäinen aluehan tuo on verrattuna väkimäärään, mutta toisaalta juuri se väljyys on yksi Berliinin vetovoimatekijöistä mulle. Pelkästään noita isoja hallinnollisia alueita on rapiat tusina, ja siihen päälle nuo varsinaiset kaupunginosat.

Mutta joo, täytynee katsella reissuntynkää kesälle. Xx:s kerta olisi kyseessä, mutta jokin siellä vain viehättää.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Oottekos milloin menossa? Oletko katsellut osuuko samalle ajankohdalle kiekkoa tai futista?
Juna voi olla kätevin vaihtoehto tulla kentältä pois? Riippuu tietenkin missä päin hotelli on,mutta jos Ostbanhoff, Alexanderplaz, Fredrichstrasse ja päärautatieaseman huudeilla niin silloin ehdottomasti juna? Tais olla RE8 ?
Lippu pitää leimata ennen junaan menoa. Muistaakseni punainen "pönttö", löytyy asemalaitureilta
Ja automaatista asemilla on helppo ostaa lippu.
Yksi oma reissu vaimon kanssa jo takana ja BVG:n appiskin löytyy. Viimeksi mentiin S9:llä Tiegarteniin ja bussilla jatkot. Todella hyvät on julkiset. Tuo lipun leimaus on niin Saksalaista. UK:ssa ostat lipun ja sillä selvä. Saksalainen ei vielä ostaessa ole varma matkustaako vai ei. Samanlainen hauskuus on hinnoitella kaikki pikkusälä erikseen, ettei vaan joudu maksamaan turhasta.

Ja tosiaan teinin kanssa liikenteessä, niin urheilun voi unohtaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Älä unohda eläintarhaa. Zoologischer Garten Berlin on yksi maailman suurimmista eläintarhoista ja eläinlajien määrällä mitattuna suurin. Aivan uskomattoman hieno paikka. Joka kerta kun olen Berliinissä käynyt niin tuolla on pakko vierailla.
On kyllä näkemisen arvoinen paikka. Suosittelut minultakin.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Älä unohda eläintarhaa. Zoologischer Garten Berlin on yksi maailman suurimmista eläintarhoista ja eläinlajien määrällä mitattuna suurin. Aivan uskomattoman hieno paikka. Joka kerta kun olen Berliinissä käynyt niin tuolla on pakko vierailla.
No tuota, pahasti allergiselle tuo on ihan killeri paikka, kirjaimellisesti. Kesällä kyllä käviltiin vierestä ja varmaan hieno mesta ei sillä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olin pitkään sitä mieltä, että Kanariansaarille en enää lähde.

Mutta niin se vaan olisi tuossa reilun kuukauden päästä reissu Playa De Las Americakseen tiedossa, ja sitä varsin innoissani jo odotan. Olen siellä joskus ihan lapsena ollut, ja muualla Teneriffalla muistaakseni pari kertaa, että olisiko tämä nyt neljäs reissu kyseiselle saarelle.

Sillä tavalla mitään nähtävää siellä minulle ole. Olen ne eläintarhat, vesipuistot ja Teiden huiput jo nähnyt, mutta rentoutuminen muutaman frendin kanssa rannalla ja uima-altaalla kera hyvän syömisen ja juomisen kuulostaa tällä hetkellä erittäin hyvältä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olin pitkään sitä mieltä, että Kanariansaarille en enää lähde.

Mutta niin se vaan olisi tuossa reilun kuukauden päästä reissu Playa De Las Americakseen tiedossa, ja sitä varsin innoissani jo odotan. Olen siellä joskus ihan lapsena ollut, ja muualla Teneriffalla muistaakseni pari kertaa, että olisiko tämä nyt neljäs reissu kyseiselle saarelle.

Itse miettinyt vähän samaa, kun noita äkkilähtöjä näkyy saavan alle 500e. Mutta pari asiaa on jarruttanut: muutama viikko sitten ilmoitettiin Kanariansaarien hotellien massiivisesta torakka- ja ludeongelmasta, ei kiinnosta varsinkaan luteita tuoda omaan kotiin. Ja tänään uutisoitiin hotelli- ja katuryöstöjen yleistyneen jopa päiväsaikaan. Jälkimmäinen saattaa liittyä siihen, että tänä vuonna saarille on tullut kymmeniä tuhansia pakolaisia eikä kaikille ole pystytty järjestämään majoitusta yms kunnollisia elinolosuhteita. Omasta puolesta en pelkää (kuin noita luteita *hymiö*) mutta matkaseurueeseen kuuluu sellaisiakin, jotka haluavat nauttia turvallisesta lomailusta.

edit: siis vielä selvennykseksi: Kanariansaaret ovat varmasti täysin turvallinen kohde ja turisteja pullollaan. Todennäköisemmin kuitenkin suuntaan talvella manner-Espanjaan vaikka siellä ei niin lämmin olekaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekkokanaria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat pohjoseen
Nyt on kyllä yllättävän tiheaan tahtiin kirjoitettu Kanariansaarten "ongelmista" tai heikentyneistä oloista. Vasta oli myös uutinen hain tappamasta turistista katamaraaniristeilyllä. Totuus kuitenkin oli, että tämä tapahtui noin 500km Kanarian saarten etelä-puolella, keskellä Atlanttia. Toki kai risse oli Gran Canarialta lähtenyt.

Ötökkätilanne itseäkin harmittaa, mutta vielä ei ole tullut mitään ongelmia torakoiden yms kanssa. Toisin kuin tänä kesänä ensi kertaa oli luikkinut Kyproksella torakka kaverin reppuun hotellihuoneessa. Säikähdys oli melkoinen ku vika päivänä sen lattialta nosti.. :D
 

Kiekkokanaria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat pohjoseen
Kanariansaaret ovat varmasti täysin turvallinen kohde ja turisteja pullollaan. Todennäköisemmin kuitenkin suuntaan talvella manner-Espanjaan vaikka siellä ei niin lämmin olekaan.
Tähän piti vielä kommentoida sen verta, että käsittääkseni rikollisuuden suhteen Teneriffa on moninkertaisesti turvallisempi kuin aurinkorannikko Manner-Espanjassa? Huolimatta tämän vuoden mahdollisesta pakolaisongelmasta Kanarialla. Vai mitä tähän kommentoi paljon Manner-Espanjassa käyvät?
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tähän piti vielä kommentoida sen verta, että käsittääkseni rikollisuuden suhteen Teneriffa on moninkertaisesti turvallisempi kuin aurinkorannikko manner-espanjassa?

Costa del Crimella on tunnetusti omat ongelmat mutta ne eivät välttämättä kohdistu tavallisiin turisteihin vaan keskittyvät pääosin eri rikollisryhmittymien välienselvittelyihin.

CanarianWeekly verkkolehdessä oli uutisoitu noista Teneriffan ongelmista:

"Alongside these high-profile safe thefts, there has also been an increase in street robberies in popular tourist areas such as Los Cristianos, Costa Adeje, and Playa Fañabé. Many of these incidents occur in broad daylight, with thieves threatening victims using sharp objects."

Kai sitä voi tulla ryöstetyksi vaikka Helsingissä mutta aina ikävää jos jossain lomakohteessa uutisoidaan lisääntyneistä aseellisista ryöstöistä keskellä päivää...
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Viime ja edellis syksynä oli ainakin Teneriffalla todella rauhallista. Los Americanosissa näky kyllä poliisejakin vähän joka nurkalla. Nyt täällä inglesissä sama juttu iltaisinkin turvallisen tuntuista. Joku fetish pride month näyttäisi olevan meneillään, jos homoja pelkää niin ei kannata just nyt tulla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Näistä turvallisuusjutuista tulee aina mieleen se, kun tuttava kävi vuosia sitten Kolumbiassa. Kun palasi sieltä, muisti mainita kaikille että "hei katsokaa, ei minua tapettu tai kidnapattu. ihan normipaikka se Kolumbiakin on!"

Enkä mitenkään vertaa tällä jutulla Kanariansaaria Kolumbiaan vaan sitä, että tilastollisestikin 99% turisteista on turvassa 1-2vk reissulla, jos pitää oman järjen päässä. Hölmöilemällä löytää ongelmia ihan mistä tahansa paikasta, toisista tietysti vähän helpommin kuin toisista...
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mitenkäs teillä jotka olette vuokranneet autoa yhdysvalloissa tai muualla niin minkä suuruinen tuo "security hold" on ollut, joka on autoa hakiessa veloitettu. Huvikseni kun katselin Finnairin sivun kautta vuokra-autoja Arizonassa niin Sixtin autoa vuokratessa sivusto ilmoittaa katevarauksen olevan 2469€. Ja ihan perus auto siis kyseessä.
Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos itse auton vuokraaminen maksaa noin 400€? Otin asiakaspalveluun yhteyttä tuosta asiasta, mutta eivät vastanneet kysymykseen vaan selittelivät niitä näitä. Kerran olen Vegasissa vuokrannut auton päiväksi, mutta ei ole mitään muistia paljonko silloin ottivat varausta luotolle. Lähinnä nyt mietin, että jos tuo oikeasti menisi noin suureksi tuo summa niin pitäisi varta vasten nostaa luottorajaa tuon vuoksi.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mitenkäs teillä jotka olette vuokranneet autoa yhdysvalloissa tai muualla niin minkä suuruinen tuo "security hold" on ollut, joka on autoa hakiessa veloitettu. Huvikseni kun katselin Finnairin sivun kautta vuokra-autoja Arizonassa niin Sixtin autoa vuokratessa sivusto ilmoittaa katevarauksen olevan 2469€. Ja ihan perus auto siis kyseessä.
Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos itse auton vuokraaminen maksaa noin 400€? Otin asiakaspalveluun yhteyttä tuosta asiasta, mutta eivät vastanneet kysymykseen vaan selittelivät niitä näitä. Kerran olen Vegasissa vuokrannut auton päiväksi, mutta ei ole mitään muistia paljonko silloin ottivat varausta luotolle. Lähinnä nyt mietin, että jos tuo oikeasti menisi noin suureksi tuo summa niin pitäisi varta vasten nostaa luottorajaa tuon vuoksi.
Aviksella ainakin käytäntö on ollut, että omavastuun verran kannattaa varautua että katevaraus on. Jos ottaa autoon taas nollaomavastuun, niin sitten se katevaraus on ollut satasen tai pari jos auto jää vaikka tankkaamatta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jenkeissä ei ole tullut ajettua kuin kerran enkä vuokrannut autoa itse, niin ei hajua. Euroopassa peruspaketeilla vaihtelevat katevaraukset yleensä jossain 400-800 euron välillä, yli tonnia en muista koskaan olleen. Autoja varmasti kolminumeroisen kertamäärän vuokranneena. Omavastuu noissa on ollut huomattavastikin tuota korkeampi joskus.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei nyt liity edelliseen kysymykseen, mutta jos tämmöinen kuin Locauto tulee jossain vastaan, niin kannattaa tsekata. Vuokrattiin niiltä kesällä Italiassa auto. Oli Bergamon paras hinta/laatusuhde minusta. Saatiin uudenkarhea Cupra (en tykännyt, mutta ei vuokraamon vika, että volkswagenit ei nappaa), vuokraaminen ja palautus sujuivat helposti ja katevaraus kortilta oli 1 euro! Eikä jälkeenpäin ole kuulunut mitään.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mitenkäs teillä jotka olette vuokranneet autoa yhdysvalloissa tai muualla niin minkä suuruinen tuo "security hold" on ollut, joka on autoa hakiessa veloitettu. Huvikseni kun katselin Finnairin sivun kautta vuokra-autoja Arizonassa niin Sixtin autoa vuokratessa sivusto ilmoittaa katevarauksen olevan 2469€. Ja ihan perus auto siis kyseessä.
Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos itse auton vuokraaminen maksaa noin 400€? Otin asiakaspalveluun yhteyttä tuosta asiasta, mutta eivät vastanneet kysymykseen vaan selittelivät niitä näitä. Kerran olen Vegasissa vuokrannut auton päiväksi, mutta ei ole mitään muistia paljonko silloin ottivat varausta luotolle. Lähinnä nyt mietin, että jos tuo oikeasti menisi noin suureksi tuo summa niin pitäisi varta vasten nostaa luottorajaa tuon vuoksi.

Omalla kohdalla se on ollut yleensä 200-300 dollarin välillä. Olen käyttänyt eniten Alamoa heidän omien Suomi-sivujen kautta (hintaan kuuluu lisäkuski) ja omavastuut ovat selkeitä, mutta viimeksi oli Auto Europen kautta Dollarin auto. Ei mitään valitettavaa, kun olen aina varmistanut, että omavastuun nollauksessa on mukana lasi, renkaat, katto ja alusta . Näissä on eroja ja esimerkiksi Hertz ja Avis veloittavat edellä mainituista erikseen. Kokemusta on monesta osavaltiosta ja aina kaikki on mennyt todella helposti. Pari kertaa ollut samaan hintaan parempi auto, kun oman autoluokan autot ovat loppuneet.

Jotkut vuokraamot ovat Yhdysvalloissa hankkineet aivan liikaa sähköautoja ja yrittävät lykätä niitä myös "tavallisen" auton varanneille. Tässä kannattaa olla tarkkana, koska tuo latausverkosto on maassa kovin epätasapainoinen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Indonesiassa ollaan, Gili Airilla tällä hetkellä. Edelleen ihan mukava paikka lomailla. Edullinen ja kelit priimaa. Ei toki sovellu niille joille selkeys ja järjestys ovat kaikki kaikessa.

Kohteet tällä kertaa Ubud(Bali)-Gili Air-Uluwatu(Bali). Kutan kaaos on aiemmin nähty niin ei tarvitse tällä kertaa sillä itseään kiusata.
 

hege

Jäsen
@Bunder , viime talvena (ja kesänä) vuokrasin Kanadassa auton useamman kerran Uberin kautta ja niissä pantti oli luokkaa 200-300 CAD:a. Vuokraamot oli nopeasti kollattuna 2xHertz, Enterpise ja joku pienempi pulju. Sen kautta sai helposti kohtuullisen hyviä diilejä usean toimijan osalta.

Tuolta kautta jäi aina joku omavastuu ellei erikseen poistanut sitä tiskillä, mikä ei muistaakseni ainakaan jonkun toimijan kanssa ollut mitenkään järkevää eli 10 päivän vuokra oli 240 CAD:a ja omavastuun alentaminen 1000 CAD:n maksoi 350 CAD:a (alkuperäinen omavastuu oli 3k CAD:a) mutta jos olisi halunnut 0 omavastuun niin se olisi maksanut reilut 40 CAD:a/vrk. Yhdellä kerralla en tainnut edes alentaa omavastuuta kun auton paperit oli edessä ennen kuin piti asiaa päättää ja auton kaikissa sivuissa, kulmissa yms. oli merkintä pienestä vauriosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös