Matkakohteenne

  • 2 565 360
  • 14 915

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tampereelta matkustamisesta ei ole kokemusta, mutta yleensä ottaen nykyään vältän vaihdollisia lentoja Euroopassa, kun usein ne vaihdot tuntuvat venyvän ja lopulta kotiinpaluu venyy helposti minimissään 1-2 tuntia ja pahimmillaan saat ensimmäisen legin myöhästymisen takia stressata noinko jäät johonkin helvetin Arlandaan yön yli venaamaan jatkolentoa.

Tosin eipä ole pandemian jälkeen paljoa tarvinnut duunin puolesta enää reissata, mutta edelliselle työreissulle Brysseliin erehdyin ottamaan SAS:n vaihdolliset lennot ja paluu meni ihan vituiksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ateena on ristiriitainen. Ymmärrän edellisten kommentit ja sen mistä ne kumpuavat. Jotta ennakkokuva ei olisi liian yksipuolinen, niin esitän vähän päinvastaista kulmaa. Mitään täsmävinkkiä en osaa antaa, mutta linkkaan tähän alle aiemman viestini tästä ketjusta. Viikko on jo aika mukava aika ja siinä ehtii rauhoittua, eikä tarvitse juosta "pakollisia" nähtävyyksiä läpi. Tästä yllä nimimerkin @444 erinomainen muistutus! Missä päin teillä on majoitus?

@SYL Aps67 Me palasimme viikko sitten Ateenasta Ja täytyy sanoa, että pidin kaupungista. Asuimme siistissä AirBnb:ssä aika lähellä Syntagmaa, Plakan ja Monastirakin rajalla. Ateena oli mukavalla tavalla vähän rähjäinen, mutta kuitenkin toimiva. Skootterimeininki ja liikenne muutenkin oli aika järkkyä. Emme käyttäneet julkisia kuin lentokenttämetroon ja takaisin sen sijaan käveltiin paljon. On totta, että turistialueilla oli vaikea löytää kreikkalaista ruokaa, koska tarjota oli tylsän kansainvälistä hampurilaista ja avocadoleipää. Mitropoleos -kadulla sijaitsevan katedraalin kupeesta löytyi kuitenkin Old Ithaki -niminen ravintola, jossa söin varmaan elämäni parhaat dolmadakit. Monastirakissa Athenas -kadulla on Varvakios central market, jossa myydään kaikenlaista lihaa ja kalaa ja alueella on myös ruokapaikkoja, joiden listoilla näytti olevan paikallisia safkoja. Läheisillä poikkikaduilla myydään sitten vihanneksi, mausteita, oliiveja yms yms.

Akropolikselle kannattaa ehdottomasti mennä heti, kun paikka avautuu ja ostaa liput valmiiksi. Siellä on jo tunnin päästä järkyttävä määrä porukkaa ja puoliltapäivin lippujono on varmaan 100 metriä pitkä. Hieno paikka, mutta turreja riitti vielä lokakuun alussa enemmän kuin paljon. Käytiin myös pyörähtämässä muilla raunioalueilla, kuten Agorassa, Hadrianuksen kaarella, Zeuksen temppelillä jne. Osaan kohteista myydään lippuja, joilla näkee useamman alueen.

Lokakuun alku oli sään puolesta paras aika matkustaa; oli lämmintä muttei kuumaa. Kaikenlaista nähtiin ja paljon jäi käymättä, esim. Pireus ja Lykavittos -kukkula. Menisinkö uudelleen? Menisin.
 

12961

Jäsen
Eipä ole näköpiirissä SAS:in paluuta. Toivottavasti jossain vaiheessa tulee kun älyävät fisnkin avaaman markkinaraon.

Nykyään Air Baltic on allianssissa KLM:n ja Air Francen kanssa.
Ensi kuussa Pariisin työmatkalla vaihdot Riikasssa ja Amsterdamissa. Alle tunnin vaihtoajat sopivat hyvin kun vertasi ajelua Tampereelta Seutulaan ja takaisin. Iltapaluussa säästyy jopa yli 3 tuntia.

Tämä Balticin allianssi/yhteistyökuvio on aika erikoinen, kun tekevät erilaisia codeshareja suoraan lentoyhtiöiden kanssa, mutta eivät kuulu mihinkään isoon allianssiin. Kaukolennoissa lippuja löytyy Riikan kautta usein Unitedin, Austrianin ja Lufthansa/SWISSin lentoihin, eli yhteistyötä taitaa olla vähän reittikohtaisesti ja joka suuntaan.

Toiseksi Balticcia varatessa muualle kuin suoriin/omiin kohteisiinsa, kulkevat nämä codesharet minusta järjestään Riikan kautta eikä mihinkään Tampereen suoriin Euroopan hubilentoihin tunnuta tarjoavan kunnollisia jatkoja. Joskus jotain aivan huumoriaikatauluja. Onko noissa codeshareissa tärkein kuvio tarjota kumppanille juuri Riika yhteistyökohteeksi ja pumpata tuolle reitille käyttöastetta?

SASkin lähtee tuoreiden tapahtumien johdosta piakkoin pois Star Alliancesta ja hyppää Skyteamiiin eli AF-KLM kanssa samaan leiriin. Aika näyttää vaikuttaako tämä näihin Turun ja Tampereen kenttien syöttöliikenteisiin.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko jatkislaisilla kokemuksia Ranskan neljänneksi suurimmasta kaupungista Toulousesta? Rouvan kanssa suunnitellaan ensi kevääksi Ranskan reissua. Meille ovat jo Pariisi ja Nizza lähiseutuineen tuttuja, ja nyt kiinnostaisi Toulouse ja sen lähiseutu. Voitteko suositella, onko suosituksia, onko kokemuksia, plussat ja miinukset?

Toulouse sinällään vaikuttaa mielenkiintoiselta kaupungilta. Ranskalaiset itse tykkäävät matkustaa kaupunkiin. Muille eurooppalaisille Toulouse on sitten jo tuntemattomampi kaupunki. Englantilaiset ovat ilmeisesti viime vuosina löytäneet Toulousen turistipaikkana. Toulouse vaikuttaa turvalliselta, esimerkiksi Marseillea turvallisempi (Marseille on Ranskan Napoli. Toki Napolin seudulla Sorrento on turvallinen ja ihana paikka).

Toulouse vaikuttaa modernilta kaupungilta, pitkän historian lisäksi. Sieltä löytyy turistikohteita tiedekeskuksista komeisiin kirkkoihin ja arkkitehtuuriin. Toulouse on iso opiskelija- ja yliopistokaupunki. Lähiseudulla on myös paljon nähtävää, mm. Pyreneet, Andorra, Carcassonne ja Carcassonnen linnoitus.

Itse diggaan siitä, että jos löydän ventovieraasta kohteesta jotain mielenkiintoista, josta ottaa kiinni, takertua ja ottaa lisää selvää. Toulousessa ja sen lähiseudulla se "koukku" mulle on ollut tässä tapauksessa "Canal du Midi". Kanava, joka yhdistää jokien kanssa Välimeren ja Atlantin. Vau! Vaikuttaa melkoiselta "ulkoilmamuseolta".

Noiden nähtävyyksien lisäksi rouvan kanssa arvostamme aina turistikohteen ruoka-, juoma- ja ravintolatarjontaa. Onkohan Toulousessa paljon hyviä ravintoloita? Tykätään käydä aina paikallisissa kauppahallissa ja kauppatoreilla.

Uskoisin, että helposti Toulousessa ja sen lähiseudulla on viikoksi nähtävää, mutta mitä mieltä, onko kokemuksia? Sana on vapaa!


Edit. Oikeastaan, mitä enemmän Toulousesta lukee, sitä varmemmaksi tulee Toulousen valinta.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Faija täytti muutama vuosi sitten 70 vuotta ja piti viedä se 2020 Saksaan katsomaan jalkapalloa. No pandemia ja meille tullut perheenlisäys siirsi tuota ja nyt aktivoiduin takaisin järkkäämään sitä.

Berliinissä ollaan joskus käyty katsomassa Herthan matsia. Tällä kertaa pohdittiin Düsseldorfiin lentoa ja Dortmundin kotiottelu.

Onko kokemusta kuinka helposti tuonne saa lippuja? Ja onko suosituksia missä kaupungissa viettää viikonloppu, kun lauantaina olisi se ottelu?

Aluksi mietin Kölniä, mutta silloin saa kyllä kulutettua suurimman osan reissusta siirtymiin. Joten mites nuo Dortmundin lähikaupungit?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aluksi mietin Kölniä, mutta silloin saa kyllä kulutettua suurimman osan reissusta siirtymiin.

Muuta en osaa sanoa, mutta joskus tuli lennettyä Düsseliin ja sieltä meno junalla Kölniin. Helppoa ja nopeaa siirtyä, ei tainnut olla kuin joku puoli tuntia asemalta asemalle.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aluksi mietin Kölniä, mutta silloin saa kyllä kulutettua suurimman osan reissusta siirtymiin. Joten mites nuo Dortmundin lähikaupungit?
Düsseldorfissa on ihan tyylikäs vanhakaupunki. Paljon ravintoloita ja pubeja sekä Reinin rannalla että kaupungin sisäosissa.

Dortmund on jättänyt vähän persoonattomamman kuvan pommitusten jälkeen nopeasti 50-60 -luvuilla rakennettuna "puolimodernina" kaupunkina. En väitä kuitenkaan tuntevani kovin hyvin.

Molemmissa olen käynyt muutaman kerran oltuani itäisessä Westfalenissa Paderbornin kaupungissa opiskeluvaihdossa. Köln on tietenkin edellä mainittuja suurempi - mutta "Düsseli" olisi sopivasti keskeisellä sijainnilla tehdä päiväretkiä...

Mainitsemani "Padde" on valitettavan sivussa toimiakseen tukikohtana alueella pyörimiseen - illalla majapaikkaan paluu voisi olla ongelma. Se olisi muita pittoreskimpi (vain 130 000 asukasta) vanhaan malliin peruskorjattu (80 % kaupungista tuhoutui sodassa). Sen keskustan suurimmassa ja hienoimmassa puistossa on myös lähde, josta saa alkunsa Reiniin laskeva Pader -joki. Vaikka kaupunki on erittäinkin tyylikäs, jossa on paljon vanhaa, mutta myös jonkin verran vauraan teknologiakaupungin (mm. Nixdorf) moderniutta, mutta silti ehkei ihan tarpeeksi tekemistä pitemmälle reissulle - ellei pääse opiskelijameininkeihin sisälle...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Düsseldorfissa on ihan tyylikäs vanhakaupunki. Paljon ravintoloita ja pubeja sekä Reinin rannalla että kaupungin sisäosissa.

Vähän kylmäsi jälkeenpäin reissun jälkeen, kun sai kuulla Saksan poliisin estäneen 4-5 terroristin rynnäkkökivääri-iskun juuri Düsselin vanhan kaupungin ravintola-alueella... olisi nimittäin juuri sattunut samaan ajankohtaan kuin itse vietti siellä aikaa ja ei se niin suuri alue ole, etteikö olisi voinut käydä huonosti. Kesäaika ja terassit niin siinä niitä ammuttavia olisi riittänyt. Mutta poliisi oli tällä kertaa ennakkoon tehokas ja sai nitistettyä terot ennen iskun toteuttamista. Hyvä niin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Reilun vuoden päähän talvelle suunnitteilla sellainen noin kolmen viikon reissu Uuteen Seelantiin. Pohjoissaari kierrettiin läpi muutama vuosi sitten, nyt olisi vuorossa eteläsaari. Tässä vaiheessa vasta hahmotellaan vähän ajoreittiä ja katsellaan kiinnostavia paikkoja, joten jos täällä on kokeneita eteläsaaren kävijöitä niin kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan. Missä kannattaa käydä, onko jotain yliarvostettuja paikkoja jotka kannattaa skipata, onko jotain kätkettyjä helmiä? Mitään kaupunkikulttuuria ei välttämättä olla nyt tältä reissulta etsimässä, enemmänkin hienoja luontonähtävyyksiä, aktiviteetteja ja kokemuksia.

Tällä hetkellä hyvin alustava suunnitelma ajoreitistä olisi sellainen, että vuokrattaisiin camper Christchurchista, mistä sitten tällaisella reitillä eteenpäin: Christchurch-Lake Tekapo-Queenstown-Te Anau-Milford Sound-Wanaka-Hokitika-Arthur's Pass-Christchurch. Reitti siis käytännössä kiertää nuo etelän Alpit ja tuo saaren pohjoisosa jätettäisiin ehkä väliin. Ajatuksena olisi, että ainakin Lake Tekapossa (Mt. Cook), Queenstownissa ja Wanakassa oltaisiin pari-kolme yötä kussakin. Kannattaako reittiin lisätä jotain mukaan, onko reitin varrella jotain erityisen hienoja maisemateitä joille kannattaa poiketa?

Sitten kiinnostaisi myös se, mikä on eteläsaaren kiertoon paras vuodenaika noin kelien ja maisemien puolesta? Pohjoissaarella käytiin helmikuussa, ihan turistisesongin loppupuolella, ja se oli ainakin ruuhkien suhteen hyvä valinta. Sateista oli ajoittain, mutta niinhän Uudessa Seelannissa taitaa olla lähes aina. Eteläsaaren suhteen kiinnostaisi ehkä sikäläinen syksykin, mutta mitenkähän kylmäksi tuolla menee yöt, että tuoko jo epämukavuutta autossa nukkumiseen ja onko hankala aika pukeutumisen kannalta? Tarkoituksena olisi vuokrata Jucylta sellainen Hiacen alustalle tehty camper ja nukkua Holiday parkeissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tällä hetkellä hyvin alustava suunnitelma ajoreitistä olisi sellainen, että vuokrattaisiin camper Christchurchista, mistä sitten tällaisella reitillä eteenpäin: Christchurch-Lake Tekapo-Queenstown-Te Anau-Milford Sound-Wanaka-Hokitika-Arthur's Pass-Christchurch. Reitti siis käytännössä kiertää nuo etelän Alpit ja tuo saaren pohjoisosa jätettäisiin ehkä väliin. Ajatuksena olisi, että ainakin Lake Tekapossa (Mt. Cook), Queenstownissa ja Wanakassa oltaisiin pari-kolme yötä kussakin. Kannattaako reittiin lisätä jotain mukaan, onko reitin varrella jotain erityisen hienoja maisemateitä joille kannattaa poiketa?
Omasta reissusta on jo kohta kymmenen vuotta, mutta osittain sama reitti oli meillä, eli Christchurch-Lake Tekapo-Queenstown tuli vuokrakipolla ajettua. Tai ainakin muistaakseni palautin auton Queenstowniin. Lake Tekapolla voi zoomailla, olisiko mahdollisuus tähtitarkkailuun paikallisen observatorion opastetulla kiertueella. Tsekkaa Dark Sky Project, jos kiinnostaa. Ajastetulla reissulla aikataulujen sovittaminen tähtikirkkaaseen iltaan on toki hiukan arpapeliä. Meillä kävi tuuri ja pilvet väistyivät mukavasti. Jos on järkkäri, henkilökunta tekee puolestasi kameran asetukset ja laittaa systeemin ottamaan pitkiä valotuksia kiertueen aikana.

Onko muuten Aoraki (Mt. Cook) opastettu patikka suunnitelmissa? Suosittelen kyllä, jos patikointi kiinnostaa. Tekapolla voi tallustella ihan merkattuja reittejä hiukan vähemmän haastavissa maastoissa myös. Muuten kylässä ei ole paljon näkemistä, mutta tuo Aoraki puolustaa kyllä pysähdystä Tekapolla.

Sellainen huomio matkalla Queenstowniin, että siinä on joitain juusto- ja viinitiloja matkan varrella. Sen verran tehtiin kireä aikataulu auton palautuksen kanssa, että ei ehditty tuollaisella poiketa. Harmitti jonkin verran, kun käytiin jossain random-tienvarsikuppilassa lounalla, eikä sitten jäänytkään enää aikaa muuhun. Muuten juuri tuo pätkä oli oikein mukava reitti.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onko muuten Aoraki (Mt. Cook) opastettu patikka suunnitelmissa? Suosittelen kyllä, jos patikointi kiinnostaa. Tekapolla voi tallustella ihan merkattuja reittejä hiukan vähemmän haastavissa maastoissa myös. Muuten kylässä ei ole paljon näkemistä, mutta tuo Aoraki puolustaa kyllä pysähdystä Tekapolla.
Juu, oli tarkoitus että tuolla Tekapossa pysähdyttäisiin ainakin kahdeksi yöksi, jolloin voisi yhden päivän pyöriä tuolla Aorakin suunnalla, Lake Pukakilla jne. Sitä olen vähän katsellut, että kannattaako mieluummin ottaa joku valmis, opastettu retki Tekaposta vai ajella sinne itse ja käydä omatoimisesti patikoimassa joku reitti. Ainakin pohjoissaarellahan nuo reitit on todella loistavasti merkittyjä ja opastettuja, joten siellä ainakin pärjäsi hyvin ihan omatoimisestikin.

Nuo juusto- ja viinitilat ei sinällään kiinnosta kun ei olla harrastajia, mutta tuo tähtien zoomailu kuulostaa kyllä näin kahdelle valokuvauksen harrastajalle aika mielenkiintoiselta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tekapossa käyneenä voisin sanoa, että kylästä lähti hyvin merkitty, kiva patikkareitti Mt Johnin huipulle, josta oli hienot näköalat komeisin maisemiin joka puolelle. Mt John on huippu, jossa myös observatoriot sijatsevat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Itse on pitänyt kanssa kysyä vinkkejä Uuten-Seelantiin, kun maaliskuussa on kavereiden kanssa reissu sinne. En tiedä onko kolme viikkoa liian vähän aikaa sekä pohjois- että eteläsaaren kiertämiseen, mutta se on ollut meillä alustava suunnitelma. Eli saa heittää myös vinkkejä pohjoissaarelle. Ainoat varmat tekemiset on Hobbiton ja Rugby-ottelu, mutta varmasti teemme päiväpatikointeja ja käymme hienoissa luontokohteissa.
 

Grafix

Jäsen
Tällä hetkellä hyvin alustava suunnitelma ajoreitistä olisi sellainen, että vuokrattaisiin camper Christchurchista, mistä sitten tällaisella reitillä eteenpäin: Christchurch-Lake Tekapo-Queenstown-Te Anau-Milford Sound-Wanaka-Hokitika-Arthur's Pass-Christchurch. Reitti siis käytännössä kiertää nuo etelän Alpit ja tuo saaren pohjoisosa jätettäisiin ehkä väliin. Ajatuksena olisi, että ainakin Lake Tekapossa (Mt. Cook), Queenstownissa ja Wanakassa oltaisiin pari-kolme yötä kussakin. Kannattaako reittiin lisätä jotain mukaan, onko reitin varrella jotain erityisen hienoja maisemateitä joille kannattaa poiketa?
Tuohan on varmaan se tyypillisin kierros eteläsaarella ja syystäkin. Saaren pohjoisosissa esimerkiksi Abel Tasmanin kansallispuisto on tosin erittäin kiva ja Marlboroughin alueen viinitilat samoin, mutta jos ne ei suuremmin kiinnosta niin tuolla etelämmässä saa ajan varmasti kulumaan hyvin.

Queenstownissa menisi kyllä helposti useampikin päivä. Siellä kun pitää omaa perusleiriä, niin esim Milford Soundin voi käydä tsekkaamassa päiväreissulla kätevästi. Samoin esim Ben Lomondin huiputus on erittäin suositeltava aktiviteetti. Jos erilaiset extremehommat kiinnostaa, niin tuolla alueella on niitä lukematon määrä. Myös maastopöyrän vuokraus kannattaa, tuolla on upeita reittejä ja polkuja. Jos reissaat mussukan kanssa, niin Onsenin hot poolsit illalla tähtien alla voisi maistua.

Wanakassa pari yötä on mielestäni jo ihan tarpeeksi. Hieno paikka, mutta ei siellä ihan hirveästi ole tekemistä. Wanakalta Haastiin (Haast Pass) on kyllä mielestäni yksi hienoimmista tiepätkistä mitä on tullut mentyä. Haastin jälkeen vastaantulevat Foxin ja Franz Josefin kuuluisat jäätiköt ovat ikävästi alkaneet sulamaan, mutta hyviä ja haastavia trekkailureittejä löytyy molemmista paikoista.

Sateistahan tuolla usein on eikä lämpötilat nouse kovin korkealle. Itse olen käynyt eteläsaarella marraskuussa, tammikuussa ja maaliskuussa. Joku helmikuun loppu voisi olla aika hyvä, pahin turistirysäily on hiipumaan päin ja säiden puolesta pitäisi olla oikein jees.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Millainen meno Uudessa Seelannissa on kesä-heinäkuussa? Ei tarkempaa suunnitelmaa vielä, mutta tuli taannoin vain mieleen, että mikäli pesti täällä hiekan keskellä venyy pidemmäksi, voisi joku kesä lähteä Suomen sijaan tuonne. Joulun kaksi viikkoa tuntuu vähän lyhyeltä ajalta, vaikka 1/3 matkaa on Suomeen nähden jo takana.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Queenstownissa menisi kyllä helposti useampikin päivä. Siellä kun pitää omaa perusleiriä, niin esim Milford Soundin voi käydä tsekkaamassa päiväreissulla kätevästi.
Tuo Queenstown vaikuttaa kyllä hienolta paikamta ja tuolla varmaan olisi tarkoitus olla pisimpään paikallaan (tai siis pitää tuota tukikohtana). Tuota Milford Soundia mietittiin juuri, että kävisikö sen päiväreissuna Queenstownista käsin, vai ajaisiko Queenstownista esim. Te Anauhin, olisi siellä pari yötä ja kävisi Milford Soundissa sieltä käsin. Tuo Fjordlandin alue kun kiinnostaa muutenkin kuin pelkästään Milford Soundin osalta.

Ja ajateltiin muutenkin noudattaa pohjoissaaren turneelta tuttua taktiikkaa, että pyritään pitämään päivittäisten siirtymien välimatkat suht' lyhyinä, sellaisessa 200-250 kilometrissä maksimissaan. Tällöin jää aikaa vähän ympärille katseluun, voi käydä tekemässä pieniä pistoja hienoille maisemateille ja voi pysähtyä jos jotain mielenkiintoista tulee vastaan. Omalla autolla tuo Queenstownista Milford Soundiin taitaa kuitenkin ottaa sen 4 tuntia per suunta, joten on ehkä vähän turhan pitkä ajomatka yhdelle päivälle tuo edestakainen matka.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Millainen meno Uudessa Seelannissa on kesä-heinäkuussa? Ei tarkempaa suunnitelmaa vielä, mutta tuli taannoin vain mieleen, että mikäli pesti täällä hiekan keskellä venyy pidemmäksi, voisi joku kesä lähteä Suomen sijaan tuonne. Joulun kaksi viikkoa tuntuu vähän lyhyeltä ajalta, vaikka 1/3 matkaa on Suomeen nähden jo takana.
Siellä on talvi ja vuorilla lunta. Suuri osa vaellusreiteistä on suljettuna. Varmasti majoitukset sun muut ovat halvempia heidän talviaikaansa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Mä en lähtisi liikaa ahnehtimaan. Malaga on suht helppo kohde, kun oletettavasti lennätte sinne, niin sen kanssa pystyy helposti yhdistämään toisen Andalucian kaupungin kanssa.

Kuten yllä mainittiin niin Sevilla, Cadiz, Cordoba ja Granada kaikki ovat paikkoja jossa saa helposti 2-3 päivää kulumaan. Sevilla noista on suurin.
Palaan tähän parin kk:n takaiseen avaukseeni. Reissu on nyt hankittu, lennot ovat H:ki - Malaga - H:ki joulukuun eka viikko ja hotelli varattu ensin kahdeksi yöksi Granadaan (sieltä myös hankittu opastettu kierros Alhambrassa) ja sen jälkeen sitten viideksi yöksi Malagasta.

Olen yrittänyt etsiä hauilla, että onko Malagan lentokentältä suoria bussiyhteyksiä Granadaan vai pitääkö koukata Malagan kautta? Granadasta Malagan keskustaan ajateltiin körötellä Renfellä eli sikäläisellä junalla. Yleensä ollaan pyritty yhdistämään reissuihin paikallista futista mutta ainakin Granadan ja Malagan isoimmilla seuroilla on vieraspelit silloin kun ollaan siellä. Pääsarjakorista olis kyllä Malagassa silloin tarjolla ja siihen voisi tarttuakin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palaan tähän parin kk:n takaiseen avaukseeni. Reissu on nyt hankittu, lennot ovat H:ki - Malaga - H:ki joulukuun eka viikko ja hotelli varattu ensin kahdeksi yöksi Granadaan (sieltä myös hankittu opastettu kierros Alhambrassa) ja sen jälkeen sitten viideksi yöksi Malagasta.

Olen yrittänyt etsiä hauilla, että onko Malagan lentokentältä suoria bussiyhteyksiä Granadaan vai pitääkö koukata Malagan kautta? Granadasta Malagan keskustaan ajateltiin körötellä Renfellä eli sikäläisellä junalla. Yleensä ollaan pyritty yhdistämään reissuihin paikallista futista mutta ainakin Granadan ja Malagan isoimmilla seuroilla on vieraspelit silloin kun ollaan siellä. Pääsarjakorista olis kyllä Malagassa silloin tarjolla ja siihen voisi tarttuakin.

Jaa a, ei ole koskaan tullut bussilla kentältä matkustettua. Tosin junalla pääsee kentältä todella helposti Maria Zambranolle josta sitten lähtee kaukojunat ja bussit.

Korispelille peukku, parempi fiilis siellä on kuin Malaga CF:n peleissä nykyään. Unicaja taitaa pelata edelleen pääsarjassa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Onko Yorkshireen menijöitä, lentokone lähtisi toukokuussa? Vanhan suosikkibändin Keanen paluu keikkalavoille (20 Years of Hopes and Fears) on hyvä tekosyy matkaan, mutta samalla ehtii nähdä muutakin Leedsin ja Yorkshiren liepeillä. Kestoksi suunniteltu n. viikkoa, jakautuen vapun molemmin puolin.

JA:n keskustelijoiden sankasta joukosta löytyy varmasti alueella pörränneitä. Google on kiva ja ChatGPT hallusinoi vaikka mitä, mutta silti olisi mukava kuulla, jos löytyy "jotain" turisti-infojen top10-listojen ulkopuolelta.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulipa varattua 12 päivän reissu Japaniin helmikuulle, lento Osakaan. Etelä-Japani on Kiotoa ja Okinawaa lukuunottamatta kokematta, onko vinkkejä reissuun? Jonkunlainen ympyrä olisi kiva kiertää, toki tuolla on meri välissä (pitää selvitellä onko järkeä liikkua laivalla). Osaka, Kobe ja Hiroshima nyt varmaan ainakin tulee nähtyä, muuten aika auki.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa varattua 12 päivän reissu Japaniin helmikuulle, lento Osakaan. Etelä-Japani on Kiotoa ja Okinawaa lukuunottamatta kokematta, onko vinkkejä reissuun? Jonkunlainen ympyrä olisi kiva kiertää, toki tuolla on meri välissä (pitää selvitellä onko järkeä liikkua laivalla). Osaka, Kobe ja Hiroshima nyt varmaan ainakin tulee nähtyä, muuten aika auki.

Onko Nara tullut katsastettua aiemmalla Kioton reissulla? Jos ei, niin kannattaa ottaa listalle. Pienehkö kaupunki täynnä historiaa, ja useampi UNESCO:n maailmanperintökohde ihan kävelymatkan sisällä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Nara tullut katsastettua aiemmalla Kioton reissulla? Jos ei, niin kannattaa ottaa listalle. Pienehkö kaupunki täynnä historiaa, ja useampi UNESCO:n maailmanperintökohde ihan kävelymatkan sisällä.
Eipä ole, kiitos vinkistä. Nimenomaan myös pienemmät paikat kiinnostaa, vaikka Japanissa tuntuu kaiken kokoiset olevan hyviä kohteita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa varattua 12 päivän reissu Japaniin helmikuulle, lento Osakaan. Etelä-Japani on Kiotoa ja Okinawaa lukuunottamatta kokematta, onko vinkkejä reissuun? Jonkunlainen ympyrä olisi kiva kiertää, toki tuolla on meri välissä (pitää selvitellä onko järkeä liikkua laivalla). Osaka, Kobe ja Hiroshima nyt varmaan ainakin tulee nähtyä, muuten aika auki.
Hiroshima ja ydinräjähdyksen museo on toki itsestään selvä ja teillä listalla? :) Osakassa oleva akvaario Kaiyukan on yksi maailman hienoimmista ja parhaimmista akvaarioista. Suosittelen sitäkin jos edes vähän kiinnostaa. Tuo yllä mainittu Nara oli kyllä myös hieno paikka. Sille toinen ääni.

Tässä itse odottelen, että lapsi kasvaa ja vanhenee, niin hänkin saisi matkailusta enemmän irti ja tehtäisiin koko perheen kesken reissu Japaniin. Huikea maa.

edit: Tuossahan se Hiroshima lukikin. Unenpuute niin en osaa lukea.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös