Matkakohteenne

  • 2 439 805
  • 14 483

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa otettiin pakettimatka. Tällä kertaa STS Alppimatkat. Jouluviikolla mennään avovaimon kanssa Itävallan Bad Gasteiniin laskettelemaan. Lippuja ei ostettu etukäteen vaikka viikoksi olisi saanut alennusta. Mutta en ole varma jaksaako sitä ainakaan itse seitsemänä päivänä laskea.

Onko kokemuksia kyseisestä kylästä? Baari/ravintolavinkkejä ilman muuta otetaan vastaan. Vaan liekö niin pieni kylänen, että tulee käytyä jokainen pubi läpi joka tapauksessa.
Paljonko hintaa valmispaketilla, mitenkä sisältyykö noihin pakettihintoihin sukset/laudan kuljetus vai tuleeko extraa?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Pitkästä aikaa otettiin pakettimatka. Tällä kertaa STS Alppimatkat. Jouluviikolla mennään avovaimon kanssa Itävallan Bad Gasteiniin laskettelemaan. Lippuja ei ostettu etukäteen vaikka viikoksi olisi saanut alennusta. Mutta en ole varma jaksaako sitä ainakaan itse seitsemänä päivänä laskea.

Onko kokemuksia kyseisestä kylästä? Baari/ravintolavinkkejä ilman muuta otetaan vastaan. Vaan liekö niin pieni kylänen, että tulee käytyä jokainen pubi läpi joka tapauksessa.

Ei ole niin pieni. Itse olen tosin käynyt vain päivän laskureissulla, mutta alppikohteena Bad Gastein on varsin iso ja ravintoloita kymmeniä.
 

teppana

Jäsen
Paljonko hintaa valmispaketilla, mitenkä sisältyykö noihin pakettihintoihin sukset/laudan kuljetus vai tuleeko extraa?

Ekstraa tulee, mutta ei ollut kuin ihan nimellinen se hinta. En nyt muista mutta tyyliin alle 30€ oli lauta/sukset. Otettiin hotelli Salzburger Hof joka on Bad Gasteinin paras ja hintaan sisältyy aamupala + illalliset. Hintaa tuli 1500€ per pää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ekstraa tulee, mutta ei ollut kuin ihan nimellinen se hinta. En nyt muista mutta tyyliin alle 30€ oli lauta/sukset. Otettiin hotelli Salzburger Hof joka on Bad Gasteinin paras ja hintaan sisältyy aamupala + illalliset. Hintaa tuli 1500€ per pää.

Mun muistikuvani suksivuokrauksesta on, että ne ovat paikasta ja suksien tasosta riippuen jotain 90-150€ / viikko. Eli 30€ on tosi halpa varsinkin jos kamat eivät ole alottelijatasoa, mutta voihan tuo olla joku spessutarjous. Vuokraan aina sukset, kun en edes omista omia. Helpompaa, kun niitä ei tarvitse raahata ja saa huolletut kamat alle. En juurikaan käy rinteissä Suomessa.
 

teppana

Jäsen
Mun muistikuvani suksivuokrauksesta on, että ne ovat paikasta ja suksien tasosta riippuen jotain 90-150€ / viikko. Eli 30€ on tosi halpa varsinkin jos kamat eivät ole alottelijatasoa, mutta voihan tuo olla joku spessutarjous. Vuokraan aina sukset, kun en edes omista omia. Helpompaa, kun niitä ei tarvitse raahata ja saa huolletut kamat alle. En juurikaan käy rinteissä Suomessa.

Ei tullut tosiaan kovin tarkkaan katsottua hintoja kun en itsekään vie kamoja mukana. Mutta halpa se tosiaan oli. Murtomaahiihto on enemmän sydäntä lähellä ja ajattelin mennä hiihtämään parina päivänä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mun muistikuvani suksivuokrauksesta on, että ne ovat paikasta ja suksien tasosta riippuen jotain 90-150€ / viikko. Eli 30€ on tosi halpa varsinkin jos kamat eivät ole alottelijatasoa, mutta voihan tuo olla joku spessutarjous.

Tämä 30 € tarkoitti siis lentokoneessa kuljettamisen hintaa, ei vuokraamista. Siihen ei vaikuttane kamojen taso ;)
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei tullut tosiaan kovin tarkkaan katsottua hintoja kun en itsekään vie kamoja mukana. Mutta halpa se tosiaan oli. Murtomaahiihto on enemmän sydäntä lähellä ja ajattelin mennä hiihtämään parina päivänä.

Tuolla päin oli aika vähäisesti murtsikabaanaa, jos oikein muistan. Bad Gastein on tosin sen verran korkealla, että se vähä lienee suhteellisen lumivarmaa.
 

teppana

Jäsen
Tuolla päin oli aika vähäisesti murtsikabaanaa, jos oikein muistan. Bad Gastein on tosin sen verran korkealla, että se vähä lienee suhteellisen lumivarmaa.

No kunhan pääsis edes yhden lenkin heittämään niin pahimmat himot sais tyydytettyä. No, jos ei pääse niin lasketaan sitten. Kyllä se aika kuluu vaikka after skiissä jos ei muuta. :D
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuolla päin oli aika vähäisesti murtsikabaanaa, jos oikein muistan. Bad Gastein on tosin sen verran korkealla, että se vähä lienee suhteellisen lumivarmaa.
Bad Gastein ei ole kyllä kovin korkealla, vain noin kilometrissä. Itse olin tuolla lämpimänä talvena ja lumitilanne oli paikoin huonohko. Ylemmillä rinteillä ihan ok.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Bad Gastein ei ole kyllä kovin korkealla, vain noin kilometrissä. Itse olin tuolla lämpimänä talvena ja lumitilanne oli paikoin huonohko. Ylemmillä rinteillä ihan ok.

Ei itse kylä, mutta lumipaikat suht korkealla. Hiihtoladut ovat 1600+ metrissä. Ei Itävallan (harraste)hiihtomekka Leutaschkaan ole kuin 1100 mpy, mutta lumivarmuus on kovalla tasolla. Siellä tosin auttaa ympäröivien vuorien asento.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hmmm.. varattiin 11 yöksi hotelli Vietnamiin 2000e kuudelle henkilölle, nyt booking.com veloitti tililtä 2055e vaikka ennen aina sentilleen lähtenyt se summa mikä lukenut vaikka kurssi vaihtelee tietenkin. Muilla käynyt tätä?
Taidanpa soittaa huomenna bookingille...
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Hmmm.. varattiin 11 yöksi hotelli Vietnamiin 2000e kuudelle henkilölle, nyt booking.com veloitti tililtä 2055e vaikka ennen aina sentilleen lähtenyt se summa mikä lukenut vaikka kurssi vaihtelee tietenkin. Muilla käynyt tätä?
Taidanpa soittaa huomenna bookingille...
Tsekkaahan vielä ennen valittamista, missä valuutassa veloitus on tehty ja mitä asiasta sanotaan varausvahvistuksessa. Ei-euromaissahan nuo menevät useimmiten eurojen sijaan paikallisessa valuutassa, jolloin tappiota tulee helposti 2–3 prosenttia. Ja tämähän johtuu siis siitä, että pankit käyttävät aina asiakkaan kannalta epäedullisia vaihtokursseja.

Tosin sitten, jos hotelli on nimenomaisesti ilmoittanut, että veloitus tehdään euroissa eikä paikallisessa valuutassa, niin aihetta valittamiseen voisi jo ollakin. Itse olen törmännyt tällaiseen muistaakseni vain Islannin-reissullani viime vuonna, vaikka olenkin Booking.comin kautta tehnyt varauksia useisiin kymmeniin eri maihin. Islannissa siis useampi majapaikka ilmoitti hinnat vain euroissa, mutta veloitus lähti kuitenkin Islannin kruunujen mukaan. Palautteissa taisin aina asiasta mainita, mutta en nyt jaksanut alkaa mitään valituksia tehdä, kun summat olivat kuitenkin vain ykköseuroja per majapaikka.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@Artyukhin kannattaa tosiaan kysäistä bookingilta, ovat äärettömän tarkkoja noista jo ihan maineensa suojelemisen takia ja jos jotain epäkohtaa löytyy, aniin antavat kyllä hanaa vastuussa olevalle eli mahdollisen virheen tehneelle taholle.

Ei mulla noissa etukäteen velotettavissa ole koskaan mitään eroa kyllä ollut, mutta paikan päällä juuri viime tammikuussa Sri Lankassa velottivat noin 16e vähemmän kuin mitä varausvahvistuksessa luki. Tokihan tuo selittyi kurssivaihtelulla, eli voi se noinkin päin mennä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Pari kertaa olen itsekin yrittänyt heittää jotain kiellettyjä tavaroita security checkin läpi, mutta aina olen jäänyt kiinni.
Air Asian lennolle Bangkok - Sihanoukville saa ainakin ottaa sähkösytyttimen mukaan. Kysyin asiaa aspasta juuri ja kertoi, että käsimatkatavaroihin vaan.

Edit: älkää pelätkö, en ole sihanoukvilleen jäämässä vaan jatkan matkaa maanteitse heti kohteeseen päästyäni. Kiitos Kiinalaisten sekin mesta on jo pilalla, pelkkää paskaa tilalla.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Onkos joku käynyt Odessassa? Ens viikolla menen siellä käymään, toistaiseksi en tiedä muita nähtävyyksiä kuin yhdet portaat. Netti on yllättävän köyhä Odessan suhteen.
Odessasta on palattu, ehkä vähän ristiriitaisin tuntein. Kaupunki on lähes täysin venäläisten asuttama, minä oikeastaan tiesinkin. Silti vain Ukrainan lippuja on esillä. Listaan tässä muutamia kokemuksia ja havaintoja:

+Komea keskusta, joka on rakennettu Pietarin tyyliin.
+Hintataso on hyvin matala, myös Uber ja Bolt.
+Kadut ovat pirun leveitä, myös jalkakäytävät.
+Rahalla saa ja hevosella pääsee.
+Monella tapaa eksoottinen paikka.
+Todella suuri osa paikallisista oli oli todella ystävällisiä ja halukkaita auttamaan.
+Koko matka lentoineen oli hiton edullinen, vaikka liikuin lentämällä ja taksilla ja asuin hyvässä hotellissa.
+Paljon mielenkiintoisia museoita.

-Vain paremmissa paikoissa joku puhuu kieliä.
-Julkisesta liikenteestä venäjää puhumaton ei ota selvää.
-Keskustan ulkopuolella suurin osa taloista on hirvittävässä kunnossa.
-Tavalliset taksit ovat huijareita.
-Lentokenttä on sekamelska, joka on täynnä vittuilevia koppalakkeja.
-Kerjäläisiä ei oikeastaan näkynyt, mutta surullisen köyhiä ihmisiä senkin edestä.
-Menin pari viikkoa liian myöhään, kyseessä on "kesäkaupunki".

Summa summarum, kannatti käydä. Uudestaan en välttämättä mene. Pietari olisi 85% ajanut saman asian ja sinne pääsee junalla. Vaan kun en mene, niin kauan kun Putler on vallassa.
 

The Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Original Six, altavastaajat
Odessasta on palattu, ehkä vähän ristiriitaisin tuntein. Kaupunki on lähes täysin venäläisten asuttama, minä oikeastaan tiesinkin. Silti vain Ukrainan lippuja on esillä. Listaan tässä muutamia kokemuksia ja havaintoja:

+Komea keskusta, joka on rakennettu Pietarin tyyliin.
+Hintataso on hyvin matala, myös Uber ja Bolt.
+Kadut ovat pirun leveitä, myös jalkakäytävät.
+Rahalla saa ja hevosella pääsee.
+Monella tapaa eksoottinen paikka.
+Todella suuri osa paikallisista oli oli todella ystävällisiä ja halukkaita auttamaan.
+Koko matka lentoineen oli hiton edullinen, vaikka liikuin lentämällä ja taksilla ja asuin hyvässä hotellissa.
+Paljon mielenkiintoisia museoita.

-Vain paremmissa paikoissa joku puhuu kieliä.
-Julkisesta liikenteestä venäjää puhumaton ei ota selvää.
-Keskustan ulkopuolella suurin osa taloista on hirvittävässä kunnossa.
-Tavalliset taksit ovat huijareita.
-Lentokenttä on sekamelska, joka on täynnä vittuilevia koppalakkeja.
-Kerjäläisiä ei oikeastaan näkynyt, mutta surullisen köyhiä ihmisiä senkin edestä.
-Menin pari viikkoa liian myöhään, kyseessä on "kesäkaupunki".

Summa summarum, kannatti käydä. Uudestaan en välttämättä mene. Pietari olisi 85% ajanut saman asian ja sinne pääsee junalla. Vaan kun en mene, niin kauan kun Putler on vallassa.

Kävin viikonloppuna Kaliningradissa. Hyvin samankaltaiselta tuntui se paikka. Kaupunki on kiehtova yhdistelmä vanhempaa saksalaista tyyliä ja uudempaa venäläistä.
Onneksi matkaseurassa oli venäjää puhuvia, muuten olisi ollut melko hukassa siellä.
En kuitenkaan voi oikein suositella paikkaa kohteeksi eikä ole yhtään mieltä palata sinne. Kerta se riitti. Mikä on kyllä todella harvinaista minulle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kävin viikonloppuna Kaliningradissa. Hyvin samankaltaiselta tuntui se paikka. Kaupunki on kiehtova yhdistelmä vanhempaa saksalaista tyyliä ja uudempaa venäläistä.
Onneksi matkaseurassa oli venäjää puhuvia, muuten olisi ollut melko hukassa siellä.
En kuitenkaan voi oikein suositella paikkaa kohteeksi eikä ole yhtään mieltä palata sinne. Kerta se riitti. Mikä on kyllä todella harvinaista minulle.
Noin 10 vuotta sitten Kaliningradin sanottiin olevan Venäjän vakavimmin huumeongelmainen paikka. Näkyikö tällaisesta mitään merkkejä?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jouluviikoksi reissuun. Koska kyseessä tulee olemaan noin viikon kestävä pyrähdys, niin kaukokohteet eivät tällä kertaa ole vaihtoehto, mutta mielellään ainakin sen verran lämmintä pitäisi olla, ettei takkia tarvitse raahata mukaan. Jääkö jäljelle muita vaihtoehtoja kuin Madeira ja Kanariansaaret? Siis huomioiden, ettei myöskään Afrikka ja Turkki hirveästi nappaa.

Viime jouluviikko tuli vietettyä Madeiralla ja tykkäsin kyllä kohteesta, mutta silti en ehkä samaan kohteeseen haluaisi suunnata heti uudestaan. Luonnossa liikkuminen sekä patikointi kiinnostavat. Kännissä mölyävät Suomi- ja brittituristit eivät. Onko joku käynyt La Palmalla mikä kuuluu Kanariansaarista siihen rauhallisempaan osastoon ja jossa näyttäisi olevan myöskin vehreyttä sekä patikkapolkuja ihan kiitettävästi? Kannattaako sinne mennä?
 

444

Jäsen
Jouluviikoksi reissuun. Koska kyseessä tulee olemaan noin viikon kestävä pyrähdys, niin kaukokohteet eivät tällä kertaa ole vaihtoehto, mutta mielellään ainakin sen verran lämmintä pitäisi olla, ettei takkia tarvitse raahata mukaan. Jääkö jäljelle muita vaihtoehtoja kuin Madeira ja Kanariansaaret? Siis huomioiden, ettei myöskään Afrikka ja Turkki hirveästi nappaa.

Viime jouluviikko tuli vietettyä Madeiralla ja tykkäsin kyllä kohteesta, mutta silti en ehkä samaan kohteeseen haluaisi suunnata heti uudestaan. Luonnossa liikkuminen sekä patikointi kiinnostavat. Kännissä mölyävät Suomi- ja brittituristit eivät. Onko joku käynyt La Palmalla mikä kuuluu Kanariansaarista siihen rauhallisempaan osastoon ja jossa näyttäisi olevan myöskin vehreyttä sekä patikkapolkuja ihan kiitettävästi? Kannattaako sinne mennä?
Näiden lisäksi esim. Lähi-itä on ihan suosittelun arvoinen. Toki omalta osaltani tämä jää ns. nössöosastolle eli Israeliin ja Jordaniaan. Molemmissa vuoden sisään käyneenä voin suositella molempia. Jordaniassa on edullisempaa ja ”aidompaa”, Israelissa järjestykseen tottuneen on helpompi tulla toimeen. Lämpöä riittänee ihan kivasti, pahimmat seksihelteet ovat kesällä. Punainen meri on myös tuohon vuodenaikaan lämmin. Mitään Madeiran kaltaisia patikointeja ei tarvitse odottaa, mutta on esim. aavikkoa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onko joku käynyt La Palmalla mikä kuuluu Kanariansaarista siihen rauhallisempaan osastoon ja jossa näyttäisi olevan myöskin vehreyttä sekä patikkapolkuja ihan kiitettävästi? Kannattaako sinne mennä?
Kaksi vuotta sitten tehtiin juurikin joululomilla noin kuukauden reissu Teneriffa, La Gomera, La Palma, Madrid ja oli kyllä uskomattoman antoisa retki. Kaikki turistikohteet pystyy halutessaan välttämään ja luontoahan riittää. Patikointien ja metsien lisäksi muistaakseni Gomeralta löytyy myös whale watchingia ja delfiinejä. La Palman Santa Cruz oli sinänsä mestoista parhain, että siellä oli vähän elämääkin, ravintoloita ja sen semmoista, jossei ihan metsäläisenä halua mennä. Säätilastahan ei tosin voi mennä takuuseen, kylmäkin voi tulla ja Teidellä meinasi jäätyä. Toki oli sitten myös ihan paidatonna rannalla jouluaattona meininkiäkin.

Suosittelen kyllä jos rauhallisempi meininki, luonto ja semilämmin ilmanala riittää!

Meillä seuraava joululoma Portugalissa, Lissabon ja siitä etelään. Jos nyt jotain vinkkejä ja suosituksia löytyy niin aina otetaan vastaan, otetaan vastaan.
 

KuKKaKeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KYRöskosken PÄrske
Joulukuun loppupuolella olisi reissun tarkoitus suuntautua akselille Köln-Dusseldorf. Bundesliigaakin pelttaisiin ainakin 21.12 Kölnissä ja 22.12 Dusseldorfissa. Onko kellään kokemuksia Fortunan peleistä, miten saa lippuja lähempänä ottelua jne? Kölniin matsiliput on jo hommattu.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onko joku käynyt La Palmalla mikä kuuluu Kanariansaarista siihen rauhallisempaan osastoon ja jossa näyttäisi olevan myöskin vehreyttä sekä patikkapolkuja ihan kiitettävästi? Kannattaako sinne mennä?
Kävimme muutama vuosi sitten pääsiäisen aikana La Palman saarella. Todella kaunis ja vehreä saari, jossa on tuliperäisyyden ansiosta komeita maisemia ja paljon hyviä patikkapolkuja tallattavana. Itse kävelimme Caldera de Taburienten luonnonpuistossa yhden patikan, yhden levadapatikan ja Roque de Los Muchachokselle saaren huipulle. Mukavia patikoita kaikki. Patikoimatta jä Volcano Route saaren eteläpuolella ja tämä vähän harmittaa, koska reitin varrella on aika monta sammunutta tulivuoren conea.

Asuimme lähellä Santa Cruzin kaupunkia, joka on kiva pikkukaupunki. Turistit olivat lähinnä mannerespanjalaisia ja muutama saksalainen joukossa. Koska rantoja ei saarella kamalasti ole, yltiöturismi loistaa poissaolollaan. Päätiet saarella olivat hyvässä kunnossa, mutta esim. levadalle menimme bussikuljetuksella ja loppumatka oli kyllä sellaista vatkausta, ettei moista ole safarikinttupolkujen jälkeen tullut vastaan.
 

MikeSilence

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Joulukuun loppupuolella olisi reissun tarkoitus suuntautua akselille Köln-Dusseldorf. Bundesliigaakin pelttaisiin ainakin 21.12 Kölnissä ja 22.12 Dusseldorfissa. Onko kellään kokemuksia Fortunan peleistä, miten saa lippuja lähempänä ottelua jne? Kölniin matsiliput on jo hommattu.

Lokakuun loppupuolella kävin Fortunan sekä Kölnin pelissä. Uskoisin että Fortunan peliin saa lippuja lähempänäkin ottelua, sillä heidän kotipelejään ei ole ainakaan tänä vuonna myyty loppuun paitsi 3.11 pelattu derby Kölniä vastaan. Kölnin peliin suosittelen menemään hyvissä ajoin stadionille, sillä jonoa kertyy jokaiseen sisääntuloaukkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös