Matkakohteenne

  • 2 438 113
  • 14 476

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@mikko6000 Kiitos raportista, vaikka into reissata Odessaan ei juurikaan kohonnut... No tarkoitus onkin mennä paikkaan, joka on minulle tuntematon. Ukraina on nykyään paljon esillä (harvoin tosin mitään hyvää kuuluu), joten ensimmäinen reissu sinne on sikäli kiehtova. Öiset seikkailut jätän suosiolla nuoremmille. Museot, ruokaravintolat & nähtävyydet yleensä ovat mun juttuni.
Laitan raporttia jos ja kun sieltä palaan...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pitkästä aikaa otettiin pakettimatka. Tällä kertaa STS Alppimatkat. Jouluviikolla mennään avovaimon kanssa Itävallan Bad Gasteiniin laskettelemaan. Lippuja ei ostettu etukäteen vaikka viikoksi olisi saanut alennusta. Mutta en ole varma jaksaako sitä ainakaan itse seitsemänä päivänä laskea.

Onko kokemuksia kyseisestä kylästä? Baari/ravintolavinkkejä ilman muuta otetaan vastaan. Vaan liekö niin pieni kylänen, että tulee käytyä jokainen pubi läpi joka tapauksessa.

Mä kävin vuosia sitten. Bad Gasteinin alueella on itse asiassa neljä hiihtokohdetta, joista kahta pääsee vaihtamaan hissillä (ainakin silloin vuosia sitten). Ihan mukavaa hiihtoa, joskin paikka on suhteellisen alhaalla ja huonon talven sattuessa lumitilanne voi olla ainakin laakson alimassa paikassa vähän kehno. Meille osui juuri tuollainen vuosi ja käytiinkin parina päivänä muualla eli Saalbachissa ja Kitzbühelissä (olimme matkassa autolla). Ei mikään tykkien tykki paikka, mutta normilaskettelija viihtyy.

Bad Gastein on itse asiassa pieni kylpyläkaupunki ja kylpylässä kannattaa ehdottomasti käydä. Mukavan rentouttavaa lillua kuumassa altaassa tähtitaivaan alla. Huom! Ainakin silloin kun minä kävin, siellä piti olla kaikilla uimalakki päässä. Korkeuserot ovat kaupungissa melkoiset. Koska kyseessä ei ole mikään kylä, niin ravintoloita oli jo tuolloin ihan mukavasti ja tuskin tilanne on huonommaksi näiden parinkymmenen vuoden aikana muuttunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luin ensin, että kaikkialla uimalakki päässä. Risto Dufva olisi viihtynyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
@mikko6000 Kiitos raportista, vaikka into reissata Odessaan ei juurikaan kohonnut... No tarkoitus onkin mennä paikkaan, joka on minulle tuntematon. Ukraina on nykyään paljon esillä (harvoin tosin mitään hyvää kuuluu), joten ensimmäinen reissu sinne on sikäli kiehtova. Öiset seikkailut jätän suosiolla nuoremmille. Museot, ruokaravintolat & nähtävyydet yleensä ovat mun juttuni.
Laitan raporttia jos ja kun sieltä palaan...
Ihan ensin pitää sanoa, etten ole koskaan käynyt Odessassa. Mutta Ukraina on kyllä tuttu, myös noin kymmenen vuoden takaa. En ainakaan silloin törmännyt Kiovassa mihinkään @mikko6000 kertoman kaltaiseen meininkiin, vaikka tuli pyörittyä myös yöelämässä ja lähiöitäkin tsekattua. Mutta ehkä mulla oli sitten vain hyvä tuuri ja/tai kaupungeissa on valtavia eroja. :)

Vuosi sitten kävin Ukrainassa uudestaan, tällä kertaa asemapaikkana Kiovan lisäksi Harkova. Mitään ihmeellistä pelättävää ei ollut edes Harkovassa, vaikka se jo maan itäosissa onkin. Oikeastaan selkein ero aiempaan reissuun oli se, että Kiovassa englantia osattiin aivan valtavasti yleisemmin kuin kymmenkunta vuotta aiemmin. Tästä tuli juttuakin paikallisten ihmisten kanssa, maan tilanne on innostanut opiskelemaan englantia. Totta kai edes jonkinlaisesta venäjän kielen osaamisesta on hyötyä, mutta ilman sitäkin olisi näköjään jo pärjännyt varmaan ihan hyvin.

Uber toimii muuten Ukrainassa hyvin eli eipä ole mitään ongelmaa taksihommistakaan. Ja jos maassa on vähänkään pidempään, niin kannattaa hommata puhelimeen paikallinen sim-kortti. Ite kävelin yksinkertaisesti Harkovassa ekaan vastaan tulleeseen myymälään ja sain Lifecellin prepaidin. Hinta oli joku aivan naurettava tyyliin 60 hryvniaa (eli noin 2 euroa), mutta niin se vain netti toimi silläkin sitten ja myös paikalliset puhelut kuuluivat hintaan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Bird Hjuva tietää! Ilmeisesti myös Bolt pelittää taksina hyvin siellä, Puolassa olen tottunut käyttämään sitä, eikä ole ollut valittamista. Kyydit halpoja ja ainoat ongelmat ovat liittyneet kaupunkien vanhoihin keskustoihin, minne autot eivät saaneetkaan tulla. Tämä niin Gdanskissa, Krakovassa kuin Wroclavissakin.
Jossain kylpylässä ajattelin myös käydä, niitä tuntuu siellä piisaavan. Siihen päälle Potemkinin portaat, Pushkin-museo ja vierailu viinitilalle. Jälkimmäinen on tosin vähän kallis toteuttaa, mutta jos jättää viinat juomatta eikä vuokraa tyttöystävää, niin eiköhän siihen veny.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minä ainakin pyrin välttämään kiinalaisia. Näiden rinnalla venäläisetkin ovat sivistyneitä turisteja.
Ei tuolla häämatkalla ainakaan ollut mitään ongelmia paikallisten kanssa, koska ei niihin törmännyt. Turistipaikat on turistipaikkoja. Paikallisia hääpareja näkyi ottamassa kuvia rannalla, mutta eipä niistä muuten mitään haittaa ollut.

Oltiin toki myös Shangaissa ja muualla siellä päin, enkä sinne kyllä välttämättä halua toiste mennä. Mutta Sanya, tai siis se Yalong Bay olisi kyllä paikka minne voisin lapsenikin viedä (Sanyan keskusranta ei kuulemma ole kiva).
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ei tuolla häämatkalla ainakaan ollut mitään ongelmia paikallisten kanssa, koska ei niihin törmännyt. Turistipaikat on turistipaikkoja. Paikallisia hääpareja näkyi ottamassa kuvia rannalla, mutta eipä niistä muuten mitään haittaa ollut.

Oltiin toki myös Shangaissa ja muualla siellä päin, enkä sinne kyllä välttämättä halua toiste mennä. Mutta Sanya, tai siis se Yalong Bay olisi kyllä paikka minne voisin lapsenikin viedä (Sanyan keskusranta ei kuulemma ole kiva).
Ok.
Oletin, että nämä turistitkin olisivat olleet suurimmaksi osaksi kiinalaisia, koska Kiinaa ei varsinaisesti pidetä rantakohteena.
My bad.
 
Suosikkijoukkue
KK
Hei. Ystäväni myy lippua 10.11.2019 Hki- Oslo - Krabi (Thaimaa). Välilasku Oslossa 6,5h. Hinta olisi huikeat 200€ (ovh 350€). Ei ole hinnalla pilattu. Pistäkää reppureissaajille viidakkorumpua soimaan.

Sitten täälläkin keskustelua tuonut sähkösytkärien koneeseen viemiseen. Itselläni oli ko kapistus mukana ja aen lisäksi yksi Colt-sytytin. Molemmat meni läpi Hki-Vantaalla sekä Dohan (Quatar) kentiltä heittämällä läpi tarakastusten.
 

julle-jr

Jäsen
Sitten täälläkin keskustelua tuonut sähkösytkärien koneeseen viemiseen. Itselläni oli ko kapistus mukana ja aen lisäksi yksi Colt-sytytin. Molemmat meni Hki-Vantaalla sekä Dohan (Quatar) kentiltä heittämällä läpi tarakastusten.
Pari kertaa olen itsekin yrittänyt heittää jotain kiellettyjä tavaroita security checkin läpi, mutta aina olen jäänyt kiinni.
 

teppana

Jäsen
Hei. Ystäväni myy lippua 10.11.2019 Hki- Oslo - Krabi (Thaimaa). Välilasku Oslossa 6,5h. Hinta olisi huikeat 200€ (ovh 350€). Ei ole hinnalla pilattu. Pistäkää reppureissaajille viidakkorumpua soimaan.

Sitten täälläkin keskustelua tuonut sähkösytkärien koneeseen viemiseen. Itselläni oli ko kapistus mukana ja aen lisäksi yksi Colt-sytytin. Molemmat meni läpi Hki-Vantaalla sekä Dohan (Quatar) kentiltä heittämällä läpi tarakastusten.

Ei liene tuo lipun myyminen onnistua ilman kohtuullisen suurta lipunsiirtomaksua. Eikös ne ole jo vuosia liput pitänyt ostaa omalle nimelle ja jos haluaa vaihtaa niin tulee joku aivan hävytön siirtomaksu päälle?
 

teppana

Jäsen
Perus stendarit menee vaihtelevasti läpi turvatarkastuksesta. Empiirisen kokemuksen mukaan kyseessä on täysin mutuun perustuva asia. Pääsääntöisesti sytkärit on ok, mutta ainakin Melbournen ja Singaporen kentällä jäi turvatarkastukseen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hei. Ystäväni myy lippua 10.11.2019 Hki- Oslo - Krabi (Thaimaa). Välilasku Oslossa 6,5h. Hinta olisi huikeat 200€ (ovh 350€). Ei ole hinnalla pilattu. Pistäkää reppureissaajille viidakkorumpua soimaan.
Tuollaisessa halpislipussa nimenmuutos maksaa maltaita, jos edes onnistuu. Kannattaa selvittää etukäteen tai sitten sopia, että tämä ystävä maksaa sen muutoksen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Pari kertaa olen itsekin yrittänyt heittää jotain kiellettyjä tavaroita security checkin läpi, mutta aina olen jäänyt kiinni.
Mulla jäi muutama vuosi sitten vahingossa Leathermanin kopio käsimatkatavararepun sivutaskuun Aasian keikalle. Heittämällä läpi turvatarkastuksesta Vantaalla, Hong Kongissa ja Cebussa. Vasta neljännessä tarkastuksessa Kalibossa jäin kiinni.
Kai tuokin on kiinni tuurista ja työntekijöiden tarkkaavaisuudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Secretflyingilla on juuri pamahtanut businessluokan error fare Finnairille Kiinaan. Tosin lähtö Saksasta, mutta kuitenkin. Jos joku haluaa 460 eurolla matkustaa vähän paremmin, niin tuosta: - ERROR FARE: Business Class from German cities to Guangzhou, China from only €461 roundtrip (lie-flat seats)

Vittu kun näitä ei koskaan satu omiin kohteisiin tai aikatauluihin. Normaalihintoja noista ei oikein viitsi maksella, mutta olisi kyllä kiva heittää joku reissu vähän paremmilla puitteilla kauas.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dubain reissua taas kerran suunnitteilla. Muutaman kerran on tullut aikaisemmin käytyä, sekä työn että lomailun merkeissä. Kysymykseni liittyy La Perle by Dragone esitykseen, linkitetty alle. Eli onko kukaan käynyt katsomassa kyseistä esitystä? Oliko elämys vai pettymys? Tällä kertaa reissataan vähän pienemmällä budjetilla, niin arvon tässä että kannattaako alkaa maksaa kovaa hintaa esityksestä. Haluja olisi mennä ja odotukset shown suhteen ovat kovat.

 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Perus stendarit menee vaihtelevasti läpi turvatarkastuksesta. Empiirisen kokemuksen mukaan kyseessä on täysin mutuun perustuva asia. Pääsääntöisesti sytkärit on ok, mutta ainakin Melbournen ja Singaporen kentällä jäi turvatarkastukseen.
Yksi saa olla lennolla mukana (taskussa). Kaksi on liikaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole varma sunnuntaista, mutta muutamana arki-iltana olen kuluttanut aikaa Alt Sachsenhausenin alueella. Siellä on ihan mukava miljöö ja kuppiloita, joissa tarjoillaan sitä paikallista "omenaviiniä", eli vähän siiderin tyyppistä hapanta alkoholijuomaa. Varmasti Maran jälkeen ihan ok.

Erittäin hyvä meininki oli ja hyvin maistui omenaviini. Jengiäkin oli hyvin liikkeellä, kun Frankfurt pelasi vieraissa ja porukkaa oli baarin täydeltä peliä katsomassa. Kiva aluekin ja aika eri meininki kuin aseman lähistön yökerhokaduilla, joka oli aika perseestä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Perus stendarit menee vaihtelevasti läpi turvatarkastuksesta. Empiirisen kokemuksen mukaan kyseessä on täysin mutuun perustuva asia. Pääsääntöisesti sytkärit on ok, mutta ainakin Melbournen ja Singaporen kentällä jäi turvatarkastukseen.
Mä olen kuvitellut, että yksi perussytytin saa olla. Oon sen sinne tarjottimelle turvatarkastuksessa aina heittänyt, ja ikinä ei ole pois otettu.
 
Mä olen kuvitellut, että yksi perussytytin saa olla. Oon sen sinne tarjottimelle turvatarkastuksessa aina heittänyt, ja ikinä ei ole pois otettu.
Kiinan kentillä otetaan aina kaikki tulivehkeet pois. Olen koittanu salakuljettaa tikkuja ja raapaisupinnan mutta jollain ilveellä nekin aina löytävät.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kiinan kentillä otetaan aina kaikki tulivehkeet pois. Olen koittanu salakuljettaa tikkuja ja raapaisupinnan mutta jollain ilveellä nekin aina löytävät.
Ok, Kiinassa en oo käyny. Thaimaassa noita ei oo otettu, eikä USA:ssa, jossa usein kai tiukempaa. Määräykset tosin muuttuu aina ajan myötä myös.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kiinan kentillä otetaan aina kaikki tulivehkeet pois. Olen koittanu salakuljettaa tikkuja ja raapaisupinnan mutta jollain ilveellä nekin aina löytävät.
Tämä on varmaan sen takia, kun kiinalaiset ovat kovia röökimiehiä ja siellä matkustuskulttuuri on nuorta ja porukan käytös lentokentillä ja -koneissa sen mukaista. Pyrkivät kai estämään tällä tavalla röökaamisen koneen vessassa.
 
Tämä on varmaan sen takia, kun kiinalaiset ovat kovia röökimiehiä ja siellä matkustuskulttuuri on nuorta ja porukan käytös lentokentillä ja -koneissa sen mukaista. Pyrkivät kai estämään tällä tavalla röökaamisen koneen vessassa.
Juu. Ja tuon matkustuskulttuurin ilmentymä on se kun kiinalainen jantteri yritti aukoa hätäpoistumisovea kun kaipasi raitista ilmaa.
Tyhmät ikkunat ei auenneet.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ok, Kiinassa en oo käyny. Thaimaassa noita ei oo otettu, eikä USA:ssa, jossa usein kai tiukempaa. Määräykset tosin muuttuu aina ajan myötä myös.
Thaimaassa käytäntö vaihtelee. Viimeksi tarkastaja otti stendarin veks ja otti myös mun 250ml aurinkovoiteen, mutta kun hymyilin ja sanoin, että kato nyt miten valkoinen mä olen, niin aurinkokräämin sainkin sitten pitää.
Milanossa mut aikanaan päästettiin kokonaan ohittamaan turvatarkastus, kun sanoin että nyt on kiirus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös