Olenko ainut palstalla, jota ei Uusi Seelanti kiinnosta juuri lainkaan? Jos haluan nähdä vuorten kohtaavan meren, niin menen Norjaan. Myös siellä on kallista, joten kokemus on ihan sama.
Mua kiinnostaa Virokin enemmän kuin NZ.
Ei se mullekaan aivan ykköskohde ole, mutta sen verran erilainen kuitenkin ja länsimaa, että kiinnostaa. Kaukaisemmista kohteista mulla ei oikeastaan listalla ole kuin Uusi-Seelanti, Australia, Japani, varauksin E-Korea ja Kiina sekä P-Amerikka, joissa haluan käydä, näistäkin lähinnä tuo viimeisin ehdoton ja toivottavasti useamman kerran vielä. Keski- ja Kaakkois-Aasia eivät kiinnosta ollenkaan, Afrikka ei edes sen vertaa, Etelä-Amerikkakaan ei erityisemmin pl. jostain syystä Uruguay olisi hauska nähdä. Ja tietysti Andit, mutta tosiaan ei tuonne eteläiseen Amerikkaankaan sen enempää veri vedä, että kokisin jotain jääväni paitsi. Tietysti jään, mutta kun ei kiinnosta.
Eurooppa sen sijaan kiinnostaa kovasti, ja ihan nämä lähinaapurit siinä ohessa sekä kotimaa. Aika paljon on vielä nähtävää kotikulmillakin. Ja Euroopassakaan tuo etelä ei niin erityisesti nappaa, vaan mieluummin pörrään lännessä, pohjoisessa tai keskellä, jonkin verran myös idässä.
Olen junnuna syönyt Venäjällä ja Virossa 90-luvun alussa vähän mitä sattuu, vieraillut maalattiakämpissä ja ryystänyt "kahvia" tuvassa kana vieruskaverinani, ja luulen, että taipuisin siihen nykyäänkin halutessani, mutta en välttämättä halua. Mieluummin juon oluen urheilupubissa tai terassilla, tilaan pizzan tahi pelmenejä ja punkkaan edes kohtalaisissa oloissa yksin tai perheen kera.