Sellainen, että kannattaa Italiassa jättää keskustoissa ajaminen suosiolla paikallisille.
Joo, ei ole tarkoitus autoilla isoissa kaupungeissa. Lähinnä muutamia siirtymiä varten tuo kiesi.
Sellainen, että kannattaa Italiassa jättää keskustoissa ajaminen suosiolla paikallisille.
Tällä hetkellä täältä: Questor InsuranceMistä firmasta?
Eikö muutamia siirtymiä varten tule helpommaksi julkiset? Toki jos jengiä on paljon, silloin oma auto on halvempi. Itse vain pidän siitä, että yleensä Suomessa ajavana saan itsekin keskittyä muuhun kuin ajamiseen.Joo, ei ole tarkoitus autoilla isoissa kaupungeissa. Lähinnä muutamia siirtymiä varten tuo kiesi.
Albania lienee joillekin palstalaisille tuttu, joten kysynpä tällaisen yleisluonteisen kysymyksen, että kannattaako teidän mielestänne edes yrittää julkisia siellä? Tekisi mieleni Korfun kautta tehdä interventio maahan ensi kesänä ja siitä sitten seikkailla eteenpäin Balkania, ensin Albanian rantakohteissa lökötellen.
Joissakin paikoissa, kuten vaikka Italia, autoilu on kyllä paras tapa nähdä mielenkiintosia kohteita. Esim. kun matkan varrella näkyy yllättäen mielenkiintoinen paikka voi auton ajaa parkkiin ja tutustua yllätyskohteeseen paremmin. Junalla tai bussilla tuollainen ei onnistu. Toki osa ihmisistä on sellaisia että reissuissa pitää olla minuuttiaikataulu ja mitään yllättävää ei haluta tehtävän. Silloin varmaan julkiset tarkkoine aikatauluineen on hyvä juttu.Itse vain pidän siitä, että yleensä Suomessa ajavana saan itsekin keskittyä muuhun kuin ajamiseen.
Sellainen, että kannattaa Italiassa jättää keskustoissa ajaminen suosiolla paikallisille. Saatiin viime reissun jälkeen puolen vuoden kuluttua kolme sadan euron sakkoa kun oltiin kuulemma ajettu jossai missä ei saisi. Ei ilmeisesti ymmärretty jotain italialaista liikennemerkkiä. Per satasen sakko tuli vielä auton vuokraus firmalta 50 euron käsittelykulut, eli 450 euroa jäi maksettavaa. Nämä sakot Roomasta ja Napolista.
Joissakin paikoissa, kuten vaikka Italia, autoilu on kyllä paras tapa nähdä mielenkiintosia kohteita. Esim. kun matkan varrella näkyy yllättäen mielenkiintoinen paikka voi auton ajaa parkkiin ja tutustua yllätyskohteeseen paremmin.
Höpöhöpö. Mikään ei estä yllätysjuopotttelemista jos siltä tuntuu.Ja samalla joudut tutustumaan siihen yllätyskohteeseen selvin päin.
Tämä on aina vaihtoehto toki.Monissa paikoissa saa vuokrattua auton ja siihen kuskin ja pyytää ajamaan niihin mielenkiintoisiin yllätyskohteisiin.
Höpöhöpö. Mikään ei estä yllätysjuopotttelemista jos siltä tuntuu.
Eikö muutamia siirtymiä varten tule helpommaksi julkiset? Toki jos jengiä on paljon, silloin oma auto on halvempi. Itse vain pidän siitä, että yleensä Suomessa ajavana saan itsekin keskittyä muuhun kuin ajamiseen.
Nyt kaivattaisiin apua joltain kokeneelta Yhdysvaltain matkailijalta. Tarkoitus olisi päästä Pittsburghiin, itsellä ei mitään käsitystä ylipäätään mihin päin Yhdysvaltoja Suomesta pääsee lennoilla, voisi kuvitella että suoria lentoja sinne täältä ei ole. Jostain lentoyhtiöiden sivuilta varmasti löytyisi etsimällä tietoa, mutta olen laiska niin kysyn ensin täältä. Lisäksi jos jollain on kokemuksia kyseisestä kaupungista ja majoittumisesta niin otan tiedot kiitollisena vastaan.
Hmm... semipaljon matkustaneena tuollaisia huonompia kulttuureita ei ole tullut vielä vastaan. Tosin all inclusive-rannekkeissa toikkaroivia porsaita katson vähän alaspäin.Joo mä olen oppinut lähes vihaamaan muita, meitä huonompia kulttuureita.
Hmm... semipaljon matkustaneena tuollaisia huonompia kulttuureita ei ole tullut vielä vastaan. Tosin all inclusive-rannekkeissa toikkaroivia porsaita katson vähän alaspäin.
Eipä tämän kummempaa, mutta sattui tuossa lentodiilien kautta eteen tarjous Hki-NY-Hki 300 eurolla. Yksi vaihto näytti olleen, varmaankin Oslo kyseessä, koska Norwegianin lento. Tammikuussa viikon välein meno ja paluu.Nyt kaivattaisiin apua joltain kokeneelta Yhdysvaltain matkailijalta. Tarkoitus olisi päästä Pittsburghiin, itsellä ei mitään käsitystä ylipäätään mihin päin Yhdysvaltoja Suomesta pääsee lennoilla, voisi kuvitella että suoria lentoja sinne täältä ei ole. Jostain lentoyhtiöiden sivuilta varmasti löytyisi etsimällä tietoa, mutta olen laiska niin kysyn ensin täältä. Lisäksi jos jollain on kokemuksia kyseisestä kaupungista ja majoittumisesta niin otan tiedot kiitollisena vastaan.
Pingataas @Domi28 ja @mutina sen verran, että oletteko matkarattaita napanneet lentokoneeseen sisälle? Omat rattaat olisivat varmaan aika passelit, kun mennessäkin olisi yli viiden tunnin vaihto. Baby Jogger City Tourit (joita ei vielä ole ja vinkkejä hyvistä matkarattaista otetaan vastaan) ovat kooltaan 56 x 45 x 23 ja Norwegianilla saa olla käsimatkatavarat vain 55 x 40 x 23 cm, niin tuosta voi kyllä tulla jupinaa.
Vielä jäi näkemättä kiinnostavia museoita ja etenkin ympäristön luonto- ja historiakohteita, eli voisin kuvitella meneväni toisenkin kerran. Paitsi että Euroopassa on niin paljon kiinnostavia kohteita, että mahtaako sitä koskaan sitten ehtiä..