En usko, koska peli tulee perjantaina.Saksan ja erityisesti Bremenin asiantuntijoille kysymys: onko missään Bremenin urheilubaarissa mahdollisuutta seurata Suomi-Kanada-peliä lauantaina?
En usko, koska peli tulee perjantaina.Saksan ja erityisesti Bremenin asiantuntijoille kysymys: onko missään Bremenin urheilubaarissa mahdollisuutta seurata Suomi-Kanada-peliä lauantaina?
En usko, koska peli tulee perjantaina.
Saksan ja erityisesti Bremenin asiantuntijoille kysymys: onko missään Bremenin urheilubaarissa mahdollisuutta seurata Suomi-Kanada-peliä perjantaina? Tai näkyykö kisat ylipäänsä miten hyvin paikallisessa tv:ssä? Ainakaan Saksan peliä ei osu samalle päivälle ja Bundesliiga on jo päättynyt.
Tietysti hyviä ravintola/baarivinkkejä otetaan myös vastaan, vaikka yleisiä vinkkejä Bremeniin menijöille jo haulla löytyikin. Mitkään luksuspaikat eivät kuulu ohjelmaan.
Kai jossain voivaat sinulle näyttää, jos pyydät.
Näin ajattelin tehdä. Toivottavasti vain kisat eivät ole jollain paikallisella urhotv:lla, joka ei näy ihan joka kuppilassa.
Suomi-Kanada-peli tulee Sport1-kanavalta suorana lahetyksena klo 19 alkaen (Saksan aikaa). Sen jalkeen tulee viela heti peraan Ruotsi-Venaja. Kyseinen kanava on ilmaiskanava, joka pitaisi nakya jokaisessa sporttibaarissa, mutta on sitten eri asia, etta haluavatko mitaan jaakiekkoa nayttaa.
Kreikka tai Kypros pitäisi valita. Nyt on haussa rentouttava loma, hyvässä hotellissa ja aurinkoa. Kriteereitä matkalle:
Upea hiekkaranta ja kirkasta vettä. Jos ei turisteja ihan riesaksi asti niin plussaa.
Tarkoitus on siis vain nauttia auringosta ja uida paljon meressä. Lukea, syödä hyvin, vähän kulttuuria katsellen myöskin.
Onko palstalaisilla hyviä ehdotuksia kohteista?
Pakettimatka pitää ottaa koska ei jaksa stressata lentojen ja hotellien ja autovuokrauksien ym kanssa. Niiden aika on aina talvella kun pakenen Aasiaan joulu-tammikuun synkkyyttä.
En ole koskaan käynyt Kreikassa, mutta tähän asti kaikki kuulemani palaute kreikkalaisesta ruuasta on ollut pelkästään positiivista. Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?(IMO) Kreikan kohteissa on pääsääntöisesti paska ruoka.
En ole koskaan käynyt Kreikassa, mutta tähän asti kaikki kuulemani palaute kreikkalaisesta ruuasta on ollut pelkästään positiivista. Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?
Ja/tai suomenkielinen tarjoilu ;)Kannattaa niinkuyin usein täälläkin mainittu hakeutua sellaiseen ravintolaan missä on paikallisia. Ei sellaiseen missä on hienoimmat lamput ja sateen/aurinkovarjot yms.
Ja/tai suomenkielinen tarjoilu ;)
Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?
Oltiin molemmissa ja ero oli kyllä selvä. Mutta myös paremmissa, paikallisten suosimissa ravintoloissa se ruoka oli mun makuun vähän raskasta ja tunkkaista. Johtui ehkä myös siitä, että pohjosen pojalta helle vie helposti ruokahalun, mutta ei oikein illakaan maistunu alla mainittu lammas, ranskalaisista puhumattakaan.
Ite en hirveesti "suomalaista" ruokaa edes täällä syö joten aina kun ulkomaille pääsee niin ruoka on yksi niistä jutuista mitä odottaa.
Aika mielenkiintoinen kokemus tuo Patajokerin, koska myös minä olen kuullut lähinnä kehuja kreikkalaisesta safkasta, ja oma mielikuvani siitä on jotenkin kevyt, raikas ja luonnollinen. Johtuu ehkä paljon siitä, että pari tyyppiä, jotka mulle yleensä noista ovat kertoilleet, tykkäävät syödä enemmän kasvis-juusto -sapuskaa.
No, pitäisi päästä joskus itse testaamaan. Alkukesästä jollekin hiljaiselle kalastajasaarelle tjsp. Hyvät rannat, kirkas vesi. Ei juuri muita turisteja, mutta sen verran populaa yleisesti, että palvelut pelaa ja muutakin tekemistä löytyy kuin rannalla kökkiminen. Kirjoja, hyvää ruokaa, rantaa, raunioita ja luontoa. Ehkä jotain kivaa ostettavaa ja nähtävää.
Sama juttu ja siks suosittelinki aurinkovaihtoehdoista Espanjaa. Mä tykkäsin siitä tapas-hommasta.
Näillä näkymin ensi kuun puolessa välissä tie vie Saksaan. Tätä on odotettu.
Kohdekaupunki on vielä hieman auki, mutta olen tässä mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoina Muncheniä, Kölniä, Hampuria, Bremeniä, Stuttgartia ja Berliiniä. Siinäpä ne vaihtoehdot aika pitkälti on.
Tätä matkaa odottaa jo nyt todella paljon, vaikka mitään varmaa ei ole lyöty edes lukkoon. Niin harvoin olen käynyt ulkomailla. (Korostan: todella harvoin)
Olen tätä ketjua selaillut aika paljon läpi ja hyviä vinkkejä onkin löytynyt.
Tässä lähiviikkoina pitäisi tapahtua jotain konkreettisia päätöksiä.
Näillä näkymin ensi kuun puolessa välissä tie vie Saksaan. Tätä on odotettu.
Kohdekaupunki on vielä hieman auki, mutta olen tässä mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoina Muncheniä, Kölniä, Hampuria, Bremeniä, Stuttgartia ja Berliiniä. Siinäpä ne vaihtoehdot aika pitkälti on.
Noista on tullut oltua Münchenissä ja Bremenissä. Jos noista kahdesta pitäisi valita lomakohde, valitsisin ehdottomasti Münchenin. Bremen on paikkana ihan OK, mutta ei pärjää mitenkään Münchenille. Ylipäätään Baijeri on minusta upeaa seutua. Jos vertaa Bremeniin, niin ainakin ruokakulttuuri, juomakulttuuri, arkkitehtuuri ja maisemat ovat Baijerissa ylivoimaisia.
Saksa nyt on ylipäätänsä melko halpa paikka, jos verrataan elämisen kuluja vaikkapa Pohjois-Eurooppaan, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, Munchenissä esimerkiksi hotellit ovat muuhun Saksaan verrattaen kalliita. En osaa muista kuluista sanoa mitään. (Mahdollisuutena tuolloin hotelli kauempana keskustasta ja kulkeminen julkisilla)
Kyprokselle on matkaa suunnitteilla porukoiden toimesta syyslomalla ja aika lössi olisi sinne lähdössä. Eli paljon lapsia ja aikuisia. Ilmeisesti Pafokseen. Onko suositteluja/haukkuja vai kannattaisiko harkita jotain muitakin paikkoja.