Matkakohteenne

  • 2 482 645
  • 14 628

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saksan ja erityisesti Bremenin asiantuntijoille kysymys: onko missään Bremenin urheilubaarissa mahdollisuutta seurata Suomi-Kanada-peliä lauantaina?
En usko, koska peli tulee perjantaina.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Saksan ja erityisesti Bremenin asiantuntijoille kysymys: onko missään Bremenin urheilubaarissa mahdollisuutta seurata Suomi-Kanada-peliä perjantaina? Tai näkyykö kisat ylipäänsä miten hyvin paikallisessa tv:ssä? Ainakaan Saksan peliä ei osu samalle päivälle ja Bundesliiga on jo päättynyt.

Tietysti hyviä ravintola/baarivinkkejä otetaan myös vastaan, vaikka yleisiä vinkkejä Bremeniin menijöille jo haulla löytyikin. Mitkään luksuspaikat eivät kuulu ohjelmaan.


Kai jossain voivaat sinulle näyttää, jos pyydät. Muuten tuskin muita kuin suomalaisia ja kanadalaisia tuo peli Saksassa kiinnostaa.
Muutama vuosi sitten, kun Saksassa oli kisat ja olimme samaan aikaan Berliinissä niin ei ainakaan siellä mistään asiaa huomannut. Lehdet kirjoittivat sivukaupalla jalkapallosta ja Herthan ja Bayernin kohtaamisesta joka päivä ja jossain sisäsivuilla taisi olla jokin pieni juttu jääkiekko kisoistakin.
Hyvin huomasi lätkän pienuuden verrattuna kuningas jalkapalloon.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin ajattelin tehdä. Toivottavasti vain kisat eivät ole jollain paikallisella urhotv:lla, joka ei näy ihan joka kuppilassa.

Suomi-Kanada-peli tulee Sport1-kanavalta suorana lahetyksena klo 19 alkaen (Saksan aikaa). Sen jalkeen tulee viela heti peraan Ruotsi-Venaja. Kyseinen kanava on ilmaiskanava, joka pitaisi nakya jokaisessa sporttibaarissa, mutta on sitten eri asia, etta haluavatko mitaan jaakiekkoa nayttaa. Moni baari mainostaa itseaan SKY-baarina (maksu-TV) eli siella pyorii varmasti Sky lahes koko ajan, tuli sielta sitten golfia, formulaa tai joku Champions Leaguen pelin uusinta lokakuulta.

Kannattaa kysya, koska peli olisi kuitenkin naytettavissa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kreikka tai Kypros pitäisi valita. Nyt on haussa rentouttava loma, hyvässä hotellissa ja aurinkoa. Kriteereitä matkalle:
Upea hiekkaranta ja kirkasta vettä. Jos ei turisteja ihan riesaksi asti niin plussaa.
Tarkoitus on siis vain nauttia auringosta ja uida paljon meressä. Lukea, syödä hyvin, vähän kulttuuria katsellen myöskin.
Onko palstalaisilla hyviä ehdotuksia kohteista?

Pakettimatka pitää ottaa koska ei jaksa stressata lentojen ja hotellien ja autovuokrauksien ym kanssa. Niiden aika on aina talvella kun pakenen Aasiaan joulu-tammikuun synkkyyttä.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomi-Kanada-peli tulee Sport1-kanavalta suorana lahetyksena klo 19 alkaen (Saksan aikaa). Sen jalkeen tulee viela heti peraan Ruotsi-Venaja. Kyseinen kanava on ilmaiskanava, joka pitaisi nakya jokaisessa sporttibaarissa, mutta on sitten eri asia, etta haluavatko mitaan jaakiekkoa nayttaa.

Kiitoksia oikein paljon! Helpottaa kyselyä, kun tietää mikä kanava pitäisi saada näkymään.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Kreikka tai Kypros pitäisi valita. Nyt on haussa rentouttava loma, hyvässä hotellissa ja aurinkoa. Kriteereitä matkalle:
Upea hiekkaranta ja kirkasta vettä. Jos ei turisteja ihan riesaksi asti niin plussaa.
Tarkoitus on siis vain nauttia auringosta ja uida paljon meressä. Lukea, syödä hyvin, vähän kulttuuria katsellen myöskin.
Onko palstalaisilla hyviä ehdotuksia kohteista?

Pakettimatka pitää ottaa koska ei jaksa stressata lentojen ja hotellien ja autovuokrauksien ym kanssa. Niiden aika on aina talvella kun pakenen Aasiaan joulu-tammikuun synkkyyttä.

Noista vaihtoehdoista suosittelisin Espanjan Nerjaa.
Esim: Nerja - Espanja - Aurinkomatkat

Lukeminen sekä meri&aurinko onnistuu monessa paikassa, mutta (IMO) Kreikan kohteissa on pääsääntöisesti paska ruoka. Oltiin joskus tuolla Nerjassa ja mä tykkäsin ainaki ruuasta tosi paljon ja ex-tyttöystävä (nyk. vaimo) tykkäs kulttuuripuolesta. Suosittelen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
(IMO) Kreikan kohteissa on pääsääntöisesti paska ruoka.
En ole koskaan käynyt Kreikassa, mutta tähän asti kaikki kuulemani palaute kreikkalaisesta ruuasta on ollut pelkästään positiivista. Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
En ole koskaan käynyt Kreikassa, mutta tähän asti kaikki kuulemani palaute kreikkalaisesta ruuasta on ollut pelkästään positiivista. Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?

Ite ainaki tykkäsin syödä lammasta ja oli helvetin hyvää, toisaalta tästä on yli 10v, kun viimeeksi käynyt mutta sillon ruoka oli ainakin hyvää! Kannattaa niinkuyin usein täälläkin mainittu hakeutua sellaiseen ravintolaan missä on paikallisia. Ei sellaiseen missä on hienoimmat lamput ja sateen/aurinkovarjot yms.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ja/tai suomenkielinen tarjoilu ;)

Joo se on kyl kans sellanen juttu että ei missään nimessä. Jos tarjoilia/sisäänheittäjä puhuu suomea tai ruokalista on ravintolan ulkopuolella suomeksi niin kierrän koko ravintolan kaukaa!

Vyölaukkuja ja sukat sandaaleissa juntteja odotellessa :D
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näillä näkymin ensi kuun puolessa välissä tie vie Saksaan. Tätä on odotettu.
Kohdekaupunki on vielä hieman auki, mutta olen tässä mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoina Muncheniä, Kölniä, Hampuria, Bremeniä, Stuttgartia ja Berliiniä. Siinäpä ne vaihtoehdot aika pitkälti on.

Tätä matkaa odottaa jo nyt todella paljon, vaikka mitään varmaa ei ole lyöty edes lukkoon. Niin harvoin olen käynyt ulkomailla. (Korostan: todella harvoin)

Olen tätä ketjua selaillut aika paljon läpi ja hyviä vinkkejä onkin löytynyt.
Tässä lähiviikkoina pitäisi tapahtua jotain konkreettisia päätöksiä.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Toki tuo on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä, mutta kysyn, mikä siinä ruuassa oli pielessä? Olitteko vain turistikuppiloissa, vai etsittekö hiukan pienempiä, paikallisten suosimia ravintoloita?

Oltiin molemmissa ja ero oli kyllä selvä. Mutta myös paremmissa, paikallisten suosimissa ravintoloissa se ruoka oli mun makuun vähän raskasta ja tunkkaista. Johtui ehkä myös siitä, että pohjosen pojalta helle vie helposti ruokahalun, mutta ei oikein illakaan maistunu alla mainittu lammas, ranskalaisista puhumattakaan.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Oltiin molemmissa ja ero oli kyllä selvä. Mutta myös paremmissa, paikallisten suosimissa ravintoloissa se ruoka oli mun makuun vähän raskasta ja tunkkaista. Johtui ehkä myös siitä, että pohjosen pojalta helle vie helposti ruokahalun, mutta ei oikein illakaan maistunu alla mainittu lammas, ranskalaisista puhumattakaan.

On totta, riippuu myös mitä tykkää sydä täällä kotoisessa Suomessa.

Ite en hirveesti "suomalaista" ruokaa edes täällä syö joten aina kun ulkomaille pääsee niin ruoka on yksi niistä jutuista mitä odottaa.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ite en hirveesti "suomalaista" ruokaa edes täällä syö joten aina kun ulkomaille pääsee niin ruoka on yksi niistä jutuista mitä odottaa.

Sama juttu ja siks suosittelinki aurinkovaihtoehdoista Espanjaa. Mä tykkäsin siitä tapas-hommasta. Mutta niin ku useasti todettu, nää on makuasioita ja niistä ei voi kuin kiistellä.

Kesällä olis tarkoitus mennä Lontooseen, mikä on ruokamatkailukohteena myös loistava. Ei ehkä 'Cuisine Anglaisen' takia, mut curry ja hyvä italialainen ruoka on odotuksissa. Harkitsen, jos bongais jonku Michelin-paikankin juhlan kunniaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika mielenkiintoinen kokemus tuo Patajokerin, koska myös minä olen kuullut lähinnä kehuja kreikkalaisesta safkasta, ja oma mielikuvani siitä on jotenkin kevyt, raikas ja luonnollinen. Johtuu ehkä paljon siitä, että pari tyyppiä, jotka mulle yleensä noista ovat kertoilleet, tykkäävät syödä enemmän kasvis-juusto -sapuskaa.

No, pitäisi päästä joskus itse testaamaan. Alkukesästä jollekin hiljaiselle kalastajasaarelle tjsp. Hyvät rannat, kirkas vesi. Ei juuri muita turisteja, mutta sen verran populaa yleisesti, että palvelut pelaa ja muutakin tekemistä löytyy kuin rannalla kökkiminen. Kirjoja, hyvää ruokaa, rantaa, raunioita ja luontoa. Ehkä jotain kivaa ostettavaa ja nähtävää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aika mielenkiintoinen kokemus tuo Patajokerin, koska myös minä olen kuullut lähinnä kehuja kreikkalaisesta safkasta, ja oma mielikuvani siitä on jotenkin kevyt, raikas ja luonnollinen. Johtuu ehkä paljon siitä, että pari tyyppiä, jotka mulle yleensä noista ovat kertoilleet, tykkäävät syödä enemmän kasvis-juusto -sapuskaa.

No, pitäisi päästä joskus itse testaamaan. Alkukesästä jollekin hiljaiselle kalastajasaarelle tjsp. Hyvät rannat, kirkas vesi. Ei juuri muita turisteja, mutta sen verran populaa yleisesti, että palvelut pelaa ja muutakin tekemistä löytyy kuin rannalla kökkiminen. Kirjoja, hyvää ruokaa, rantaa, raunioita ja luontoa. Ehkä jotain kivaa ostettavaa ja nähtävää.

Kreikassa saa hyvää ruokaa, mutta siellä pätee sama kuin muuallakin. Vältä turistipaikkoja. Sitten saarilla on isoja eroja. Ainakin oman kokemuksen mukaan esim. Kreetalla ruoka on rasvaisempaa ja raskaampaa kuin monessa muussa paikassa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näillä näkymin ensi kuun puolessa välissä tie vie Saksaan. Tätä on odotettu.
Kohdekaupunki on vielä hieman auki, mutta olen tässä mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoina Muncheniä, Kölniä, Hampuria, Bremeniä, Stuttgartia ja Berliiniä. Siinäpä ne vaihtoehdot aika pitkälti on.

Tätä matkaa odottaa jo nyt todella paljon, vaikka mitään varmaa ei ole lyöty edes lukkoon. Niin harvoin olen käynyt ulkomailla. (Korostan: todella harvoin)

Olen tätä ketjua selaillut aika paljon läpi ja hyviä vinkkejä onkin löytynyt.
Tässä lähiviikkoina pitäisi tapahtua jotain konkreettisia päätöksiä.

Hyvän ajankohdan olet kyllä reissullesi valinnut. Ensi kuun puolivälissä on jalkapallohuuma kuumimmillaan ja biergarteneissa hyvä meininki.

- Stuttgartin ainakin jättäisin suosiolla pois listalta (siis jos tarkoitus on olla koko aika samassa kaupungissa). Ei siellä ole juuri mitään nähtävää verrattuna nuihin muihin vaihtoehtoihin.

- Bremenistä en osaa sanoa mitään.

- Köln oli ihan hieno kaupunki, mutta se että olut myydään lapsellisen pienissä 0,2L laseissa riittää jo syyksi boikotoida kaupunkia :) Lähistöllä on useita muitakin suuria kaupunkeja, joten tekemistä ja näkemistä varmaankin piisaa. Hollantiin ja Belgiaankaan ei ole pitkä matka jos haluaa käydä tsekkaamassa sikäläistä meininkiä.

- Berliini on luonnollisesti nuista vaihtoehdoista se suurin kaupunki, jossa nähtävää riittää ja koko ajan tapahtuu jotain. Itse en kuitenkaan siellä viihdy paria päivää kauempaa. Se on jotenkin niin nuhjuinen ja DDR:mäinen.

- Hampurissa en ole vielä käynyt, mutta monet saksalaiset sanovat sitä saksan viihtyisämmäksi kaupungiksi puistojen suuren määrän vuoksi.

- München. Hmm... olen hieman jäävi vertaamaan baijeria muihin alueisiin kun olen tottunut elämään täällä, mutta Münchenissä on kyllä paljon nähtävää, kaupunki on siisti ja suurena bonuksena alpit ovat ihan vieressä. Vuokra-autoja saa muutamalla kympillä ja alpeilla hurauttaa tunnissa. Jos aikaa on enemmänkin käytössä, niin parin päivän autoreissulla ehtii helposti tsekata sveitsin, italian ja itävallan alpit.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näillä näkymin ensi kuun puolessa välissä tie vie Saksaan. Tätä on odotettu.
Kohdekaupunki on vielä hieman auki, mutta olen tässä mielessäni pyöritellyt vaihtoehtoina Muncheniä, Kölniä, Hampuria, Bremeniä, Stuttgartia ja Berliiniä. Siinäpä ne vaihtoehdot aika pitkälti on.

Noista on tullut oltua Münchenissä ja Bremenissä. Jos noista kahdesta pitäisi valita lomakohde, valitsisin ehdottomasti Münchenin. Bremen on paikkana ihan OK, mutta ei pärjää mitenkään Münchenille. Ylipäätään Baijeri on minusta upeaa seutua. Jos vertaa Bremeniin, niin ainakin ruokakulttuuri, juomakulttuuri, arkkitehtuuri ja maisemat ovat Baijerissa ylivoimaisia.
 

scholl

Jäsen
Noista on tullut oltua Münchenissä ja Bremenissä. Jos noista kahdesta pitäisi valita lomakohde, valitsisin ehdottomasti Münchenin. Bremen on paikkana ihan OK, mutta ei pärjää mitenkään Münchenille. Ylipäätään Baijeri on minusta upeaa seutua. Jos vertaa Bremeniin, niin ainakin ruokakulttuuri, juomakulttuuri, arkkitehtuuri ja maisemat ovat Baijerissa ylivoimaisia.

Niin ja varakkuus. Mielestäni Münchenille ei pärjää Euroopassa mikään kaupunki, mutta se riippuu mitä hakee. Berliinissä on valtavasti myöskin nähtävää ja jos tykkää liberaalimmasta meiningistä niin se on mainio paikka - tuleva Euroopan pääkaupunki! Bremen on suhteellisen köyhä kaupunki, en minä sinne lomalle lähtisi. Olen muutaman kerran ollut siellä muissa merkeissä ja ihan kiva siellä kaupungilla on pyöriä, mutta ei se menisi itselläni edes top 10:een Saksan kaupungeista. Ei lähellekään!

Köln ja Hampuri ovat hyviä lomakohteita, sen sijaan Stuttgart ei. Schwaabit ovat pihejä ja aina duunissa. Sen sijaan Kölnissä ihmiset ovat varmaan Saksan ystävällisempiä, siellä on sellainen karnevaalitunnelma ja hyvänä puolena se, että junalla pääsee nopeasti Düsseldorfiin, joka on myöskin aivan loistava kaupunki. Düsseli on varakas ja Altstadt baareineen on loistava. Köln on sen sijaan Saksan yksi liberaalisimmista kaupungeista ja ihmiset ovat todella ystävällisiä, mikä ei ole itsestäänselvyys pohjoisessa, mutta se on vähän sekavampi kaupunki. Pitää vähän katsella, minne menee, koska ei ole ihan niin yhtä paikkaa kuten Düsselissä, mutta loistava kaupunki. Yksi suomalainen ystäväni pitää Kölniä parhaimpana kaupunkina, missä hän on ollut juuri tunnelmaltaan ja haluaisi löytää duunin sieltä. Hampuri on sitten erilainen, mutta onhan sielläkin paljon nähtävää varsinkin kesällä. Alsterseen ympäristön vauraus ja kauneus sekä sitten luonnollisesti illalla Reeperbahnin alue, enkä tarkoita huoria, vaan terasseja jne. ja sitten on merta jne.

Sanoisin, että noista paikoista Stuttgart ja Bremen ovat sellaisia, joiden näkemättä jättäminen ei aiheuta suurta tuskaa. Toki Stuttgartissa voi käydä automuseoissa jne. Olen ollut lapsena sillä alueella paljon kesinä, eikä se oikein oikeasti sytytä kyllä yhtään. Noi muut ovat sen sijaan sellaisia kaupunkeja, jotka kannattaa nähdä ja kokea. Jokainen keskenään hyvin erilainen, mutta jokaisessa niissä viettää esim. hyvän viikonlopun.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitoksia vastauksista ja mielipiteistä.

Olinkin jo etukäteen lukemani perusteella asettanut Munchenin sinne listan kärkipäähän.
Uskoisin, että Hampuri, Köln ja Munchen ovat ne todennäköisimmät vaihtoehdot. Ainoa asia, joka on jäänyt askarruttamaan, on Munchenin hintataso.
Saksa nyt on ylipäätänsä melko halpa paikka, jos verrataan elämisen kuluja vaikkapa Pohjois-Eurooppaan, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, Munchenissä esimerkiksi hotellit ovat muuhun Saksaan verrattaen kalliita. En osaa muista kuluista sanoa mitään. (Mahdollisuutena tuolloin hotelli kauempana keskustasta ja kulkeminen julkisilla)

Mutta kaveriporukalla ollaan tässä tätä reissua suunniteltu eli ei sen hotellin tarvitse olla mikään ihmeellinen. (Tiedän, Google on tässäkin tapauksessa ystävä. En ole aivan avuton.)

Saksa kuitenkin ylipäätänsä kiehtoo allekirjoittanutta paljonkin. Eli tämä ei jäisi missään tapauksessa viimeiseksi reissuksi. Tämä olisi vasta sen Saksan valloituksen ensimmäinen osa.

Ja kuten joku mainitsikin, ajankohta onkin aivan loistava. Voin jo kuvitella itseni aurinkoiseen Saksaan istuskelemassa paikallisessa biergartenissa kaunis huurteinen edessäni. Oi, aika, kiirehdi.
 

Fordél

Jäsen
Saksa nyt on ylipäätänsä melko halpa paikka, jos verrataan elämisen kuluja vaikkapa Pohjois-Eurooppaan, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, Munchenissä esimerkiksi hotellit ovat muuhun Saksaan verrattaen kalliita. En osaa muista kuluista sanoa mitään. (Mahdollisuutena tuolloin hotelli kauempana keskustasta ja kulkeminen julkisilla)

Eiköhän Münchenistä löydy kaikenlaista tarjontaa hyvin halvoista hotelleista todella kalliisiin. Itse siellä viime vuonna käyneenä ihmettelin hotellin halpuutta. Otettiin hotelli läheltä rautatieasemaa kun saavuttiin Müncheniin junalla ja saimme hotellin 78 euron vuorokausihintaan. Tekee siis 36 euroa per nokka, mikä ei ole mielestäni todellakaan paha. Seutu oli ihan hyvää ja kulman takana oli metropysäkki, josta pääsi nopeasti keskustaan. Kävelymatkakaan ei ollut mahdoton.

Eli jos ei siis ole ihan nollabudjetilla matkassa niin aika halvalla pystyy yöpymään Münchenissä. Muutenkin tykkäsin todella paljon kaupungista, joten suosittelen sitä ehdottomasti! Kaupunki on siisti, riittää paljon nähtävää, ruoka hyvää, julkinen liikenne toimii (kuten lähes kaikkialla muuallakin), lennot aika halpoja, Alpit lähellä jne. Tonne pitää päästä ehdottomasti uudestaan!
 

Lasipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Hifk ja Leijonat
Kyprokselle on matkaa suunnitteilla porukoiden toimesta syyslomalla ja aika lössi olisi sinne lähdössä. Eli paljon lapsia ja aikuisia. Ilmeisesti Pafokseen. Onko suositteluja/haukkuja vai kannattaisiko harkita jotain muitakin paikkoja.

Pafoksesta en osaa sanoa mitään, mutta itse ihastuin Larnacaan. Jos ottaa hotellin ihan keskusta niin kaikki on lähellä. Larnaca taitaa olla paras vaihtoehto jos tykkää käydä ostoksilla. Ei ole turistirysä kuten Agia napa vaan paikalliset ovat enemmistö kaduilla. Rantakatu on täynnä todella hyviä ravintoloita.Ja jos nyt lapsien kannalta ajattelee niin ranta on siitä hyvä että mereen saa kahlata aika kauas ennen kuin alkaa syvenemään.Tosin isompi ranta saisi omaan makuun olla onhan se pitkä mutta korkeus suunnassa.Larnaca on oikea paikka mikäli haluaa yhdistää parhaiten kaupunki ja rantaloman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös