Köpikseen käy matka tänään. 5 päivää kohteessa mutta juuri ei ehdi missään kiertelemään kun on "ohjelmoitua ohjelmaa" melkein kokoajan eli pari yritysvierailua per päivä ja iltabileet. Nukkumiselle ja pörräämiselle ei juuri aikaa jää...
Heinäkuussa matkakohteena saattaa olla Espanja ja Barcelona. Olisiko kellään antaa mitään positiivista tai negatiivista kokemusta kaupungista? Kenties jotain tietoa, millainen kaupunki kyseessä heinäkuussa.
On tässä mielessä, että olisin ensi talvena 2-6 kuukautta jossakin maailmalla. Siis jossakin sellaisessa paikassa missä saa olla rauhassa. Antarktis ei käy, koska siellä on liikaa pingviinejä ja pakkasta. Joku Amazonin viidakko tai edes vaikkapa Vietnam ei käy, koska siellä on liikaa kaikenlaisia saatanallisia elukoita. Minä en pelkää niitä, minä vaan inhoan niitä ja tapan varmasti jokaisen sellaisen minkä näen. Oppivatpa lajitoverinsa kunnioittamaan ravintoketjun yläpäätä, saatana. Toki jos skorpioni olisi ihollani taikka boakonda halaisi niin kuset lorauttaisun housuuni.
Haluaisin siis johonkin ei-kylmään (liian kuumakaan ei saa olla, yli +30 on jo aika persiistä, yli +35 aivan persiistä) ja elintasoltaan edulliseen hevonvittumaahan, jossa ei ole saatanallisia elukoita joka paikassa. Onko sellaisia vai jäänkö kotiini katselemaan Avaraa luontoa?
Missä tuossa julmetun isossa kylässä kannattaa bunkata siistissä mutta suht edullisessa hotellissa, joka olisi myös lähellä metroyhteyttä? Ja lähellä tarkoittaa satoja metrejä.
Helppoa, koska Berliinissä on metroyhteys lähes kaikkialle. Ja sinne minne ei ole, pääsee S-Bahnilla. Itse olin pääsiäisenä tässä hotellissa, joka kyllä vastaa kuvaustasi.
ps. Tätä ketjua kun selailee taaksepäin niin lähes joka sivulla löytyy jotain Berliini-aiheista.
Ilmeisesti Air Berlinillä olisi tarkoitus Vantaalta Tegelille. Miten sieltä kannattaa turistin kaupunkiin suunnata, tai miten itse teit?
Kebabbia kai siellä on ainakin testattava..
Tänään olisi lähtö Barcelonaan, perjantaina takaisin. Voin laittaa ainakin ruoka- ja juomavinkkejä, aika vahvasti keskittyy ruokaan ja juomaan koko reissu. Pari viinitilaa, yksi huippuluokan ravintola ja pari hyvää raflaa ainakin luvassa. Ikimuistoinen reissu varmasti tulossa.
Olisi kavereiden kansa tarkoitus tehdä alkukesästä reissu johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin ja päädyttiin sitten näin alustavasti Prahaan.
Oliko hyvä valinta, eli kenelläkään kokemuksia kaupungista?
Itse eikä kukaan kaverina ole siellä käynyt, joten olisi kivaa tietää, että mitä mieltä muut ovat paikasta.
Kiitos etukäteen.
Tosiaan tästäkin ketjusta löytyy tietoa ja sitten on vielä omakin ketju.
Mutta mukava paikka, pari kertaa on poikaporukalla tuolla pyöritty ja hyvin viihdytty. Ainakin ennen vanhaan kipolat oli viihtyisiä ja olut halpaa, varsinkin ihan ytimen ulkopuolella.
Väärin matkustettu?... edes hieman vaihtelua tähän miljoonaan kertaan tallatuista Euroopan suurkaupungeista jutusteluun...
... joskus vähän vaihtelua näihin roomiin, barceloniin, prahoihin ja berliineihin...
... ja aitoja elämyksiä on tarjolla paljon enemmän...
Toukokuussa Prahaan tie vie mullakin. Rock Pub Error saa kanta-asiakkaan kolmeksi viikoksi.
Tuo on tietysti vähän niinkin, että noissa pariiseissa ja berliineissä niitä aitoja elämyksiä joutuu ehkä kaivamaan pinnan alta, mutta eiköhän niissäkin niitä ole. Ja ainahan voi mennä pikkukaupunkeihin myös tutuissa maissa. Ehket tarkoittanut, mutta tulee väkisinkin sellainen fiilis, että aamupala roomalaisessa pikkukahvilassa aamuvarhaisella paikallisten touhuilua seuratessa ei voisi olla aito ja hieno elämys, koska se on niin nähty paikka.Pitkä viikonloppureissu tänne voi olla jopa halvempi, ja aitoja elämyksiä on tarjolla paljon enemmän.
Ei, en suinkaan tarkoittanut sanoa näin. Yritin vain jotenkin kuvailla sitä, että täällä on jo perusmeno sen verran Euroopasta poikkeavaa, että ilman kummempia nähtävyyksiäkin siinä riittää mukavasti ihmettelemistä. Ja kuitenkin tämä Georgia on paikka, minne voi kuka tahansa aivan helposti ja vieläpä edullisesti matkustaa Suomesta. Viisumiakaan ei edes tarvitse hankkia maahan päästäkseen. Miksei siis joskus vaihtaa sitä pitkän viikonlopun reissua Lontooseen, Pariisiin, Barcelonaan tms. vaikkapa piipahdukseksi Tbilisiin? Mutta kuka tykkää mistäkin, makuasioistahan voi kiistellä loputtomiin.Väärin matkustettu?