Itse olen etsinyt puolivakavasti "gradupalkinto" -paikkaa, eli yo-uurastuksen jälkeistä rentoutusmestaa. Kap Verde sattui ensimmäisenä silmään, eikä vaikuta pahalta paikalta ollenkaan.
Pitänee ensimmäisenä mainita, että en ole itse Kap Verdellä käynyt. Kyselin kuitenkin paikasta vähäsen.
Kap Verde on sanalla sanottuna tylsä. Toisaalta tämä voi olla hyväkin asia, jos todellakin olet hakemassa rentoutusmestaa. Shoppailumahdollisuudet ovat melko minimissä ja käytännössä kaikki on Suomen hintatasossa tai jopa ylikin. Saarethan ovat kaukana kaikesta ja lisäksi melko karuja, joten käytännössä kaikki on tuontitavaraa ja siksi kallista. Myöskään mikään biletysmesta Kap Verde ei ole.
Hyvinä puolina ovat tietysti aurinko ja loistava, joskin useimmiten tuulinen ilmasto. Vesiurheiluharrasteita löytyy laidasta laitaan. Kap Verde on myös turvallinen paikka; tietysti itse hölmöilemällä pystyy hankaluuksia hankkimaan missä päin maailmaa tahansa. Rentoa meininkiä, rantoja, vesiurheilua... jos niitä olet hakemassa, niin Kap Verde on ainakin yksi vaihtoehto.
Miinuspuolena (tai plussana?) kannattaa huomioida myös se, että lentoaika on pitkä. Suomesta Kap Verdelle lennetään käytännössä aina kahden välilaskun kautta. Ensimmäinen on yleensä joko Tanskassa tai Saksassa ja toinen Lissabonissa tai Las Palmasissa.
Näin kertoi Kap Verdestä noin 25v (eli ~35v?) lentoemo, joka tylsistyy Kap Verdellä jo kahden päivän stopoverin aikana. Pikku lisävinkkikin tuli: jos edes harkitset Kap Verdeä, valitse Mauritius.