Kiitoksia Rebelille ja muille Pariisin vinkeistä. Onko kukaan käynyt siellä joulukuussa, mietin vaan, että onko millainen joulukaupunki, ts. onko siellä paljon jouluvaloja sun muuta?
Täälläkin tosiaan aikasemmin kerroin, että olen lähdössä tuonne Thaimaahan ja olin suunnitellut lentää vielä Bangkokista Singaporeen ja sieltä takaisin junalla Bangkokkiin. Kysymykseni kuuluu, että onko mitenkään mahdollista vaihtaa Bangkokin kentällä lentoyhtiötä ja mahdollisesti terminaalia kahdessa tunnissa, ja miten tuo käytännössä tapahtuu? En kuitenkaan varmaankaan saa laukkujani checkattua koko matkaa Singaporeen, johtuen lentoyhtiön vaihdosta, mutta täytyykö mun odotella ne laukut pois koneesta ja tehdä toinen sisään kirjaus Bankokissa vai mitenköhän tuo hoituu?
Kyllä joudut ottamaan laukut mukaan ja checkaamaan takaisin sisään uudelle firmalle. Kaksi tuntia on kyllä aika minimiaika suoriutua, toivottavasti kone on ajoissa ensimmäisellä lennolla.
Juu näin vähän epäilinkin, enkä siksi ole vielä lippuja tuohon toiseen lentoon hankkinut. Taidanpa tutkia muutaman päivän ensin Bangkokkia ja sitten vasta siirtyä etelään Singaporeen.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Täälläkin tosiaan aikasemmin kerroin, että olen lähdössä tuonne Thaimaahan ja olin suunnitellut lentää vielä Bangkokista Singaporeen ja sieltä takaisin junalla Bangkokkiin. Kysymykseni kuuluu, että onko mitenkään mahdollista vaihtaa Bangkokin kentällä lentoyhtiötä ja mahdollisesti terminaalia kahdessa tunnissa, ja miten tuo käytännössä tapahtuu? En kuitenkaan varmaankaan saa laukkujani checkattua koko matkaa Singaporeen, johtuen lentoyhtiön vaihdosta, mutta täytyykö mun odotella ne laukut pois koneesta ja tehdä toinen sisään kirjaus Bankokissa vai mitenköhän tuo hoituu?
Joo, tänks. Erittelin noita vaatimuksia tuolla jokunen sivu takaperin. Noista ehkä tuo MacMahon oli lupaavin.
Tämä Hotel Residence Foch kuumottaa tällä haavaa ehkä eniten. Montmartessa oli yksi vaihtoehto myös, mutta ei ehkä tosiaan se paras alue, kun kahdestaan rouvan kanssa ollaan menossa.
Juu juuri tuon takia olikin tarkoitus mennä ensin singaporeen. Tyttöystävä kun ei ole aiemmin Aasiassa käynyt. Minä olen käynyt aiemmin Iintiassa pyörimässä, joten se tuskin enää niin paljon minua järkyttää. No pitänee vielä pohdiskella ja tsiigailla, että olisiko noita jotain kivoja lentoja.Sen sijaan jommassa kummassa päässä reissua kannattaa ehdottomasti viettää aikaa Bangkokissa, Kaakkois-Aasian helmessä. Jos saisin nyt päättää etenemisjärjestyksen kolmikolle Bangkok-Kuala Lumpur-Singapore niin lähtisin nimenomaan Singaporesta päin jolloin mennään kokoajan länsimaisemmasta kulttuurista kohti "aidompaa Aasialaista". Itse menin aikanaan tuossa Bangkok-KL-Singapore järjestyksessä ja vaikka Singapore hienolta vaikuttikin ja hauskaa sekä seikkailua oli koko rahan edestä niin vähän vaisua kuitenkin Bangkokiin verrattuna.
Seuraava etappi on tosiaan KL. Tarkoitus olisi mennä väli junalla tai bussilla. Onko kokemuksia kumpi on miellyttävämpi/nopeampi? Netistä tuntuu löytyvän kumpaakin koulukuntaa. Nimimerkki Fläppis aikaisemmin kertoikin junasta tällä välillä. Kannattaa ilmeisesti ”suosia” yövuoroja ettei mene päivää matkustuksessa, koska matka aika kuitenkin huitelee 5-6 tunnissa?
Singaporessa ei mielestäni ole mitään kovin speciaalia nähtävää. On kuitenkin melko "länsimainen" kaupunki. Paljon kauppakeskuksia ja kalliita merkkiliikkeitä kyllä löytyy. Shoppailtavaa varmasti riittää jos vaan rahaa löytyy. Tietenkin China Townissa löytyy halvempia kauppoja.Singaporessa oleva yöeläintarha vaikuttaa mielenkiintoiselta, mitä muuta nähtävää löytyy? Minkälainen hintataso on? Kauniimpi osapuoli on tietysti kiinnostunut shoppailusta, joten kannattaako shoppailla Singaporessa vai jättää se suosiolla Kuala Lumpuriin.
Seuraava etappi on tosiaan KL. Tarkoitus olisi mennä väli junalla tai bussilla. Onko kokemuksia kumpi on miellyttävämpi/nopeampi? Netistä tuntuu löytyvän kumpaakin koulukuntaa. Nimimerkki Fläppis aikaisemmin kertoikin junasta tällä välillä. Kannattaa ilmeisesti ”suosia” yövuoroja ettei mene päivää matkustuksessa, koska matka aika kuitenkin huitelee 5-6 tunnissa?
Kuala Lumpurissa viivymme myös näillä näkymin 2-3 päivää. Mitä muuta nähtävää on kuin pakolliset KL Tower, Petronas towerit ja Chinatownin alue? Tietysti aika on rajallinen ja siitäkin joutuu osan lohkaisemaan kaupoissa pyörimiseen.
Kirjoittelen tässä Madeiralta, ja vaikka säät eivät ole tällä hetkellä häävit, on saari tehnyt vaikutuksen.
Ihan perus-turistimesta olisi seuraavaksi ajatuksissa, eli Puerto Rico, Kanaria. Tuon tyyppisissä kohteissa on tullut useamminkin käytyä, mutta ko. paikassa ei vielä. Onko kenelläkään kokemuksia ja mielipiteitä paikasta? Minkälainen paikka on kyseessä, verrattuna esimerkiksi muihin Espanjan/Kanarian kohteisiin?