Martin Spanhel

  • 51 697
  • 279

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tätä Spanhel vs. Vopat keskustelua seuranneena päätin tuodan oman mausteeni tähän soppaan mukaan. Minä(kin) kuulun siihen osastoon, joka on valmis pistämään Spanhelin pihalle.

Kumpi sitten pihalle, Vopat vai Spanhel? Oletetaan, että Vopatin palkka on 120.000 € ja Spanhelin 70.000€. Vopat pihalle, palkkaa maksetaan siitä huolimatta sopimuksen mukaisesti, koska uusi joukkue ei olisi muuten ottanut häntä vastaan. Kuluja siis 120.000€. Uusi kaveri tilalle, sellainen 100.000€ hintainen ulkomaan elävä. Kulut yhteensä 220.000€.

Spanhel pihalle, 70.000€. Uusi kaveri tilalle, 100.000€. Kulut 170.000€.

Kumpi siis kannattaa laittaa menemään, jos pitää valita? 50.000€ maksaa parin junnun palkan kevyesti.

HIFK:ssa on kokemusta kalliiden ulkomaalaisten kesken kaiken pois potkimisesta, joten tuskin ketään enää poistetaan.


Edit: Pieni laskuvirhe
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Johannes
Spanhel on siis tämänvuotinen kannattajien sylkykuppi. Viime vuonna samaa statusta nautti Niclas Hedberg (ehkä vähän ansiostakin).

Näinhän se on. Kun Pärssistä ei kehtaa haukkua siitä, että Pärssinen ei ole mukamas IFK-tyylinen pelaaja ja kun Kuhtaa ei uskalla kukaan muu dissata kuin Isaksson ja kun Alpoa ei enää ole ja kun Aravirtaa ei ole nyt ole syytäkään haukkua, niin se on sitten Spanhel. Tilastoista viis, Spanhel on paska. Koska jonkun on oltava paska, koska kannattajat tarvitsevat jonkun, johon purkaa aggressionsa kun kumppanilla on menskut tai se dokaa kavereiden kanssa paikallisessa yms.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Koska jonkun on oltava paska, koska kannattajat tarvitsevat jonkun, johon purkaa aggressionsa kun kumppanilla on menskut tai se dokaa kavereiden kanssa paikallisessa yms.

Amen to that. Jääkiekon syvin olemus aukeaa pikkuhiljaa naapurissakin :)

Meillä saattaa dokata pelaajatkin kavereiden kanssa paikallisessa. Teillä on varmaan sitten se toinen syy.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Tilastoista näkee, ettei Spanhel ole pelannut niin huonosti kuin täällä väitetään koko ajan. HIFK:n hyökkääjien pistepörssi tasakentällisin kertoo seuraavaa:

1. Pärssinen 10+8; 2. Kuhta 9+7; 3. Harkins 1+13; 4. Spanhel 2+10; 5. Vopat 4+6; 6. Häppölä 4+5

Spanhel on tehnyt kokonaiset 2 tehopistettä vähemmän tasakentällisin kuin suunnilleen jumalan asemaan nostettu Brett Harkins ja 4 tehopistettä vähemmän kuin Kimmo Kuhta.

Siinä on Miksullekin hieman faktaa, eikä pelkkää mutua. Ei ne niin kamalan karuilta minusta näytä Spanhelin kannalta. Jumalan asemaan nostettu Kuhta on tehnyt 30 ottelussa peräti 4 pistettä (0,13/peli) enemmän kuin sysipaska Spanhel. Ja virtuoosi Harkinskin peräti kaksi pistettä enemmän. Pienet on erot Jumalan ja täyspaskan pelaajan välillä ainakin IFK-fanien silmissä.

Ja Cobolille propsit fanien syvimmän olemuksen yksinkertaistamisesta. Noinhan se menee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minä kiitän analyyttisistä ja järkevistä kannanotoista, joita on tullut, puolesta ja vastaan. Omasta puolestani annan asian olla ja luotan valmennusjohtoomme, joka on sivumennen sanoen valmentanut meidät Spanhelin kanssa sarjakärkeen. En ole muuten edes avannut tätä ketjua, en myöskään Suhonen (?) -ketjua, joka käsittelee niin ikään Spanhelia. Joku muu tuntuu tarvitsevan oman egonsa pönkittämistä tämän kauden sylkykuppiin räkimällä. Joskus hävettää olla HIFK-fani, koska missään muussa jengissä ei kusta omaan pesään niin paljon kuin täällä. Ihan sama onko jengi ykkösenä vai viimeisenä; väärät jätkät valmentaa, paskat jätkät pelaa ja pelityyli on ihan perseestä. Pelatkaa vittu NHL 2002/03:sta, jos haluatte että kaikki menee juuri niinkuin katsomossa haluatte. Oikeat jätkät, oikea pelityyli, oikeat pisteiden tekijät, oikeat voittonumerot. Oikeat pelaajat eivät ole robotteja, eivät valmentajatkaan. Silti sohvaperunat, joista useimpien oma kunto riittää siinä ja siinä hallille pöngertämiseen, mankuvat 60 minuuttista, joka on kerta toisensa jälkeen toisinto samasta asiasta; oikeat jätkää taklaa oikeassa paikassa oikeassa tilanteessa tehden oikeita pisteitä oikealla tavalla.

Kiitos Johannes tilastoista, jotka ovat "karua luettavaa", kuten Jatkoajan ajatusten pikkukoski ja perustelujen kuningas mixu on mykistävällä tavalla todennut: Spanhel tasakentällisin 2 pistettä vähemmän kuin The God Harkins, jonka maalien vähyydestä kukaan ei itke. Spanhel ykkösketjun jälkeen tehokkain hyökkääjä.
Ja tottakai joku Valopää nro 2 ottaa tämän jälkeen seuraavan aseen; jos kuka tahansa (Capo, Vili, Jone, Häbä, Hirso...) olisi pelannut ykkösen miesten kanssa, niin tilasto olisi ihan toisenlainen. Voi olla. Voi olla, että ykkönen ei olisi tehnyt yhteensä niin paljon maaleja kuin nyt. Vetäkää nyt jo pää siitä pensaasta, minne on piilotettu lappu, jossa lukee "Capo, Jone, Vili.....ovat kaikki superlahjakkuuksia" Pah! Jos capojone....-osasto olisi osoittanut tiukoissa paikoissa jonkinlaista lahjakkuutta ja venymistä, olisivat he nyt nimenomaan vakiotavaraa ykkösessä-kakkosessa, jolloin TurhaSpanhelia ei olisi tarvinnut edes hommata. Suuresti epäilen capojone....-osaston maagista kykyä tehdä paljon pisteitä Harkinsin, Pärän ja Kuhdan kanssa. Voitte itse asiassa syyttää aika pitkälti capojone....-osastoa siitä, että Spanhel ylipäätään on hommattu duuniin, minkä muissa joukkueissa tekee joku kotimainen pelaaja.

Mä en jaksa enää näitä turakaisia, joiden perusteluketju menee näin: 1) tilastojenkin mukaan on nyt niin, että .... 2) ahaa, tossa noi tilastot, no tilastothan valehtelevat aina ja jokatapauksessa pisteet on tulleet väärällä tavalla.... 3) niin niistä pisteistä vielä; kuka tahansa olisi tehnyt samat, katso vaikka tilastoja. Ja taas mennään kohtaan nro 1 ja uusi kierros Debiilin Onnenpyörää pyörähtää.

Antakaa mulle Bednar, niin Spanhel lähtee ulos heti. Mutta älkää antako mulle Joonas Vihkoa Spanhelin paikalle. En ole koskaan ollut yltiöpäinen Spanhel-fani tai hehkuttaja. En koskaan ennen tätä päivää. Nyt musta on tullut sellainen, ihan vastavetona apukouluperustelijoille.

Ja mixu; ota vain pää pois pensaasta ja viihdytä meitä edelleen. Koeta tehdä se niin, ettet vääristele toisten (ainakaan meikäläisen) sanomisia, mikä tunnetaan myös valehtelemisena. Äläkä ainakaan mun kanssa ala esitellä väittelyn pohjana läpimätiä perusteluja (kaikki tilastotkin kertovat.....). Oma vikasi, että ne saa "kuka tahansa" potkittua hajalle kuin lasten hiekkalinnan. Tapellaan mieluummin sitten ihan mutu-pohjalta, miltä kirjoitat muutenkin. Piismän, mun puolesta.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaksson
Siinä on Miksullekin hieman faktaa, eikä pelkkää mutua. Ei ne niin kamalan karuilta minusta näytä Spanhelin kannalta. Jumalan asemaan nostettu Kuhta on tehnyt 30 ottelussa peräti 4 pistettä (0,13/peli) enemmän kuin sysipaska Spanhel. Ja virtuoosi Harkinskin peräti kaksi pistettä enemmän. Pienet on erot Jumalan ja täyspaskan pelaajan välillä ainakin IFK-fanien silmissä.

No, jos katsellaan asiaa tolta kannalta niin esim. Häppölä joka on haukuttu moneen kertaan kädettömäksi ja..... on tehnyt vain muutaman pisteen vähemmän kuin ulkomaalais "VAHVISTUS".
Eiköhän se suurin kritiikki johdu juuri siitä että, Spanjeli ei täytä fanien mielestä vahvistuksen "saappaita". Mun mielestä esim. Vihko tai Järvinen olis päässyt samoihin pisteisiin jos olis pelannut Spanjelin tilalla, sillä onhan sitä kokeiltu vaikka missä ketjussa.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Viestin lähetti JHag
Joskus hävettää olla HIFK-fani, koska missään muussa jengissä ei kusta omaan pesään niin paljon kuin täällä. Ihan sama onko jengi ykkösenä vai viimeisenä; väärät jätkät valmentaa, paskat jätkät pelaa ja pelityyli on ihan perseestä.

Aivan. Muistellaanpa viimekautta; kukapa ruikutti, ennen kaikkea vääristä valmentajista, ja pelaajista. Samaa jatinaa on jatkunut tälläkin kaudella . Mutta joidenkin tietämys tuntuu olevan niin korkeaa, että sitä ei pidetä omaan pesään kusemisena, jos itse arvostelee niitä pelaajia/valmentajia joiden tyyli ei satu omaa silmää miellyttämään. Mutta muiden tollojen kritiikki onkin sitten jo oman pesän likaamista. Varsinkin jos kritiikin ja arvostelun kohteena on pelaaja josta sattuu pitämään.

Hei haloo!!! Katso peiliin kun alat puhua oman pesän paskaamisesta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hieman tämäntyyppisen viestin lähetti cobol
kun Alpoa ei enää ole ja Aravirtaa ei ole syytäkään haukkua, niin se on sitten Spanhel. Jonkun on oltava paska, koska kannattajat tarvitsevat jonkun, johon purkaa aggressionsa [clip]
Aravirta on paska valmentamaan, sillä hän ei osaa jäädyttää peliä (lue vaikka vapaan puolen maailman ohuin kirja-ketjusta). Tästä todisteet: näin kävi MM-kisojen ruotsi-pelissä ja jossain pari viikoa sitten olleessa ottelussa, kerran JYPissä, sekä muistaakseni parikin kertaa joskus pihapeleissä.

Toi sylkykuppi-juttu oli muuten totta (tyyliin Lasse-Pirjetä hiuksista vittuun). Ilman Spanhelin HIFK-pääsisi milloin tahansa NHL:ään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Anteeksi JHag

Ei ole ollut tarkoitus heittää mitään turhaa shittiä niskaasi,sori.

Muille sen verran tilastoista että niin kauan kun yli- ja alivoima pelit kuuluvat jääkiekkoon niin onko jotain järkeä että vaikka ylivoimalla tehdyille maaleille ei anneta mitään arvoa kuten veli Isakkson tekee?
Tänä päivänä pelit ratkaistaan usein juuri ylivoimilla eli on hyvin tärkeä olla silloin hereillä.
Ja mitä tulee Kuhtaan ja Spanheliin niin jokainen voi ajatella mitä Hifkin sijoitukselle sarjataulukossa tekisi jos Kuhdan 20 maalia otettais sieltä pois.Spanehelin 2 maalia ei juuri tilannetta järkyttäisi.
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti Noutaja#9
Oletetaan, että Vopatin palkka on 120.000 ? ja Spanhelin 70.000?. Vopat pihalle, palkkaa maksetaan siitä huolimatta sopimuksen mukaisesti, koska uusi joukkue ei olisi muuten ottanut häntä vastaan. Kuluja siis 120.000?. Uusi kaveri tilalle, sellainen 100.000? hintainen ulkomaan elävä. Kulut yhteensä 220.000?.

Spanhel pihalle, 70.000?. Uusi kaveri tilalle, 100.000?. Kulut 170.000?.

Aika hyvä vedätys, ilmeisesti mennyt jopa läpi kun ei ole kommentteja näkynyt.

Oikein laskettuna kulut ovat tietysti molemmissa tapauksissa aivan yhtä suuret, noilla luvuilla yht 290ke tai lisäkulut se 100ke.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vittu, täällä mitään anteeksi pyytelemään ainoastaan kassa
jonossa pyydellään anteeksi, kun survotaan edellä olijan sormet ja viikonloppu bisset.
Tällä yksinkertaisella hetkellä ifk:sta puuttuu ratkaisuihin
kykeneviä pelaajia,joilla ei lapa ja naama tärise.
Tämä helvetin nuoriso projekti jota niin suurella innolla ajettiin sisään on ja kusee kintuille oikein kunnolla,kaikella
kunnioituksella kaikenmaailman hiusmuotoilijoita kohtaan
tulisi kriteerien olla hieman kovemmat kuin a-junnujen
mestaruus.(harsot,viitaluomat,grunnit,häppölät ja vihkot)
aivan saman sijoitettaisiinko heidät coloradon tai järvenpään
haukkojen ykkös tai kakkos kentällisiin ei se tosiasia muutu,
jossa eteen tulee tasaisuun, nousujohtoinen kehityskaari tai
yleensäkkin pelin oivaltaminen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti kamraterna
Tilasto on todella karu: 29 2 + 11 = 13

Mies on pelannut vaikka kuinka ja paljon Harkinsin, Kuhdan ja Pärän kanssa ja tulos on ainoastaan se, että muunkin ketjun peli on jäätynyt täysin. Jos Vihkot tai Grünnit (tai kuka tahansa muu) olisi pelannut noin paljon 1-ketjun miesten kanssa niin tilasto olisi ihan erinäköinen.

Ja näkeehän sen nyt jokainen silmillään että tämä kaveri on täysin turha pelimies. Täysin kädetön, ei peliälyä tippakaan ja vielä ihan mikkihiiri. Ehdottomasti ensimmäinen joka pitää ulkoistaa jos joku vaihtoehto löytyy. Eikä oikeastaan ole väliä löytyykö vaiko eikö, kuka tahansa nykyisistäkin pystyy hoitamaan Spanhelin ruudun (niin mikähän se on?) vaivatta.

Piti ihan lainata koko juttu, sen verran hauskaa stooria tuli. Käytkö peleissä? Vihko&Grünn ovat tällä hetkellä niin paskoja kuin olla ja voi. Spanhel ei muuten ole mikään pisteidentekijä, ei ole tilastojen (te kun tunnutte niistä pitävän) mukaan itse asiassa koskaan ollut. Me vain joukolla erehdyimme häntä sellaisena pitämään.

Näkeekö? Minä en näe. Olen kai täysin sokea, kun pistän merkille kaikki kiekonriistot ja laitakahinat ym. duunit, joita ilman mitkään kuhdat ja calounit ei tekisi pistettäkään. Ja tuo väittämäsi, että kuka tahansa nykyrosterista paikkaisi hänet ei pidä ollenkaan paikkaansa. Katsopa vaikka joskus sitä peliä ilman "minä vihaan Martin Spanhelia" -lasejasi, niin ehkä tajuat. Tai sitten et.

Senior haastoi minut tänään vahtimaan Spanhelia koko pelin ajan. Noh, ihan tyystin en onnistunut mutta valtaosan Spanhelin jääajasta seurasin haukan silmin. Ja minun on nyt pakko sanoa, etten oikeasti ymmärrä mistä jengi saa ideansa Spanhelista "hyödyttömänä surffaajana".

Tämä surffaaja-nimitys taitaa olla peruja Martinin tavasta pysytellä joskus poissa laitaväännöistä ja pyöriä siniviivan ja maaliviivan välimaastossa. Siis hetkinen haloo hei, onko tarkoituksena, että kaikki pelaajat hyppiväy idioottimaisesti laitojen luona eikä kukaan pidä silmällä siniviivaa ym. paikkoja. Kuinka monta kertaa tästäkin itkettiin täällä viime vuonna, kun Hedberg&co. meni porukalla maalin taakse tms., seurauksena syöttö keskelle tyhjään tilaan ja maali. Tätä, mitä Spanhel tekee (eli "surffailee"), kutsutaan myös joissain piireissä sijoittumiseksi. Ei näköjään meillä.

Kukaan ei ilmeisesti myöskään pistä merkille Marty'n lukuisia kiekonriistoja ja voitettuja kaksinkamppailuja. Ai että kuka tahansa meidän omista kasvateista tekisi saman? No mikä vittu niitä sitten estää niin tekemästä. Ehkä osaamisen puute.

Peliälyä löytyy ihan taatusti enemmän kuin monilta muilta. Kyllä se oivaltava syöttö lähtee tarvittaessa ja itse lasken myös tuon kyvyn sijoittua (sen sijaan, että juoksisi kulmissa kuin päätön kana á la Grünn, Vihko, Hirso...) tähän kategoriaan.

Mikkihiiri? Taidat sitten määritellä sen toisin kuin minä, mutta omasta mielestäni Martin on suht kaukana mikkihiiri-statuksesta. Noh, makuasioitahan nää vaan on.

Lyhyt kooste vielä kaikille hidasälyisille: Marty on todellakin paikkansa ansainnut, tekee paljon arvokasta työtä johon ei taatusti tällä hetkellä pysty yksikään omista kasvateista.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Viestin lähetti MaV
Aika hyvä vedätys, ilmeisesti mennyt jopa läpi kun ei ole kommentteja näkynyt.



Vedätys? Nyt en ymmärrä, ehkä se johtuu siitä, että peruskoulun päättötodistuksessa matematiikan numero oli 5 (asteikolla 4-10) ja senkin sain vain siitä hyvästä, että olin tunneilla ja yritin parhaani. Opettaja ei säälistä antanut ehtoja. Matematiikka ei siis ole vahvimpia puoliani.


Sillä säästyneellä 50.000€ jotka käytin esimerkissäni kahteen junnuun summa on sama kummassakin tapauksessa, mutta nyt minulla on enemmän pelaajia joukkueessa.

1 kaveri pois, toinen tilalle = +/- 0
1 kaveri pois, toinen tilalle + 2 junnua = +2

Jos samalla rahalla saa enemmän, on se säästöä.

Sen saman rahan voi käyttää mihin tahansa, mutta minä nyt otin esimerkkinä nämä pari junnua. Ei ehkä viisain ratkaisu, mutta onneksi minä en ole päättämässä näistä asioista.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Lyhyt kooste vielä kaikille hidasälyisille: Marty on todellakin paikkansa ansainnut, tekee paljon arvokasta työtä johon ei taatusti tällä hetkellä pysty yksikään omista kasvateista.
Kyllä. Tähän asti olen pysynyt erossa tästä Spanhel-kiistelystä, mutta pakko se on oma korteni heittää kekoon. Ilkeää katsoa, kun miestä haukutaan täällä laajalla rintamalla.

Alkukaudestahan oli "muotia" haukkua Spanhelia, mutta mitä enemmän kaverin peliä on seurannut, sitä enemmän on siitä oppinut pitämään. Väkisinkin aloin hiljalleen kallistua siihen suuntaan, että hyödyllisestä pelaajasta on kyse. Ja se on jo enemmän kuin monesta muusta pelaajastamme voi tällä hetkellä sanoa.

JHag etunenässä on täällä Spanhelia puolustanut, ja ärsyttävän usein on vedottu miehen tehottomuuteen tai surffailuun (Edit: ei JHagin, vaan Spanhelin). No, tuon surffailun näkisin itsekin enemmänkin laajalla rintamalla tehtynä duunina. Aina ei olla kiekollisissa tilanteissa, mutta muillakin paikolla hyrrätessä voi vaikuttaa pelin kulkuun, yllättävänkin paljon.
Esimerkki isosta maailmasta: Tuomo Ruudulla on vasta 1+3 tehopistettä Chicagossa, vaikka kohta 30 peliä on pelattu. Huono pelaaja? Avuton surffailija? Mies joka ei osaa tehdä pisteitä? Vai pelaaja, joka pelaa tiettyä roolia joukkueessaan? Olen kuullut, että Tuomo olisi pohjimmiltaan hyödyllinen mies myös nykyjoukkueelleen, vaikka tehot ovatkin hyökkääjälle surkeat.

Ja ne Spanhelin tehot tosiaan... hmm. Ensinnäkin, niitähän on jo 13 pistettä, joten kovin äkkiä tehottomuuteen en vetoaisi. Mutta vaikka Spanhelilla olisi pisteitä vähemmänkin, arvostaisin silti juuri sitä likaista työtä, jota kaveri tekee. Pakkohan se on myöntää, että perusvittumaisesta pelaajasta on kyse. Kukapa ei joukkueeseen huippuluokan vahvistusta haluaisi, mutta jos kyse on vain siitä, että Spanhelista pitäisi mahdollisimman nopeasti päästä eroon, niin sitä en ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikille jääkiekko-ottelussa käyjille sellainen vinkki, että pelin yleisilmeen tai kiekon seuraamisen asemesta kannattaa välillä tapittaa yhtä pelaajaa kerrallaan koko vaihto alusta loppuun. Näin näkee sen todellisen pelaamisen myös "pelin" ulkopuolella kuten sijoittumisen yms. Esimerkiksi Spanhel on varsin kiitollinen seurattava, sillä yhtä ja toista sattuu ja tapahtuu, vaikkei sitä aina meinaa havaitakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Iker
, mutta jos kyse on vain siitä, että Spanhelista pitäisi mahdollisimman nopeasti päästä eroon, niin sitä en ymmärrä.


Kyse on siitä että Spanhelista/Vopatista on pakko päästä eroon, jotta Ifk voi hankkia sen kädellisen sentterin/huippulaiturin(ei Lip-Lap).

Eihän se ole Spanhelin vika jos muu jengi(lue:nuoret tulevat NHL-tähdet alisuorittavat kuin poikamies kädellä). Hän siitä tod.näk. joutuu maksamaan omalla työpaikallaan.
Mun mielestä Ifk ei tällä hetkellä ensisijaisesti tarvitse Spanhelin tyylistä pelaajaa vaan sen sentterin/laitahyökkääjän.

Miten olis Saipan Sachl?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Kyse on siitä että Spanhelista/Vopatista on pakko päästä eroon, jotta Ifk voi hankkia sen kädellisen sentterin/huippulaiturin(ei Lip-Lap).
---------------------
Mun mielestä Ifk ei tällä hetkellä ensisijaisesti tarvitse Spanhelin tyylistä pelaajaa vaan sen sentterin/laitahyökkääjän.
---------------------
Miten olis Saipan Sachl?

Ensimmäisestä kohdasta itse sanoisin, että niin tylyä kuin se onkin, itse luopuisin Vopista ennemmin. Ei siksi, että olisi kallis tms. (toki sekin vaikuttaa varmaan), vaan siks että nyky-Vopi on helpompi korvata. Joku suomalainen nyrkkeilijä pelotteeksi, siinäpä se. Vopi-show'takaan, kun ei nykyään juuri näy ja taitopelaajaksi hänestä ei todellakaan ole.

Ihan samaa mieltä siitä, että IFK tarvitisi nyt kädellisen kakkossentterin, mutta pysyn edelleen kannassani eli IFK tarvitsee myös Spanhelia [siis pelaajatyyppinä].

Vikaan kohtaan: mikä jottei! Kaveri on kuuleman mukaan taitavampi kuin Machulda. Veikkaisin vaan, että tuskinpa hänestä luopuvat sillä eiköhän Saipa ole mukana säälipleijaripaikkataistelussa.
 

Roman the man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
taitopelaajaksi hänestä ei todellakaan ole. (Vopi)

Niin no, eihän Vopi tee Pärämäisiä kiemuroita tai vastustajan SUURTA nöyryyttämistä limpun kanssa, eikä Harksin ilmiömäisiä syöttöjä (melkeen kuin #20, no ei nyt ihan samalla tasolla), eikä laita kaappiin ku Kilberi. Mut Vopi on Vopi vaikka voissa paistais. Ukko vetää kuitenkin pienemmistäki kulmista aina kun paikka on, pakkohan sen on mennä sisään sano nuori piika kun..... no niin! Sitä ei kuitenkaan joka jätkä tee, et ampuu vaik sektorilla ei oliskaan. Ja Vopilla on erittäin napakka skode vaikka tilaa ei oliskaan, se lähtee ku Naton-ohjus. Johtuskohan tämäkin siitä mitä mm ei ole Kimillä, Kapolla ja muilla näillä mitä nää nyt on, VOIMAA! No tää tuli Spanhelin osioon mutta halusin lainata yllä olevaa kommenttia... Ite laittaisin Spanhelin pihalle, ei auta jos joskus pääsee kokeilee 1:ssä ja saa ehkä 1-2 kakkossyöttöä ja vaikka on sis.pörssissä onkohan nyt vielä viidentenä. Sääli on sairautta!
 
Viimeksi muokattu:

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Ensimmäisestä kohdasta itse sanoisin, että niin tylyä kuin se onkin, itse luopuisin Vopista ennemmin. Ei siksi, että olisi kallis tms. (toki sekin vaikuttaa varmaan), vaan siks että nyky-Vopi on helpompi korvata. Joku suomalainen nyrkkeilijä pelotteeksi, siinäpä se. Vopi-show'takaan, kun ei nykyään juuri näy ja taitopelaajaksi hänestä ei todellakaan ole.

Ketäs ajattelit tähän? Siis kuka suomalainen olisi oikeasti uskottava tässä roolissa? Ei tule kuin kaksi mieleen koko liigasta, ja hekin pelaavat muualla (eivätkä varmasti ole saatavilla). Ja lisäksi pitäisi samalla olla joukkueen paras aloittaja (ei mikään pikkujuttu Play offeissa), pystyä tuomaan kiekko ylös ja uskaltaa parkkeerata vastustajan maalin eteen aiheuttamaan hämminkiä.

Spanhelin roolin (joka ei vieläkään ole ihan selvillä) voisi hoitaa vaikkapa Järvisen Turo. Jos vaan käskettäisiin keskittymään rikkomiseen ja ronkkimiseen niin varmasti onnistuisi. Ja tämä vaikka huomasinkin Spanhelin olleen eilen joukkueen parhaita (mikä ei tosin eilen paljon vaatinut). Yritystä oli hyvin ja Torkin naaman leipominen nosti pisteitä paljon. Onneksi ei kuitenkaan tappeluksi mennyt koska siinä olisi saattanut käydä huonosti.

Huomasitko muuten että Spanhel pelasi eilen ihan erilailla kuin monissa muissa peleissä? Kyttäsi pystysyöttöjä ja oli monta kertaa lähellä päästä läpiajoon.. kerran pääsikin puolittain ja laukoi kiekon Vehasen maskiin.

JOS löytyy kotimainen huippusentteri jostain niin Spanhel voi puolestani jäädä, mutta mutta.. mistä ihmeestä me semmoinen saataisiin? Varsinkin Hirso, mutta myös Viitaluoma ovat tällä hetkellä (ja olleet koko kauden) niin umpisurkeita että muutoksia pitäisi tulla kohtuu nopealla aikataululla tai rupeaa taas playoff viiva häämöttämään.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti RedHotBlood
Aivan. Muistellaanpa viimekautta; kukapa ruikutti, ennen kaikkea vääristä valmentajista, ja pelaajista. Samaa jatinaa on jatkunut tälläkin kaudella . Mutta joidenkin tietämys tuntuu olevan niin korkeaa, että sitä ei pidetä omaan pesään kusemisena, jos itse arvostelee niitä pelaajia/valmentajia joiden tyyli ei satu omaa silmää miellyttämään. Mutta muiden tollojen kritiikki onkin sitten jo oman pesän likaamista. Varsinkin jos kritiikin ja arvostelun kohteena on pelaaja josta sattuu pitämään.

Hei haloo!!! Katso peiliin kun alat puhua oman pesän paskaamisesta.

Olisit miettinyt ennenkuin kirjoitit. Haukuin viime kaudella Suhosta ja pelityyliä, koska en pitänyt siitä. Samoin pelaajista erityisesti Hedbergiä. Tämä on totta. Sanoin kuitenkin tuolloinkin, että paskaakos tässä räksyttämään, jos Suhosen neppistely toisi menestystä. Tai jos Niken pelisi olisi tuloksellista. Ei tuonut. Ei ollut. Mielestäni oli oikeutettua antaa shittiä sekä henk.koht syistä että ihan numeraalisestakin tuloksesta. Suhosen kausi HIFKissä oli ihan täyttä paskaa, eikä siitä muuksi muutu. Hedbergin dissaaminen oli mielipide, jota tilastotkin hiukkasen tukivat, koeta kestää.

Aravirran HIFKin pelityylistä pidän. Ollaan fyysisempiä, räväkämpiä ja kuittaillaankin eikä tappelukaan ole näköjään kiellettyä. Taklauksista puhumattakaan. Mutta ei silti olla Mälkiän ajan urpoja, vaan kaiken takana on menestymisen ajatus. Lisäksi HIFK on jopa menestynyt tyylillä, joka minua miellyttää. Joten, kerropa minulle suuri ajattelija, miksi en saisi kehua, kun kerrankin on aihetta? Juuri näistä syistä johtuen; peli kulkee, pisteitä tulee, kärkipäässä ollaan (nyt on 1 tappio peräkkäin, kova putki) luulisi, että rakkikoirilla olisi muutakin tekemistä kuin räkyttää joukkueen 4. parhaasta hyökkääjästä väittäen että kaveri on joukkueen tehottomin.

Tajusitko?

Jos et, otetaan yksinkertainen versio; minusta on helvetin jees ja aivan mahtavaa, että ollaan eri mieltä asioista ja pelaajista. En mä täällä viihtyisi, jos kaikki olisivat samaa mieltä. Vielä vähemmän, jos kaikki olisivat samaa mieltä kanssani. Spanhelia voi, saa ja pitää aivan vapaasti pitää pellenä, turhana ja paskana. Mutta silloin, kun perustelut siirtyvät valheellisiin faktoihin (ei ole tilastojenkaan mukaan tulosta jne), on ihan pakko puuttua asiaan. Vai pidätkö siitä perusasetelmasta, että täyttä paskaa ihan totuutta vääristellen saa puhua jostain tyypistä sillä perusteella, että ei tykkää sen lärvistä / hiuksista / autosta / pelityylistä? Ihan sama kuin väittäisi, että Benysek pitäisi saada ulos, koska se tekee toistuvasti ja jatkuvasti niin paljon virheitä. Tuo olisi mielestäni omaan pesään kusemista. Jos sen sijaan sanoo, että Benysek pitäisi saada ulos, koska se on vitun tylsä peruspakki, tsekkineiti ja vie ulkolaispaikan, se ei todellakaan ole omaan pesään kusemista, vaan mielipide. Täysin yhtä arvokas sellainen kuin kaikki muutkin mielipiteet. Joita täällä vaihdellaan. Sen sijaan valheiden ja vääristelyn syytäminen keskustelun pohjaksi on ikävänä pidetty asia livenäkin. Miksi sen pitäisi olla sallittua nettisaitilla?

Jos et noita eroja havaitse, niin onnea ja menestystä. Ja osta peili.

mixu: voinet editoida viestisi, sillä olemme käsitelleet kiistojamme privana? Ettei jää vääriä käsityksiä turhaan roikkumaan. Asia erittäin ok ja tiedoksi muille; käsitelty privana. Keep your head up and keep on writing. Ugh!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Eihän se ole Spanhelin vika jos muu jengi(lue:nuoret tulevat NHL-tähdet alisuorittavat kuin poikamies kädellä). Hän siitä tod.näk. joutuu maksamaan omalla työpaikallaan.
Mun mielestä Ifk ei tällä hetkellä ensisijaisesti tarvitse Spanhelin tyylistä pelaajaa vaan sen sentterin/laitahyökkääjän.

Miten olis Saipan Sachl?

Tässä oli järkevä mielipide, vaikka hieman eri mieltä olenkin siitä, että juuri Spanhelin pitäisi lähteä Sachlin tieltä. Ja Sachl olisi huippuhankinta. Järkeväksi tämän teki perustelu.

On nimenomaan "junnujemme (ne ovat varmaan junnuja nelikymppisinäkin) ansiota, että ulkomaalaispaikkoja pitää käyttää duunareihin a´la Vopat ja Spanhel ja pannaan vielä Benysek mukaan tähän kategoriaan. Benysekhän on tähtipuolustaja, pelaa usein Tsekin maajoukkueessakin. Mutta uskallan kutsua häntä duunariksi samalla vavahduttavalla teesillä kuin mikä on nyt kanonisoitu ja naulattu jokaisen ulkomaisen otsaan: EN TEE PALJON PISTEITÄ, OLEN TURHA ULKOMAALAINEN. Tarkkaan ottaen HIFKin 5:stä ulkomaisesta paljon pisteitä tekee vain yksi. 4 muuta pelaa paikoilla, joissa VOISI olla kotimainenkin vaihtoehto; veskari, peruspakki, 2x duunarilaituri. Mutta kun meidän pikkujunnuparoista ei ole mihinkään näistä(kään) ruuduista. Kuka tahansa (vittu mikä fraasi) ei pysty meiltä tekemään Vopatin ja Spanhelin duunia. Mutta lähes kuka tahansa kotimainen vaihtoehto muualtapäin siihen kykenisi. Tässähän se dilemma piilee. Kiittäkää junnupuudeleitamme siitä, että täällä keskustellaan Vopatin / Spanhelin tarpeellisuudesta.

Turo Järvinen, joka pelasi eilen upeasti, on mielestäni paljon parempi = näkyvämpi siinä roolissaan, missä pelaa nyt kuin olisi Spanhelin hommissa. Ette kai te vakavissanne usko, että Turre vetäisi 20 minuuttia/matsi av:ta, karvauspeliä ja blokkipeliä kätisemmille KOKO AJAN iloisesti niittaillen? Huoh. Ei riittäisi kunto, eikä olisi tarpeenkaan pelata itseään koko ajan ulos näyttävän laitataklauksen jälkeen. Turo on Turo. Tuleva Jakke Ruutu, kun saa kehittyä rauhassa, trust me!

Mielestäni sekä Vopat että Spanhel nostivat osakkeitaan eilen selkeästi ja vedänkin nyt vapisevin käsin ässän hihasta: Jos meille tulee ulkomainen sentteri / laituri, vaikka tämä Sachl, niin pistetään ulos Stathos (Kempes; olet oikeassa, kotimainen kelpaisi tähän) tai riski ottaen todella luotettava Benysek uskoen siihen, että Jere ja Söde palaavat enemmän peruspakin ruotuun, Turunen pysyy tasollaan ja Kurvinen terveenä. How about that?

Spanhel lunasti eilen, kuten Vopatkin, vähintään näyttömahdollisuuden jatkoonkin, sillä he olivat ainoat sikakiekkoilijamme ja kuittimiehet eilen. Ja hyvä pointti tuo Spanhelin paikan kärkkyminen ja kipakka kuti Vehasen maskiin. Ketsuppipullo aukeaa vielä, kun kaverin peli aukeaa. Hyvä pointti myös Vopatin ryminä, aloitukset ja suoraviivaisuus, joka tuntui eilen löytyneen.

Kakkoseksi Spanhel - Vopat - Sachl/maalintekijä?
Maaliin Arska Ahonen tjsp?
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
vaihdetaan tai annetaan pelaajia....

Hirso, Viitaluoma, ja Benysek Bluesiin ja JC tänne. Meidän pakisto kestää Bynysekin lähdön, mutta hyökkäys kaipaa käsiä! JC vaikka onkin laituri pystyy tuomaan kiekkoa ja pyörittämään yv:tä. Siihen puolustava sentteri ( tyyliin Soosi oli ) niin meillä on 2 kenttää jotka pystyy "ilman säkää" ratkaisuihin. Tämä suomen paras kenttä mikä meillä on ei pleijareissa riitä luultavasti edes toiselle kierrokselle, nähtiin esim. eilen. Kun tuollainen kahvaaminen / roikkuminen ja mailalla hakkaaminen sallitaan vielä enemmän pleijareissa niin kusessa ollaan ! Eikä noita kovia nimiä tunnu olevan juuri kaupan ( tuskin JC:kään on ) venäjälle meni just autollinen ihan kelpo pelureita, täällä ei raha riitä niitä vastaan jos se on se ratkaiseva tekijä. Joten jotain tarttis tehrä.....
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
En nähnyt Spanhelin pelissä eilen Lukkoa vastaan mitään hyvää. Oli pari tilannatta jossa Spanhel sai hyvän syötön mutta ei sitten millään kiekko meinannut pysyä lavassa. Ja sitten se turha jäähy pelin lopussa. Kyllä minunkin mielestä pitää kostaa, mutta ei millään suckerpuncheilla vaan kovilla puhtailla taklauksilla! Turo Järvinen korvaisi Spanhelin ja ulkomaalaispaikka vapautuisi!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
"Olen 16-vuotias tyttö maalta. Voinko olla raskaana, kun kävin veljeni kanssa saunassa?" (kysymys Suosikin lääkäripalstalla 70-luvulla)

vastaus: kyllä voit!



"En nähnyt Spanhelin pelissä eilen Lukkoa vastaan mitään hyvää"

kommentti: aivan, en minäkään?
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Roman Vopat#38
En nähnyt Spanhelin pelissä eilen Lukkoa vastaan mitään hyvää. Oli pari tilannatta jossa Spanhel sai hyvän syötön mutta ei sitten millään kiekko meinannut pysyä lavassa. Ja sitten se turha jäähy pelin lopussa. Kyllä minunkin mielestä pitää kostaa, mutta ei millään suckerpuncheilla vaan kovilla puhtailla taklauksilla! Turo Järvinen korvaisi Spanhelin ja ulkomaalaispaikka vapautuisi!

No joo, Järvinen, enpä usko.

Jos kerran Spanhel pitää saada potkittua ulos, niin sinulla on varmaan joku uusi ulkomaalainen tiedossa? Kerrothan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös