Minä kiitän analyyttisistä ja järkevistä kannanotoista, joita on tullut, puolesta ja vastaan. Omasta puolestani annan asian olla ja luotan valmennusjohtoomme, joka on sivumennen sanoen valmentanut meidät Spanhelin kanssa sarjakärkeen. En ole muuten edes avannut tätä ketjua, en myöskään Suhonen (?) -ketjua, joka käsittelee niin ikään Spanhelia. Joku muu tuntuu tarvitsevan oman egonsa pönkittämistä tämän kauden sylkykuppiin räkimällä. Joskus hävettää olla HIFK-fani, koska missään muussa jengissä ei kusta omaan pesään niin paljon kuin täällä. Ihan sama onko jengi ykkösenä vai viimeisenä; väärät jätkät valmentaa, paskat jätkät pelaa ja pelityyli on ihan perseestä. Pelatkaa vittu NHL 2002/03:sta, jos haluatte että kaikki menee juuri niinkuin katsomossa haluatte. Oikeat jätkät, oikea pelityyli, oikeat pisteiden tekijät, oikeat voittonumerot. Oikeat pelaajat eivät ole robotteja, eivät valmentajatkaan. Silti sohvaperunat, joista useimpien oma kunto riittää siinä ja siinä hallille pöngertämiseen, mankuvat 60 minuuttista, joka on kerta toisensa jälkeen toisinto samasta asiasta; oikeat jätkää taklaa oikeassa paikassa oikeassa tilanteessa tehden oikeita pisteitä oikealla tavalla.
Kiitos Johannes tilastoista, jotka ovat "karua luettavaa", kuten Jatkoajan ajatusten pikkukoski ja perustelujen kuningas mixu on mykistävällä tavalla todennut: Spanhel tasakentällisin 2 pistettä vähemmän kuin The God Harkins, jonka maalien vähyydestä kukaan ei itke. Spanhel ykkösketjun jälkeen tehokkain hyökkääjä.
Ja tottakai joku Valopää nro 2 ottaa tämän jälkeen seuraavan aseen; jos kuka tahansa (Capo, Vili, Jone, Häbä, Hirso...) olisi pelannut ykkösen miesten kanssa, niin tilasto olisi ihan toisenlainen. Voi olla. Voi olla, että ykkönen ei olisi tehnyt yhteensä niin paljon maaleja kuin nyt. Vetäkää nyt jo pää siitä pensaasta, minne on piilotettu lappu, jossa lukee "Capo, Jone, Vili.....ovat kaikki superlahjakkuuksia" Pah! Jos capojone....-osasto olisi osoittanut tiukoissa paikoissa jonkinlaista lahjakkuutta ja venymistä, olisivat he nyt nimenomaan vakiotavaraa ykkösessä-kakkosessa, jolloin TurhaSpanhelia ei olisi tarvinnut edes hommata. Suuresti epäilen capojone....-osaston maagista kykyä tehdä paljon pisteitä Harkinsin, Pärän ja Kuhdan kanssa. Voitte itse asiassa syyttää aika pitkälti capojone....-osastoa siitä, että Spanhel ylipäätään on hommattu duuniin, minkä muissa joukkueissa tekee joku kotimainen pelaaja.
Mä en jaksa enää näitä turakaisia, joiden perusteluketju menee näin: 1) tilastojenkin mukaan on nyt niin, että .... 2) ahaa, tossa noi tilastot, no tilastothan valehtelevat aina ja jokatapauksessa pisteet on tulleet väärällä tavalla.... 3) niin niistä pisteistä vielä; kuka tahansa olisi tehnyt samat, katso vaikka tilastoja. Ja taas mennään kohtaan nro 1 ja uusi kierros Debiilin Onnenpyörää pyörähtää.
Antakaa mulle Bednar, niin Spanhel lähtee ulos heti. Mutta älkää antako mulle Joonas Vihkoa Spanhelin paikalle. En ole koskaan ollut yltiöpäinen Spanhel-fani tai hehkuttaja. En koskaan ennen tätä päivää. Nyt musta on tullut sellainen, ihan vastavetona apukouluperustelijoille.
Ja mixu; ota vain pää pois pensaasta ja viihdytä meitä edelleen. Koeta tehdä se niin, ettet vääristele toisten (ainakaan meikäläisen) sanomisia, mikä tunnetaan myös valehtelemisena. Äläkä ainakaan mun kanssa ala esitellä väittelyn pohjana läpimätiä perusteluja (kaikki tilastotkin kertovat.....). Oma vikasi, että ne saa "kuka tahansa" potkittua hajalle kuin lasten hiekkalinnan. Tapellaan mieluummin sitten ihan mutu-pohjalta, miltä kirjoitat muutenkin. Piismän, mun puolesta.