Jep, ei näköjään ihan auennut sulle tuo viestisisi hupaisuus. Ihan vain tiedoksi, mulle ManU ei merkkaa mitään.
Kyllä se tietenkin avautui. Mulle on oikeastaan avautunut ihan hyvin tässä keskustelussa kaikki mitä mulle on yritetty kertoa ja moni asia on mulle ollut hyvin selkeitä jo ennen keskustelua.
Ei, luetun ymmärtämisessä ei ole vikaa vaan siinä, että ehdottamassasi Ronaldolle luodussa taktiikassa ei voisi olla mukana aktiivista ja kollektiivista prässipeliä. Tämä puolestaan tarkoittaisi A) luopumista OGS:n ManU:n pelifilosofian yhdestä keskeisestä elementistä ja B) yhdestä tärkeästä hyökkäys- ja puolustuspelin aseesta. Summa summarum, pelitavan muuttaminen Ronaldolle sopivaksi ei todennäköisesti saisi ManU:a pärjäämään paremmin. Tämä ei näytä menevän jakeluun.
Se on mennyt jakeluun jo aikapäiviä sitten mitä sinä ja moni muu täällä toistaa. Teille tai sinulle ei vain mene jakeluun, että asiaa voidaan tarkastella monesta suunnasta.
Manun on muutettava pelifilosofiaansa, jos haluaa saada Ronaldosta täyden hyödyn irti tai vaihtoehtoisesti pitää pelifilosofiansa täysin, mutta silloin ei saa Ronaldosta täyttä hyötyä irti. Vaihtoehtoina toki vielä jonkunlainen kompromissi, jossa ei luovuta kokonaan pelifilosofiasta ja jossa saadaan Ronaldosta enemmän irti. Minun ehdotukseni oli tähän vähän samanlainen, minkä joku täällä toi esiin aiemmin, että käytettäisiin kolmea keskuspuolustajaa siksikin, että joukkue ei niinkään tarvitse hyökkäysvoimaa lisää kentälle vaan tarpeita on enemmänkin omassa päädyssä. Ehkä joku muukin systeemi toimisi. Ronaldon etuna on se, että ei tarvitse avukseen niin montaa peliätekevää pelaajaa vaan jopa yksi erinomainen riittäisi ja laita keskitykset pääpalloihin. Tällöin muille pelaajille jäisi enemmän aikaa paneutua keskikentän hallintaan ja puolustukseen. Muut pelaajat voisivat niinsanotusti luoda sen Ronaldolta yli jäävän prässin niillä voimillaan jota heidän ei tarvitse käyttää hyökkäämiseen, koska Ronaldo, Fernandes ja muut hyökkäyspelaajat kykekenvät saamaan tarvittavat maalit. Ne saatiin aikaan jopa Leicesteriä vastaan.
Tosiasia on kuitenkin se, että minä tai sinä emme sitä päätä, eikä sitä päätä edes Manu -fanit vaan sen päättää Ole ja kantaa niistä päätöksistä vastuun. Toinen tosiasia on se, että emme tiedä, mitä tulee tapahtumaan seuraavina viikkoina, mutta jos Leicesterin kaltaiset peliesitykset jatkuu Liverpoolia, Tottenhamia, Citya ja Chelseata vastaan, niin noista otteluista on tarjolla tasan nolla pistettä ja todennäköisesti Olen potkut. Siinä vaiheessa jos Ole saa potkut, niin Ronaldo jää edelleen ja valmentajaksi varmasti etsitään henkilö joka osaa hyödyntää pelaajien hyviä puolia ja peluuttaa niin, että paikataan heikkouksia. Tämän me näemme lähiviikkoina sitten miten käy.