Todella upea nousu Unitedilta ja täydellinen kasvojenpesu ensimmäisen puoliajan jälkeen. Tavallaan olen aivan fiiliksissä tuosta toisen puoliajan esityksestä, mutta tavallaan olen myös todella huolestunut. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että joukkue lähtee tuolla työmoraalilla elintärkeään CL-peliin kotinurmellaan. Nousu oli upea, mutta pidemmällä tähtäimellä tuo ei vaan ole kestävä tapa pelata. Unitedilla ei oikein ole sellaista pelillistä selkärankaa, joka kantaisi vaikeinakin hetkillä ja silloin, kun henki ei ole ihan tapissa.
Jos meinataan menestyä jatkossa, niin Olen on pakko keksiä joku ratkaisu tähän Rolle vs muu joukkue -asiaan. Sokea reettakin näkee, että tuo Rollen seisoskelu tekee hallaa Unitedin prässipelille ja maalipaikkojen luonnille, sekä keskikentän tasapainolle. Toisaalta taas, jos Rolle painaa koko ajan kieli vyön alla prässäten, ei hän sitten ole enää näillä loppuhetkillä varmaan yhtä terävänä ratkomassa pelejä. Yksi ratkaisu voisi olla se, että Cavani aloittaisi piikissä ja prässäisi ensimmäiset 60 minuuttia, kuin viimeistä päivää ja sitten Rolle tulisi ratkomaan matsit väsynyeitä puolustuksia vastaan. No tuohon tuskin riittää koko Olen kiveksissä, enkä kyllä usko Rollen egon myöskään "alentuvan" tähän.
Joku tällainen miehitys voisi myös olla ihan mielenkiintoisen näköinen Poolia vastaan:
Rasse - Rolle - Cavani
Bruno
McT - Fred
Shaw - Maguire - Lindelöf - AWB
Ideana olisi se, että Rolle pelaisi hieman nykyistä aktiivisempaa prässipeliä antaen sellaisen 75% paineen jatkuvasti. Rasse ja Cavani puolestaan painaisivat jatkuvasti tuhatta ja sataa ja sitten kun he piiputtavat, otetaan kolmikosta Lingard, Greenwood, Sancho korvaajat sisään. Toki tuossa on omat heikkoutensa, kuten se, että pelinrakentelu on kokonaan Brunon harteilla ja Cavanin soveltuvuus laidalle. Tuossa jäisi myös vähän liikaa ja liian kovia kavereita penkille, mutta kunhan nyt puin omat ajatukset sanoiksi.