Itsehän olen uhrannut aiheelle jonkun verran aikaa & ajatuksia, ja jotenkin nämä kaikenlaiset esitetyt teoriat eivät vaan oikein käy järkeen. Mikä tässä kaikessa mättää?
1. Lentäjä lensi koneen tahallaan sinne jonnekin. Miksi ihmeessä? Mitään oikeasti dramaattista motiivia moiselle ei ole löytynyt, poliittisia virityksiä juu, mutta tuossa iässä oleva erittäin kokenut lentäjä harvemmin liittyy mihinkään ääriliikkeisiin. Jos kyseessä olisi 20-30 vuotias pilotti, niin voisin vielä uskoakin. Ja miksi saada ne 200+ ihmistä katoamaan ilman jälkiä? Jos hän halusi lähettää jollekin "viestin" niin se kyllä epäonnistui täydellisesti. Jäi jumiin Outboxiin.
2. Kadonnut kone. Näin valtavan etsintäoperaation jälkeen ei vieläkään jälkeäkään, muuta kuin näitä siivenpalasia joita lilluu virtojen mukana länteen. Eli voisiko olla että etsintä-alue on vaan totaalisesti väärä?
3. Edelliseen liittyen, yhtään koneen osia ei ole löytynyt idän suunnalta, vaan kaikki palaset ovat ajautuneet länteen. Merivirtoja tutkimalla, oletettu putoamispaikka huomioiden, tämä ei voi pitää paikkaansa. Ainoa päätelmä on että koneen on täytynyt tulla mereen jo paljon pohjoisempana, josta merivirrat veisivät osat yksinomaan vain länteen.
4. Itse asiassa kaksikin ihmistä, jotka todistetusti ovat oikeita, olemassaolevia ihmisiä, väittää nähneensä turman aikoihin tulessa olevan lentokoneen. Näille havainnoille ei ole annettu oikein mitään arvoa, ja itse ihmettelen että miksi? Jos konetta ei löydy sieltä mistä pitäisi, mutta on silminnäkijähavaintoja jostain missä niitä ei pitäisi olla, niin voisiko tästä vetää edes pieniä johtolankoja?
Tästä sitten päästään siihen että mitä on voinut tapahtua, ja tärkeämmin missä on voinut tapahtua, joka pistäisi ym. kohdat paremmin loogiseen asiayhteyteen?
a. Koneessa tapahtui vähän nousun jälkeen jokin vakava tekninen häiriö. Joko koneessa itsessään, tai jonkun ulkoisen tahon aiheuttamana. Oikosulku, laskutelineen ylikuumeneminen, rahtitilassa syttynyt tulipalo, lintu, ohjus, pommi, ihan mitä tahansa. Seurauksena koneen kommunikaatiolaitteet kärähtävät lähes kokonaan, ja syttyy tulipalo.
b. Lentäjät menettävät kontrollin, tappelevat ehkä liekkejä vastaan, ja samalla ehkä taistelevat taas että saavat koneen pysymään ilmassa. Tämä aiheuttaa kovia nousuja, laskuja, ja käännöksiä reitin varrella.
c. Kone jatkaa matkaa länteen, lentäjät ehkä saavatkin koneen haltuunsa, yrittävät kääntyä takaisin, mutta menettävät lopulta hallinnan tai tajunnan tai molemmat.
d. Siipirikkoinen kone, ehkä vieläkin tulessa, ehkä vaikka toinen moottori tulessa, kaartaa hitaasti vasemmalle mutta jatkaa matkaa. Matkustajakoneethan on suunniteltu siten tasapainoisiksi että ne pyrkivät itsestään korjaamaan lentoasennon suoraan jos kukaan ei niitä ohjaa. Edelleen lentäjät voivat olla ohjaamossa kamppailemassa tai sitten ei. Mitä jos ohjaamon palo yltyi niin pahaksi että lentäjät joutuivat jättämään sen ja sulkivat oven perässään?
e. Tosiaan kaksi ihmistä väittää nähneensä koneen eri paikoissa, lentämässä matalammalla kuin normaalisti, oranssin hehkuisina, ihan kuin se olisi tulessa.
f. Vaurioitunut kone jatkaa hidasta lentoaan etelään, hitaasti kallistuen välillä kohti kaakkoa, tuli ehkä sammuukin itsestään jossain välissä antaen koneelle lisää lentoaikaa. Lopulta polttoaine loppuu / kone hajoaa / kone vajoaa itsekseen ja syöksyy mereen, TAI, lentäjät saavat tulen sammuttua jotain tolkkua ohjaimiin ja tekevät pakkolaskun mereen. Tämä voisi tapahtua siten että se osuu Inmarsatin laskelmien viimeiselle kehälle, ainoa vaan että paljon pohjoisempana kuin on luultu.
g. Ottaen huomioon nyt löytyneet koneen osat, nämä kahden ihmisen tekemät havainnot palavasta koneesta, merivirrat, Inmarsatin data, luulen että koneen viimeinen leposija löytyy suurinpiirtein koordinaateista: 18°00'00.0"S 105°00'00.0"E. Eli Australian luoteispuolelta.
Tuolta alueelta kaikki natsaisi, Inmarsatin data, sieltä ei ole vielä etsitty, sieltä koneen osat kelluisivat vain länteen kohti Afrikan rannikkoa, se on paljon lähempänä kuin nykyinen etsintä-alue, eli myöskin pahoin vaurioitunut kone olisi voinut päästä sinne asti, lentäen matalammalla kuin normaalisti. Kaiken huipuksi ko. alueella oli vielä koneen oletetun alastulon aikaan pimeää, joten kukaan ei välttämättä olisi nähnyt sen mereensyöksyä.
Kirjaanpahan tämän vaan ylös internettiin, että voin sitten joskus sanoa että "mähän sanoin jo silloin". Ugh.