Mainos

Malaysia Airlinesin lento MH370

  • 317 712
  • 1 118

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tuon palikan arvo on siinä, että se kertoo MH370 pulahtaneen mereen ja lopettaa (suurimmalta osalta) epätietoisuuden.

Varmistaa asian. Jos olisi rysäytetty maahan, olisi jotain jo löytynyt. Vai onko mahdollista silputa noin iso kone jonnekin vuoristoon/aavikolle eksyksiin näin pitkäksi aikaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Malesia kai johtaa tutkintaa, mutta kaikki oikea tekninen työ taidetaan tehdä kaikkialla muualla, mutta virallisesti ilmeisen hidasta ja hankalaa saada mitään lausuntoa aikaiseksi.

Australia johtaa etsintää ja sitä kautta ehkä myös tutkintaa. Tuohon tekniseen työhön pitäisi saada joku ratkaisu. Ihan oikeasti mitä vittua ne tekee siellä laboratoriossa? Kaikkia vastauksia ei ehkä heti saada ja se on ymmärrettävää, mutta mitä tämä on kun ei mitään kukaan tiedä.

Livekuva tutkimustyöstä olisi kiva nähdä, siellä ne tuijottaa sitä palaa minkä tiedetään olevan siitä koneesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Malesia vahvistaa virallisesti pääministerin suulla, että osanen tai osa on pala MH370:sta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ranskalaiset tutkijat eivät jostain syystä suostu sanomaan hommaa sataprosenttiseksi ilman lisätutkimuksia ja kiinalaiset eivät usko mihinkään. Yksi haastateltu ihan pokkana sanoi, että painostetaan uskomaan miten asia on.

Älytön sirkus mikä loppuu vain, jos hylky löydetään. Enää ei kyllä tiedä loppuisiko siltikään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Malaysian Airlinesin toimistoon Pekingissä on hyökätty. Kun omaiset eivät vain usko sen koneen pudonneen mereen. Olisi kiva tietää mistä näitä sikiää. Mitähän vastauksia omaiset kuvittelevat saavansa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiinalaiset on tottuneet siihen, että hallitus ja viranomaiset kusettaa. Tietysti olettavat samaa muista. Epäluottamuksesta sikiää.
 

Morgoth

Jäsen
Putoamispaikasta voi saada vain hataran käsityksen, koska ajelehtimista ja tuulten vaikutusta ei osata mallintaa riittävän hyvin. Eli löytöpaikka on antanut putoamispaikan suhteen vastauksensa: etsintäalue ole supistunut.

Lisäksi tässä 1,5 vuoden aikana tuolla Intian valtamerellä on ollut muutama taifuuni (sykloni? miksi niitä kutsutaankaan tuolla), joten on ihan mahdotonta laskea mitenkään tarkkaan mistä tuo on lähtöisin. Kannattaa myös muistaa, että AF447 tapauksessa laskelmat osoittivat ihan väärään suuntaan, vaikka siinä puhuttiin vain viikoista. Immarsatia parempaa dataa ei yksinkertaisesti ole eikä tule tässä tapauksessa.

Tuosta
voi katsella olosuhteita etsintäalueella eikä tuossa taida olla edes mitenkään erityisen huono keli.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Spekulaatioita tälle päivälle:
- Löytynyt siivenosanen on yllättävän ehjä, joka viittaisi siihen, että kone tuli mereen loivassa kulmassa, joka taas voisi viitata siihen, että kone on mahdollisesti yrittänyt hallittua laskeutumista mereen.
- Kone on voinut myös liidellä mahdollisesti pitkänkin matkaa ilman polttoainetta.
- Malesian liikenneministeri kertoo Reunionin saarelta löytyneen lisää koneen osia; istuimia ja ikkunoita, mutta tätä ei vielä ole vahvistettu muiden toimesta.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Sellaista luin tänään, että koittavat tuosta löytyneestä osasta tutkia kasvustoja sun muita, sillä niiden avulla voidaan selvittää missä osa on ollut. Se ainakin kertoisi sen kulkeman reitin osia taikka tarkentaisi putoamisaluetta.
 

Morgoth

Jäsen
Voiko tripla 7 yrittää hallittua laskeutumista automaattisesti tuossa tilanteessa?

Käsittääkseni normaalista matkalentokorkeudesta lentokone pystyy liitelemään ilmassa vielä lähes 200 km eli ei se suoraan syöksy alas. Noita pohdintojahan on nuo foorumit täynnä, joten tuoko tämäkään oikeastaan lisäselvyyttä noihin pohdiskeluihin? Oli sitten tullut loivasti tai syöksyen mereen niin eihän se vielä tuo hirveästi selvyyttä mitä siellä ohjaamossa on tapahtunut.

Pprunesta (sisältää alan jargonia).

Originally Posted by suninmyeyes View Post
As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.

We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.

When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.

Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.

We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Edelleen vain ihmettelen, kuten varmaan jokainen meistä, että miksi kone ensin kääntyi länteen ja sitten takaisin etelään. Voihan kone lennellä autopilotilla, vaikka ohjaamossa ja matkustamon puolella on paineistus pettänyt ja koko jengi tajuttomia, mutta ei kai autopilotti tee tuollaisia käännöksiä itsekseen? Jos kyseessä on taas ollut Germanwingsin tyylinen itsemurhalento, niin eikö konetta voisi rysäyttää maahan, tai mereen aiemminkin? Tai ei kai ihmisellä siinä mielentilassa ole mitään yleistä tapaa toimia.
Nyt jos taas tutkijat väläyttävät sitä mahdollisuutta, että kone ei välttämättä olekaan tullut tikkana alas, niin sekin sotii noita kahta em. skenaariota vastaan. Terrorismi? Eikö terroristit aina pyri saamaan asialleen julkisuutta?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Edelleen vain ihmettelen, kuten varmaan jokainen meistä, että miksi kone ensin kääntyi länteen ja sitten takaisin etelään. Voihan kone lennellä autopilotilla, vaikka ohjaamossa ja matkustamon puolella on paineistus pettänyt ja koko jengi tajuttomia, mutta ei kai autopilotti tee tuollaisia käännöksiä itsekseen? Jos kyseessä on taas ollut Germanwingsin tyylinen itsemurhalento, niin eikö konetta voisi rysäyttää maahan, tai mereen aiemminkin? Tai ei kai ihmisellä siinä mielentilassa ole mitään yleistä tapaa toimia.
Nyt jos taas tutkijat väläyttävät sitä mahdollisuutta, että kone ei välttämättä olekaan tullut tikkana alas, niin sekin sotii noita kahta em. skenaariota vastaan. Terrorismi? Eikö terroristit aina pyri saamaan asialleen julkisuutta?

Ehka lentaja sekosi ja halusi itselleen pitkaan jatkuvaa julkisuutta, katsoi syvimman paikan meresta (siella niita hautoja riittaa) mihin polttoaine riittaa ja veti sen sinne mahdollisimman yhtena kappaleena ettei ihan hetkeen loytyisi ja jouduttaisiin spekuloimaan ikuisuuksiin.

Tietysti taytta spekulaatiota mutta onhan noita skenaarioita.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Edelleen vain ihmettelen, kuten varmaan jokainen meistä, että miksi kone ensin kääntyi länteen ja sitten takaisin etelään. Voihan kone lennellä autopilotilla, vaikka ohjaamossa ja matkustamon puolella on paineistus pettänyt ja koko jengi tajuttomia, mutta ei kai autopilotti tee tuollaisia käännöksiä itsekseen?

Tutkat.

Jos kyseessä on taas ollut Germanwingsin tyylinen itsemurhalento, niin eikö konetta voisi rysäyttää maahan, tai mereen aiemminkin? Tai ei kai ihmisellä siinä mielentilassa ole mitään yleistä tapaa toimia.
Nyt jos taas tutkijat väläyttävät sitä mahdollisuutta, että kone ei välttämättä olekaan tullut tikkana alas, niin sekin sotii noita kahta em. skenaariota vastaan. Terrorismi? Eikö terroristit aina pyri saamaan asialleen julkisuutta?

Se konehan tulee alas miten päin vain.
 

Morgoth

Jäsen
Edelleen vain ihmettelen, kuten varmaan jokainen meistä, että miksi kone ensin kääntyi länteen ja sitten takaisin etelään. Voihan kone lennellä autopilotilla, vaikka ohjaamossa ja matkustamon puolella on paineistus pettänyt ja koko jengi tajuttomia, mutta ei kai autopilotti tee tuollaisia käännöksiä itsekseen?

Kaikkia tietoja julkisuuteen ei ole kerrottu koneen reitistä ja korkeudesta viimeisen siviilitutkahavainnoin ja sotilastutkahavainnon välillä, mutta ilmeisesti Indonesian ilmatilaa on haluttu välttää, koska siellä on alueen paras ilmavalvonta ja suoraan Indonesia yli olisi ollut lyhin reitti tuonne etsintäalueelle. Miksi kysymys jää luultavasti vastausta vaille, mikäli julkisuuteen kerrotut tiedot pitävät paikkaansa että pilottien taustoista ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Germanwingsin tapauksessakin jonkinlainen motiivi tai miksi saatiin tavallisen rikostutkinnan kautta selville, mutta ilmeisesti tässä tapauksessa tuokaan ei ole auttanut.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on kuulemma löytynyt ko. lentokoneen koko hylky eteläfilippiiniläisen saaren viidakosta ja hylyn sisällä on luurankoja. Ainakin jos uskomme Daily Mailia, jota on siteerannut Ilta-Sanomat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on kuulemma löytynyt ko. lentokoneen koko hylky eteläfilippiiniläisen saaren viidakosta ja hylyn sisällä on luurankoja.

Nyt on kyllä taas vähän sitä luokkaa huhut, että odotellaan aivan rauhassa. Jotain siellä varmastikin on, mutta onko juuri tämä, niin enpä tiedä. Ei tuota hirveän paljon ole edes uutisoitu.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Toivottavasti tämä tapaus joskus selviää. Kovin todennäköistähän se ei ole, mutta helpottaisi omaisia. On näköjään nykypäivänäkin mahdollista lentokoneen kadota täysin jäljittämättömiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös