Oletko ollut tämän asian tiimoilta yhteydessä veljeesi? Jos kyllä, niin mitäs herra ajattelee tapahtumasta? Itse en juuri mitään lentämisestä tiedä ja otin yhteyttä kontaktien toivossa serkkuuni, joka muutama vuosi sitten valmistui lentäjäksi, mutta hän kertoi, ettei ole saanut töitä lentäjänä, vaan on töissä postissa. Ei osannut kertoa tästä tapauksesta mitään mitä ei olisi jo tässä topikissa sanottu.
Hetken kesti tajuta mitä ajat takaa, mutta ilmeisesti käsitit että veljeni toimii lentäjänä. Ehkä kirjoitin hieman epäselvästi, mutta tarkoitin että on matkustajana lennellyt tuota väliä. Reilu pari vuotta kun asusteli Kuala Lumpurissa ja kun asiakasmaana oli mm. Kiina, niin tuo väli Kuala Lumpur - Peking tuli kuulema myös tutuksi. Ja nimenomaan Malaysian Airlinesilla. Eipä muuta kummenttia velipojalta tullut kuin, että ikävä juttu ja että on kokemuksien mukaan hyvä lentoyhtiö.
Joku jo totesikin yksinselitteisesti, että kone on varmasti Intian Valtameren pohjassa ja näin uskon minäkin. Mutta siitä huolimatta onhan näitä foliohattuja mukava viritellä. Äärimmäisen kummallinen tilanne päällä eikä kai suuri synti ole vaikka vähän auttaisi Hollywoodin käsikirjoittajia.
Itsekin uskon, että "kaikki" on mahdollista. Esim. tankkaus, kyllä kai isommalla foliohattuteorialla saataisiin myös kenttävirkailija(t) lahjottua niin, että saataisiin menovettä tankkiin enemmän kuin normivälille tarvittaisiin. Entäs pimeys? Voi olla, että laskeutuminen on mahdotonta, mutta tämäkin saattaa olla suunniteltu juttu. Eipä ole paljon havaintoja koneesta ollut, tosin eipä tuolla Intian Valtameren yllä (tai merellä) niin hirveästi liikennettä taida ollakaan. Silti, aika kummallista, että nykytekniikalla, tällä 7 miljardia ihmistä käsittävällä pallolla joku kone voi noin kadota. No eiköhän se löydy, ennemmin tai myöhemmin. Ja toivottavasti sieltä merenpohjasta, eikä jonkun folioteorian mukaan vaikkapa Mumbaista.