Mainos

Malaysia Airlinesin lento MH370

  • 317 842
  • 1 118

Backhand

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa , HCK , Haukat , Jokerit
Ihmeellistä, että matkustajat eivät ole lähettäneet mitään viestejä jos kysessä on ollut kaappaus ja lennelty kuitenkin monta tuntia
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmeellistä, että matkustajat eivät ole lähettäneet mitään viestejä jos kysessä on ollut kaappaus ja lennelty kuitenkin monta tuntia

Voisiko lentäjien toimesta matkustajat olla tajuttomia jotenkin ilmanpainetta/lentokorkeutta säätelemällä ja itseillään on kopissa ollu happinaamarit tai jotain tämäntyyppistä? Siellä kuitenkin on osattu hyvin tarkkaan hoitaa tämä homma muutenkin...
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Olisko ne voinu siellä saarella, missä tämä lentokenttä oli, tyhjentää koneen matkustajista ja matkatavaroista ja tankata polttoainetta sen verran, että pääsevät uudelleen ilmaan ja pidemmälle kuin ilman välilaskua? Matkustajat vaan veneellä avomerelle ja sementtikengissä pohjaan.. Ei jäis edes paljoa jälkiä. Foliohatut on siis syvällä täälläkin!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmeellistä, että matkustajat eivät ole lähettäneet mitään viestejä jos kysessä on ollut kaappaus ja lennelty kuitenkin monta tuntia

Varmaan koneen gsm-linkki ja muutkin yhteydet on kytketty pois myös. En tiedä onko yläilmoissa kenttää muuten, ja jos on matalalla lennetty niin menee yli hilseen.
 

Byvajet

Jäsen
Jengi käy liian kuumana, järki ei toimi, tunne vie, tarinaa kerrotaan ilman faktoja. Tässä on hyvä kommentti kokonaisuudessaan, laitan siitä osan. Järki päähän nyt.

"We can make some inferences based on plausibility. Is it plausible that this aircraft is still flying around, thousands of miles from where it should be, at altitude, and not near any place to land, some 7.5 hours after last radio contact? Nope. It is plausible that the aircraft flew right across India for hours and was undetected? Nope. It it plausible that it flew undetected towards Perth? Nope. Is it plausible that it was taken over by hijackers, flown around by amateurs, landed in the dark on the undercarriage on some 7,500-ft surface capable of handling the weight, without lights or any ILS - and nobody in authority knows anything about it? Nope. Is it plausible that it splashed and left no vast field of debris and bodies - as all other water crashes have done? Nope.

Is it plausible that, after 7 days with no facts linked directly and observably to this aircraft, and that we still do not know what ocean (or land mass) this aircraft is in, we may never know? Unfortunately, Yes. That is plausible."

Malaysian Airlines MH370 contact lost - Page 195 - PPRuNe Forums
 
K

kiwipilot

Voisiko lentäjien toimesta matkustajat olla tajuttomia jotenkin ilmanpainetta/lentokorkeutta säätelemällä ja itseillään on kopissa ollu happinaamarit tai jotain tämäntyyppistä?

Ei ainakaan kuvailemallasi tavalla.

Jengi käy liian kuumana, järki ei toimi, tunne vie, tarinaa kerrotaan ilman faktoja. Tässä on hyvä kommentti kokonaisuudessaan, laitan siitä osan. Järki päähän nyt.

"We can make some inferences based on plausibility. Is it plausible that this aircraft is still flying around, thousands of miles from where it should be, at altitude, and not near any place to land, some 7.5 hours after last radio contact? Nope. It is plausible that the aircraft flew right across India for hours and was undetected? Nope. It it plausible that it flew undetected towards Perth? Nope. Is it plausible that it was taken over by hijackers, flown around by amateurs, landed in the dark on the undercarriage on some 7,500-ft surface capable of handling the weight, without lights or any ILS - and nobody in authority knows anything about it? Nope. Is it plausible that it splashed and left no vast field of debris and bodies - as all other water crashes have done? Nope.

Is it plausible that, after 7 days with no facts linked directly and observably to this aircraft, and that we still do not know what ocean (or land mass) this aircraft is in, we may never know? Unfortunately, Yes. That is plausible."

Malaysian Airlines MH370 contact lost - Page 195 - PPRuNe Forums

Hyvä lainaus, kiitos tästä. Tuo pimeässä laskeutuminen jonnekin pikkukentälle kertoo ehkä parhaiten kuinka absurdiksi tämä (foliohattu)keskustelu on mennyt. Lisäksi, tuohon aikaan jos lähdet länteen lentämään niin aika kauan - yli kys. lennon fuel reserven(tuossa vaiheessa noin seitsemän tuntia) - saat lentää ennenkuin päivä alkaa lännessä paistamaan jolloin laskeutumisen voisi tehdä Päivä-VFR:ssä (visual flight rules). Eikä silloinkaan voi tietää onko kohdekenttä pilvien tai sumun peitossa. Kukaan - ei kukaan - lähde laskeutumaan tuollaisella pulkalla jonnekin pimeälle kiitotielle jollain autiolla saarella. Toisaalta, aikoinaan Ethiopianin koneen kaapanneet idiootit halusivat lentää Afrikasta Australiaan vaikka löpöä oli vain muutaman tunnin matkaa varten.

Kaappausta pidän mahdollisena mutta nämä autioille saarille laskeutumiset ovat ihan huuhaata. Onnistuu varmaan elokuvissa mutta ei todellakaan tosielämässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko lentäjien toimesta matkustajat olla tajuttomia jotenkin ilmanpainetta/lentokorkeutta säätelemällä ja itseillään on kopissa ollu happinaamarit tai jotain tämäntyyppistä? Siellä kuitenkin on osattu hyvin tarkkaan hoitaa tämä homma muutenkin...

Sehän nyt näiden varmistettujen tai ainakin "varmistettujen" armeijan tutkatietojen mukaan nyt sitten tosiaan kipusi tämän nyt kaappaukselta näyttävän episodin aluksi yli 13 kilometriin, joka on siis ihan ääriraja tommosille koneille.

Ohjaamosta kun voi kai ainakin johonkin pisteeseen säätää paineistusta vipua vääntämällä (en tiedä voiko kytkeä pois vai miten ne on automoitu), niin se on hypoksia ja morjens, jos tässä nyt on tosiaan kyse jonkinlaisesta tosielämän bond-leffasta.

EDIT: ilmeisesti ei?
 
K

kiwipilot

Sehän nyt näiden varmistettujen tai ainakin "varmistettujen" armeijan tutkatietojen mukaan nyt sitten tosiaan kipusi tämän nyt kaappaukselta näyttävän episodin aluksi yli 13 kilometriin, joka on siis ihan ääriraja tommosille koneille.

Tuossa korkeudessa vastaan tulee ns. Coffin corner: ilma alkaa olla jo niin ohutta että manuaaliohjaus on käytännössä mahdotonta jolloin kone on äärimmäisen herkkä ohjausliikkeille ja pienikin liike saa koneen sakkaamaan. Käytännössä vain autopilotti pystyy pitämään koneen stabiilina.

Coffin corner (aviation) - Wikipedia, the free encyclopedia
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Is it plausible that, after 7 days with no facts linked directly and observably to this aircraft, and that we still do not know what ocean (or land mass) this aircraft is in, we may never know? Unfortunately, Yes. That is plausible."
(boldaus oma)

No se ei kyllä ole plausible- termin käyttöä nähnytkään, että konetta ei välttämättä koskaan löydetä.

Koneen etsiminen jatkuu tavalla tai toisella niin kauan, että se löytyy. Tässä on isot panokset kyseessä, eikä vähintään sen takia, että ilmailuteollisuus ei yksinkertaisesti suostu siihen, että kone vain jää kadoksiin.

Kone löydetään kyllä, eventually.
 

Byvajet

Jäsen
Koneen etsiminen jatkuu tavalla tai toisella niin kauan, että se löytyy.

Uskon että se löytyy, jos se on tuhoutunut matalaan veteen tai maalle. Tällöin sitä ei kuitenkaan välttämättä löydä etsintäorganisaatio vaan kalastaja tai sattumalta paikalle sattunut.

Kone todennäköisesti myös löydetään, jos siitä nousee pintaan romua, joka pystytään jäljittämään.

Mutta jos kone on vajonnut syvään veteen, on sen löytäminen lähes mahdotonta sen jälkeen, kun mustalaatikko ei lähetä enää signaalia.

Jos kone on onnistuttu laskemaan kentälle (onhan niitä liikuteltavia ILS-järjestelmiä ja muita), niin silloinkin se löytyy. Tähän vaihtoehtoon minun on kuitenkin edelleen vaikea uskoa.

Jos tilanteeseen liittyy suuri salaliitto, joku nytkin tietää, missä kone on. Etsinnät saattavat olla harhautusta.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa korkeudessa vastaan tulee ns. Coffin corner: ilma alkaa olla jo niin ohutta että manuaaliohjaus on käytännössä mahdotonta jolloin kone on äärimmäisen herkkä ohjausliikkeille ja pienikin liike saa koneen sakkaamaan. Käytännössä vain autopilotti pystyy pitämään koneen stabiilina.

Coffin corner (aviation) - Wikipedia, the free encyclopedia

Tutkan mukaan se siellä kävi kuitenkin. Tietysti data ei ole 100% varmaa.

Näiden nyt julkaistujen satelliittitietojen (ymmärtääkseni ne jota moottorit lähettävät automaagisesti aina tietyin väliajoin) mukaan kone lensi vielä kahdeksan jälkeen aamulla malesian aikaa. Joko "korridorissa" thaimaa-kazakstan tai indonesia - intian valtameri - afrikan kärki. Todella vaikea uskoa koko juttua vieläkään, mutta näiden satelliittitietojen takana on ilmeisesti myös NTSB.

Miten olisi tämmöinen skenaario: joku osa pettää tai vaikkapa räjähtää, koneen runkoon reikä, lentäjät hapenpuutteessa vääntelevät namiskoita vailla päätä ja häntää, lopulta kaikilta taju pois ja aavekone jatkaa kunnes polttoaine loppuu.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Miten olisi tämmöinen skenaario: joku osa pettää tai vaikkapa räjähtää, koneen runkoon reikä, lentäjät hapenpuutteessa vääntelevät namiskoita vailla päätä ja häntää, lopulta kaikilta taju pois ja aavekone jatkaa kunnes polttoaine loppuu.
Tuskin transponderia silloin suljettaisi tahallaan, ja aivan varmasti oltaisiin heti ensimmäisenä oltu yhteydessä lennonjohtoon.
 

Byvajet

Jäsen
Tutkan mukaan se siellä kävi kuitenkin.

Lentäjien mukaan (ainakin lentäjiksi esittäytyvien) tuo ei ole mahdollista.

Osa 1.

"I have serious doubts about the claim of the aircraft climbing up to 45,000 ft.

"Being familiar with the type, at the 230-240 tons that the aircraft weighed one hour into flight the performance limited altitude would have been between 38,000 and 39,000 ft, increasing about 10,000 ft for every 10 tons of fuel burned.

Normal takeoff fuel would have been in the range of 44-47 tons.

To climb significantly above these altitudes is not possible because the engines would not be able to develop the required thrust and the wing would not have been able to generate the required lift, both of which reduce with increased altitude.

To be able to climb to 45,000 ft (which is 2,000 ft above the certified ceiling of this 777) the weight would have to be reduced to approx. 165 tons; in other words the weight of the aircraft, payload and virtually no fuel ."

Osa 2.

"I'd hoped the 45,000 feet figure had been kicked into touch by the time I got back here, seems it's still being argued over.

IMHO a Rolls powered T7 at that stage of that flight isn't going to close to getting get up there.

And yes I've done many performance courses and operate (at times) a Rolls powered T7."
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Itselle tuli mieleen, että koneen lentäjille on tullut joku heitto päässä ja koneen kaappaaminen on heidän tekosiaan. Onhan tässäkin aukkoja, mutta tuollainen lentäminen on vaatinut ainakin paljon ammattitaitoa.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Tässä nyt ollaan viikon verran viritelty foliohattua päähän useamman rullan toimesta, eikä loppua ole näkymässä. Heitän ilmoille nyt aivan oman foliohattuteorian tapahtumien kulusta.

1) entä tiedä saavatko matkustajat tuollaisilla yölennoilla mitään ilta/yöpalaa mutta tässä kyseisessä foliohattuteoriassa niin on käynyt. Matkustajille on tarjottu vaikka jonkin sortin yömyssyt missä on vaikka jotain unilääkettä. Näin on saatu matkustajat rauhallisiksi, puhelimet kerätty pois, ja tehtävä voi jatkua. Eikös matkassa ollut mukana myös joitakin sotilaita/armeija väkeä muutama kappale? No he ovat joka tapauksessa jutussa mukana. Ovat saaneet pahimmat öykkärit hiljaisiksi, tavalla tai toisella.

2) kun matkustajat on saatu hiljaisiksi, ja matkapuhelimet kerättyä matkustajilta, ei muuta kun nokka kohti länttä. Tässä vaiheessa kannattanee hakea lisää foliota. Vaikka sinne pienen pieneen saareen ei yksikään ihminen saisi konetta laskeutumaan niin tämä kaveri sen sinne sai.

3) vaikkei kiitorata aivan riittänyt ja kone on puoliksi metsässä, ei sillä ole niin väliä, sillä tärkeintä oli että lasti tuli perille.

4) lisätään foliota. Kone peitetään asianmukaisilla bambulehdillä, ja lastia aletaan purkamaan. Lasti puretaan paikalle tulleeseen laivaan/proomuun. Samalla myös lentokoneen osia puretaan (mm. musta laatikko) ja heitetään laivan/proomun kyytiin.

5) laiva/proomu lähtee turvallisesti kohti P-koreaa/Burmaa/?? ja miehistö tiputtelee koneen osia pitkin valtamerta.

6) lasti on tällä hetkellä uudella omistajalla, ja koneen osia pitkin valtamerta. Matkustajat? He ovat kaikki siellä pienessä saaressa, ilman puhelimia, ilman ruokaa odottamassa jos joku heidät löytäisi.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lentäjien mukaan (ainakin lentäjiksi esittäytyvien) tuo ei ole mahdollista.

En tiedä, en ole asiantuntija. Jostain syystä tutkinnassa mukana olevat tahot eivät tunnu olevan tietoisia tästä faktasta. Myöskään esimerkiksi The New York Timesin juttuaan varten haastattelema ko. konetyypin lentäjä ei tämmöistä sanonut.

"An Asia-based pilot of a Boeing 777-200, who asked not to be identified because he was not authorized to speak to reporters, said an ascent above the plane’s service limit of 43,100 feet, along with a depressurized cabin, could have rendered the passengers and crew unconscious, and could be a deliberate maneuver by a pilot or a hijacker."

Foorumipostaukset on foorumipostauksia.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kerrassaan mystinen on tapaus ja vasta nyt uskaltaa lukita edes jotain vahvaa mielipidettä asiasta. Kyllä, laittelen komeen foliotötsän päähän minäkin. Kovasti nappaan kiinni Jape Perätalon uutuussinkun lainiin "no truth on tv news" ja lähden siitä, että asioista tiedetään enemmän mitä kerrotaan. Kone on siis kaapattu, ja jopa sen sijainti/kohtalo on jossain tiedossa. Kukaan näistä viisaista tietäjistä ei tietty laula asiasta julkisuuteen. Jossain vaiheessa kupla pettää, kun joku väärä henkilö saa tietoon asianlaidan. Voisin jopa lähteä siihen, että se on laskeutunut jotakuinkin onnistuneesti. Enempää en lähde arvailemaan. Toivotaan, että kaikki selvitetään, eikä haittaisi, jos tapahtumaan liittyisi joku eloonjäänyt..
 
K

kiwipilot

Tutkan mukaan se siellä kävi kuitenkin.

Miten olisi tämmöinen skenaario: joku osa pettää tai vaikkapa räjähtää, koneen runkoon reikä, lentäjät hapenpuutteessa vääntelevät namiskoita vailla päätä ja häntää, lopulta kaikilta taju pois ja aavekone jatkaa kunnes polttoaine loppuu.

Siis aivan hyvin on voinut käydäkin. Tarkoitin vain että joku ei-ammattilainen ei pystyy käsin noissa koroissa lentämään.

Tuo skenaariosi voi olla hyvinkin lähellä totuutta.
 

Byvajet

Jäsen
Foorumipostaukset on foorumipostauksia.

Totta. Heppu ilmoittaa lentokokemuksensa näin. Hänen viestejään lukemalla kaiketi pääsee selville, onko hän oikea lentäjä vai ei.

Licence Type (eg CPL. Pilots only)
ATPL

Current a/c Type (eg B737. Pilots only)
B777

Biography
Sierra Hotel Fighter Pilot, then An IP both BFTS & CFS), 747, 777'S

PPRuNe Forums

Viestihistorian perusteella pidän häntä luotettavana lähteenä.

PPRuNe Forums
 
K

kiwipilot

Tutkan mukaan se siellä kävi kuitenkin.

Miten olisi tämmöinen skenaario: joku osa pettää tai vaikkapa räjähtää, koneen runkoon reikä, lentäjät hapenpuutteessa vääntelevät namiskoita vailla päätä ja häntää, lopulta kaikilta taju pois ja aavekone jatkaa kunnes polttoaine loppuu.

Siis aivan hyvin on voinut käydäkin. Tarkoitin vain että joku ei-ammattilainen ei pystyy käsin noissa koroissa lentämään.

Tuo skenaariosi voi olla hyvinkin lähellä totuutta.
 
K

kiwipilot

En tiedä, en ole asiantuntija. Jostain syystä tutkinnassa mukana olevat tahot eivät tunnu olevan tietoisia tästä faktasta. Myöskään esimerkiksi The New York Timesin juttuaan varten haastattelema ko. konetyypin lentäjä ei tämmöistä sanonut.

"An Asia-based pilot of a Boeing 777-200, who asked not to be identified because he was not authorized to speak to reporters, said an ascent above the plane’s service limit of 43,100 feet, along with a depressurized cabin, could have rendered the passengers and crew unconscious, and could be a deliberate maneuver by a pilot or a hijacker."

Foorumipostaukset on foorumipostauksia.

Unconsciousnes? Noissa korkeuksissa hypoxia vie hengen silmänräpäyksessä. Pikkaisen liian monimutkaiseksi alkaa teoriat menemään. En jaksa googlailla, mutta noita taulukoita hypoxia vs. tajuttomuus/kuolema löytyy etsimällä. Ensinnäkin, lento noihin korkeuksiin kestää sen verran, että kaikki ilman lisähappea matkustavat menehtyvät jo reippaasti ennen tuota puhuttua maksimikorkeutta. Ja toisaalta, miksi kaapata kone, lahdata matkustajat ja jättää vastuu ottamatta? Ja nämä Myanmar/P-Korea -jutut koneen kaappaamiseksi terrori-iskun tekemiseksi? Ei hyvää päivää: taho (=valtio) joka moiseen ryhtyisi pystyy kyllä hankkimaan lentokoneen moista suunnitelmaa varten ilman mitään kaappausta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Kone on aivan varmasti meren pohjassa. Miksi ja missä, se on vielä auki. Foliohatut pois päästä.

Varmasti tämä on tilanne ja veikkaan myös että kyseessä on itsetuhoisen lentäjän tekoset. Varsinaiseen ulkopuolisen tekemään kaappaukseen en vieläkään jaksa uskoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös