Maksatko tv-luvan ?

  • 54 052
  • 544

Maksatko tv-luvan ?

  • Kyllä

    Ääniä: 464 43,0%
  • En

    Ääniä: 616 57,0%

  • Äänestäjiä
    1 080

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Blackie kirjoitti:
En tietenkään maksa TV-lupaa, niin kun ei pidäkään. Jos kaikki jättäisivät maksamatta, niin YLE menisi nurin, mikä olisi paljon parempi tilanne kuin tämä nykyinen.

Valaisepa nyt tyhmää ja kerro miten se tilanne sitten paranisi? Kenelle sitten jäisi YLE:n nykyiset tehtävät?
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
En. Tv:stä tulee vain uusintoja ja niinpä meidänkin luvassa lukee "uusinta vuodelta 92".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maksan edelleen. Minulla on yhä periaate, että maksan kaikesta, mitä käytän, (ellei kyseessä ole jo verovaroilla maksamani, "maksuton" asia). Kirkkoon en kuulu, mutta maksan television katselusta.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Bloogi kirjoitti:
En. Tv:stä tulee vain uusintoja ja niinpä meidänkin luvassa lukee "uusinta vuodelta 92".


Toivottavasti siis myös katsot vain uusintoja, esim. Uutiset vuodelta 92, on muistaakseni kesän suosituin uusinta...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Poison kirjoitti:
Maksan telkkariluvan. Pari kuukautta taisin olla maksamatta, mutta sitten postilaatikkoon tipahtelevat laput tehotarkastuksista saivat minut pelkäämään. Ja onhan se toki muutoinkin oikein maksaa, vaikka silti vähän ärsyttää.

Itselle tuli kanssa aikoinaan noita pelottelukirjeitä mutta koskaan kukaan ei tullut ovelle asti.

Edelleen luvattomasta katselusta jää kiinni vain omaa tyhmyyttään sanon minä. Ja lisättäköön vielä, että homaan oitis kortin jolla saan päättää itse mistä maksan. Miksi minun pitäisi maksaa sellaisesta mitä en käytä vain sen takia, että muut saavat sitä käyttää. Arvokisoihinkin vetoaminen on tätä nykyä turhaa koska kaikki kisat tulevat esim. eurosportilta. Ilman Hännisiä ja Walleniuksia.
 

M77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koskenkorvan Urheilijat ,
Porin Ässät
;)

En pelkää lupatarkastajaa, en vain tahdo olla paikalla kun se tulee.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mitähän sellaisia toimintoja YLE:llä jotka ovat korvaamattomia? Maksaisivat kulttuurista ja FST:stä ne jotka niitä haluavat. Älytönträ pitää yllä kyseistä organisaatiota. Lupamaksut pois ja kaupallisia kanavia kehiin.

Itse tosin joudun nykyään maksamaan..omakotitalo ja antenni katolla on huono väittää tarkastajalle, että "ei mulla mitään telkkua ole".
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ipa rules kirjoitti:
Itse tosin joudun nykyään maksamaan..omakotitalo ja antenni katolla on huono väittää tarkastajalle, että "ei mulla mitään telkkua ole".

Sanot vaan, että se on jäänyt ottamasta pois kun myit television naapurille koska sieltä tuli pelkästään ruotsinkielisiä uusintoja ahvenanmaalaisista neekereistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vision kirjoitti:
Itselle tuli kanssa aikoinaan noita pelottelukirjeitä mutta koskaan kukaan ei tullut ovelle asti.

Eilen tuli kirje alkavasta tehotarkastuksesta. Melko jännittävää, olen tänään illalla yksin kotona, mitä teen, jos ovikello soi?

Kirjeessä kerrotaan, että TV-maksu on maksettava riippumatta siitä kuinka paljon televisiota katsoo tai mitä kanavia katsoo. Nyt kun sen näkee kirjallisena, niin se pistää todella miettimään kuinka järjetön ja epäoikeudenmukainen maksu on.

Eihän tuossa ole kertakaikkiaan mitään tolkkua. Maksetaan palvelusta mitä ei välttämättä edes käytetä.

Kieliasu oli myös melkoinen. Käytettiin sanaa "kiinnijääminen". Ei kuulosta oikein hyvältä tuommoisessa virallisessa kirjeessä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
pernaveikko kirjoitti:
Eilen tuli kirje alkavasta tehotarkastuksesta. Melko jännittävää, olen tänään illalla yksin kotona, mitä teen, jos ovikello soi?
Et avaa ovea. Tai jos avaat ja ovella seisoo tarkastaja, niin voit toivottaa hänelle hyvää illan jatkoa ja lämäistä oven kiinni.

Minä en myöskään lupaa maksa. Aivan turha kulu. Minuakaan ei paljoa kiinnostaisi, vaikka koko YLE lopetettaisiin. Urheilukisojakin on tosiaan mukavampi seurata joltakin muulta kanavalta, kun ei tarvitse kuunnella ainaisia bubismeja tai hoopin fraaseja.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Eilen tuli kirje alkavasta tehotarkastuksesta. Melko jännittävää, olen tänään illalla yksin kotona, mitä teen, jos ovikello soi?

Katsot ovisilmästä onko tuttuja tai huudat oven läpi onkos siellä tarkastaja? Mikäli vastaus on positiivinen tai ei vastausta ollenkaan, jos tarkastaja luulee olevansa ovela, niin menet takaisin sohvalle.

Hidas kuin Helminen.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Käry kävi

Taloudessa ei ollut tv-lupaa. Olin nukahtanut syksyisenä iltana sohvalle tv:tä katsellessa. Ovikello soi klo 20.30 johon heräsin, menin unen tokkurassa avaamaan ajattelematta asiaa sen tarkemmin ja tottahan toki ovella seisoi herra tv-lupatarkastaja! Mies totesi, että tästä taloudesta ei ole tv-ilmoitusta tehty ja vilkaisi olkani yli pimeään asuntoon josta tv:n valo kajasti. Eipä auttanut alkaa väittää, ettei täällä mitään vastaanotinta ole.

Seuraamuksena sakot tv-ilmoituksen laiminlyönnistä, takautuvia maksuja muutamalta kuukaudelta ja uudet maksut kaupan päälle. Nykyisin siis maksan.

Eli kaikki te luvattomat, syksyn tullen tv-lupatarkastajat vaanivat teitä pimenevissä illoissa ja iskevät kun olette heikoimmillanne. Olkaa varuillanne.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Nykyisin maksan

Eli tässä pari viikkoa sitten päätin, että nyt on aika maksaa televisiolupa, kun tutkin, mitä arvoa YLE antaa minulle. Esim. Teeman Monty Python, Riget(Valtakunta), CL-matsit, MM-kisat ym. ovat sellaista laatua, johon paskoihin jenkkisarjoihin panostavat MTV ja Nelonen eivät pysty.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sera kirjoitti:
Seuraamuksena sakot tv-ilmoituksen laiminlyönnistä, takautuvia maksuja muutamalta kuukaudelta ja uudet maksut kaupan päälle. Nykyisin siis maksan.
Kiinnostaisi kovasti tapahtumaketju hiukan tarkemmin. Myönsit ilmeisesti että vastaanotin on? Kuka määräsi sakot ja millä perusteella? Myönsitkö kirjallisesti? Kuinka monelta kuukaudelta taannehtivasti?
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Gags kirjoitti:
Kiinnostaisi kovasti tapahtumaketju hiukan tarkemmin. Myönsit ilmeisesti että vastaanotin on? Kuka määräsi sakot ja millä perusteella? Myönsitkö kirjallisesti? Kuinka monelta kuukaudelta taannehtivasti?

Pakko oli myöntää, koska tarkastaja näki tv:n. Hänellä oli poliisin henkilökorttiin verrattava, mikälie viranomaisen virallistakin virallisempi henkkari, jonka esitti vielä uudelleen pyynnöstäni. Tarkastusraportissa oli monta kohta, jotka hän täytti (esim. oliko vastaanotin päällä, minkä merkkinen..) ja lopuksi minun piti allekirjoittaa. Takautuvia kuukausia taisi olla kaksi, koska kerroin hankkineeni tv:n vasta muutettuani kyseiseen osoitteeseen. Laskut tulivat tv-lupahallinnolta postissa. Tyhmyydestä sakotetaan, todellakin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sera kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan, todellakin.
Näin todellakin on. Lopullisen virheen teit, kun laitoit siihen plankettiin nimesi. Sitä ennen tilanne olisi vielä ollut pelastettavissa..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sera kirjoitti:
Hänellä oli poliisin henkilökorttiin verrattava, mikälie viranomaisen virallistakin virallisempi henkkari, jonka esitti vielä uudelleen pyynnöstäni.
Mutta, ei kai tuollainen kortti kai anna tarkastajalle oikeutta tulla asuntoon, jos ei itse halua? Kieltämättä paska homma ja mäihä, että se tv juuri pilkisti taustalta. Siinä on tietysti vaikea ellei mahdoton väittää, ettei vastaanotinta ole.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
En maksa televisiolupaa, enkä aio maksaakaan ellen oikein pahasti jää kiinni. Nyt olevan tehoratsian alla katson aina ovisilmästä että kuka siellä rapussa on oveni takana. Jos on joku jota en tunnista kaverikseni eli tämmöinen luultavasti vähän vanhemman puoleinen henkilö niin en varmasti avaa ovea.

Mulla on kaksiossa kaksi teeveetä, olkkarissa ja makkarissa. Makkarin ovi on lähes aina kiinni ja ovelta ei näe olkkarin telkkariin kun siinä sattuu just olee seinä välissä.

Nyt on tullut parin kk:n sisällä pariin otteeseen noita "uhkauskirjeitä", jotka olen vain kylmästi heittänyt roskiin.

Tarkoitus kuitenkin on jossain vaiheessa alkaa sitä maksamaan, viimeistään silloin kun saan ihan säännöllisen pvätyön. Nyt ei ainakaan vielä. Paras idea oisi se että "maksat mitä katsot". Mutta katsotaan mitä tapahtuu, vielä kertaakaan ei ole oven taakse ketään tullut.

-Cactus-
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Jape kirjoitti:
Näin todellakin on. Lopullisen virheen teit, kun laitoit siihen plankettiin nimesi. Sitä ennen tilanne olisi vielä ollut pelastettavissa..

Ei siinä oikein muutakaan voinut tehdä, kuin allekirjoittaa. Turha räpiköidä, kun pissit on jo housussa. Varmasti tarkastajat ovat kuulleet koko repertuaarin selityksiä, eikä niitä kyllä tuossa kohtaa tullut mieleen ainuttakaan, kun tölsy mölisee ja välkkyy taustalla. Sairaskohtausta olisin tietysti voinut teeskennellä, mutta tarkastaja olisi todennäköisesti tunkenut mukaan ambulanssiinkin.

Tarkastushemmo oli todellakin sellainen vanhemman puoleinen, kuivakan asialliselta näyttävä herra. Tämä on mielestäni melkoista oveluuden puutetta tv-lupahallinnolta. Laittaisivat hehkeitä nuoria naisia ovikelloja rimputtelemaan, ja johan jäisi monta luvatonta miestä kiinni...
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Sera kirjoitti:
Ei siinä oikein muutakaan voinut tehdä, kuin allekirjoittaa. Turha räpiköidä, kun pissit on jo housussa. Varmasti tarkastajat ovat kuulleet koko repertuaarin selityksiä, eikä niitä kyllä tuossa kohtaa tullut mieleen ainuttakaan, kun tölsy mölisee ja välkkyy taustalla.

Ei siinä mitään selityksiä olis tarvittu. Kylmän viileesti vaan ovi naaman edestä kiinni ja sanonut et nyt gubbe näet harhoja. Millä se sen ois todistanut et sulla tölsy oli? ..ja kyttiähän se asia ei voisi vähempää kiinnostaa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Karzan kirjoitti:
Ei siinä mitään selityksiä olis tarvittu. Kylmän viileesti vaan ovi naaman edestä kiinni ja sanonut et nyt gubbe näet harhoja. Millä se sen ois todistanut et sulla tölsy oli? ..ja kyttiähän se asia ei voisi vähempää kiinnostaa.
Näin se menee. Ovi vaan kiinni. Mitäpä siitä telkkarin kajastamasta valosta välittämään. Ei se olis millään pystynyt sitä telkkarin omistamista todistamaan. Eikä siinä olisi kytätkään auttanut. Nehän ei ilman käräjäoikeuden päätöstä kotietsinnästä voi tulla sisään, elleivät epäile jostakin rikoksesta, joka tv:n omistaminen ilman lupaa ei ole.
Suomessa on terveystarkastaja ainoa viranomainen, joka voi tulla kaikkien kotiin ilman lupaa. Tosin hänenkin täytyy silloin epäillä, että asunnossa on vakava terveyshaitta.
 
En ole ikinä maksanut. Tietääkseni ei olla kertaakaan oven takana käyty tarkastajan toimesta. En avaa muutenkaan ovea jos en tiedä kuka siellä on. Keittiön verhojen raosta myös näkee aika hyvin kuka on tulossa. Sitten kun on oikeeta työtä ja kenties oma asunto voisin tuon maksaakin. Nyt en pode huonoa omaatuntoa asian johdosta. Muutenkaan katso pahemmin telkkaria. Etenkään YLEä.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lain noudattaminen nyt vaan sattuu olemaan tapana, joten onhan tuo tullut maksetuksi.

Kävin mielenkiintoisen keskustelun kerran erään työkaverin kanssa joka oli ollut edellisellä viikolla sitä mieltä että "kettutytöt pitäis vetää hirteen koska oikea toimintatapa olis edetä demokraattisesti eikä lakeja rikkoen". Seuraavalla viikolla hän uhosi että "YLE:n ohjelmien laatu on niin surkea että häin ei televisiolupaa maksa". Oli kiva muistuttaa tuosta edellisen viikon lausunnosta...

Old TJ

PS: Ai niin - kai kaikki ne jotka ei ole lupia maksaneet koska YLEltä tulee pelkkää paskaa jättävät nuo futiksen CL-matsit katsomatta.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Old TJ kirjoitti:
PS: Ai niin - kai kaikki ne jotka ei ole lupia maksaneet koska YLEltä tulee pelkkää paskaa jättävät nuo futiksen CL-matsit katsomatta.

Helppo. Vaikka Hyypiä onkin tosi kiva niin Liverpool ei kuulu suosikkeihini. Eikä Hoopi. Canal on jalkapalloa varten. Jatkosarjan pelit voikin sitten katsella ilmaiseksi omalta sohvalta sillä joku maksaa aina meikäläisen puolesta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Old TJ kirjoitti:
Lain noudattaminen nyt vaan sattuu olemaan tapana, joten onhan tuo tullut maksetuksi.

Kävin mielenkiintoisen keskustelun kerran erään työkaverin kanssa joka oli ollut edellisellä viikolla sitä mieltä että "kettutytöt pitäis vetää hirteen koska oikea toimintatapa olis edetä demokraattisesti eikä lakeja rikkoen". Seuraavalla viikolla hän uhosi että "YLE:n ohjelmien laatu on niin surkea että häin ei televisiolupaa maksa". Oli kiva muistuttaa tuosta edellisen viikon lausunnosta...

Old TJ

PS: Ai niin - kai kaikki ne jotka ei ole lupia maksaneet koska YLEltä tulee pelkkää paskaa jättävät nuo futiksen CL-matsit katsomatta.

Lisään listaan Olympialaiset, Jääkiekon MM-kisat ja kaikki muutkin yleisurheilun suurtapahtumat. Eihän sieltä YLE:n kanavilta tule kuin paskaa niin miksi tuollaisia paskakisoja nyt kannattaa katsoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös