Makasiinit liekeissä

• 29 275
  • 274

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tälle no-life career-loser punikkiviherpersejengille pitäisi oikeasti alkaa näyttämään kovia otteita. Ei mitään toppuuttelua ja jutuskelua vaan vittu kumiluoteja ja vesitykkejä kehiin.

Sama vitun jengi protestoi yhteiskunnan pahuutta ja globalisaatiota vastaan koska oma elämä on niin päin vittua ettei ole oikeastaan mitään hävittävää. Jotain yliopiston luontoantropologi jämäjengiä joille on vihdoinkin valjennut että heidän elämänsä tulee olemaan fattan ja alkon välistä kujanjuoksua josta ei ole poispääsyä, valtio maksaa heille kämpät jostain Jakomäen ghetosta ja siellä sitten vedetään salakuljetettua Crown Royal pirtua sekoitettuna lähikaupan alennus-appelsiinimehuun ja katotaan varastetusta televiosiosta kun joillain menee paremmin elämässä. Sitten alkaa vituttamaan oman elämän umpikuja ja lähetään vastustamaan muiden nolla-tulevaisuus jätkien kanssa globalisaatiota, McDonaldsia, asevelvollisuutta ja kaikkea muuta yhteiskunnan kehitystä vastaan.

Zero respekt näille urpoille - kovat otteet kehiin. Karhu-ryhmä paikalle, H&K konepistoolien lippaat täyteen kumiluoteja, vesitykit ladattuna Vantaan talousveden ja kyynelkaasun sekoituksella ja antaa palaa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Daespoo, kasvata pikkuviikset ja pistä hakaristitunnus takkisi hihaan ja mene paasaamaan kadulle. Olen vakuuttunut, että parin vuoden päästä jo johdat tätä maata. Sen verran tuoreita ja edistyksellisiä nuo ajatuksesi, puhdistat kaiken saastan.

Sieg heil mein führer!

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ted Raikas kirjoitti:
...tuoreita ja edistyksellisiä ...
Toisin kuin nämä anarkistien touhut? Ne vievät tätä maata juuri oikeaan suuntaan...

Aika väsynyttä vetää joku natsikortti hihasta kun vaaditaan näille luusereille kunnon rangaistusta.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
tuuski kirjoitti:
Toisin kuin nämä anarkistien touhut? Ne vievät tätä maata juuri oikeaan suuntaan...

Aika väsynyttä vetää joku natsikortti hihasta kun vaaditaan näille luusereille kunnon rangaistusta.

Rautalangasta...Se että tuomitsee tuollaiset keinot, ei automaattisesti tarkoita sitä, että hyväksyy kaiken sen mitä se toinen osapuoli on tehnyt. Musta on hienoa, että pystyy tuomitsemaan sellaisen toiminnan, joka sotii omaa oikeuskäsitystä vastaan, aina kun sitä tapahtuu, kuten Ted Raikas on tuossa tehnyt.

Siinä sulle pureskelemista.

edit: Se on kyllä hauska nähdä mikä on usean tänne kirjoittaneen oikea karva, kun tällaisia asioita käsitellään.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tuuski kirjoitti:
Voi vittu, missä vaiheessa olen puolustanut näitä fukin anarkisteja? Ihan samanlaisia pösilöitä, kuin täällä Jatkoajassakin valitettavasti esiintyvät henkilöt, jotka ovat suurinpiirtein tankeilla valmis jyräämään läjään mielenilmaisijat omissa hurmoksellisissa isänmaallisuuspuuskissaan.

Ihan yhtä oikeutettua vetää esiin natsikortti, kuin vetää esiin joku kommarihihhulihippikortti, mikä kyllä putoaa sieltä hihasta aina heti, kun tapahtuu jotain vähänkin arvelluttavaa.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
No kuvitellaampa, että tuon tuhopolton takana on sama jengi kuin vappuna. Miten tämä toiminta edistää heidän asiaansa. Saman verran, kuin TOJ:n kirjoitukset venäläismyönteisyyttä.
Individual kirjoitti:
Se on kyllä hauska nähdä mikä on usean tänne kirjoittaneen oikea karva, kun tällaisia asioita käsitellään.
Pystyisitkö analysoimaan esimerkiksi minun "karvaani"? Olisin oikeasti kiinnostunut kuulemaan.

Viimeksi muokattu:

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tuuski kirjoitti:
No kuvitellaampa, että tuon tuhopolton takana on sama jengi kuin vappuna. Miten tämä toiminta edistää heidän asiaansa. Saman verran, kuin TOJ:n kirjoitukset venäläismyönteisyyttä.
Jos he samalla logiikalla edistävät asiaansa kuin esittivät asiansa teeveessä niin eihän tuo makasiinien palo nyt mikään ihme ollut. ;) Tosin jos se kypäräpäinen jannu olisi ollut sytyttämässä, olisi luultavasti vain polttanut itsensä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
tuuski kirjoitti:
Pystyisitkö analysoimaan esimerkiksi minun "karvaani"? Olisin oikeasti kiinnostunut kuulemaan.

No lähinnä voisin analysoida vaikka tuon Daespoon karvan, että heti jos joku sotii sitä omaa maailmankatsomusta vastaan, ollaan ne aatteet valmiina jyräämään alas vaikka voimatoimin. Samoin, Scholl, joka luonnehti kaikkia makasiineilla järjestettyjä tapahtumia "ruohonpolttojuhlina". Olin vain yllättynyt kuinka vanhanaikaisia näkemyksiä ja ajatuksia täältä löytyy, kun on jostain muusta kuin jääkiekosta kyse. Eipä sillä kaikkiin on toki oikeus, mutta jos ladellaan luuserihippipilvenpolttajapaskahousuihmissaasta"polttakaa ne"- mantraa puoli liuskaa joka postauksen alkuun, niin kyllä se enemmän kertoo siitä ihmisestä ja hänen kyvystään ymmärtää erilaisuutta, kuin hänen keskustelutaidoistaan.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Individual kirjoitti:
Olin vain yllättynyt kuinka vanhanaikaisia näkemyksiä ja ajatuksia täältä löytyy, kun on jostain muusta kuin jääkiekosta kyse.
Ei kyse ole muusta kuin tietämättömyydestä ja jatkuvasta omaan napaan tuijottelusta. Ottamalla oikeasti selvää asioista ja tutustumalla erilaisiin ihmisiin, voisi äkkiä huomata, että maailma ei aatteineen kas hei olekaan ihan niin mustavalkoinen kuin kuvittelikaan, että hienoja tyyppejä voi löytyäkin ihan erilaisista porukoista ja sitä kautta hyviä oikeasti fiksuja ajatuksia. Oletetaan liikaa, tiedetään liian vähän...

Mutta ei, se on liian pelottavaa ja liian riskialtista, jos vaikka oma maailmankuva keikahtaa ja jopa sortuukin! Mitäs sitten?

No, linjansa kullakin.

Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Individual kirjoitti:
Olin vain yllättynyt kuinka vanhanaikaisia näkemyksiä ja ajatuksia täältä löytyy,

Onhan se satoja kertoja nähty, kuinka yhteiskunnallisia asioita käsittelevät ketjut tapaavat täällä taantua joko mustavalkoiseksi oikeisto-vasemmisto-nokitteluksi, tai sitten kadunmiesten (hannukarpo-kansan) yksioikoiseksi kriminaalipolitikoinniksi: tukka pois ja linnaan!

Viljuri

Jäsen
Helmut Steiger kirjoitti:
tai sitten kadunmiesten (hannukarpo-kansan) yksioikoiseksi kriminaalipolitikoinniksi: tukka pois ja linnaan!

No ilmeisesti tämäkään varsin oikeaan osunut havainto ei kuitenkaan ole niin yksioikoinen.

"Kauhulla" olen joskus kuunnellut (=yrittänyt keskustella) ns. vaihtoehtoihmisiin kuuluvan naisihmisen krimiinaalipoliittisia näkemyksiä. Yksi keskeisistä vaatimuksista taisi olla kuolemantuomion vaatiminen seksuaalirikoksiin syyllistyneille. Tämä vasta luonnollisesti kastroinnin jälkeen.

Suosikkijoukkue
AIK
Individual kirjoitti:
clip...
Eipä sillä kaikkiin on toki oikeus, mutta jos ladellaan luuserihippipilvenpolttajapaskahousuihmissaasta"polttakaa ne"- mantraa puoli liuskaa joka postauksen alkuun, niin kyllä se enemmän kertoo siitä ihmisestä ja hänen kyvystään ymmärtää erilaisuutta, kuin hänen keskustelutaidoistaan.

Pitääkö ihmisen oletusarvona hyväksyä kaikki erilainen, vaikka sen ymmärtäisikin?
Suomalainen yhteiskunta etsii suvaitsemattomuutta niin hysteerisenä, että terve kriittisyyskin tuomitaan suvaitsemattomuudeksi.
Eikös se ole juuri sitä suvaitsemattomuutta?

Tummennettuna kohta, johon takerruin.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ted Raikas kirjoitti:
Ei kyse ole muusta kuin tietämättömyydestä ja jatkuvasta omaan napaan tuijottelusta. Ottamalla oikeasti selvää asioista ja tutustumalla erilaisiin ihmisiin, voisi äkkiä huomata, että maailma ei aatteineen kas hei olekaan ihan niin mustavalkoinen kuin kuvittelikaan, että hienoja tyyppejä voi löytyäkin ihan erilaisista porukoista ja sitä kautta hyviä oikeasti fiksuja ajatuksia. Oletetaan liikaa, tiedetään liian vähän...

Mutta ei, se on liian pelottavaa ja liian riskialtista, jos vaikka oma maailmankuva keikahtaa ja jopa sortuukin! Mitäs sitten?

No, linjansa kullakin.

Ihan totta, mutta vaikea on säilyttää oma viileytensä kun vastapuoli osoittaa oman tietämättömyytensä ja omaan napaan tuijottelunsa hyökkäämällä itse luomansa ja demonisoivansa vastustajan kimppuun ilman perusteita (Kivittää nyt EK:ta, joka ei todellakaan ole pätkätöiden ja epävarmuuden taustapiru)

Ja sen jälkeen syyllistetään virkavalta omasta vastuuttomuudesta.

Ikävää on se, että ne järkevät henkilöt jotka ovat huolissaan samoista asioista ja omaavat jonkinlaisen suhteellisuudentajun jäävät höyrypäiden varjoon molemmin puolin.

Mutta todettava on se, että prekariaatin johtoon ainakin näyttää pesiytyneen näitä tietämättömiä höyrypäitä. Liekö koko porukassa yhteistyökykyisiä henkilöitä?

EDIT: Tästä ketjusta taitaa vielä puuttua Jags Verinen, jolla on sitovat todisteet siitä että makasiinit poltti CIA.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No terrrve!!! kirjoitti:
Pitääkö ihmisen oletusarvona hyväksyä kaikki erilainen, vaikka sen ymmärtäisikin?
Missä mä olen väittänyt niin? Niin, en missään. Ymmärränhän minä varsin mainiosti esim. sen, että mistä äärioikeiston nousu jossain kaupungeissa voi johtua, vaikken sitä hyväksykkään, mutta jos mä haluaisin siitä keskustella, niin mun postauksen alku siinä ketjussa tuskin sisältäisi montaa riviä haukkumisia ja vaahtoomisia siitä kuinka ne pitäisi pistää linnaan tai hakata ja pamputtaa, mokomat natsit. Mutta tuo, että edes vähän joskus yrittäisi miettiä mistä joku johtuu, niin kyllä se IMO varmasti avaisi silmiä havaitsemaan myös mitä kaikkea muuta maailmassa tapahtuu, että kaikki ei välttämättä ole niin mustavalkoista.

No terrrve!!! kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta etsii suvaitsemattomuutta niin hysteerisenä, että terve kriittisyyskin tuomitaan suvaitsemattomuudeksi.
Eikös se ole juuri sitä suvaitsemattomuutta?
No mä en kyllä näe tervettä kritiikkiä täällä juuri missään. En ainakaan noissa kahdessa esimerkkitapauksessa, jonka nostin esille. Mielipideterrorismi ei ole koskaan hyvästä, ei suuntaan ei toiseen. Siitä olen kanssasi samaa mieltä.

No terrrve!!! kirjoitti:
---------------------
Individual kirjoitti:
clip...
Eipä sillä kaikkiin on toki oikeus, mutta jos ladellaan luuserihippipilvenpolttajapaskahousuihmissaasta"polttakaa ne"- mantraa puoli liuskaa joka postauksen alkuun, niin kyllä se enemmän kertoo siitä ihmisestä ja hänen kyvystään ymmärtää erilaisuutta, kuin hänen keskustelutaidoistaan.
---------------------
Tummennettuna kohta, johon takerruin.

Niin edelleenkin ymmärtäminen ja asian hyväksyminen on kaksi eri asiaa. Tuossa yksi aiempi postini ketjusta:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1460639#post1460639

edit: mutta, ettei tämä menisi ihan hurskasteluksi, niin enpä voi itsekään väittää aina noudattaneeni täällä noita em. kultaisia periaatteita, ainakaan mitä noihin massairtisanominen /upm- ketjuihin tulee. Kaipa se on helpomi jatkaa tällä "vitun kommari / vitun natsi, enhän ole / oletpas"- linjalla.

Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ted Raikas kirjoitti:
Daespoo, kasvata pikkuviikset ja pistä hakaristitunnus takkisi hihaan ja mene paasaamaan kadulle. Olen vakuuttunut, että parin vuoden päästä jo johdat tätä maata. Sen verran tuoreita ja edistyksellisiä nuo ajatuksesi, puhdistat kaiken saastan.

Sieg heil mein führer!

Kirjoitetaan se Führer isolla, kiitos.

On se vaan kumma kuinka täälläkin siedetään näistä vasemmistoanarkisteja vaikka tekisivät mitä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Daespoo kirjoitti:
On se vaan kumma kuinka täälläkin siedetään näistä vasemmistoanarkisteja vaikka tekisivät mitä.
Edelleen. En siedä, toimintatapa ei ole oikea, eikä sillä saavuta mitään. Kenties olen utopisti, mutta maailma ilman mitään anarkismia ja terrori-iskuja ja muita vastaavia väkivaltaisuuksia, on sellainen mihin jokaisen fiksun ihmisen tulisi pyrkiä. Siksi tuomitsen myös sen, että ruvetaan kaavailemaan voimaiskuja ns. vastalauseena tai tukahduttamaan ihmisiä. Vanha totuus on, että se lisää vain pahaa verta ja kierteen, jolle ei ole loppua.

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaasan raviradan katsomo tulessa
Julkaistu 07.05.2006 18:44 (päivitetty 18:49)

Vaasan raviradan pääkatsomon arvellaan tuhoutuvan kokonaan katsomorakennuksessa syttyneessä tulipalossa. Paikalla ei ole yleisöä.

Vaasan raviradan pääkatsomo on syttynyt palamaan.

Katsomo palaa ilmiliekeissä ja sen yläkerta on jo tuhoutunut. Rakennus tuhoutuu ilmeisesti kokonaan. Palopaikalle on saapunut 16 sammutusyksikköä.

Katsomossa ei ole enää yleisöä, mutta radalla ajettiin aiemmin iltapäivällä kauden avajaisravit.

Vaasan ravirata sijaitsee noin puoli kilometriä kaupungin keskustasta Tampereen suuntaan.

Lähde: MTV3

Tähän on sitten tultu...

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Arttu#29 kirjoitti:
Vaasan ravirata sijaitsee noin puoli kilometriä kaupungin keskustasta Tampereen suuntaan.
Lähde: MTV3

Tähän on sitten tultu...

Hietalahden Futisstadion tien toisella puolella ja ravirata sijaitsee omakotitaloalueen reunalla, toivottavasti ei leviä tuulen voimasta. Kaveri asui aikanaan aivan vieressä. Kohta kodinturvajoukot aseistetaan, jeejee. Alkaako tämä olla jo suunnitelmallista terrorismia vai sekopäät ottavat esimerkkiä? Saatanan anarkistit, puusta roikkumaan. Vai haluaako joku vielä silittää näiden pellejen päätä ja todeta että kyllä angsti siitä polttamalla häviää.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Kaksi kuoli huoneistopalossa Hyvinkäällä
Julkaistu 07.05.2006, klo 04.58

Kaksi ihmistä on kuollut kerrostalohuoneiston tulipalossa Hyvinkäällä.
Palo syttyi aamuyöllä Vesitorninkadulla sijaitsevan kolmikerroksisen talon toisessa kerroksessa. Se ei ole levinnyt talon muihin huoneistoihin.

Hälytys palopaikalta saatiin hieman ennen kolmea aamuyöllä. Yksi ihminen pelastautui palaneesta asunnosta.

Talosta on evakuoitu tai sieltä on omin avuin poistunut noin 20-30 henkeä. Osalle annetaan kriisiapua Hyvinkään sairaalassa. Osa asukkaista on myös hengittänyt savua, mutta kukaan ei ole tiettävästi loukkaantunut vakavasti.

Saatanan anarkistit! Vielä kehtaavat jotkut puolustamaan. Ei muuta kuin kodinturvajoukot aseisiin ja vähän kurmoottamaan. Tapetaan kaikki rastatukat ja pilvenpolttajat. Ne on kaikki samanlaisia. Eivät seuraa ees jääkiekkoa. "Ai se syttyi tupakasta?" "Perkele, aivan sama!" "Ai se sytty lasten tulitikkuleikeistä?" "No perkele, aivan sama, hirteen vaan kaikki."

pässiähymiönarussa

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Jos tekijät jäävät kiinni, on tuloksena automaattisesti linnareissu. Törkeästä tuhotyöstä ei selviä ehdollisella. Onkohan tekijöillä ollut mitään mielessä? Jos on niin ajatukset varmaan pienissä sakoissa tai sossun terapioissa. Mahtaa leuka loksahtaa, jos tuleekin viisi vuotta kakkua.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tuuski kirjoitti:
pelikielto kirjoitti:
Jos he samalla logiikalla edistävät asiaansa kuin esittivät asiansa teeveessä niin eihän tuo makasiinien palo nyt mikään ihme ollut. ;) Tosin jos se kypäräpäinen jannu olisi ollut sytyttämässä, olisi luultavasti vain polttanut itsensä.

Tämä on aika mielenkiintoinen juttu. Jo vapun tapahtumien jälkeen porukka oli uutisissa, ajankohtaisohjelmissa ja lehtien haastatteluissa kertomassa näkemyksiään ja tavoitteitaan. Mulla ei ollut ennen vappua pienintäkään hajua edes tälläisen ryhmittymän olemassaolosta. Nyt on.

Tällä hetkellä mun kuva kyseisistä kavereista tosin on melkoisen negatiivinen, mutta toisaalta he ovat nyt päässeet kertomaan mulle tv:n välityksellä (kuuntelin korvat höröllä hyvinkin kiinnostuneena) näkemyksiään maailmanmenosta jo moneen otteeseen. Tämä sama pätee varmasti suurimpaan osaan ihmisistä.

Ei mulle nyt ihan heti tule mieleen oikein mitään muuta, varsinkaan positiivista, keinoa jolla he tämän olisivat voineet "saavuttaa". Ehkä he kokevat tällä hetkellä onnistuneensa jossain? En pitäisi sitä ihmeenä.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Individual kirjoitti:
Saatanan anarkistit! Vielä kehtaavat jotkut puolustamaan. Ei muuta kuin kodinturvajoukot aseisiin ja vähän kurmoottamaan. Tapetaan kaikki rastatukat ja pilvenpolttajat. Ne on kaikki samanlaisia. Eivät seuraa ees jääkiekkoa. "Ai se syttyi tupakasta?" "Perkele, aivan sama!" "Ai se sytty lasten tulitikkuleikeistä?" "No perkele, aivan sama, hirteen vaan kaikki."

pässiähymiönarussa

Gotcha you, by the balls. Sitenhän se metsä vastaa miten sinne huudetaan ;)
Kerro kavereilles, että voi tulla polttaan Elysee-Areenan samalla.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Milhouse Nixon kirjoitti:
Jos tekijät jäävät kiinni, on tuloksena automaattisesti linnareissu.
No kai se perustulo vangeillekin suodaan, eli sehän on kun pistäisi rahaa pankkiin.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ajatukset olleet vähän muissa jutuissa, mutta vähän olen ihmetellyt tätä suurta kohua. Noin yleensä inkoherentti, ohjelmaton radikalismi vahvistaa yhteiskunnan konservatiivisia voimia, hyödyttää niitä. Ei mikään ihme että vakavasti otettavat vaihtoehtoliikkeet turhautuvat tässä tilanteessa, jossa heidät pelataan paitsioon suoran "toiminnan" kautta. Puuttumatta nyt siihen kuka konkreettisesti röttelön poltti. Vähän ruotsalainen tilanne nykyään: yhteiskunta on niin stabiili että ylireagoidaan pienempiinkin sattumuksiin. Täkäläiset reaktiot olivat pitkään flegmaattisia koska oltiin nähty todellisia katastrofeja liiankin kanssa. Vähän evvk-asenne siis tähän kysymykseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy