OldTimeHockey kirjoitti:Ja näin totesin tarkalleen ottaen missä kohtaa? Kommentoin kulttuurivastaista asenneilmapiiriä, mutten toki väittänyt, että asiat vielä olisivat niin huonossa jamassa..
Okei, minä ymmärsin lukemani väärin. Itse en kylläkään ole törmännyt kovin kulttuurinvastaiseen asenteeseen, lähinnä välinpitämättömään, mitä en sitäkään pidä hyvänä asiana.
OldTimeHockey kirjoitti:Toki tuettavan taiteen olisi hyvä kiinnostaa muitakin kuin itse taiteilijaa, mutta taiteen määritteleminen ylhäältä käsin on yksi asia, jota ihmiskunta ei ole tähän päivään mennessä kyennyt tekemään ja tuskin kykenee jatkossakaan. Siksi on lähinnä koomista julistaa oman mieltymyksensä perusteella, mikä taide on oikeaa ja mikä väärää. Taiteeseen liittyy myös tekijän subjektiivinen kokemus, jota ei voi kontrolloida direktiivein tai jonkun virallisen taidekomitean toimesta..
Jep, mutta jonkin pitäisi voida vaikuttaa myös siihen miten paljon mitäkin tuetaan, nyt valta on hyvin pienellä joukolla.
OldTimeHockey kirjoitti:Tähdennettäköön nyt silti tuota ensimmäistä lausetta: Ihan kaikkea ei voi eikä pidäkään tukea..
Nimenomaan.
OldTimeHockey kirjoitti:Eivät filosofinen tutkimus tai kulttuuri ja vanhustenhoito ole mitenkään toisensa poissulkevat vaihtoehdot niin, että toisen tukeminen olisi väistämättä toiselta pois. Tällaisiin hatusta vedettyihin vastakkainasetteluihin on vaikea suhtautua kovin vakavissaan.
Samaa mieltä, molempiin voimme silti itsekin vaikuttaa eikä jättää aina muiden huoleksi.