Mainos

Mainosbannerit ja -linkit keskustelupalstalla

  • 23 147
  • 146

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
"Kenen leipää syöt sen lauluja laulat"...

UL valtasi Jatkoajan, nyt vaan odotellaan pomppuherkkiä banneja UL-, PS- ja ES (Jonne-) ketjuissa kyseistä paska-aviisia ja/tai sen toimittajia arvosteleville?

Voisiko joku hyväntahtoinen ja talkoohenkinen markkinoinin ammattilainen käydä pikku keskustelut JA:n jengin kanssa? Tällainen yhteisö kun meinaan toimii eri tavalla kuin tuotemarkkinointi; esim. automainonnassa riittää kun vaikkapa 10% asiakkaista innostuu kampanjasta ja 90% kimpaantuu / whittuuntuu (= 10% markkinaosuus on kohtuu hyvä).

Mutta täällä lukijoiden / kirjoittajien whittuunnuttaminen tarkoittaa yhteisön näivettymistä => kirjoittajat vähenee => lukijat vähenee => yhteisö pienenee => mainostajat menettävät mielenkiintoa => tulot pienenee => palvelu huononee => palsta ei uudistu / pysy ajan hermolla => jne.jne.

On se...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Porukka on mennyt aivan villiksi jostain helvetin mainoksista. Yhden rivin mainos siellä täällä, eletään vuotta 2012 ja mainoksia on joka tuutti täynnä niin medioissa kuin kadunvarsissakin.

Ei ole minua haitannut pätkän vertaa näiden Urheilulehden paskalauseiden ilmestyminen ketjuihin, ikinä en ole yhtään mainosta tarkoituksella Jatkoajan palstalla klikannut enkä tee sitä nytkään, ei kyseessä ole edes mikään periaatepäätös jossa boikotoin niitä vaan enpähän vaan niitä klikkaile kun ei kiinnosta.

On se ihme jos jollain menee maailmankirjat sekaisin ja lukukokemus pilalle noiden vuoksi.

Siitä toki olen samaa mieltä, että on aivan vitun tyhmiä ja niin perus Urheilulehteä noi "tiukat heitot" aiheesta kuin aiheesta.
Liki sanasta sanaan samat mietteet, tosin yhden klikkasin ihan huvikseni auki. Mutta joo, eipä nuo jaksa rassata ainakaan niin paljon kuin tässä about vuorokauden aikana monesta ketjusta on saanut lukea.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin oliko tässä nyt lopulta isoimpana ongelmana se, että kyseessä on Urheilulehden mainontaa?

Onhan tuo tietenkin maksettuna parempaa kuin palstan ylläpidon pitkään sallima nimimerkkien P.Sihvonen ja siffa takaa suollettu huonosti piilotettu Urheilulehden mainonta.
Taisin itsekin joskus ehdotella Röngälle, että mielummin ostaisi mainostilaa kuin lähettäisi tämän johtavaksi itseään kutsuvan markkinointipäällikön palstalle nimimerkin takaa mainostamaan.
 
Jatketaan keskustelua mainosbannereista ja -linkeistä jatkossa tässä yhdessä ketjussa. Palaute menee näin kootusti eteenpäin ja kiitämmekin tähänastisesta palautteesta ja ehdotuksistanne.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Siis jos noista mainoksista vetää herneen nenään, ihmettelen miten tähän asti on tällä palstalla pärjätty. Hyvää wappua.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Niin oliko tässä nyt lopulta isoimpana ongelmana se, että kyseessä on Urheilulehden mainontaa?
Ei varmastikaan ongelmista vähäisin. Paskaa markkinoidaan viimeisen päälle paskalla tavalla. Muutenkin foorumin tietyt osiot ovat raskasta luettavaa, koska ovat ovat olleet käytännössä kyseisen läpyskän mainoskanavia. Pari toimittajaa trollailee milloin enemmän milloin vähemmän. Muuan pohjalainen halonhakkaaja mainostaa läpyskää aivan surutta ilman minkäänlaista sanktiota ja kaiken hyvän päälle tuleva päätoimittaja laahusta kieli syvällä Sihvosen perseessä viestistä toiseen. Siinäkö tuleva UL:n änäritoimittaja?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuo ole jokin määräaikainen jakso, jonka UL:n paskalööpit ovat näkyvissä. Tuskin ne lehteään iän kaiken puolella hinnalla myyvät vai meneekö siellä noin heikosti? UL:n mainosten jälkeen tulee tietysti uusi mainostaja jne. Veikkaan, että tuo mainospaikka tulee tuossa pysymään jatkossakin ja siihen on vain totuttava. Onneksi itse mainos on pieni, eikä merkittävästi kiinnitä huomiota. Huomiota sen sijaan herättää "mainoksen" disinformaatio.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mainokset hyväksyn, mutta hyvällä maulla. Nyt ne pelkkää paskaa mutta tätähän tilattiin päätoimittajan vaihdoksella. Kroketinpelaajia varten on omat palstansa, pysykööt siellä.

Mah~tavaa Pas~kaa
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Tilaa Urheilulehti. Ettei tarvitse arvailla"

hihihhi

Milloinkohan palstalle ilmestyy Urheilulehden maksamia "valekäyttäjiä"? Tosin - yhtään mitään vihjailematta - ainakin yksi tällainen jo taitaa löytyä...
 

d2uce

Jäsen
Siis jos noista mainoksista vetää herneen nenään, ihmettelen miten tähän asti on tällä palstalla pärjätty. Hyvää wappua.

No mutku tää on niin hyvä sauma taas päästä vinkumaan ja heittämään nokkeluuksia.

Kitisijöille omat palstat. Perustettukin ilmeisesti jo, mutta ilmeisesti vanha suola janottaa sen verran, että pitää täällä käydä kurkkimassa.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ei jumalauta! Urheilulehden karmivaan journalismiin on jo tottunut, mutta kuka hitto päästi sen valloilleen Jatkoaikaan?

Jos asiajournalismiin nojaavaan Jatkoaikaan luodaan uusi tapa kerätä mainostuloja, niin uuden tavan lippulaivaksi Urheilulehti on se kaikken surkein vaihtoehto. Eroa tyylissä on kuin yöllä ja päivällä, baaritappelijalla ja samurailla, ahmalla ja rotukoiralla.

Ketjujen viestien välissä oleviin mainoksiin varmaan tottuu ajan myötä, mutta huono idea se on joka tapauksessa, Urheilulehdestä huolimatta. Mainosotsikot viestien lomassa oikein lyövät palstan arvostuksen alaspäin.

En kyllä palstan käyttäjänä näe mitään hyvää tässä uudistuksessa. Nyt on hyvin lähellä boikotoiminen, kuukauden omaehtoinen palstalta katoaminen. En yleensä usko sellaiseen toimintaan, mutta nyt vituttaa aika ankarasti.

Palstan ylläpitopolitiikkaa en ole kuin mode-gaten aikana pienesti moittinut, niin tyytyväinen olen ollut, mutta nyt on kyllä aihetta vinkua ja rutkasti.
 
K

kiwipilot

Siis eihän nuo mainokset voi oikeasti häiritä ketään? Vai voiko? Tuollainen ihan olematon linkki siellä täällä tekstin välissä ei kyllä häiritse ainakaan minua pätkääkään.

En tiedä muista, mutta itselläni on kuppi niin täynnä tuota urheilun seiskaa, että ihan mielelläni rauhoittaisin tämän Suomen parhaan keskustelupalstan nykyiseltä klikkihuoraus -journalismilta. Ei vaan jaksa lukea - edes vahingossa - noita idiooteille suunnattuja Klikkaa ja ylläty -linkkejä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
En tiedä muista, mutta itselläni on kuppi niin täynnä tuota urheilun seiskaa, että ihan mielelläni rauhoittaisin tämän Suomen parhaan keskustelupalstan nykyiseltä klikkihuoraus -journalismilta. Ei vaan jaksa lukea - edes vahingossa - noita idiooteille suunnattuja Klikkaa ja ylläty -linkkejä.

Eiköhän tuossa lue "Ilmoitus" sen takia että yllätyksiä ei tulisi. Ei kyllä yllätä että joillekin palstan medialukutaidottomille puusilmille tuokin tulee kuin puun takaa.
 
K

kiwipilot

Eiköhän tuossa lue "Ilmoitus" sen takia että yllätyksiä ei tulisi. Ei kyllä yllätä että joillekin palstan medialukutaidottomille puusilmille tuokin tulee kuin puun takaa.

Ei tässä ole kyse siitä onko kyseessä ilmoitus vai ei; yritä lukea tuo ensimmäinen viestini vaikka tavaamalla, niin voit löytää sen pointin mitä ajoin takaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eiköhän tuossa lue "Ilmoitus" sen takia että yllätyksiä ei tulisi. Ei kyllä yllätä että joillekin palstan medialukutaidottomille puusilmille tuokin tulee kuin puun takaa.

Huvittavaahan on, että moderaattorien bänni-ilmoissakin on otsikkona sama 'Ilmoitus' kuin noissa Lyytykäisen paska-aviisin mainoksissa. Ilmaisena vinkkinä tämän virityksen keksijälle sanoisin, että mainokselle olisi viidasta laittaa otsikoksi "MAINOS" ja jättää Ilmoitus-sana palstan ilmoituksille.
 

d2uce

Jäsen
Huvittavaahan on, että moderaattorien bänni-ilmoissakin on otsikkona sama 'Ilmoitus' kuin noissa Lyytykäisen paska-aviisin mainoksissa. Ilmaisena vinkkinä tämän virityksen keksijälle sanoisin, että mainokselle olisi viidasta laittaa otsikoksi "MAINOS" ja jättää Ilmoitus-sana palstan ilmoituksille.

Objects in the mirror are closer than they appear -syndrooma.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt on Urheilulehti heittänyt viivelähdöt roskakoriin ja siirtynyt pystysuunnan markkinoinnin puolelle. Kohta saamme kuulla P.Sihvosen jäätävän positiivisen anaslyysin asiasta ja hänen aisan.... anteeksi miekankantajansa (Arvaatteko kuka?) selkokielisen selvityksen kuinka tämä asia vie meidän peliä huimaavalla tavalla aivan uusiin atmosfääreihin.

Onko Jatkoajasta tullut Urheilulehden jatke ja osa Urheilulehteä? Ainakin sivuston (vaikkakin vain foorumin) puolueettomuus vaarantuu, jos joka mainos on Urheilulehden mainos ja samaan aikaan P. Sihvoset sun muut tänne kirjoittelevat. Pitääkö tämä nyt tulkita siten, että Jatkoaika mainostaa vain ja ainoastaan Urheilulehteä samalla kun Urheilulehden toimittajat tänne kirjoittelevat?

Ylä- tai alareunoissa olevat mainosbannerit sun muut vielä menevät, mutta joka kolmannen viestin välissä tunkevat "ilmoitus: Haluatko klikata typerään karjalalippis-provokaatioon ja päästä tilauslomakkeelle"-saastat häiritsevät erittäin paljon. Itse asiassa häiritsevät niin paljon, että ei tee mieli enää ketjuja lukea samalla tavalla eikä niihin vastailla. Jos tämä linja tulee jatkossa jatkumaan, niin moni varmasti jo miettii, löytyisikö kiekkokeskustelulle muitakin alustoja ja foorumeita kuin Urheilulehden häirikköilmoitusten raiskaama Jatkoajan foorumi.

Ja tosiaan, mikä etuoikeus mainostajilla on linkkejä, jotka johtavat ihan eri asiaan/paikkaan kuin mitä linkin lauseessa lukee? Jos normaali foorumin nimimerkki kirjoittaa tekstin "Kiinnostavatko terveysasiat?" ja siihen linkin johonkin roskapostisivulle ja Viagran tilauskuponkiin, niin bannia napsahtaa. Urheilulehden roskapostilinkkejä saa sitten laittaa kun tarpeeksi rahaa pistetään kehiin. Avaako tämä nyt pään muillekin vastaaville mainostajille? Joka viestin jälkeen vain eri mainostajan linkki-ilmoitus, aihealueena mikä tahansa mistä rahaa heruu.

Onko ylipäätään tutkittu, mikä on tämäntapaisten mainoslinkkien todellinen hyötysuhde? Kuinka moni ihminen netissä todellakin tilaa jonkun tuotteen ärsyttävän, häiritsevän ja silmiinpistävän vittumaisen mainoslinkin takaa? Moni voi moiseen kerran klikata, mutta eivät klikit ole mikään mittari mistään, jos ne eivät johda tilaukseen. Todennäköisemmin käy niin, että tietty (melko isokin prosentti) alkaa vähentämään foorumin käyttöään ja keskustelut tyrehtyvät.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Tämähän on erittäin hyvä tapa mainostaa. Pieniä ja huomaamattomia, mutta silti tehokkaita (kuten kuvasta näkyy).

Oikein olisi silti niin lukijalle, mainostajalle kuin Jatkoajallekin, että ensimmäinen linkki olisi juttuun ja jälkimmäinen tilauslomakkeeseen. Tällöin ketään ei johdettaisi harhaan, UL:n jutut saisivat lisää lukijoita ja halukkaat lukijatkin saavat lisäarvoa mainoksen klikkaamisella. Nyt se on vähän one and done. Kukaan ei klikkaa enää luettuaan tuon otsikon. Ja siitä tulee kusetettu olo, kun linkki vaikuttaa jutulta, mutta ei lopulta sitä olekaan -> ei varsinaisesti lisää tilausmotivaatiota.

Uusi mainostapa, eli vaatii vähän fiksaamista. Turha silti ketään jalkapuuhun lyödä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yyh mainoksia mun intternetissä.

Ketä nuo pari riviä oikeasti häiritsee? Etenkin jos Jatkoaika saa edes jotain taloudellista hyötyä tästä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko ylipäätään tutkittu, mikä on tämäntapaisten mainoslinkkien todellinen hyötysuhde? Kuinka moni ihminen netissä todellakin tilaa jonkun tuotteen ärsyttävän, häiritsevän ja silmiinpistävän vittumaisen mainoslinkin takaa? Moni voi moiseen kerran klikata, mutta eivät klikit ole mikään mittari mistään, jos ne eivät johda tilaukseen. Todennäköisemmin käy niin, että tietty (melko isokin prosentti) alkaa vähentämään foorumin käyttöään ja keskustelut tyrehtyvät.
Tuohan on vain urheilulehdeltä (tai muulta mainostajalta) pois. Etenkin kun todetaan, että kaikki tässä ollaan kuitenkin 100% koukussa tähän sivustoon eikä täältä kukaan ole lähdössä mihinkään vaikka sivullisessa provoilua ja trollausta on neljä riviä mainoksia.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Yyh mainoksia mun intternetissä.

Katos perkelettä! Onko nyt niin, että tämä JA ei ole keskustelupalsta? Onko nyt niin, että täällä ei saa kritisoida asioita? On se hienoa, että näitä "delmontemiehiä" yhä löytyy, jotka omaavat toisia paremmat mielipiteet!

Itseäni vituttaa lähinnä se, että tästä palstasta on todellakin tullut Urheilulehden suora jatke. Niin kuin monet muutkin ovat saman asian huomanneet. Useampi UL:n toimitaja suoltaa sontaa osiosta toiseen siitä Meidän pelistä + muuta paskaa mainostaen erästä lehteä. Nyt tätä Röngän mediapeliä on sitten joka kolmannen viesti alla. En pidä tästä. Varaan oikeuden olla pitämättä tästä ilmiöstä. Eino Uusitalon opetuslapset voinevat olla tästäkin mielipiteestä toista mieltä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ketä nuo pari riviä oikeasti häiritsee? Etenkin jos Jatkoaika saa edes jotain taloudellista hyötyä tästä.

Aika monta ihmistä ne häiritsevät, minä mukaan luettuna. Se häiritsee myös, että Jatkoajan foorumi leimautuu nimenomaan Urheilulehdelle alisteiseksi foorumiksi. Monet kirjoittajat (ts. kaikki, jotka vähänkään arvostavat laadukasta urheilujournalismia) eivät halua olla Urheilulehden tai sen edustaman linjan kanssa missään tekemisissä, eivätkä arvosta JA-foorumin muuttumista UL:n ilmoitusalustaksi, jossa on satunnaisia viestejä välissä.

Mikäli tämä yhdistelmä räikeän silmäänpistäviä, koko ajan toistuvia mainosilmoituksia ja niiden kytkökset UL:n kaltaiseen roskalehteen häiritsee ihmisiä tarpeeksi, niin foorumin kirjoittajien määrä voi vähentyä ja kääntyä laskuun. Osa voi siirtyä muille kiekkofoorumeille. Eli se Jatkoajan taloudellinen hyötykin on kyseenalainen, varsinkin kun aniharva näiden linkkien avulla Urheilulehteä tulee tilaamaan. Eiköhän se ole muutenkin niin, että ne ketkä jotain kicksejä UL:n provokatiivisista sensaatiojutuista saavat tilaavat jo muutenkin Urheilulehteä ja loput eivät koske siihen pitkällä tikullakaan.

Lisäksi on olemassa myös kysymys Jatkoajan omasta uskottavuudesta jääkiekkomediana. Jatkoajan tarkoitushan oli aikoinaan tarjota uutta ja erilaista jääkiekkojournalismia ja toimia netin kautta mediana, joka haastaa vakiintuneet kiekkomediat ja niiden linjaukset (joissa ei esim. Mestiksestä edelleenkään kirjoiteta juuri mitään, saatika tehdä kunnon otteluraportteja, ennakoita ynnä muuta). Tästä näkökulmasta Jatkoaika kilpailee samoista lukijoista ja samalla kentällä kuin Urheilulehti, Jääkiekkolehti, Veikkaaja, Pro Hockey ynnä muut.

Kysymys kuuluu: kenen etua palvelee kilpailijan mainostaminen ja kilpailijan lukijamäärien lisääminen? Kuka voisi kuvitella esimerkiksi tilannetta, jossa vaikkapa Iltalehden sivuilla ja keskustelupalstoilla olisi alvariinsa kilpailevan kustantajan mainoksia "osta Iltasanomat, se parempi iltapäivälehti"? Tai suoria klikattavia linkkejä johonkin Seiskan tilauskaavakkeeseen? Ei kukaan, eivät eri kustantajat tietoisesti kaiva omaa markkinakuoppaansa ja ojenna vastustajalle avaimia käteen.

Miksi siis Jatkoajan pitäisi antaa julkinen signaali, että "me olemme vain nettisivusto, tilatkaa hei ihan oikea urheiluaiheinen lehti meidän linkkimme kautta, me saamme siitä vähän taskurahaa jatkaa tätä nettipuuhastelua"? Ei tämä ole mikään kehityssuunta, tämä on signaali siitä, että "oikeat" kiekkomediat ovat Urheilulehden kaltaisia medioita ja JA:lla ei ole aikomustakaan enää omaa toimintaansa kehittää tai tulla nykyistä itsenäisemmäksi kiekkomediaksi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ihan hyvää pohdiskelua. En näe (vielä?) Urheilulehteä ja Jatkoaikaa samaan puulaakin kuuluvina yksikköinä. Näkisin tilanteen siten, että molemmat hyötyvät noista mainoksista. Jatkoaika saa mainoksista rahaa toiminnan pyörittämiseen ja UL saanee kaikista epäilyksistä huolimatta uusia tilaajia. Kumpikin voittaa ainakin paperilla. Emme tiedä sopimuksen ehtoja, joten voimme vain arvailla rahasummien suuruutta tai pienuutta. Ehkä sponsoritulot ovat sidottu uusien tilausten määrään? Sanoisin kuitenkin, että UL:n verkot ovat väärillä vesillä. Täällä on paljon HC-lätkäfaneja, jotka eivät piittaa UL:n likasankojournalismista. Suomi24 tai iltapäivälehtien sivustot olisivat varmaan parempia apajia UL:lle.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Onhan nämä viestien välissä olevat mainosbannerit suoraan perseestä.

Etusivua on pidetty pyhänä lehmänä, eikä siellä ole kuin muutama mainos vaikka jokunen lisää mahtuisi hyvin joukkoon. Ja olisihan se kiva yllätys, jos etusivulla olisi vaikka kuvia. Valo-sellaisia.

Varainhankinta on vaikea juttu, mutta tuo viestien väleissä mainostaminen saisi jäädä toivottavasti kokeiluasteelle. Ei kai olisi mahdoton laittaa mainos joka sivun ensimmäiseksi ja viimeiseksi viestiksi. Silloin voisi lukea jännän jatkojutun alusta loppuun ja silti mainospaikka olisi olemassa.

Perussuomalaisen mentaliteetin tuntien tosin mainokset ovat tulleet, ja on kansa mitä mieltä hyvänsä, ne pysyvät. Muutaman kuukauden päästä kukaan ei jaksa enää niihin puuttua.

Näin se homma etenee. AWesome.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Irtisanoin Urheilulehden, disabloin UL:n nettisivut selaimestani ja harkitsen vakaasti seinälläni roikkuvan jättimäisen Petteri Sihvos-taulun tuhoamista.

Oikeasti, pitäsikö masinoida joku UL:n vastainen -kampanja siihen asti kunnes nämä mainokset lähtevät?

Kuten todettua, JA on täysin UL:n talutusnuorassa ja ainoa tapa saada nuo välimainokset helvettiin on vaikuttaa jollakin tavalla Urheilulehteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös