Mainos

Mainosbannerit ja -linkit keskustelupalstalla

  • 23 147
  • 146

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näin tämäkin paska kaatui sitten Jatkoajan ja a-lehtien tappioksi. Jos kampanja olisi toteutettu jonkinlaista järkeä käyttäen, ei adblockia tarvitsisi tähänkään käyttää. Mutta kuten Yläpesä totesikin, urheilulehti toimii niillä kyvyillä ja ansioilla, mitkä jaossa on kohdalle sattunut. Tähän asti ne ei kovin vakuuttavia ole olleet.
Et taida tietää markkinoinnista juuri mitään (tilaa Urheilulehti!). Murto-osa tämän palstan lukijoista käyttää adblockia ja vielä pienempi jaksaa säätää nuo yhden rivin mainokset pois (tilaa Urheilulehti!). Ja mitä useampi viesti tähän ketjuun tulee, sitä tehokkaampi tuo kampanja on. En tosin tilaa Urheilulehteä, koska en pidä siitä.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Et taida tietää markkinoinnista juuri mitään (tilaa Urheilulehti!). Murto-osa tämän palstan lukijoista käyttää adblockia ja vielä pienempi jaksaa säätää nuo yhden rivin mainokset pois (tilaa Urheilulehti!). Ja mitä useampi viesti tähän ketjuun tulee, sitä tehokkaampi tuo kampanja on. En tosin tilaa Urheilulehteä, koska en pidä siitä.

On totta että usein menestyvät tuotteet keräväät myös voimakkaan opposition, mutta, rajansa kaikella. Rönkä on valinnut UL:n tieksi erittäin provosoivat otsikot ja jutut. Kaikkea liikkuvaa ammutaan kovilla omasta norsunluutornista. Tässä on omat vaaransa. Iltalehdillä riittää klikkaajia roskaotsikoihin koska ne käsittelevät kaikkea maan ja taivaan väliltä, Urheilulehdellä on sen sijaan vain urheilu. Sekin painottuu vahvasti Jääkiekkoon, ja nyt aletaankin olla kapeammalla maaperällä.

Uusin markkinoinititempaus kertoo että asiapitoisempaan linjaan ei olla menossa, vaan kaasukahvaa väännettiin vielä kovemmalle. Iskettiin markkinoinnin kärki sinne mistä löytyy oikeaa kiekkotietämystä, missä Sihvosen yksisilmäiset provosoinnin eivät mene purematta läpi. Tällainen hyökkäys voi kolahtaa myös omaan nilkkaan. Koskaan ei ole asiakkailla ollut niin paljon valtaa kuin nykyisessä tietoyhteiskunnassa, jossa isojakin firmoja on laitettu ahtaalle yksittäisten kuluttajien toimesta. Urheilulehti seuraa Jatkoaikaa tarkkaan ja on varsintietoinen sen toimittajien saamasta negatiivisen palautteen määrästä täällä. Röngän vastaus on lyödä lisää löylyä? JOS on käynyt niin, että lukijat ovat alkaneet väsymään Eskon ja Petterin juttuihin ja tämä kampanja on UL:n vastaus, niin sitten mentiin ojaan niin että ropisee!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eräs guru neuvoi, että lisäämällä seuraavan rivin adblockiin pääsee näistä UL:n tekstimainoksista eroon:

keskustelu.jatkoaika.com##TABLE[id="reklaamiur1"][class="tborder"]

Minäkin osallistun kollektiivisiin kiitoksiin ja kumarran nöyrästi. Nyt voi taas Jatkoajan foorumia lukea ilman paskalehtien aivopesulta haiskahtavia provomainoksia. Asialliset mainokset esim. bannereina etusivuilla tai sivun ala/ylälaidassa vielä ehkä olisivat menneet, mutta tämäntapainen veren kaivaminen nenästä ja lukijoiden törkeä aliarvioiminen kääntyy itseään vastaan ja lapsi huuhtoutuu pesuveden mukana, eli sietokyky asiallisille mainoksillekin laskee.

UL:n sekavat, lapselliset väitteet voivat tepsiä lajia lähinnä MM-kisojen aikaan seuraaviin, kiekosta hyvin vähän tietäviin vastarannan kiiskiin, jotka haksahtavat typeriin provokaatioihin eivätkä osaa kyseenalaistaa lukemiaan lööppejä. Vaikea kuvitella, että kukaan urheilusta tai jääkiekosta vähänkään tietävä ja omilla aivoillaan ajatteleva ihminen tuollaisista eripuraisen kaunaisista haistavittu-otsikoista ja -jutuista mitään irti saa.

No, nyt ei tarvitse tätäkään murehtia enempää, joten kiitos vielä kerran. Ikinä en Urheilulehteä tule tilaamaan, joten mitään ei menetetä kun ilmoitukset häviävät adblockilla.

Jos Jatkoajan taustavoimat haluavat vinkkejä varojen keräämiseen, niin niitä varmasti foorumin kirjoittajilla on, rahaa voi saada muutenkin kuin myymällä foorumi UL:n mieshuoraksi. Tässä pari vinkkiä:

1. Varainkeräys, jossa on erilaisia täkyjä osallistujille. "Exclusive"-nimimerkit saisivat esim. laittaa pienen kuvan/logon profiiliinsa tai osallistua vaikka johonkin ottelupaketin/vapaavalintaisen kausarin arvontaan yms. Summan ei tarvitsisi edes olla kovin suuri.
2. Kickstarter-hanke uuden foorumipalvelimen ja/tai ylläpidon rahoittamiseksi, jälleen osallistujille eriasteisia pikku porkkanoita osallistumissumman mukaisesti. Jokaiselle jotain, vaikka sitten edes osallistuminen siihen arvontaan. Isommalla summalla osallistuvalle vaikka pelipaitaa yms. rompetta.

Kaikkien foorumia/Jatkoaikaa tukevien nimimerkkien joukosta valittaisiin vaikkapa kuukausittainen "kiekkokannattajan tarina"-tyyppinen haastattelu, jossa eri-ikäiset ja eri puolelta Suomea olevat kiekkokannattajat kertoilisivat itsestään, kiekkoharrastuksestaan ja muusta vastaavasta. Ei tarvitsisi olla kuvaa, tai ainakin voisi pistää jonkun sivuprofiilin jos ei omalla nimellään uskalla esiintyä. Tämän idean voisi toteuttaa ihan ilman mitään varainhankintojakin, se voisi olla kiinnostava katsaus niihin ihmisiin, jotka suomalaisen jääkiekkotoiminnankin kuitenkin rahoittavat ostamalla uskollisesti lippuja matseihin ja jotka muuten unohdetaan paitsi juhlapuheissa. Ei suomalainen jääkiekko sillä elä, että puku päällä oleva yritysvieras tai puoluetoveri istuu aitiossa verkostoitumassa, se elää ns. karvalakkikansan ostamilla matsilipuilla ja syömillä lihapiirakoilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Varainkeräys, jossa on erilaisia täkyjä osallistujille. "Exclusive"-nimimerkit saisivat esim. laittaa pienen kuvan/logon profiiliinsa tai osallistua vaikka johonkin ottelupaketin/vapaavalintaisen kausarin arvontaan yms. Summan ei tarvitsisi edes olla kovin suuri.


Tämä arvonta ei ole valitettavasti mahdollista Suomessa. Arpajaisiin osallistuminen ei saa edellyttää ostopakkoa.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Täs ketjus on nyt 20-30 ihmistä ajatellut jotain vuosimaksua mainosperusteisen rahoittamisen sijaan. Muita ei kiinnosta / ihansama / mainokset on ok. 10-20e per lärvi, sehän tekee max 600e vuodessa. Saako sillä katettua kulut? Ei taida, lähellekään. Eiköhän kaikki ole unohtanut tämän UL-gaten parin viikon kuluessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tässä sopassa on näköjään kolme leiriä:

- Ne, joita tällainen mainonta ketuttaa, koska mainoksia tungetaan keskustelupalstan viestien väliin keskustelua sotkemaan, ja mainonta hoidetaan linkeillä, jotka vievät jonnekin muualle kuin mihin ne väittävät vievänsä.
- Ne, joita tällainen mainonta ketuttaa, koska mainostajana on Urheilulehti. Osa porukasta kuulunee sekä edelliseen että tähän ryhmään.
- Ne, joita tällaisen mainonnan kritisointi ketuttaa, koska sivusto ei pyöri ilmaiseksi ja aina on ollut mainoksia ja mikä tahansa mainonta on hyvästä ja ihminen voi olla lukematta mainoksia tai mennä muille sivustoille.

Löydä siinä sitten konsensus.

Mainonnan kun voi toteuttaa fiksustikin. Kyllä, blokkerit siivoavat monet mainokset pois, mutta mitä fiksummin mainonta on toteutettu, sitä todennäköisemmin blokkereita ei käytetä. Jopa hillitty mainosbanneri keskustelupalstan viestien välillä olisi helpompi sulattaa kuin hölmöhkösti muotoiltu linkki, joka vie johonkin tilauslomakkeeseen, vaikka sen piti kertoa, että Filppulako muka parempi kuin Selänne.

Jos nyt kuitenkin tullaan siihen lopputulemaan, ettei tässä uudessa mainostustavassa ole mitään vikaa ja jotkut vaan rutisevat silkasta rutisemisen ilosta, niin kai nämä mainoslinkit leviävät myös Jatkoajan verkkolehden puolelle? Uutisten ja kolumnien kappaleiden välissä on hyvin tilaa. Ei niiden sielläkään pitäisi häiritä ketään eikä laskea julkaisun tasoa mitenkään.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tässä selkeä kehitysehdotus ylläpidolle.

Laittakaa tuo "Ilmoitus" sivun ensimmäisen viestin yläpuolelle. Ja vähentäkää sivulla olevien "Ilmoituksien" määrä samalla yhteen.

Tuo tämänhetkinen on katastrofi ja sillä Urheilulehti vain vähentää tilaajiensa määrää!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kieltämättä lievää kaksinaamaisuutta toi mainostouhu. Kuvaile linkkisi, me emme.

Tämä. Paitsi että Urheilulehden pakkomainonnan piilottaminen hakamussutteleviin sutkauksiin pitkin jokaista keskusteluketjua on kyllä justiinsa niin selkärangatonta luikertelua kuin olla ja saattaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tämä arvonta ei ole valitettavasti mahdollista Suomessa. Arpajaisiin osallistuminen ei saa edellyttää ostopakkoa.

Laki muutettiin ihan tässä lähiaikoina eli nykyisellään voi vaatia ostamista.

Varaan pienen mahdollisuudeen virhemarginaaliin, mutta takaraivosta kuului tuollainen ääni.

Että silleen...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tämä. Paitsi että Urheilulehden pakkomainonnan piilottaminen hakamussutteleviin sutkauksiin pitkin jokaista keskusteluketjua on kyllä justiinsa niin selkärangatonta luikertelua kuin olla ja saattaa.

Enemmän kuin itse mainosbanner keskellä ketjuja häiritsevät ne suorastaan asiattomat väitteet. Sitten väitteet eivät edes johda kuin johonkin once-in-a-lifetime tilauskaavakkeeseen. Veisi linkki nyt edes Seppäsen twitteriin, niin tuossa olisi jotain järkeä. Onnittelen Urheilulehteä suorastaan loistavasta kampanjasta. Samalla, kun blokkasin nämä pois, lähtivät myös ihan ok mainokset sivun yläosassa, joihin oli jo tottunut. Tilaus katkesi jo aiemmin, mutta ne lehdet, jotka olen jo maksanut, posti kuljettaa kotiini.

Sille, joka neuvoi blokkauksen, voisi antaa vaikka Telvis-palkinnon.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
"Luuleeko joku että Valtteri Filppula tekee Helsingissä sateen? Väärässä olette"

Minusta nuo ovat ihan hauskoja, voi nuo alkaa ärsyttää jos pysyvät tuolla liian pitkään. Ja kyllähän tällaisen palstan ylläpitäminen vaatii mainostuloja. Eipä nuo häiritse.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskinpa nämä minua saavat adblockiin tarttumaan, mutta ymmärrän kyllä jos jotakuta ärsyttää, syitä on useita, ainakin:

-Linkit on väärin kuvailtu, pelikieltoa tulisi.
-Väitteet ovat älyttömiä, esimerkiksi se Kiiskinen-Peltonen vastakkainasettelu, mihin se perustuu, onko tuollaista joku väittänyt?
-Miksei moderaattorit/ylläpito voinut tästäkin muutoksesta tiedottaa etukäteen, jolloin porulta olisi uskoakseni suurelta osin vältytty.

Olisin itsekin valmis muutaman roposen lahjoittamaan, mutta ehdoton edellytys minusta on, että lahjoittipa sitten euron tai satatuhatta, palstastatus ei muutu, itseasiassa lahjoituksista keskustelu voitaisiin kieltääkin. Tule Leon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Eipä nuo häiritse.

Minua lähinnä häiritsee vain se epämääräinen ajatus siitä, että

a) joku urpo todellakin luulee, että...

b) joku toinen urpo tilaisi tuollaisen linkin kautta itselleen tämän onnettoman Urheilulehden!!!

Ei oo, vttu, todellista...
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
keskustelu.jatkoaika.com##TABLE[id="reklaamiur1"][class="tborder"]

Kiitos. Se sujui Chromen Adblockillakin kolmella klikkauksella, ei tarvinnut edes kopioida tekstiä. Kahden sekunnin homma, klik-klik-klik.

Mainokset ärsyttävät, kun ne keskeyttävät tai häiritsevät toimintaa. Tässä syyt, jotka saavat minut tarttumaan Adblockiin:

-Palveluun mennessä esiin ponnahtava mainos.
-Tekstin keskellä olevat mainokset. Näissä on ärsyttävyyseroja. Jatkoajan ratkaisu oli surkein mahdollinen, koska mainosteksti kokemuksellisesti erottuu huonosti varsinaisesta tekstistä. Taloussanomien tapa ei häiritse yhtä paljon.
-Tekstin sivuilla välkkyvät mainokset.
-Latautumisen hidastuminen.

Minulla on myös ovessa lappu "Ei mainoksia kiitos!". Teeveessä olevat mainokset kierrän elinkumppanin tallentavalla digiboksilla. Jos katson jotain suorana, torppaan mainosten tullessa äänen pois.

En ole kuitenkaan kohdistettua mainontaa vastaan, kunhan mainonta toteutetaan niin, että sen voi halutessaan valita. Jos se käy aggressiivisesti päälle, harjoitan toimia, joilla kuluttaja voi vaikuttaa mainontaan.

Nuoremmat sukupolvet ovat tottuneet mainontaan, mutta he osaavat myös sujuvasti välttää sitä. Mainostajien onkin tulevaisuudessa entistä tärkeämpää päästä vuorovaikutukseen kohteen kanssa. Mainonnan tulee olla yhteistyötä, josta kumpikin osapuoli hyötyy. Jatkoaika toteutti yrityksensä surkeasti.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
-Tekstin keskellä olevat mainokset. Näissä on ärsyttävyyseroja. Jatkoajan ratkaisu oli surkein mahdollinen, koska mainosteksti kokemuksellisesti erottuu huonosti varsinaisesta tekstistä.
Hyvinhän se erottuu. Oneliner ja kuvailematon linkki samassa yhteydessä. Eri levyinen laatikko ja sivussa lukee "ilmoitus". En edes lukaise noita sloganeja, koska aivoni rekisteröivät nuo heti mainoksiksi.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Hyvinhän se erottuu.

Minulle kokemus on tällainen.

BRYSSEL. Työttömyys nousi euroalueella maaliskuussa 10,9 prosenttiin, mikä on korkein lukema vuonna 1999 alkaneena euroaikana. Vielä vuosi sitten työttömyysaste oli 9,9 prosenttia. Helmikuussa lukema oli 10.8 prosenttia. Euroalueeseen kuuluu seitsemäntoista maata. FSI TRAINING KYMPIN KUUKAUDESSA. Synkintä työttömyys on Espanjassa, jossa työttömyysaste 24,1 prosenttia. Alle 25-vuotiasta työttömänä on 51,1 prosenttia.

Mutta voihan tuo olla yksilöllistä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hyvinhän se erottuu. Oneliner ja kuvailematon linkki samassa yhteydessä. Eri levyinen laatikko ja sivussa lukee "ilmoitus". En edes lukaise noita sloganeja, koska aivoni rekisteröivät nuo heti mainoksiksi.

Minä luen tai rekisteröin joka kirjaimen koko näytöllä. Syventyvä lukeminen on erikseen, mutta muuten joka kirjain ja joka sana tulee havainnoitua. Sama juttu vaikka ruokapöydässä, joka purkin ja makkarapaketin tekstit tulee "luettua". Lehtiä ja kevyttä kirjallisuutta tulee muutenkin luettua kappale tai joskus palsta kerrallaan isoina kokonaisuuksina, minun ei tarvitse erikseen kytkeä mitään lukumoodia päälle ja käydä läpi sanoja kirjain ja rivi kerrallaan. Palstatekstejäkin tulee luettua ylhäältä alas melko yhtenäisinä kokonaisuuksina. Tästä syystä tuontyyppiset ilmoitukset, jotka ovat samassa yhteydessä ja samalla fontilla kuin foorumitekstitkin häiritsevät ikävästi, kun katsetta vierittää ylhäältä alas.

Sen takia
Ilmoitus: Vai kuvittelee Urheilulehti olevansa oikea urheilulehti? Ei kelpaisi edes takan sytykkeeksi!

Tämän kaltaiset rivit häiritsevät, ärsyttävät ja saavat kyseenalaistamaan tämänkaltaisen mainostusmetodin tarkoitusperät.

Onneksi tuo adblock-koodi toimi.

Joku pohti tuossa aiemmin, onko maksun periminen arvontaan osallistumisesta laitonta. Eihän se ole ole silloinkaan, jos ostaa torilta syöpäkeräysarvan, jossa voi voittaa auton. Samalla tavalla voisi ostaa "foorumiarpoja": arpajaisten tuotto käytettäisiin foorumin ylläpitoon ja kehittämiseen, mutta jotkut osallistujat sitten voittaisivat esim. sen kausikortin tai muuta.

Toinen ajatukseni eli eksklusiivinen jäsenyys foorumilla olisi mielestäni ihan varteenotettava ajatus. Monet ovat kumminkin valmiita maksamaan vaikka 10-20 euroa vuodessa siitä hyvästä, että saisivat esim. kuvansa/avatarinsa viesteihin, jonkun erillistekstin "Jatkoajan takaaja 2012" siguunsa - tai sitten suurena ja suunnattomana palkintona oikeuden pistää siguunsa rivin verran lisää tekstiä ilman, että modet iskisivät kuin pallosalama. Sellaisia me ihmiset vain olemme, pikku etuoikeuksista tai bonuspalkinnoista on moni valmis maksamaan.

Ennemmin siis pyrkimystä oman "brändin" eli Jatkoajan tukemiseen ja mainostamiseen, sellaisen kaikki varmasti hyväksyisivät, jos se olisi tehty järkevästi. Ei kiitos millekään Urheilulehti-huoraamiselle foorumilla, jonka kirjoittajista tunnetusti 99,9% tietää jääkiekosta kaiken ja vähintäänkin enemmän kuin Petteri Sihvonen. Ja se 0,01% on Petteri Sihvonen itse.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Muuten hyvä, mutta työkone ei anna asentaa adblockia (jota olen harkinnut ennenkin mm. facebookin rasittavien mainosten takia, mutta ne sentään pysyvät omalla paikallaan sivussa ja ovat joskus huvittaviakin). Mutta nyt tuli jo totaalistoppi, kuten niin monille muillekin, juuri noiden väliin survottujen ns. ilmoitusten takia.
Adblockiin tarvittaisiin "korotetut oikeudet" - vittuako se työnantajalle kuuluu, jos haluan ala-arvoiset ja lukemista häiritsevät mainokset helvettiin koneeltani??
Kotikoneelta homman sentään pitäisi onnistua. Ellei, I'll be back, kyselemään lisäneuvoja nuoremmilta tai muuten vaan nörteiltä:).
 
Viimeksi muokattu:

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmin Jatkoajan mainokset eivät ole häirinneet minua juuri laisinkaan, enkä ollut edes vaivautunut asentamaan tähän koneelle Adblockia. Tämä uusi Urheilulehden kampanja kuitenkin osoittautui sen verran ärsyttäväksi, että päätin asentaa Adblockin ja tulinpa siinä samalla blockanneeksi muutkin Jatkoajan mainostajat.

Tokihan tämänkin sivuston ylläpitäminen vaatii mainostuloja, mutta suosittelen siltikin kaikille Adblockin asentamista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulle kokemus on tällainen.
Näköjään noissa on aika paljon eroja. Minulla se mainos ei mene viestin tekstin sekaan, vaan on oma viestinsä, jossa linkin teksti alkaa ihan eri paikasta kuin oikeat viestit. Alan ymmärtää tuota ärsyyntymistä hiukan paremmin. Käytössä Firefox, tuoreehko versio ja Win7.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Näköjään noissa on aika paljon eroja. Minulla se mainos ei mene viestin tekstin sekaan, vaan on oma viestinsä, jossa linkin teksti alkaa ihan eri paikasta kuin oikeat viestit. Alan ymmärtää tuota ärsyyntymistä hiukan paremmin. Käytössä Firefox, tuoreehko versio ja Win7.

Hemingway taisi puhua siitä miten kokee tuon mainon eikä miten se konkreettisesti selaimessa oikeasti on. Veikkaan että teknisesti näyttää ihan samalta.

Hirveästi on verrattu mainostajaa tavalliseen palstankäyttäjään. Kai sitä normaali palstankäyttäjäkin saisi laittaa epämääräisiä linkkejä ja ties mitä vilkkuvaa dingeldongia jos lataa tiskiin saman summan rahaa mitä UL on kamppanjaansa laittanut. Jos on köyhä, ei kannata valittaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kai sitä normaali palstankäyttäjäkin saisi laittaa epämääräisiä linkkejä ja ties mitä vilkkuvaa dingeldongia jos lataa tiskiin saman summan rahaa mitä UL on kamppanjaansa laittanut. Jos on köyhä, ei kannata valittaa.

Kerropa sitten kaikille se hinta, niin jokainen voi arvoida itse onko varaa vai ei.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Ei haittaa niin paljoa joku aneeminen "Tilaa Urheilulehti"-teksti, mutta nuo huomiohakuiset tyyliin "Kuvitteleeko Jukka Jalonen olevansa NHL:ää suurempi instituutio?"-tyyppiset pistää vituttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös