Ei tainnut Liuksen laukaus mihinkään matkalla osua, mutta laukaus lähti ns. pakin jaloista, joten helpoin mahdollinen torjuttava se tuskin olikaan. Näyttihän se menevän helposti rysään, mutta todellisuus voi olla toista. Pete pelasi ihan hyvän matsin.
Huolta kantaisin enemmänkin pakiston kohdalla. Maalinedustaa ei pelata mielestäni riittävän hyvin. Tarkkuutta ja enemmän makuupaikkoja, sanoisin minä. Sitten muutama sana Vehasen päästetyistä maaleista, joita olen nähnyt tällä kaudella:
Jokereita vastaan Martikainen laukoi yv:lla millintarkan laukauksen alakulmaan Peten ollessa täysin maskissa, elikä siis luokkaa mahdoton torjuttava. Samassa matsissa Metro teki Lukko pakin sekoillessa läpiajomaalin. Ei siis paljon Petellä saumoja ottaa sitä, varsinkin kun harhautus oli tosi upea.
Bluesia vastaan Pete päästi kolme maalia. Ensinmmäisessä osumassa Maclean sai pistää laatan tyhjään reppuun yv:lla Lukko pakkien toljottaessa vieressä. Toinen maali tuli Kohnin lavasta kahden äijän yv:lla ja Peten näkökenttä oli jälleen kerran pimennetty. Kolmannessa maalissa Murontakanen järjesti Tukoselle loistavan paikan iskeä kauden avausosuma. Yksikään noista kolmesta siis ei ollut Vehasen moka.
Hyvä sanonta on mun mielestä se, että Vehanen on Suomen paskin ykkösmaalivahti. Se kertoo kaiken Vehasen arvostuksesta yleisesti. Miestä ei ole nostettu yksinkertaisesti koko kansan tietoisuuteen median avulla. Jos Vehanen olisi torjuntansa esittänyt esim. Jokeri-paidassa, olisi hänellä todennäköisesti jo maajoukkue kokemusta enemmänkin, kuin se taannoinen maaottelu Äijänsuolla. Kuka muistaa, että Pete on ollut mm. sm-liigan kuukauden pelaaja? Kuka muistaa, kun Pete oli Lukon katasrofaalisella opiskelukaudella joukkueen MV-player?
Vehanen on tasaisen hyvä maalivahti, joka illasta toiseen tekee takuu tuloksen. Vehanen ei maalissa paljon hötkyile eikä kiemurtele tai pomputtele kiekkoa hanskassaan otettuaan kopin. Pete tekee sen, mitä häneltä vaaditaan, eli torjuu kiekot niin hyvin kuin osaa. Hän ei ole todellakaan mikään median lemmikki, ehkä juuri pienestä teatraalisuuden puutteesta johtuen ja toisaalta Petestä hyvin huomaa aika suuren jännityksen, kun häntä TV-kameroiden edessä haastatellaan. Eikä myöskään välitä siitä, mainitaanko hänen nimensä seuraavan päivän lehdissä.
Peten pitää vielä kehittyä ja hän on myös itse sanonut, että kehitettävää on vielä paljon. Itselläni on vähän sellainen pelko jos Pete mahdollisesti lähtee tämän kauden jälkeen pois Lukosta, niin parhaimmat vuodet ovat edessäpäin jossain muussa seurassa. Hän on kehittynyt hitaasti, mutta varmasti hyväksi liiga-vahdiksi pitkäjänteisellä työllä. Toivottavasti Lukko on hereillä ja ajan tasalla kun sitten jossain vaiheessa aletaan miettiä tulevan kauden maalivahtikuvioita, mutta ne ovat siellä tulevaisuudessa...