Mielenkiintoinen nähdä millä peluutuksella lähdetään viikkoon. Kolme tärkeää matsia joista kaksi ennakkoon vaikeaa. Perjantain matsi pitää hoitaa kolmella pisteellä, ei vaihtoehtoja. Itse lähtisin Hovisella kaikkiin matseihin, mutta jos jostain syystä pitäisi Taposelle joku matsi antaa niin sen pitää olla perjantain matsi. Kalpa on sellaisessa lennossa, että HIFK:lla ei ole varaa antaa yhtään siimaa sillä, että peluutetaan huonosti pelaavaa kakkosmaalivahtia. Joka pelissä pitää olla all-in. HIFK:lla ei ole mitään puskuria pisteiden suhteen ja neljän joukkoon on päästävä. Säälien aiheuttama kuorma tulee olemaan aivan järjetön näin vahvasti kärkipelaajiin nojaavalle HIFK:lle.
Tämän vuoksi juuri olen edelleenkin sitä mieltä, että jonkun veskarin tämä joukkue tänne vaan tarvisi, koska emme valitettavasti voi peluuttaa pappia maalissa jokaikisessä ottelussa ja sitten jos vielä jossain pelissä Hoviselle sattuukin se isompi tai pienempikin vamma, niin silloin tämä jengi on valitettavasti aivan helvetinmoisessa kusessa, kun meillä ei ole täällä käytännössä ketään varaveskaria.
Mulle kelpaisi tänne myös joku hyvä ykkösveskari, mutta jos sellaista ei ole saatavilla, niin joku kakkosveskari olisi myös todella tärkeä tänne saada, että Hovinen saisi edes joskus hieman lepoaikaa ja muutenkin se kakkosveskari on hyvä olla varalla ja nimenomaan just sellainen, että hänet voi heittää kehiin myös niissä kovissa paikoissa.
Taponen toki on edelleen, mutta häntä kohtaan ei näytä faneilla olevan luottoa minkään vertaa, enkä välttämättä uskoisi valmennusjohdollakaan olevan sitä luottoa häntä kohtaan aivan hirveästi, joten vaikea tilanne kertakaikkiaan. Mutta en nyt lähde itse tätä varmaksi arvioimaan, joten oletukset sikseen.
Mietin vaan sitä, että voisikohan Taposen heittää tolppien väliin tossa perjantain Jukurit-matsissa, koska pakko myös Hovisen on joskus saada sitä lepoaikaa ja enemmän tossa Jukuri-pelissä Taposta kannattaa peluuttaa, kun mitä huomisessa Lukko-matsissa tai lauantaina Raksilassa. Ehkä toi matsi voitaisiin voittaa, vaikka Taponen päästäisi sen kolme maalia, jos jengi tekisi sen neljä tai viisi maalia sarjajumboa vastaan kotimatsissa.
Lauantaina Oulussa maalissa on oltava ehdottomasti Hovinen ja toivottavasti myös vielä hyvässä vireessä, ettei se liian kova ottelutahti vaan konkariveskaria liikaa rasita. Mutta toivotaan parasta.