Mun mielestä potentiaalin kanssa pitää olla pitkäjänne. Kaikki, jotka vähänkään lähempää ovat seuranneet Tapsan alkavaa uraa tietävät mitä sieltä on saatavilla. Jotkut vähän kauempaakin osaavat sen poimia.Näin on ja välikaudeksi se myös jää ellei maalivahtiosastoa ja joukkuetta muutenkin vahvisteta. Toivon ainakin itse ettei tätäkin mahdollisuutta heitetä romukoppaan, koska jotain hyvää tässä joukkueessa on pakko olla kun alkukausi on mennyt näin hyvin. Viimeaikaisilla päästettyjen maalien keskiarvoilla ei sarjassa pitkälle pötkitä. Aina ei voida tehdä 4-6 maalia, joskus pitää pystyä voittamaan 2-1 ja 3-2 ja silloin tarvitaan veskareilta yli 90 % torjuntaprosenttia. Nollapelejäkin saa pelata ja silloin hyökkääjille on helpompi tehtävä hoitaa voitto kotiin.
Ja todettakoon vielä, että mielestäni olisi edelleen suotavaa testata ja kasvattaa, mutta puhun silloin Vinnistä. Taposta on nyt testattu ja kasvatettu kolme kautta ja edelleenkään hän ei ole luotettava veskari. Taso vaihtelee aivan liikaa ja helppoja menee aivan liian usein.
Tapsalla oli vaikea viime kausi, johon osittain vaikutti intti (asiasta on puhuttu nyt julkisuudessakin). Kannattaa muuten katsoa katsomon juttusarja, oli kypsää puhetta Taposelta.Nuori sälli, joka koittaa voittaa pahimman eli oman itsensä. Nordis/Hifk on paha paikka kokeneemmallekin saati sitten nuorelle pelaajalle. Maalivahdilla se paine moninkertaistuu, jokainen virhe nähdään ja muistetaan( se on pienempi paha tehdä hyökkääjänä joku virhe). Tällä kaudella pitäisi nyt lunastaa, jos ei niin sitten menee jo vaikeimman puolelle. Olen usein verrannut Heljankoon ja vertaan taas. Tapparalla oli pitkäjänne ja tulos nähtiin. Tapsa& Hovinen on hyvä kaksikko parhaimmillaan. Kaikki pitää vaan osua kohdilleen ja yhtäkkiä se flow löytyy. Maalivahdeille ne on pieniä yksittäisiä asioita ja Tapsalle tiedän hallin tuen olevan yksi iso osa. Tapsa on niitä pelaajia, joka nauttii, kun saa huudattaa yleisöä matsin jälkeen.