Maalivahdit

  • 1 339 426
  • 6 145

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sehän nyt ei ole meidän fanien ongelma. Löysihän Halonenkin itselleen pelipaikan.


No ei ole toki ei, mutta kyllä mä silti pitäisin Taposen täällä ihan mielelläni ensi kaudella vähintään kakkosveskarin roolissa, sillä liigassa on monia huonompia maalivahteja ykkösveskarin rooleissakin. Sitä paitsi onhan Taponen selvästi parempi, kun mitä Halonen oli täällä pelatessaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitus tällä kaudella on tehdä Taposesta 1 veska. Hovinen otettiin toki paikkaamaan, mutta ennenkaikkea tukemaan Taposta. Taponen itse on ollut asioissa samalla kartalla. Eilinen peluutus tuki täysin suunnitelmaa. Annetaan pelaajan itse näyttää vähän heikomman esityksen jälkeen pystyykö nostamaan tasoa. Elisen lopun tärkeät huippu torjunnat ovat niitä pieniä yksittäisiä maalivahdille tärkeitä asioita, jotka voivat käynnistää ”flown”. Aika näyttää lunastaako Taponen paikkansa. Täysi tuki ja luotto Taposeen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tarkoitus tällä kaudella on tehdä Taposesta 1 veska.
Yritys on kova tällä(kin) kaudella. Joku ihme pakkomielle tämä on ja vielä kun se halutaan tehdä menestyksen kustannuksella. Käärmettä piippuun ja silleen.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitus tällä kaudella on tehdä Taposesta 1 veska. Hovinen otettiin toki paikkaamaan, mutta ennenkaikkea tukemaan Taposta. Taponen itse on ollut asioissa samalla kartalla. Eilinen peluutus tuki täysin suunnitelmaa. Annetaan pelaajan itse näyttää vähän heikomman esityksen jälkeen pystyykö nostamaan tasoa. Elisen lopun tärkeät huippu torjunnat ovat niitä pieniä yksittäisiä maalivahdille tärkeitä asioita, jotka voivat käynnistää ”flown”. Aika näyttää lunastaako Taponen paikkansa. Täysi tuki ja luotto Taposeen.

No sen nyt näkee miten menee, peliesitykset ratkaisevat onko ykkösveska Hovinen vai Taponen. Ei sitä tässä tilanteessa kummallekaan automaattisesti anneta.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Tarkoitus oli tehdä Halosesta 1 veska toissa kaudella. Lopputulos maalivahti jonka itseluottamus ja ehkä koko ura oli vaarassa. Onneksi on tehnyt paluun liigaan. Jotain tässä maalivahtihommassa ei toimi.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sen nyt näkee miten menee, peliesitykset ratkaisevat onko ykkösveska Hovinen vai Taponen. Ei sitä tässä tilanteessa kummallekaan automaattisesti anneta.
Niin kuten kirjoitin tarkoitus tehdä se on siis tavoite. Valmennus pyrkii ensisijaisesti auttamaan/ kehittämään pelaajaa niin, että päästään niihin tavoitteisiin ja se johtaa sitten suurempiin asioihin mikäli tavoite saavutetaan. Tässä vaiheessa kautta on vielä todellakin mahdollisuus testata ja katsoa.Ja niinkuin kirjoitin aika näyttää lunastaako Taponen! Itse uskon, että lunastaa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitus oli tehdä Halosesta 1 veska toissa kaudella. Lopputulos maalivahti jonka itseluottamus ja ehkä koko ura oli vaarassa. Onneksi on tehnyt paluun liigaan. Jotain tässä maalivahtihommassa ei toimi.
Nyt ei kuitenkaan dumpattu Taposta eli jotain tehdään toisin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritys on kova tällä(kin) kaudella. Joku ihme pakkomielle tämä on ja vielä kun se halutaan tehdä menestyksen kustannuksella. Käärmettä piippuun ja silleen.
Toisaalta tämänhän piti olla välikausi jolloin kaikkein sopivin aika testata ja kasvattaa. Tiedettiin kertoa tällä palstalla.
Mä kyllä henkilökohtaisesti katsoisin Taposen loppuun asti. Läpi tulee lyömään, jos ei meillä niin sitten muualla.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taposelle on annettu mahdollisuuksia lunastaa se ykkösmaalivahdin paikka. Vielä ei ole siihen kyennyt, sijoittumisesssa ja tekniikassa muutenkin on vielä puutteita ja peliesitykset ailahtelevat liikaa. Lahjoja on mutta onko HIFK Taposelle oikea seura ja saako täällä riittävän hyvää maalivahtivalmennusta, siitä en ole varma. Itse olen kyllä sitä mieltä että Roopelle parasta olisi vaihtaa seuraa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mä kyllä henkilökohtaisesti katsoisin Taposen loppuun asti. Läpi tulee lyömään, jos ei meillä niin sitten muualla.
Voi olla, että tulee breikkaamaan tai sitten ei. Ei HIFK:n pidä jäädä sitä odottamaan. Täältä on lähtenyt lukematon määrä pelaajia jotka ovat breikanneet jossain muualla ja moni näistä maalivahteja. Jos pelaaja ei täällä onnistu kun mahdollisuudet siihen annettu, ei se ole mitenkään HIFK:lta pois jos hän onnistuu muualla.
Sitäkin olisi hyvä miettiä miksi näin, onko syy aina pelaajissa vai jossain muussa. Maalivahti on yksilöpelaaja joukkueessa ja jotkut kestää ne paineet paremmin kuin toiset. Jossain maakuntien pikkuseuroissa pääsee sen suhteen helpommalla.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kyllä veikkaan ja toivon että ensi kaudelle Hifkiin hankitaan uusi ykkösmaalivahti, jolla on riittävästi kokemusta, näyttöjä ja paineensietokykyä. Jos mestaruudesta halutaan taistella tarvitaan pomminvarma ykkösvahti.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että tulee breikkaamaan tai sitten ei. Ei HIFK:n pidä jäädä sitä odottamaan. Täältä on lähtenyt lukematon määrä pelaajia jotka ovat breikanneet jossain muualla ja moni näistä maalivahteja. Jos pelaaja ei täällä onnistu kun mahdollisuudet siihen annettu, ei se ole mitenkään HIFK:lta pois jos hän onnistuu muualla.
Sitäkin olisi hyvä miettiä miksi näin, onko syy aina pelaajissa vai jossain muussa. Maalivahti on yksilöpelaaja joukkueessa ja jotkut kestää ne paineet paremmin kuin toiset. Jossain maakuntien pikkuseuroissa pääsee sen suhteen helpommalla.
Totta tuokin.Mä uskon, että Tapsa lyö läpi meillä. Tarvitsee tietyn mielentilan ja sitä on nyt tiedostaen työstetty ja mm.Hovinen otettiin tukemaan sitä. Tavoite on siis selvä. Pitää saada se flow päälle ja sitten pitää sitä yllä.
Helpompaa kaikki olisi tässäkin asiassa jossain pienemmässä seurassa( asia josta olen täällä koittanut puhua(koskee valmennusta sekä pelaajistoa), jota täällä ei ostettu.Vasta nyt ymmärretään,kun Sportin /Ilveksen Lööke kertoo asiasta kuinka halusi tulla pienemmän seuran kautta ja miksi.),mutta tarvitseeko sen aina olla helppoa. Se jää nähtäväksi.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikaisemmin olen Jan Lundellia puolustanut maalivahtivalmentajana. Nyt alkaa kyllä näyttämään siltä, että Janne ei ole kyllä parhaimmillaan valmentamaan ja kehittämään näitä nuoria maalivahteja. Voisiko olla ratkaisu että otettaisiin Jannen tueksi toinen valmentaja, joka keskittyisi nimenomaan nuorten maalivahtien valmentamiseen. Pappi Hovinen on kiinnostunut maalivahtien valmentamisesta ja on sitä jonkin verran jo tehnyt, tässä voisi olla ratkaisu tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Missäs Vinnin osalta mennään? Kävi pelaamassa yhden Kollien pelin viikko-pari sitten, muttei ole sen jälkeen ollut missään kokoonpanossa. Eikö olekaan vielä kunnossa?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kyllä veikkaan ja toivon että ensi kaudelle Hifkiin hankitaan uusi ykkösmaalivahti, jolla on riittävästi kokemusta, näyttöjä ja paineensietokykyä. Jos mestaruudesta halutaan taistella tarvitaan pomminvarma ykkösvahti.


Katsotaan nyt vielä sitä, että jos Taponen tekisi sen suuren läpimurron tällä kaudella, sillä hyvin Roope tämän kauden aloitti ja on senkin jälkeen pelannut ihan hyviä pelejä, vaikka väliin mahtui joitakin kehnompia pelejä. Nyt onneksi Hovisen tulon myötä myös Taponen sai tukea papilta, joka oli erittäin tärkeä asia hänen ja koko joukkueen kannalta.

Taponen on pelannut paljon hyviä pelejä jokaisella kaudellaan, joten hänessä olisi kyllä sitä ainesta ykkösveskariksi, mutta suurin heikkous hänellä on tähän asti ollut vain se otteiden epätasaisuus ja ailahtelevaisuus. Epäilen että nämä ovat juurikin niitä henkisen puolen juttuja, joihin pitäisi jotenkin saada apua. Toivotaan että Taponen saisi tähän asiaan apua papilta.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikaisemmin olen Jan Lundellia puolustanut maalivahtivalmentajana. Nyt alkaa kyllä näyttämään siltä, että Janne ei ole kyllä parhaimmillaan valmentamaan ja kehittämään näitä nuoria maalivahteja. Voisiko olla ratkaisu että otettaisiin Jannen tueksi toinen valmentaja, joka keskittyisi nimenomaan nuorten maalivahtien valmentamiseen. Pappi Hovinen on kiinnostunut maalivahtien valmentamisesta ja on sitä jonkin verran jo tehnyt, tässä voisi olla ratkaisu tulevaisuudessa.


Jos tai kun Hovinen todennäköisesti lopettaa uransa tämän kauden jälkeen, niin hänet kannattaisi pestata juurikin seuran maalivahtivalmentajaksi, sillä uskoisin Papin olevan hyvä siihen rooliin. Jotenkin tämä Lundellin pitkäaikainen pesti tässä roolissa on alkanut jo tuntumaan hieman siltä, että Janne on taas haluttu pitää virassaan hänen suhteiden ja ikoni-statuksensa takia.
 

Suski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tai kun Hovinen todennäköisesti lopettaa uransa tämän kauden jälkeen, niin hänet kannattaisi pestata juurikin seuran maalivahtivalmentajaksi, sillä uskoisin Papin olevan hyvä siihen rooliin. Jotenkin tämä Lundellin pitkäaikainen pesti tässä roolissa on alkanut jo tuntumaan hieman siltä, että Janne on taas haluttu pitää virassaan hänen suhteiden ja ikoni-statuksensa takia.
Millä perusteella näin uskot?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Pappi Hovinen on kiinnostunut maalivahtien valmentamisesta ja on sitä jonkin verran jo tehnyt, tässä voisi olla ratkaisu tulevaisuudessa.

Jos tai kun Hovinen todennäköisesti lopettaa uransa tämän kauden jälkeen, niin hänet kannattaisi pestata juurikin seuran maalivahtivalmentajaksi, sillä uskoisin Papin olevan hyvä siihen rooliin.
Pappi on kiinnostunut maalivahtien valmentamisesta yksilötasolla ja haluaisi laittaa pystyyn oman veskariklinikan. Seurassa maalivahtien valmentaminen ei ainakaan tällä hetkellä kiinnosta Hovista lainkaan.

EDIT: piti siis kesälläkin tuollaista ”klinikkaa”
 

Suski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No epäilen vaan, kun pappi ehti jo viime kauden päätteeksi uransa lopettaa ja että mahtaako hänellä olla motivaatiota pelata enää ensi kaudella, kun hän tietääkseni myös asuu nykyisin perheineen Turussa. Mutta sen näkee sitten.
Kysymykseni liittyi tuohon väitteeseen että uskot hänen olevan hyvä maalivahtivalmentajan rooliin. Miksi uskot näin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös