Taas yksi sulka "hattuun" => ilmeisesti Ipa ei kovin pahasti pystynyt eilen IFK:ta haastamaan, mutta paikalla olleilta kysyisin, että miten se Hattu pelasi ne muutamat paikat joita Ipa sai aikaan?
Visioin aivan omituisen ajatuskulun. Olisiko fiksu veto KJ:lta lähteä torstaina Jyväskylään AA maalissa ja täysi kilpikonnapuolustus päällä?
Olen puhunut Niemisestä henkilöiden kanssa, jotka tuntevat hänet paremmin. Kaikilta tulee aina sama lause, joka lämmittää allekirjoittanutta. Niemisellä on nimittäin kuulemani mukaan käsittämättömän kovat hermot. Ei stressaa kovissakaan paikoissa, vaan osaa ottaa kaiken rennosti ilman suuria paineita. Tärkeä ominaisuus voittavalle ykkösveskarille.
mutta toisaalta huominen on juuri niitä pelejä kun pitäisi ajella kaikkea liikkuvaa ja näyttää, että täältä tullaan ja lujaa. Älkää jääkö alle. Nyrkkihippaloidenkin jälkeen ehtisi palautua pelikiellosta ennen säälejä.
Enkä edes usko, että JYP tulisi vastaan, ennen kuin aikaisintaan välierissä, jos IFK sinne asti selviää.
edit. Kärpät siirtyi näköjään johtoon 44. minuutilla. Huono juttu IFK:n kannalta.
Jypin loput vastustajat (IFK:n jälkeen): TPS & Ipa (vieras), SaiPa (kotona)
KalPan kolme vikaa peliä: Ässät (vieras), Pelsut (kotona), Tappara (vieras)
En minäkään jaksa KalPaan uskoa, mutta Narrit kohtaa TPS:n(k) Lukon(v) Bluesin(k) ja HPK:n(v)
Jos IFK ja Jokerit voittaa huomenna on Jokerit jo pisteen päässä JYP:istä, ja se alkaa varmaan jo tuntumaan tukalalta Jyväskylässä.
Saisikohan Lunkan ja Niemisen jotenkin risteytettyä...
Saisikohan Lunkan ja Niemisen jotenkin risteytettyä
Kaveri on kahtena kautena peräkkäin raivannut tiensä kolmosesta ykköseksi.
En mä tiedä oikein, että miten näet ja tulkitset asiat, mutta itse ainakin näen hivenen toisin.
Viimekaudella Lunkalta meni nivuset(?) ja AA sai sydänlihastulehduksen, joten ei ollut oikein muuta vaihtoehtoa kassariksi. Kakkoseksi nostettiin Frans Tuohimaa, mutta ei Nieminen mun mielestä sen kummemmin raivannut itseään ykköseksi; muuta mahdollisuutta ei oikein ollut ja käytti tilaisuutensa.
Lunkkahan laitettiin maaliin säälien ekassa matsissa (joka Hatun vaihdon jälkeen vielä klaarattiin) ja puolivälierissäkin Länkkärillä. Silloin Lunkalle upposi 6.
Joka vanhoja muistaa sitä Tikulla (tai Takulla) silmään, mutta tuo Lunkan peluuttaminen viime keväänä oli Isä Paulilta totaalisen karmea virhe => jätkällä oli selkä niiiin paskana ettei takaraivosta alaspäin löytynyt toimivaa lihasta ennen pohkeita ja eiku maaliin vaan...
Näin oli. Tällä kaudella Hattu kuitenkin sysättiin jälleen kolmoseksi ja siellä kaveri taas heiluu ykkösenä keväällä. Niin tai näin mutta kyllä kaveri on paikkansa käyttänyt..
Näinhän se on, mutta toisaalta pelaamalla alkukausi KiVassa Hattua sai kilometrin etumatkan Alluun verrattuna enkä yhtään ihmettele, että tällä marssijärjestyksellä mennään! Melkein käy Allua jo sääliksi => lahjakas kaveri, mutta ollut viimeiset vuodet aivan väärässä joukkueessa (vrt. Tuokkola / Järvinen)...
Mutta miksi ihmeessä Ahlqvist solmi viime keväänä jatkosopparin IFK:n kanssa, vieläpä kaksivuotisen?
Mulla ei sinänsä ole mitään Ahlqvistia vastaan, vaikka ei minusta mikään kummoinen veskari olekaan, saati sopiva IFK:hon.
Mä ihan vilpittömästi ja todella suuresti ihmettelen, miksi Ahlqvist halusi meillä jatkaa. Viime kausi päättyi Aakelta todella ikävissä merkeissä ja huonolla tsägällä koko miehen ura olisi voinut päättyä sydänlihastulehdukseen. Onneksi näin kuitenkaan käynyt, vaan Aake pystyy edelleenkin harjoittamaan sekä ammattiaan että ylipäänsä urheilemaan huipulla.
Mutta miksi ihmeessä Ahlqvist solmi viime keväänä jatkosopparin IFK:n kanssa, vieläpä kaksivuotisen? Varsinkin, kun ei hänellekään ole varmasti jäänyt epäselväksi Niemisen potentiaali.
Viime kauden päätteeksi olisi ollut oiva paikka hakea uutta nostetta uralle jossain muualla, toisessa valmennuksessa. Mutta päätti jäädä meille. Miksi? Miksi ihmeessä?
Mulle on tullut sellainen tunne, että Ahlqvist ei ehkä ole kovin kunnianhimoinen tapaus, koska on alistunut nyt kohta 3 vuotta kohtaloonsa.