Mutta eihän sitä vaihtoehtoa silloin edes kelattu, silloin tuijotettiin keskiarvoja ja torjuntaprosentteja. Jos väitti jotain muuta tuli kehotus mennä viedoclippi-kerhoon ihmettelemään brodööriä.
Miksi niin
poikkeuksellisen paskoja torjuntaprosentteja ei saisi tuijotella ihmeissään? Liigan 21 maalivahdista surkeimmat statsit. Samoin päästetyt maalit ainoana liigassa yli kolme per matsi. Kyllä nyt järjenkäyttökin on sallittua, Pitkämäki oli poikkeuksellisen huono 1-mv ja useat hänen imunsa olisi torjunut Ahlqvist tai Nieminenkin. Ei olisi tarvittu Brodeuria. Ihmettelen, kun niinkin analyyttinen fani kuin teikäläinen, näkee vielä jälkikäteen jotain selittelytarvetta aiheesta "Pitkämäki ei ollut niin kovin huono ja Nieminen on itse asiassa paljon huonompi kuin luulette". Tätähän sä haluat sanoa toistuvilla viesteilläsi kyseisestä aiheesta? Ei se siitä mihinkään muutu, vaikka heitätkin muodon vuoksi, että tokihan Nieminen siis on parempi. Näinhän se on, joten mitä tarvetta on ampua Niemistä nyt samaan alakastiin jossa Pitkämäki ihan faktisesti oli? Pitkämäki oli aivan paska maalivahti, jonka takia menetettiin helvetisti pisteitä pahimmassa mahdollisessa paikassa eli sarjan alussa. Nyt kun Housumäki on häipynyt, mua ei enää kiinnosta koko sälli, uutta matoa koukkuun vaan. En siis korjaa taannehtivasti videoclippikerhoviestejäni, mielestäni Pitkämäen paapominen ja yliymmärtäminen oli koomista.
Miksi siis nyt pitää ottaa huomioon kaikki mahdollinen cheerleadereiden hameen pituudesta lähtien?
En tiedä yhtään cheerleadereiden hameenpituudesta. Ainoa asia, jonka olen ottanut huomioon, on
HIFK:n pelillinen menestys joulun jälkeen Niemisen toimiessa maalivahtina. Jos joukkue paukuttaa liki 2 pinnan keskiarvolla, voinee 6-4 voittavaa maalivahtiakin pitää jonkunlaisena joukkueen osana. Mielestäni HIFK pelaa Niemisen kanssa paremmin kuin Housun kanssa, joukkueessa on selvästi enemmän luottoa omaa veskaria kohtaan. Ja pidän kiinni myös siitä, että KJ on uskaltanut hyökätä ahneemmin sen jälkeen, kun mv-tilanne selkiintyi. En muista oliko HIFK since 1993, joka ansiokkaasti kuvailikin, kuinka Nieminen jää aina välillä liikuttavan yksin ja mielestäni se on hinta, joka joudutaan maksamaan, kun haetaan aina paljon maaleja. Tässä suhteessa HIFK:n pelinkuva on muuttunut mielestäni todella selvästi niistä ajoista, jolloin lähdettiin suunnilleen tarkoituksella pelaamaan varovaista 0-0:aa. Jollain tasolla Niemiseen luotetaan, kun käytetään vahvaa hyökkäystä jälleen aseena ja numeroiden perusteella tämä on ihan aiheellistakin. Toisaalta tällaisella pelillä ei tulla pärjämään playoffeissa, siitä lienevät kaikki samaa mieltä. Veikkaan, että niukkuus palaa pleijareissa ja nyt hyökätään runkosarjan loppuun asti silläkin riskillä, että myös omiin tulee menemään.
Nieminen on ollut mun mielestä vähintäänkin yhtä astetta Pitkämäkeä parempi. Mutta olisihan se suotavaa että pelaajien vertailuissa käytettäisiin samoja "alkuasetuksia".
Ekasta lauseesta lienevät kaikki samaa mieltä. Siksi en ymmärräkään taannehtivaa tarvetta joko selittää Pitkämäkeä paremmaksi kuin hän olikaan tai vastaavasti ampua Niemistä alemmas kuin hän kuuluukaan. Mitä tulee alkuasetuksiin, niin itseni lisäksi moni muukin käyttää mahdollisimman tasapuolisia alkuasetuksia: pelattujen otteluiden toteutuma molemmille maalivahdeille. Itsehän sä muutat alkuasetuksia sinulle sopivimmiksi noteeraamalla molempien maalivahtien 10 viimeisintä ottelua.
Eikös se ole paljon tasapuolisempaa katsoa molempien kaikki ottelut ja lukea sieltä harvinaisen selvä ero näiden veskarien välillä? Nieminen johtaa jokaisella sektorilla: 92,04% vs. 89,53%, 2,49 maalia vs. 3,22 maalia, 58,33 voittoprosentti vs. 47,37%, liigan 8. vs. liigan 21. Lisäksi et ole mitenkään kommentoinut sitä pointtia, että Pitkämäki oli helvetin kallis hankinta.
Kaikkiaan olen 90%:sesti samaa mieltä kanssasi mv-asioista. Korjaa jos olen väärässä, mutta oletan, että jaamme seuraavat mielipiteet:
-Nieminen on ollut parempi maalivahti kuin Pitkämäki
-Nieminen ei silti tunnu vielä varmalta kortilta 1-maalivahdiksi
Lisään vielä oman juttuni:
-Pitkämäki tienaa kaudesta yli 200ke, Nieminen alle 100ke
Joten en lopultakaan tajua, mitä haet kertoessasi, että Niemistä varten ei ole perustettu videoclippikerhoja ja näin tehtiin Pitkikselle? Kumpaa maalivahtia tässä on mielestäsi kohdeltu väärin eli oliko Pitkis oikeasti luultua parempi vai onko Nieminen oikeasti luultua huonompi? Jos jälkimmäinen pätee, niin missä täällä joku on nostanut Niemisen pomminvarmaksi 1-maalivahdiksi ylipäätään? Kai siitä saa ilahtua, että jengistä löytyy kaksikin selvästi parempaa veskaria kuin Pitkämäki? Mieshän on jatkanut Ruotsissa samoilla lukemilla kuin täällä. Outoa kiistellä tyypin kanssa, jonka mielipiteet ovat kuitenkin liki identtiset isossa kuvassa? Se on sitten mun tyylini sanoa asioita, joka ärsyttää ja tässä tullaan siihen, että mielestäni tämä on ammattilaisurheilua ja ne, joille maksetaan tästä eniten, saavat ihan aiheesta myös kovimman kritiikin. Myös odotukset ovat kovat. Jos meillä otetaan Ahlqvist maaliin ja hän ryssii pari ottelua, en jaksa kauheasti evääni reväyttää, koska kyseessä on jokatapauksessa nobody. Tämän vuoksi mua ei tässä imaginäärisessa tilanteessa tultaisi näkemään mv-ketjussa AA-dilemman parissa ja silloin tulee ehkä fiilis, että toihan varmaan vihaa henkilökohtaisesti Pitkämäkeä.